Probleem Versnellingsbak Golf 4 GTI 1999

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkIV.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wesley'sGTI
Berichten: 95
Lid geworden op: 01 aug 2012, 15:22
Type auto: Golf MK4 GTI
Locatie: Ommen

Probleem Versnellingsbak Golf 4 GTI 1999

Bericht door Wesley'sGTI »

hallo,

Een tijdje geleden kreeg ik de golf niet meer in de achteruit en heel moeilijk in de 1e, 2e en 5e ( 3e en 4e gingen soepel)
Na een 5min onder de kap te kijken zag ik dat er een plastic geleider was afgebroken(zie afbeelding,A) en ervoor zorgde dat de hendel niet naar beneden kon om de achteruit en de 1e en 2e te bereiken en niet omhoog voor de 5e. Dus heb ik het stukje plastic wat nog over was en nog bevestigd zat weer in de metalen U vorm gedrukt door middel van een dikke schroeven draaier, en het probleem was opgelost.

Tenminste dat dacht ik, nu 3 maanden verder en ik heb precies het zelfde probleem. Alleen zit de plastic geleider er nog in. En weer moeilijk in de achteruit en 1e, 2e en 5e. Nu denk ik zelf dat de schakel kabels niet goed meer zijn afgesteld want ik zag namelijk dat dit moertje los zat(zie afbeelding,B) en er redelijk wat speling op de kabels zit.

Mijn vraag is: Hoe stel ik deze weer opnieuw af? Heb wel een beetje onderzoek gedaan maar kwam alleen maar verhalen/video's van het schuif systeem op de kabels tegen, Dit heb ik helaas niet en heb verder geen idee hoe dit af te stellen.


Doe het liefst alles zelf aan de GTI, maar als het toch nodig is moet ie maar naar de garage :( 8-)


Afbeelding
GOLF MK4 1.8 20VT +- 240PK 380Nm
Gebruikersavatar
Wesley'sGTI
Berichten: 95
Lid geworden op: 01 aug 2012, 15:22
Type auto: Golf MK4 GTI
Locatie: Ommen

Re: Probleem Versnellingsbak Golf 4 GTI 1999

Bericht door Wesley'sGTI »

Probleem is dezelfde dag nog verholpen, geen tijd gehad om even een berichtje te plaatsen.

Kapje van de pook los gehaald, daaronder zie je 2 gaten zitten, 2 schroevendraaiers ingestoken zodat de pook geen kant op kan en daarna de kabels op de bak strak getrokken en het moertje weer vast gezet.

schakelt weer perfect, was eerst nog bang dat de bak z'n beste tijd had gehad en de synchromessen op waren, maar alle mankementen zijn verholpen :mrgreen: :mrgreen:
GOLF MK4 1.8 20VT +- 240PK 380Nm
Plaats reactie

Terug naar “GOLF IV GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten