Mijn Golf 7 GTD
Re: Mijn Golf 7 GTD
Ik kan me er iets bij voorstellen.
Windgeruis bij de bestuurders buiten spiegel.
Banden geruis heb ik alleen met de winterset dus dat ligt aan het type band neem ik aan
Golf 7 GTI PP
Windgeruis bij de bestuurders buiten spiegel.
Banden geruis heb ik alleen met de winterset dus dat ligt aan het type band neem ik aan
Golf 7 GTI PP
Re: Mijn Golf 7 GTD
Zijn dit dezelfde bekende klachten die ook bij de Golf VI al bekend waren ?
- sitechris
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
- Type auto: BMW 330i Touring
- Contacteer:
Re: Mijn Golf 7 GTD
Mijn eerste verslag van de GTD. Kilometerstand bijna 10.000. Het gaat hard!
http://driveaholic.nl/duurtest-volkswagen-golf-gtd-1/
http://driveaholic.nl/duurtest-volkswagen-golf-gtd-1/
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
- JayGerlofsma91
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 10 dec 2014, 11:15
- Type auto: Golf VII GTI
- Locatie: Noord-Holland
Re: Mijn Golf 7 GTD
Mijn complimenten hoe leuk jij jouw verhaal neer kan zetten! Leest erg lekker
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Golf 7 GTI 288PK
- sitechris
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
- Type auto: BMW 330i Touring
- Contacteer:
Re: Mijn Golf 7 GTD
Inmiddels bij JD geweest. Voor tuning 195 pk / 412 nm. Na tuning 241 pk en 502 nm. Het is precies het verschil tussen vlot en snel. Tussen net niet en net wel. De auto rijdt heerlijk. Sportief is de motor niet, het is vooral een goedmoedige koppelbeul. Perfect voor op de snelweg.
Ik heb ook nog even een filmpje geschoten van voor en na tuning
Voor tuning
Na tuning
Ik heb ook nog even een filmpje geschoten van voor en na tuning
Voor tuning
Na tuning
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
- sitechris
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
- Type auto: BMW 330i Touring
- Contacteer:
Re: Mijn Golf 7 GTD
Update van de GTD. Na een half jaartje al weer 40.000 kilometer op de teller. Helaas ook de eerste schade genoteerd (door eigen toedoen).
http://driveaholic.nl/duurtest-volkswagen-golf-gtd-2/
http://driveaholic.nl/duurtest-volkswagen-golf-gtd-2/
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Re: Mijn Golf 7 GTD
Mooi verslag weer
Jammer van je schade , dat is een lelijke schaaf
Ik ben het volkomen met je eens over de prettige optie DCC en over de klote Continental banden.
De Michelin pilot sport 3 waren al veel beter maar ook veel afrol geluid , de huidige pilot super sport zijn het helemaal , stil en veel grip.
De Pirelli winterbanden maken wel een bak herrie en ik denk dat VW iets teveel op isolatie heeft bespaard.
Ook ik laat nooit meer een nieuwe auto afleveren op Continental banden , ook al snappen sommige verkopers daar niets van.
Ook ik vind de koppeling traag opkomen , heb ook een handbak. Daar schijnt een modificatie voor te zijn d.m.v. een veer te verwijderen van het koppelingspedaal. Of de vernauwing te verwijderen in de rem slang voor het druklager.
Ik waag mij daar nog even niet aan.....
Blijkbaar kan jou koppeling dat bizarre koppel van 500nm aan , dit tegen mijn verwachting in.
Veel veilige kilometers toegewenst
Groet Yal
Jammer van je schade , dat is een lelijke schaaf
Ik ben het volkomen met je eens over de prettige optie DCC en over de klote Continental banden.
De Michelin pilot sport 3 waren al veel beter maar ook veel afrol geluid , de huidige pilot super sport zijn het helemaal , stil en veel grip.
De Pirelli winterbanden maken wel een bak herrie en ik denk dat VW iets teveel op isolatie heeft bespaard.
Ook ik laat nooit meer een nieuwe auto afleveren op Continental banden , ook al snappen sommige verkopers daar niets van.
Ook ik vind de koppeling traag opkomen , heb ook een handbak. Daar schijnt een modificatie voor te zijn d.m.v. een veer te verwijderen van het koppelingspedaal. Of de vernauwing te verwijderen in de rem slang voor het druklager.
Ik waag mij daar nog even niet aan.....
Blijkbaar kan jou koppeling dat bizarre koppel van 500nm aan , dit tegen mijn verwachting in.
Veel veilige kilometers toegewenst
Groet Yal
Laatst gewijzigd door yal op 15 nov 2016, 10:17, 1 keer totaal gewijzigd.
