ruitenwisser achter werkt niet meer (Golf 6 GTI)

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
GTI_MaRsS-72
Berichten: 259
Lid geworden op: 14 mei 2012, 22:05
Type auto: Golf 6 GTI

ruitenwisser achter werkt niet meer (Golf 6 GTI)

Bericht door GTI_MaRsS-72 »

Hoi allen,

Mijn ruitenwisser achter werkt niet meer. Hier zit een hele voorgeschiedenis aan vast maar dat bespaar ik jullie liever.

Wat zou dit kunnen zijn/hoe kan dit opgelost worden?
JP-GTi
Berichten: 91
Lid geworden op: 31 dec 2015, 19:17
Type auto: Golf 7 facelift GTi

Re: ruitenwisser achter werkt niet meer (Golf 6 GTI)

Bericht door JP-GTi »

Zekeringen nakijken ?
GTI_MaRsS-72
Berichten: 259
Lid geworden op: 14 mei 2012, 22:05
Type auto: Golf 6 GTI

Re: ruitenwisser achter werkt niet meer (Golf 6 GTI)

Bericht door GTI_MaRsS-72 »

JP-GTi schreef:Zekeringen nakijken ?
Is al gedaan. Ik had namelijk problemen met mijn accu en mijn geluidsinstallatie (een heel verhaal). Mijn accu was namelijk (weer) leeg (waarschijnlijk door mijn geluidsprocessor/installatie die op een of andere manier niet geheel uitslaat en/of stroom blijft trekken) en die hadden ze toen weer aan de praat gekregen. Waarschijnlijk heeft de jumpstart een kortsluiting veroorzaakt waardoor er waarschijnlijk een zekering gesprongen was met als resultaat dat mijn hele (geluids)systeem (ook RNS510) en achterruitenwasser het niet meer deed.

Dit heb ik na laten kijken door de car audioshop en die heeft uiteindelijk 1 of 2 zekeringen vervangen waardoor mijn systeem het ook weer deed. De monteur gaf aan dat er waarschijnlijk een relais vervangen moet worden want de onderste 3 rijtjes kregen geen spanning. Echter ligt dit aan de auto en niet aan hun. Derhalve hadden ze mij doorgestuurd naar VW dealer Auto Muntstad. Ik had het visitekaartje van de car audioshop aan de VW dealer gegeven en gezegd dat ze de car audioshop moesten bellen voor meer info. Na 2 uur lang wachten hadden ze het probleem nog niet gevonden en hadden ze (nog) meer tijd nodig. Ik had gezegd dat ik het zo maar laat en erover ga nadenken. Gelukkig had ik afgesproken dat ze alleen het uitlezen in rekening zouden brengen want anders zou ik misschien al € 200,00 kwijt zijn.

Ik had al geen vertrouwen in de VW dealer maar nu blijkt dat ze niet eens contact hebben opgenomen met de car audioshop om te informeren wat er geconstateerd was/wat de oplossing zou kunnen zijn e.d. Hier zakt gewoon mijn broek van af.

Eindstand: achterruitenwasser werkt nog steeds niet en geluidsprocessor/installatie moet ik handmatig uitzetten omdat ie anders waarschijnlijk weer mijn accu leegtrekt.
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: ruitenwisser achter werkt niet meer (Golf 6 GTI)

Bericht door staffpride »

audio is gewoon een kwestie van een remote control kabel uit de zekering kast trekken naar je versterker van een plus over contact.
De rns geeft namelijk geen remote signaal af.

Ruitenwissermotor zal je even moeten testen of die stroom krijgt en of die miss kapot is.
MVG EMServices

Afbeelding
GTI_MaRsS-72
Berichten: 259
Lid geworden op: 14 mei 2012, 22:05
Type auto: Golf 6 GTI

Re: ruitenwisser achter werkt niet meer (Golf 6 GTI)

Bericht door GTI_MaRsS-72 »

staffpride schreef:audio is gewoon een kwestie van een remote control kabel uit de zekering kast trekken naar je versterker van een plus over contact.
De rns geeft namelijk geen remote signaal af.

Ruitenwissermotor zal je even moeten testen of die stroom krijgt en of die miss kapot is.
Qua audio zit er een Audison Bitone geluidsprocessor en 2 kleine alpine versterkers tussen. Ik heb geen flauw idee hoe het verder zit met aansluitingen/remote signaal. Het enigste wat ik wel weet is dat als ik de Audison Bitone niet (handmatig) uitzet hij de accu leegtrekt. Alles zou eigenlijk automatisch uit moeten gaan.

