Aanschaffen Golf 6 GTI

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVI.
Plaats reactie
GTI Runner
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 apr 2016, 18:47
Type auto: Golf MK6 GTI

Aanschaffen Golf 6 GTI

Bericht door GTI Runner »

Beste,

Ik ben nieuw hier. Ik zou graag wat advies willen hebben van de ervaren GTI drivers hier.

Momenteel ben ik in het bezit van een Seat Leon 2.0 TDI FR, met 170 paarden. Niks mis mee, alleen heb ik een tijd lang ellende gehad met de verstuivers. Ik wil nu een benzine halen.

Mijn voorkeur is gevallen op een Golf GTI van de 6e generatie. Ik wil graag weten waar ik met name op moet letten bij de aanschaf van een GTI?

Wat gaat er vaak kapot aan een GTI, wat zjjn bekende kwellingen?

Als jullie me kunnen helpen zou dat fantastisch zijn.
Gebruikersavatar
Famous1303
Berichten: 1114
Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:36
Type auto: Polo AW GTI
Locatie: Gelderland

Re: Aanschaffen Golf 6 GTI

Bericht door Famous1303 »

Zou sowieso voor een originele NL gaan. Even eigenaren controleren via zomoto.nl en rest BPM via RDW.

De modellen tot eind 2010 hebben nogal vaak last van kettingproblemen met de spanner welke stuk lopen. Als deze (aantoondoor) gereviseerd is, is het geen probleem. Mocht je voor DSG kiezen, deze ook even testen of die naar behoren werkt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
VW Polo AW GTI Stage 1+: 265PK
VW Golf 6R DSG Stage3 + DSG tuning: 405PK
VW Golf VI GTI DSG Stage1: 291PK
VW Polo 6R BM
Opel Astra GSI

Afbeelding
MK6GTI024
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 apr 2016, 18:58
Type auto: MK6 GTI DSG

Re: Aanschaffen Golf 6 GTI

Bericht door MK6GTI024 »

Inderdaad, heb zelf het kettingprobleem gehad en word je niet blij van..
Het liefst eentje vanaf 2011, vanaf dan zijn de meeste kinderziektes er wel uit denk ik..
DSG goed kijken of die optijd onderhoud heeft gehad etc en mag in geen geval schokkerig ofzo rijden. Succes met je aankoop!
Gebruikersavatar
Sebster
Berichten: 94
Lid geworden op: 19 aug 2015, 08:17
Type auto: Edition 35

Re: Aanschaffen Golf 6 GTI

Bericht door Sebster »

Famous1303 schreef:Zou sowieso voor een originele NL gaan. Even eigenaren controleren via zomoto.nl en rest BPM via RDW.

De modellen tot eind 2010 hebben nogal vaak last van kettingproblemen met de spanner welke stuk lopen. Als deze (aantoondoor) gereviseerd is, is het geen probleem. Mocht je voor DSG kiezen, deze ook even testen of die naar behoren werkt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Waarom altijd gelijk een originele NL? Een Duitse zit 9 van de 10 keer beter in de opties, met soms leuke combinaties die in NL niet te krijgen waren.
Edition 35 - JD Stage 2+ & DSG Stage 2: 391 hp/504 nm
3" De-cat downpipe - Milltek 3'' non-resonated rear - LOBA HPFP - CTS Turbo Intake - GFB+
Gebruikersavatar
Famous1303
Berichten: 1114
Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:36
Type auto: Polo AW GTI
Locatie: Gelderland

Aanschaffen Golf 6 GTI

Bericht door Famous1303 »

Sebster schreef:
Famous1303 schreef:Zou sowieso voor een originele NL gaan. Even eigenaren controleren via zomoto.nl en rest BPM via RDW.

De modellen tot eind 2010 hebben nogal vaak last van kettingproblemen met de spanner welke stuk lopen. Als deze (aantoondoor) gereviseerd is, is het geen probleem. Mocht je voor DSG kiezen, deze ook even testen of die naar behoren werkt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Waarom altijd gelijk een originele NL? Een Duitse zit 9 van de 10 keer beter in de opties, met soms leuke combinaties die in NL niet te krijgen waren.
Qua opties heb je een punt (al is mijne vol en NLse). Het is echter wel zo dat je zo vaak de complete geschiedenis kan opvragen, onderhoudsboekjes bijgewerkt zijn en als je het bij een garage haalt je altijd nog iets van garantie o.i.d. hebt.

