Is mijn accu dood? Of toch niet? (Piaggio mp3)

Hoeft niet eens over auto's te gaan, alles kan besproken worden, maar hou het netjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JayGerlofsma91
Berichten: 166
Lid geworden op: 10 dec 2014, 11:15
Type auto: Golf VII GTI
Locatie: Noord-Holland

Is mijn accu dood? Of toch niet? (Piaggio mp3)

Bericht door JayGerlofsma91 »

Beste leden,

Sinds kort heb ik een vervelend probleem met het starten van mijn Piaggio mp3 500 (2012).

De piaggio staat in de winter altijd in een verwarmde schuur waardoor ik dacht dat er geen problemen zouden komen met mijn accu. Helaas is dit wel het geval. Ik probeerde de mp3 te starten en ik hoorde een lange "piep" en een soort klikkend geluid. Ik dacht onee hé toch mijn accu!? Ik heb dus de accu een nachtje aan de acculader/druppelaar (van de Action) gehangen en de dag erna startte de mp3 direct! Ik dacht, laat ik 'm eens uit en weer aan zetten. Tot mijn verbazing was de accu gelijk op/leeg!? Dit vond ik vreemd en toch maar weer aan de acculader gedaan, na 15 min even checken stond er: FULL. Met andere woorden, de accu is volledig opgeladen. Echter vond ik dit ook weer vreemd, hoe kan dit? ik probeerde de mp3 te starten en de mp3 ging met moeite aan. Ik deed m weer uit en probeerde m weer te starten, natuurlijk zonder resultaat. De acculader geeft echter aan dat de accu vol zit.. wat moet ik doen!? Ook heb ik vandaag, na het volladen een groot rondje gereden om te kijken of dit het probleem was, helaas na het rijden van ongv 20 min startte de mp3 weer niet. ( weer dat klikkend geluid )

Bedankt alvast!
Golf 7 GTI 288PK
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Is mijn accu dood? Of toch niet? (Piaggio mp3)

Bericht door staffpride »

Accu is kapot!
Die kleine accu's kunnen nu eenmaal niks hebben. Als ze een langere periode leeg hebben gestaan, kan je ze eigenlijk al weggooien.

Probleem is op te lossen door de druppellader er op te laten staan tijdens zijn "winterslaap" of anders de accupolen los gooien.
Een druppellader verdient wel de voorkeur (en dan uiteraard een kwalitatief goede, zodat hij niet overladen raakt)
MVG EMServices

Afbeelding
Gebruikersavatar
JayGerlofsma91
Berichten: 166
Lid geworden op: 10 dec 2014, 11:15
Type auto: Golf VII GTI
Locatie: Noord-Holland

Re: Is mijn accu dood? Of toch niet? (Piaggio mp3)

Bericht door JayGerlofsma91 »

Ok thx! Dus jij zegt, nieuwe accu kopen, deze ontkoppelen in zijn 'winterslaap' en de accu dan, wanneer nodig, aan de druppelaar hangen?
Golf 7 GTI 288PK
Plaats reactie

Terug naar “Wat je maar wil”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google Adsense [Bot] en 123 gasten