De ruitenwissermotor krijgt geen stroom. De monteur van de car audio shop ging namelijk met een draadje zelf contact maken op de zekeringsgroep en toen deed de ruitenwisser het wel. De monteur gaf aan dat de onderste 3 rijtjes in de zekeringsgroep geen spanning krijgen en dat zou wel moeten volgens hem. Dit had volgens hem te maken met een relais die waarschijnlijk vervangen moet maar hij kan niet 1,2,3 zien welke want dan zou mijn hele auto moeten "slopen" en elke relais stuk voor stuk moeten vervangen o.i.d. Vandaar dat ze mij naar de VW dealer hadden doorverwezen omdat hun het waarschijnlijk wel makkelijk moeten kunnen zien/uitlezen etc. Echter hebben ze bij VW ook geen verstand van zaken en/of belazeren ze je.
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: ruitenwisser achter werkt niet meer (Golf 6 GTI)

Bericht door staffpride »

De remote draad regelt normaal het in en uit schakelen van je randapparatuur. Als hij dat dus niet goed doet zal er daar iets mis zijn vermoed ik.
Heb het al vaker gezien namelijk.
Op de rns zit wel een remote uitgang, maar die doet niets en dat is dan het probleem.


Ruitenwisser kan ook niet werken door een verloren codering in de boordnetmodule. Volgens mij wordt de achterruitenwisser namelijk via de boordnet aangestuurd.
Zekering van de achterruitenwisser is nr 41 in zekeringhouder zijkant dashboard (15A)
MVG EMServices

Afbeelding
GTI_MaRsS-72
Berichten: 259
Lid geworden op: 14 mei 2012, 22:05
Type auto: Golf 6 GTI

Re: ruitenwisser achter werkt niet meer (Golf 6 GTI)

Bericht door GTI_MaRsS-72 »

staffpride schreef:De remote draad regelt normaal het in en uit schakelen van je randapparatuur. Als hij dat dus niet goed doet zal er daar iets mis zijn vermoed ik.
Heb het al vaker gezien namelijk.
Op de rns zit wel een remote uitgang, maar die doet niets en dat is dan het probleem.


Ruitenwisser kan ook niet werken door een verloren codering in de boordnetmodule. Volgens mij wordt de achterruitenwisser namelijk via de boordnet aangestuurd.
Zekering van de achterruitenwisser is nr 41 in zekeringhouder zijkant dashboard (15A)
Bedankt voor reacties.

Ik weet niet wat ik nu moet/gaan doen.

Naar de VW dealer gaan en me blauw betalen aan alleen al onderzoekskosten ga ik in ieder geval niet doen. De car audioshop is duidelijk ook niet kundig genoeg om in ieder geval het probleem met de audio op te lossen (wat ik wel vreemd vind omdat ze al jarenlang bekend staan in de regio).

Zit niets anders op om het zo te laten? Vind het echter toch wel belangrijk dat de ruitenwisser werkt.
Gebruikersavatar
kaptino
Berichten: 179
Lid geworden op: 30 okt 2013, 23:41
Type auto: Golf VII GTI perf.
Locatie: Rotterdam

Re: ruitenwisser achter werkt niet meer (Golf 6 GTI)

Bericht door kaptino »

Ik zou de codering laten checken door iemand die er verstand van heeft, staffpride geeft hierboven aan dat dat een mogelijke oorzaak is (miss door hem laten checken als je niet te ver woont) bij de dealer neerzetten zou ik geen optie vinden. Ik zou ook terug gaan met die audio, als je t laat inbouwen moet t ook goed werken en een remote vinden/aansluiten moet toch geen probleem zijn voor die gasten anders kunnen ze net zo goed de deuren sluiten.
EX: GOLF VI GTI DSG, JD STAGE 2, DSG STAGE 1 294,9 PK - 440 NM
NU: GOLF VII GTI 230 PK Performance, K&N Typhoon intake, GFB DV+, 3" turbo back - DVX STAGE 2: 348,2 PK - 482 NM
GTI_MaRsS-72
Berichten: 259
Lid geworden op: 14 mei 2012, 22:05
Type auto: Golf 6 GTI

Re: ruitenwisser achter werkt niet meer (Golf 6 GTI)

Bericht door GTI_MaRsS-72 »

kaptino schreef:Ik zou de codering laten checken door iemand die er verstand van heeft, staffpride geeft hierboven aan dat dat een mogelijke oorzaak is (miss door hem laten checken als je niet te ver woont) bij de dealer neerzetten zou ik geen optie vinden. Ik zou ook terug gaan met die audio, als je t laat inbouwen moet t ook goed werken en een remote vinden/aansluiten moet toch geen probleem zijn voor die gasten anders kunnen ze net zo goed de deuren sluiten.
Ik woon helaas ver weg maar misschien dat ik een keer bij Staffpride langs mag/kan komen ;)

Weer terug gaan met die audio is geen optie want ze zijn genoodzaakt om dan kosten in rekening te brengen. Ik heb zoiets, het heeft vanaf het begin alleen maar problemen veroorzaakt (meerdere keren met lege accu stilgestaan) dus hun moeten het gewoon oplossen. Echter kan ik bij hun geen garantie (meer) claimen. Ik heb het spul al sinds 2012/13 in mijn auto en ze hebben de auto al een keer een hele dag nagekeken maar ze konden niets geks vinden.

Hoop gezeik allemaal zeg....
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: ruitenwisser achter werkt niet meer (Golf 6 GTI)

Bericht door staffpride »

Mag altijd natuurlijk.