Als jij een Duitser haalt in Nederland weet je bijna nooit zeker of er iets mee was. Waarom zou je een goede Duitser importeren naar Nederland en direct verkopen? Zelf in Duitsland kijken is zeker een optie al zit je wel met vervoer, invoering en vertrouwen die je moet hebben.. Tevens is het vaak even duur of duurder dan een NLse aanschaffen.

Stukje eigen ervaring; afspraak met een Duits autobedrijf welke de auto voor mij zou reserveren, rijd ruim een uur erna toe en de auto is niet te bekennen. Garagehouder zegt simpel; "die auto ist verkauft"
Sta je dan met je goede gedrag en kon ik weer ruim een uur, chagrijnig, terug rijden.
VW Polo AW GTI Stage 1+: 265PK
VW Golf 6R DSG Stage3 + DSG tuning: 405PK
VW Golf VI GTI DSG Stage1: 291PK
VW Polo 6R BM
Opel Astra GSI

Afbeelding
Gebruikersavatar
kaptino
Berichten: 179
Lid geworden op: 30 okt 2013, 23:41
Type auto: Golf VII GTI perf.
Locatie: Rotterdam

Re: Aanschaffen Golf 6 GTI

Bericht door kaptino »

Kan jij opvragen of een auto hier een flinke schade heeft gehad zonder wok?
Ik vind t altijd onzin dat mensen roepen je moet geen import kopen er staat ook genoeg nlse troep te koop. Ja als er eentje staat waar haast geen bpm op is betaald dan kan je zeggen dat er ws een aardige schade is geweest en dan laat je die staan, Maar voor de rest kan een import heel interessant zijn.
En t laatste wat je zegt gebeurd helaas overal ook in nl.
EX: GOLF VI GTI DSG, JD STAGE 2, DSG STAGE 1 294,9 PK - 440 NM
NU: GOLF VII GTI 230 PK Performance, K&N Typhoon intake, GFB DV+, 3" turbo back - DVX STAGE 2: 348,2 PK - 482 NM
Gebruikersavatar
Verlengsnoer
Berichten: 1814
Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19

Re: Aanschaffen Golf 6 GTI

Bericht door Verlengsnoer »

Eens. Als ik zelf een auto zou importeren zou ik juist blij zijn met een laag bpm bedrag ;)
JP-GTi
Berichten: 91
Lid geworden op: 31 dec 2015, 19:17
Type auto: Golf 7 facelift GTi

Re: Aanschaffen Golf 6 GTI

Bericht door JP-GTi »

Kom je er daarna zelf wel moeilijker weer vanaf !
Gebruikersavatar
andreversteeg
Berichten: 300
Lid geworden op: 13 mei 2015, 16:02
Type auto: golf 6 2009
Locatie: Dromenland

Re: Aanschaffen Golf 6 GTI

Bericht door andreversteeg »

En dan ligt het er ook nog aan door wie hij is gerepareerd. Officieel vw reparatie moet je toch ook verwachten dat het goed is gedaan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Live your life if its your last day
Gebruikersavatar
MK6 Jt-Head GTI
Berichten: 419
Lid geworden op: 12 jun 2016, 14:21
Type auto: Golf MK7 GTI CS

Re: Aanschaffen Golf 6 GTI

Bericht door MK6 Jt-Head GTI »

Hallo,

Toevallig ben ik in onderhandeling (auto rijklaar maken en een afspraak maken) over een MK6 GTI die parralel geïmporteerd is bij de 100.000km. zo werd mij verteld bij de dealer.
Wel alle boekjes nagekeken en deze waren volledig ingevuld door een Duitse volkswagen dealer. Na de 100.000 is deze verkocht aan iemand die er 24000 mee heeft gereden en deze vervolgens heeft ingeruild voor een seat ibiza diesel.

Nu vraag ik me eigen af, je wordt hier dood gegooit met de bekende ketting problemen van de MK6 GTI.
Vanaf wanneer kunnen deze problemen optreden? na 50.000km na 100.000km of is daar simpel weg een peil op te trekken?
Heb er destijds niet opgelet of dat de ketting preventief is vervangen ja of nee? zo ja moet dit in het boekje aangegeven staan en of gegraveerd in de motor?