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Re: Mijn Golf 7 GTD
Mooi om te lezen dat de GTD ook zo goed bevalt.
Ik heb er zelf ook 30.000KM mee gereden. Ook gechipt naar 225 PK en 513Nm.
Heb er serieus veel fijne kilometers mee gereden
Ik heb er zelf ook 30.000KM mee gereden. Ook gechipt naar 225 PK en 513Nm.
Heb er serieus veel fijne kilometers mee gereden
Re: Mijn Golf 7 GTD
Modificaties koppeling.
Vernauwing verwijderen uit ''bleed valve'' :
http://www.vwroc.com/forums/topic/12185 ... nual-cars/
Veer verwijderen pedaal:
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... emoval-DIY
Vernauwing verwijderen uit ''bleed valve'' :
http://www.vwroc.com/forums/topic/12185 ... nual-cars/
Veer verwijderen pedaal:
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... emoval-DIY
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
- sitechris
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
- Type auto: BMW 330i Touring
- Contacteer:
Re: Mijn Golf 7 GTD
Ik merk de laatste tijd een klein rateltje tussen de 2000 en 2300 RPM. Komt van rechtsvoor onder de motorkap. Iemand een idee wat dit kan zijn?
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
- sitechris
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
- Type auto: BMW 330i Touring
- Contacteer:
Re: Mijn Golf 7 GTD
Met airco uit heb ik nog niet getest. Zal dat morgen eens doen.
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
- sitechris
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
- Type auto: BMW 330i Touring
- Contacteer:
Re: Mijn Golf 7 GTD
Helaas, met de airco uit ook het rammeltje.
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
- sitechris
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
- Type auto: BMW 330i Touring
- Contacteer:
Re: Mijn Golf 7 GTD
Rateltje laten checken door de dealer. Hoort bij het product was de diagnose na uitgebreid onderzoek, dus ik zal er mee moeten leren leven. Wat prima is wat mij betreft.
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Re: Mijn Golf 7 GTD
Inderdaad mooie GTD en een mooi verslag. Heb inmiddels zelf nu 1,5 week de GTD en ben er zeer over te spreken, helaas er wel achter gekomen dat er bepaalde optie's niet op zitten terwijl,de bediening schakelaars er wel zijn. Ik heb op dit moment nog niet het gevoel dat er een chip in moet. Wie weet nog wel eens een keer. Wat betreft banden de mijne staat op Pirelli allseason banden en moet zeggen dat het erg goed rijd veel grip en bijna tot niks aan lawaai. Inmiddels vandaag set nieuwe zomer velgen gehaald voor het beter weer, Oettinger rx-R.
VW Golf mk7 GTD tornado rood.
Audi cabriolet 2.6 V6.
Audi cabriolet 2.6 V6.
- sitechris
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
- Type auto: BMW 330i Touring
- Contacteer:
Re: Mijn Golf 7 GTD
Veel plezier met je auto. Heb je ook een foto van je velgen?
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Re: Mijn Golf 7 GTD
VW Golf mk7 GTD tornado rood.
Audi cabriolet 2.6 V6.
Audi cabriolet 2.6 V6.
- sitechris
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
- Type auto: BMW 330i Touring
- Contacteer:
Re: Mijn Golf 7 GTD
Moeilijk te zien, maar ziet er potentieel goed uit
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
- sitechris
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
- Type auto: BMW 330i Touring
- Contacteer:
Re: Mijn Golf 7 GTD
Update. Ik heb de Golf inmiddels exact 1 jaar en er staat bijna 75k op de teller. Het is een probleemloze, comfortabele, zuinige, vlotte en fijn sturende auto maar het gebrek aan karakter begint toch wat te knagen.
http://driveaholic.nl/duurtest-golf-gtd-3/
http://driveaholic.nl/duurtest-golf-gtd-3/
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Re: Mijn Golf 7 GTD
Mooi verslag weer
Na 2 jaar gereden te hebben mk7 GTI PP rijd ik nu 1 jaar met de mk7 R , die rijd toch een stuk leuker dan de GTI (no offence).
Gelukkig rij ik weinig kilometers aangezien de R toch een stuk meer zuipt dan de GTI.
Wellicht is een R een optie aangezien je al een Cupra gehad hebt
Na 2 jaar gereden te hebben mk7 GTI PP rijd ik nu 1 jaar met de mk7 R , die rijd toch een stuk leuker dan de GTI (no offence).
Gelukkig rij ik weinig kilometers aangezien de R toch een stuk meer zuipt dan de GTI.
Wellicht is een R een optie aangezien je al een Cupra gehad hebt
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
- sitechris
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
- Type auto: BMW 330i Touring
- Contacteer:
Re: Mijn Golf 7 GTD
Ik hik wel een beetje tegen de prijs aan. En 4WD is voor mij geen must. Eerder een nadeel.
