Maat spacers i.c.m. Detroits

Alles over de velgen, banden. onderstel en remmen keuzes van jouw GTI
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Krtek
Berichten: 63
Lid geworden op: 08 okt 2014, 17:28
Type auto: Golf MK6 GTI

Maat spacers i.c.m. Detroits

Bericht door Krtek »

Volgende week komt er een setje Eibach Sportline veren onder mijn 3-deurs, handgeschakelde GTI 6.
De 17" winterset gaat er gelijk af en de 18" Detroits komen er onder. Aangezien dit een originele
set Detroits (ET51) is, staan de achterwielen voor het mooie teveel naar binnen.
Ik wil dit oplossen met spacers van H&R en dacht aan 10 of 12mm achter en voor 8mm per wiel.

Is dit voldoende/onvoldoende om (zo goed als) gelijk met de wielkasten te komen?
Is er iemand op het forum die ook deze combinatie heeft?
Ricardo-mk6 gti
Berichten: 302
Lid geworden op: 22 sep 2014, 02:11
Type auto: Golf 6 gti

Re: Maat spacers i.c.m. Detroits

Bericht door Ricardo-mk6 gti »

Ik heb 8mm gehad rondom met originele detroits. En dat stond heel mooi. Ook nog poosje alleen met spacers achter gereden maar daar ging die niet beter van sturen. Dus heb ze er toen achter ook maar tussen uit gehaald ik ben ook 3 cm verlaagd en stoor me niet aan het feit dat ze wat verder naar binnen vallen.

Ik denk dat een centimeter prima moet gaan zonder aanlopen want het liep bij mij met 8 mm ook niet aan icm met 3 cm verlaging.
Gebruikersavatar
Krtek
Berichten: 63
Lid geworden op: 08 okt 2014, 17:28
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: Maat spacers i.c.m. Detroits

Bericht door Krtek »

Bedankt Ricardo voor de informatie. Na de verlaging even kijken hoe het optisch uitpakt en dan zal het waarschijniijk 8mm voor en 10mm achter worden.
Gebruikersavatar
Krtek
Berichten: 63
Lid geworden op: 08 okt 2014, 17:28
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: Maat spacers i.c.m. Detroits

Bericht door Krtek »

Ricardo, heb je wellicht een foto van je auto destijds?
Plaats reactie

Terug naar “Velgen / Banden / Onderstel / Remmen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 117 gasten