Er staat nu 124.000 op de teller en tijdens het eerste proefritje even flink de auto op z'n sodemieter gegeven en alles grondig uit te testen maar deed het perfect!

Nu heb ik gelukkig in de buurt een bekende die monteur is en zelf in bezit is van volkswagen golf 5 1.4TSI dus mocht het niet zo zijn dat de ketting is vervangen ga ik dat uiteraard preventief doen!!!

Gr Joey
Huifige wagen : MK7 GTI CS TTE535 powered :twisted:
Vorige wagens;
MK7.5 R 400pk & 510nm
BMW 330e 449pk & 760nm
1970 Boss Mustang 302 350pk & 400nm
BMW M4 540pk & 720NM
MK6 GTI 315pk & 450nm
Gebruikersavatar
Famous1303
Berichten: 1114
Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:36
Type auto: Polo AW GTI
Locatie: Gelderland

Re: Aanschaffen Golf 6 GTI

Bericht door Famous1303 »

Uit welk jaar is de auto? Eind '10 is dit probleem opgelost.

Als het vervangen is moet het wel in het boekje staan inderdaad.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
VW Polo AW GTI Stage 1+: 265PK
VW Golf 6R DSG Stage3 + DSG tuning: 405PK
VW Golf VI GTI DSG Stage1: 291PK
VW Polo 6R BM
Opel Astra GSI

Afbeelding
Gebruikersavatar
golf5gt
Berichten: 851
Lid geworden op: 22 jan 2015, 10:07
Type auto: Golf 6R

Re: Aanschaffen Golf 6 GTI

Bericht door golf5gt »

Cczb motorcode
Kw22 model2011 bouwjaar 2010 ketting
Olie sludge onder dop
Schokken DSG koude olie
Olie peilen
Bpm
Plakranden
Staat interieur
Onderhoudshistorie
dsg60k olie max 20k bougies 50k
Evt vloeistof lekkages
Rare geluiden koude start
Banden
Lakstaat krasjes + deukjes
Gemiddeld verbruik 1:10 normaal?
Koelvloeistof
Remmen
Waterpomp
Multi-riem
Looprollen


Evt. Aankoopkeuring?
groetjes, Danny.


HFseries carbon air intake / pipercross filter.
Golf 6R DSG - schalensitze - DCC - JDSTAGE 3 - 395 PK / 516 NM
3"downpipe sportcat / GFB dv+ / loba HPFP / JD-stage 3
Sold: golf 5 GT 1.4 tsi DVX stage 1 210pk / 300nm
Gebruikersavatar
MK6 Jt-Head GTI
Berichten: 419
Lid geworden op: 12 jun 2016, 14:21
Type auto: Golf MK7 GTI CS

Re: Aanschaffen Golf 6 GTI

Bericht door MK6 Jt-Head GTI »

Famous1303 schreef:Uit welk jaar is de auto? Eind '10 is dit probleem opgelost.

Als het vervangen is moet het wel in het boekje staan inderdaad.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Uit 04-2010, ik had al gelezen dat het dan een kanshebber is voor het kettingprobleem.
- Auto starten normaal
- wat velgschade --> laat ik opknappen
- een klein deukje --> laat ik opknappen
- Leder interieur geen vuiltje aan ziet er sirieus z.g.a.n uit.
- Een plekje roest van een halve cm2
- Geen slush.
- Bij aankoop zit er een beurt en een apk bij.
- Geen storingslampjes
- Goed uitgelijnd
- Remmen werken perfect
- Spoort goed.
Huifige wagen : MK7 GTI CS TTE535 powered :twisted:
Vorige wagens;
MK7.5 R 400pk & 510nm
BMW 330e 449pk & 760nm
1970 Boss Mustang 302 350pk & 400nm
BMW M4 540pk & 720NM
MK6 GTI 315pk & 450nm
Xizer
Berichten: 211
Lid geworden op: 20 feb 2015, 18:22
Type auto: Golf MK5 GTI ED30

Re: Aanschaffen Golf 6 GTI

Bericht door Xizer »