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Re: Mijn Golf 7 GTD
Waar zit 'm dat verschil op het vlak van leuker rijden in wat jou betreft Yal?yal schreef:Mooi verslag weer
Na 2 jaar gereden te hebben mk7 GTI PP rijd ik nu 1 jaar met de mk7 R , die rijd toch een stuk leuker dan de GTI (no offence).
Gelukkig rij ik weinig kilometers aangezien de R toch een stuk meer zuipt dan de GTI.
Wellicht is een R een optie aangezien je al een Cupra gehad hebt
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Re: Mijn Golf 7 GTD
De R voelt scherper aan en nodigt meer uit tot gas geven , ook is deze een stuk sneller en klinkt beter...(nog altijd te bescheiden).ChielED35 schreef:Waar zit 'm dat verschil op het vlak van leuker rijden in wat jou betreft Yal?yal schreef:Mooi verslag weer
Na 2 jaar gereden te hebben mk7 GTI PP rijd ik nu 1 jaar met de mk7 R , die rijd toch een stuk leuker dan de GTI (no offence).
Gelukkig rij ik weinig kilometers aangezien de R toch een stuk meer zuipt dan de GTI.
Wellicht is een R een optie aangezien je al een Cupra gehad hebt
In de R zijn bochtige wegen een feest en hij ligt dan ook als een blok op de weg , op hoge snelheid is het verschil met de GTI nog groter.
Mijn GTI reed altijd erg onrustig op hoge snelheid , ook na wisselen met andere banden, uitlijnen etc.....alsof er altijd een stevige zijwind waaide.
Ik bleef maar corrigeren , erg vermoeiend.
Kortom , rij eens met zowel mk7 GTI en de R en je merkt het verschil.
Nadelen zijn er ook , de R is duurder , BPM bijna het dubbele , is zwaarder en zuipt een stuk meer dan de GTI +20% mede door de kortere versnellingen(handbak).
Ook ik wilde geen 4 Motion i.v.m. meer gewicht en onderhoudskosten maar de hoeveelheid extra grip maakt het meer dan goed!
De mk7 R is de betere GTI , en dat klinkt vast raar uit de mond van een echte GTI liefhebber , ik bezit ook een mk1 GTI DX en mk2 GTI 16v KR.
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Re: Mijn Golf 7 GTD
Dank voor je uitgebreide toelichting. Heb in beiden nog nooit gereden, maar de wens voor een 7 is er. Natuurlijk is budget altijd belangrijk, maar ik was eens benieuwd naar wat bevindingen van een ervaringsdeskundige .
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
- sitechris
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
- Type auto: BMW 330i Touring
- Contacteer:
Re: Mijn Golf 7 GTD
Breaking news: de GTD is verkocht.
De verkoop van ons huis bracht wat meer op dan we vooraf hadden ingeschat, dus op jacht naar een leuke hothatch. Mede ook omdat ik veel minder kilometers ga rijden na mijn verhuizing medio oktober. Op mijn lijstje ondermeer de Golf GTI, Golf R, BMW M140i, Ford Focus RS en natuurlijk de Seat Leon Cupra 300 die ik vrij recent nog uitgebreid heb gereden.
Al snel bleek dat de Focus RS, GTI en Golf R afvielen. De Golf R vind ik te duur ten opzichte van de Cupra en GTI. De GTI vind ik te duur ten opzichte van een Cupra. Zeker als je de uitrusting op niveau wilt brengen ben je voor een GTI Performance al snel meer dan 50k kwijt! De Focus RS dan? De inruil was een lachertje, dus dat werd hem ook niet. Over de Cupra heb ik lang zitten twijfelen. Alhoewel ik de Cupra nog steeds een fantastische auto vind, ben ik toch overstag gegaan voor de verleiding van de heerlijke BMW zescilinder. Nu het nog kan, want BMW faseert ze heel langzaam uit. Wat bij de Cupra ook meespeelde is dat ik de auto al een keer gereden heb. Ben ik de auto dan niet snel zat?
De BMW is wel fors duurder, maar tot mijn verrassing was de inruil significnat beter. Vanuit de importeur zit er (fors) wat extra korting op deze auto. Met de hogere restwaarde van de BMW in het achterhoofd (over 3 jaar krijg ik natuurlijk ook meer cash in het handje terug) ben ik toch overstag gegaan. Het scheelde met Udenhout Eindhoven 9000 euro! Met Auto Arena was het gat 4000 euro ten gunste van BMW. Ik blijf Auto Arena overigens een topdealer vinden, dat wil ik graag even erbij vermelden.