Laat maar een keer weten als je tijd heb en dan kan je er gewoon bijblijven als ik alles stap voor stap test.
Weet je gelijk wat er gebeurt ook.
MVG EMServices

Afbeelding
tolunay
Berichten: 226
Lid geworden op: 22 aug 2015, 16:17
Type auto: MK6 GTI

Re: ruitenwisser achter werkt niet meer (Golf 6 GTI)

Bericht door tolunay »

GTI_MaRsS-72 schreef:
kaptino schreef:Ik zou de codering laten checken door iemand die er verstand van heeft, staffpride geeft hierboven aan dat dat een mogelijke oorzaak is (miss door hem laten checken als je niet te ver woont) bij de dealer neerzetten zou ik geen optie vinden. Ik zou ook terug gaan met die audio, als je t laat inbouwen moet t ook goed werken en een remote vinden/aansluiten moet toch geen probleem zijn voor die gasten anders kunnen ze net zo goed de deuren sluiten.
Ik woon helaas ver weg maar misschien dat ik een keer bij Staffpride langs mag/kan komen ;)

Weer terug gaan met die audio is geen optie want ze zijn genoodzaakt om dan kosten in rekening te brengen. Ik heb zoiets, het heeft vanaf het begin alleen maar problemen veroorzaakt (meerdere keren met lege accu stilgestaan) dus hun moeten het gewoon oplossen. Echter kan ik bij hun geen garantie (meer) claimen. Ik heb het spul al sinds 2012/13 in mijn auto en ze hebben de auto al een keer een hele dag nagekeken maar ze konden niets geks vinden.

Hoop gezeik allemaal zeg....
Mag ik vragen welke regio je woont, eventueel kan ik ook een keer kijken mocht je dat willen. Kunnen we gelijk ook de remote uitschakeling van de versterkers en andere apparatuur nakijken en goed aansluiten. Verdere informatie mag via PB
GTI_MaRsS-72
Berichten: 259
Lid geworden op: 14 mei 2012, 22:05
Type auto: Golf 6 GTI

Re: ruitenwisser achter werkt niet meer (Golf 6 GTI)

Bericht door GTI_MaRsS-72 »

tolunay schreef:
GTI_MaRsS-72 schreef:
kaptino schreef:Ik zou de codering laten checken door iemand die er verstand van heeft, staffpride geeft hierboven aan dat dat een mogelijke oorzaak is (miss door hem laten checken als je niet te ver woont) bij de dealer neerzetten zou ik geen optie vinden. Ik zou ook terug gaan met die audio, als je t laat inbouwen moet t ook goed werken en een remote vinden/aansluiten moet toch geen probleem zijn voor die gasten anders kunnen ze net zo goed de deuren sluiten.
Ik woon helaas ver weg maar misschien dat ik een keer bij Staffpride langs mag/kan komen ;)

Weer terug gaan met die audio is geen optie want ze zijn genoodzaakt om dan kosten in rekening te brengen. Ik heb zoiets, het heeft vanaf het begin alleen maar problemen veroorzaakt (meerdere keren met lege accu stilgestaan) dus hun moeten het gewoon oplossen. Echter kan ik bij hun geen garantie (meer) claimen. Ik heb het spul al sinds 2012/13 in mijn auto en ze hebben de auto al een keer een hele dag nagekeken maar ze konden niets geks vinden.

Hoop gezeik allemaal zeg....
Mag ik vragen welke regio je woont, eventueel kan ik ook een keer kijken mocht je dat willen. Kunnen we gelijk ook de remote uitschakeling van de versterkers en andere apparatuur nakijken en goed aansluiten. Verdere informatie mag via PB
Ik woon in de regio Utrecht. Heb je ervaring met car audio?
tolunay
Berichten: 226
Lid geworden op: 22 aug 2015, 16:17
Type auto: MK6 GTI

Re: ruitenwisser achter werkt niet meer (Golf 6 GTI)

Bericht door tolunay »

GTI_MaRsS-72 schreef:
Ik woon in de regio Utrecht. Heb je ervaring met car audio?

Kom zelf uit Regio Tilburg. Heb wel wat ervaring met audio.
Ben van beroep elektronica engineer, elektro kennis zit er wel in bij mij.
GTI_MaRsS-72
Berichten: 259
Lid geworden op: 14 mei 2012, 22:05
Type auto: Golf 6 GTI

Re: ruitenwisser achter werkt niet meer (Golf 6 GTI)

Bericht door GTI_MaRsS-72 »

tolunay schreef:
GTI_MaRsS-72 schreef:
Ik woon in de regio Utrecht. Heb je ervaring met car audio?

Kom zelf uit Regio Tilburg. Heb wel wat ervaring met audio.
Ben van beroep elektronica engineer, elektro kennis zit er wel in bij mij.
Ok, bedankt voor het aanbod! Ik weet nog niet wat ik ga doen en wanneer. Ga ik over nadenken.
Plaats reactie

Terug naar “Electronica en Audio / Video”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 126 gasten