Famous1303 schreef: 29 apr 2016, 19:14 Zou sowieso voor een originele NL gaan. Even eigenaren controleren via zomoto.nl en rest BPM via RDW.
Heeft iemand dit de laatste dagen nog eens geprobeerd? Ik gebruikte deze site regelmatig echter de laatste paar dagen herkent de website geen enkel kenteken meer die ik in geef?
Gebruikersavatar
Famous1303
Berichten: 1114
Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:36
Type auto: Polo AW GTI
Locatie: Gelderland

Re: Aanschaffen Golf 6 GTI

Bericht door Famous1303 »

Xizer schreef:
Famous1303 schreef: 29 apr 2016, 19:14 Zou sowieso voor een originele NL gaan. Even eigenaren controleren via zomoto.nl en rest BPM via RDW.
Heeft iemand dit de laatste dagen nog eens geprobeerd? Ik gebruikte deze site regelmatig echter de laatste paar dagen herkent de website geen enkel kenteken meer die ik in geef?
App Finnik installeren. Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
VW Polo AW GTI Stage 1+: 265PK
VW Golf 6R DSG Stage3 + DSG tuning: 405PK
VW Golf VI GTI DSG Stage1: 291PK
VW Polo 6R BM
Opel Astra GSI

Afbeelding
Xizer
Berichten: 211
Lid geworden op: 20 feb 2015, 18:22
Type auto: Golf MK5 GTI ED30

Re: Aanschaffen Golf 6 GTI

Bericht door Xizer »

Zelfde als RDW toch? Als je uitgebreide eigenaren historie wilt kost 3.99 :|
Gebruikersavatar
jwbakkenes
Berichten: 866
Lid geworden op: 09 feb 2012, 23:35
Type auto: BMW 550i

Re: Aanschaffen Golf 6 GTI

Bericht door jwbakkenes »

Xizer schreef: 11 aug 2017, 14:47
Famous1303 schreef: 29 apr 2016, 19:14 Zou sowieso voor een originele NL gaan. Even eigenaren controleren via zomoto.nl en rest BPM via RDW.
Heeft iemand dit de laatste dagen nog eens geprobeerd? Ik gebruikte deze site regelmatig echter de laatste paar dagen herkent de website geen enkel kenteken meer die ik in geef?
Klopt, zwaar waardeloos, heb dezelfde ervaring.
Met vriendelijke groet,
Jan Willem
Gebruikersavatar
Famous1303
Berichten: 1114
Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:36
Type auto: Polo AW GTI
Locatie: Gelderland

Re: Aanschaffen Golf 6 GTI

Bericht door Famous1303 »

Xizer schreef:Zelfde als RDW toch? Als je uitgebreide eigenaren historie wilt kost 3.99 :|
Ah zo,
Nou vertrouwde ik Zomoto niet helemaal.

Aantoonbaar 3 eigenaren en Zomoto gaf 8 aan :lol: Redelijk nieuwe auto ook nog eens.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
VW Polo AW GTI Stage 1+: 265PK
VW Golf 6R DSG Stage3 + DSG tuning: 405PK
VW Golf VI GTI DSG Stage1: 291PK
VW Polo 6R BM
Opel Astra GSI

Afbeelding
Gebruikersavatar
MK6 Jt-Head GTI
Berichten: 419
Lid geworden op: 12 jun 2016, 14:21
Type auto: Golf MK7 GTI CS

Re: Aanschaffen Golf 6 GTI

Bericht door MK6 Jt-Head GTI »

Als je auto uit het buitenland komt en hij is dealer onderhouden kun je de gehele onderhoudshistorie opvragen bij een volkswagen dealer. Weet niet of ze het zomaar geven maar ik had een bekende die het voor me kon opvragen.
Zo ben ik er achter gekomen dat de mijne al een kettingrevisie heeft gehad in Duitsland.

Groeten Joey
Huifige wagen : MK7 GTI CS TTE535 powered :twisted:
Vorige wagens;
MK7.5 R 400pk & 510nm
BMW 330e 449pk & 760nm
1970 Boss Mustang 302 350pk & 400nm
BMW M4 540pk & 720NM
MK6 GTI 315pk & 450nm
Gebruikersavatar
ExXx
Berichten: 226
Lid geworden op: 14 jun 2011, 22:24
Type auto: Golf VII GTI Perf
Locatie: Randstad

Re: Aanschaffen Golf 6 GTI

Bericht door ExXx »

Je mag die van mij wel kopen hoor :)
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VI GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 125 gasten