Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Edition30 schreef:Moet je eens rijden met een E30 met mechanische sper, dat hoor je bij parkeersnelheid al lawaai maken en wringen.
Apart is wel dat alleen de Golf bovenmatige slijtage vertoonde, mogelijk dat deze heel lekker door de bocht ging en de bestuurders hierdoor erg enthousiast werden.
Heb zelf de PP en gebruik het sper nu niet echt vaak maar als het een keer in actie moet schieten is het wel iets heel leuk dus snap wel dat op circuit de banden aan flarden worden gereden.
Als je kijkt naar de GTI vs BMW135i test op topgear zie je dat ook Jeremy Clarkson zeer enthousiast is over het sper, natuurlijk in hoeverre hij een echte referentie is. Maar bon...hij zal er wel iets van kennen wss. Heeft al met zowat elke snelle kar op deze aardbol gereden.
Dat sper doet tegenwoordig bij lange na niet meer wat het deed na een zogenaamde update van de software voor de sper en de automatische rem.
Was nodig zo was het bericht van de dealer in verband met veiligheid… ("me neus")
Stuurde de auto voorheen nog makkelijk door de 270 graden bij Holendrecht vanuit A'veen naar Muiden, nu moet ik aan het stuur trekken, de sper lijkt wel heel anders (of niet) te reageren.
Ik krijg niet goed hoogte van de dealers, ja ze willen er zelf graag in rijden om te kijken wat ik bedoel…a me hoela…
pvugt schreef:Dat kan alleen met de rijstijl te maken hebben lijkt me.
Als je rustig zou rijden schakelt de sper toch niet in,of zie ik dat verkeerd??
rustig rijden met sper?
je voelt niet dat je rustig of hard rijdt, ...je rijdt... en de sper doet z'n werk, dat zie je wanneer je door bochten rijdt en vooral als je uit de bocht bent. Dan rijden de auto's ineens een stuk langzamer en/of verder achter je…
dat begrijp ik ik geniet er ook iedere dag van .
maar mijn vraag is als je rustig zou rijden? slijten je banden dan ook sneller als een gewone gti??
lijkt me niet.
bzb schreef:Autovisie 19 december 2013 word beschreven dat het sperdifferentieel er voor zorgde dat op t circuit na een aantal ronden het staal uit de banden stak, standaard GTI pp, voor den scepticus onder ons
Hoop dat het aan de banden lag en niet aan 't sper diff....
Ik snap niet hoe jullie die 20k halen met voorbandjes? Of zoals Bzb ergens op het forum beweerde 50k snoeiharde kilometers met voor bandjes.Dat was de beste die ik las trouwens.ROFL…..
Bij mij amper 9,5k;Maar ja 326 pk, en 501 nm koppel.Kan de pret toch niet bederven.
Heb de GTI pp nu bijna een jaar, 13000 km, ± 2000 met winterbanden, originele Bridgestone banden 225/18 inch zijn voor meer als de helft op. heb de GTI nieuw opgehaald bij de fabriek in Wolfsburg (aanrader!)
ik denk de 20000 km niet te halen.
Logis24 schreef:Heb de GTI pp nu bijna een jaar, 13000 km, ± 2000 met winterbanden, originele Bridgestone banden 225/18 inch zijn voor meer als de helft op. heb de GTI nieuw opgehaald bij de fabriek in Wolfsburg (aanrader!)
ik denk de 20000 km niet te halen.
Ik wilde mijn nieuwe mk7 GTI begin dit jaar ook ophalen in Wolfsburg maar dat zou Pon geschrapt hebben volgens mijn dealer....Hoe heb je dat voor elkaar gekregen
Winterbanden er weer op gekregen bij 13700 en toen was er nog 3.5 mm profiel op de voorbanden.
Ik begon met 7 en 2500 km. Dus 3.5 mm weg in 11.000 km.
Het zijn conti sportcontact 3 225/40/18 92Y
dat zijn ook de slijtvaste denk ik, ik heb nu 30.000 op me michilin ss voor zal vanavond is meten wat er op zit maar kan denk ik nog maar 10.000 ermee, ik heb dan ook maar een 6
4000 km op Pirelli SottoZero winterbanden en voor 5.7/5.8 en achter 7.7/7.2
Die waren net niet nieuw meer toen ze erop kwamen. Wellicht iets te lang mee door gereden, maar ik moest terug naar die conto sportcontact met 3,5/3,8 en 5,5/5,4
Worden nieuwe zomerbanden dit jaar vrees ik.
Kan nog 1 winter met die winterbanden doen, maar dan mag ik er daar ook 2 of 4 nieuwe van kopen..