Wat specs van de BMW: achterwielaandrijving en onder de motorkap een heerlijke twinturbo zescilinder met 340 pk en 500 nm. Ik heb gekozen voor de automaat, maar dat komt omdat de handbak vanwege hogere CO2 uitstoot ruim 7000 euro duurder is. Dan toch maar flipperen. Het is een witte met zwarte velgen. De reden dat ik geen 2-serie heb gekozen heeft ook met de kosten te maken (7k duurder voor zelfde onderstel en uitrusting) en het praktische gemak van achterdeuren. Vind ik toch prettig.
Gekozen opties:
Executive Pakket (navi, automatische airco, LED koplampen, alarm)
Upgrade naar navi Professional
18 inch LM M Dubbelspaak (styling Jet Black)
Adaptief M onderstel
Elektrisch glazen schuif-/kanteldak
Extra getint glas achter
Spiegelpakket (automatische dimmende binnen+buitenspiegels, inklapbaar)
Audio Pack (DAB-tuner, Harman-Kardon sound system, Comfort telefoonvoorbereiding met draadloze oplaadmogelijkheid –
Real Time Traffic Information
Lichtpakket
Parking Pack (Achteruitrijcamera , Park Distance Control voor/achter (PDC), Park Assistant)
Automatische sporttransmissie met stuurschakeling.
Mogelijke upgrades na aanschaf evt nog Performance uitlaat. Tuning niet nodig. Auto is zo al razendsnel.
De verkoop van ons huis bracht wat meer op dan we vooraf hadden ingeschat, dus op jacht naar een leuke hothatch. Mede ook omdat ik veel minder kilometers ga rijden na mijn verhuizing medio oktober. Op mijn lijstje ondermeer de Golf GTI, Golf R, BMW M140i, Ford Focus RS en natuurlijk de Seat Leon Cupra 300 die ik vrij recent nog uitgebreid heb gereden.
Al snel bleek dat de Focus RS, GTI en Golf R afvielen. De Golf R vind ik te duur ten opzichte van de Cupra en GTI. De GTI vind ik te duur ten opzichte van een Cupra. Zeker als je de uitrusting op niveau wilt brengen ben je voor een GTI Performance al snel meer dan 50k kwijt! De Focus RS dan? De inruil was een lachertje, dus dat werd hem ook niet. Over de Cupra heb ik lang zitten twijfelen. Alhoewel ik de Cupra nog steeds een fantastische auto vind, ben ik toch overstag gegaan voor de verleiding van de heerlijke BMW zescilinder. Nu het nog kan, want BMW faseert ze heel langzaam uit. Wat bij de Cupra ook meespeelde is dat ik de auto al een keer gereden heb. Ben ik de auto dan niet snel zat?
De BMW is wel fors duurder, maar tot mijn verrassing was de inruil significnat beter. Vanuit de importeur zit er (fors) wat extra korting op deze auto. Met de hogere restwaarde van de BMW in het achterhoofd (over 3 jaar krijg ik natuurlijk ook meer cash in het handje terug) ben ik toch overstag gegaan. Het scheelde met Udenhout Eindhoven 9000 euro! Met Auto Arena was het gat 4000 euro ten gunste van BMW. Ik blijf Auto Arena overigens een topdealer vinden, dat wil ik graag even erbij vermelden.
Wat specs van de BMW: achterwielaandrijving en onder de motorkap een heerlijke twinturbo zescilinder met 340 pk en 500 nm. Ik heb gekozen voor de automaat, maar dat komt omdat de handbak vanwege hogere CO2 uitstoot ruim 7000 euro duurder is. Dan toch maar flipperen. Het is een witte met zwarte velgen. De reden dat ik geen 2-serie heb gekozen heeft ook met de kosten te maken (7k duurder voor zelfde onderstel en uitrusting) en het praktische gemak van achterdeuren. Vind ik toch prettig.
Gekozen opties:
Executive Pakket (navi, automatische airco, LED koplampen, alarm)
Upgrade naar navi Professional
18 inch LM M Dubbelspaak (styling Jet Black)
Adaptief M onderstel
Elektrisch glazen schuif-/kanteldak
Extra getint glas achter
Spiegelpakket (automatische dimmende binnen+buitenspiegels, inklapbaar)
Audio Pack (DAB-tuner, Harman-Kardon sound system, Comfort telefoonvoorbereiding met draadloze oplaadmogelijkheid –
Real Time Traffic Information
Lichtpakket
Parking Pack (Achteruitrijcamera , Park Distance Control voor/achter (PDC), Park Assistant)
Automatische sporttransmissie met stuurschakeling.
Mogelijke upgrades na aanschaf evt nog Performance uitlaat. Tuning niet nodig. Auto is zo al razendsnel.
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten