Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Mijn mk1 GTI loopt ook beter op 102 octaan , ik had er eigenlijk niets van verwacht maar toch merkbaar verschil.
Na overschakelen pakt de motor beter op en lijkt dieper te klinken , maatje bevestigde dit ook.
Ik heb de auto al ruim 10jaar in mijn bezit maar zo gretig op het gas zoals vandaag heb ik niet eerder gemerkt
€1,839,- is echter geen kattenpis en het is 40km omrijden....
Heb wel de eerste keer dat ik het tankte een foutmelding gehad maar die is gereset en nu rij ik al op me 4de tank.
Met BP 98 reed ik zo een 510 a 520 kilometer op een volle tank. Nu met de 102 rij ik met een volle tank 600 tot 610 kilometer en dat scheelt wel aanzienlijk en voor de 3 euro dat ik duurder uit ben op een volle tank zou ik het niet redden met BP 98.
Ben vandaag ook geweest. 1,839 € per liter. Wordt wel steeds duurder, hoop wel dat deze lijn niet wordt doorgezet. Ik ben benieuwd of het anders rijdt. Het leek wel of het geluid wat anders is (maar kan ook tussen de oren zitten hoor).
Ik merk echt na me 5de tankbeurt dat ik gewoon minimaal 60-80km zuiniger ben dan bp98 dus ik ben een tevreden klant ervan... Dus mijn GTI krijgt niet anders meer
Ook met een hogere snelheid vind ik het gemiddeld verbruik (want ja die hou ik in de gaten) lager dan met bp 98.
Ik rij namelijk per dag zo een 150km dus dat is wel gunstig in mijn geval, ik zeg dat het bijna net zo goed is als het wondermiddel van astrix en oblix
Op een volle tank van bp98 voorheen reed ik zo een 500 tot 530 kilometer.
Met 102 competition rij ik zo een 610 en dan rij ik gewoon 130km per uur waar het mag. Nu op de tankbeurt van deze week heb ik zelf de proef genomen om overal 110km per uur te rijden en als het zo door gaat dan ga ik op een volle tank waarschijnlijk 650km halen en dat zijn wel serieuze verschillen met de bp98.
Uiteraard is dit ook gedaan Yal en dan kom ik uit op 540km tot 560km...
Dus mijn vergelijking voor mijn auto is wel realistisch
Maar ik denk dat de vergelijking van 130km per uur meer mensen trekt omdat we allemaal liever een stukje harder rijden dan 110km per uur.
Ik ben sowieso wel benieuwd naar jullie bevindingen Mark. Hoe is de kwaliteit van de benzine, levert het dezelfde prestaties als BP98 + bio (of beter) en is je auto echt zuiniger? Dat laatste kunnen we zelf uiteraard goed bijhouden (wel even aan de pomp meten, dus km. / Ltrs.).
Race Eend schreef:Of het met pure ethanol van de action wel goed gaat, is nog even de vraag, dat zal ik op mijn eigen auto binnenkort wel even testen.
Ben hier wel benieuwd naar; zou de toevoeging van ethanol in dit geval dan nog steeds dienen om het octaan te verhogen (dus hoger dan 102) of gaat het dan om een andere eigenschap van de ethanol waarvan je verwacht dat het een nog positiever resultaat zou kunnen brengen?
En gaaf dat jullie al een goeie vergelijkingstest hebben gedaan met de brandstof, voor mij niks anders meer in de tank.
Ik bedoelde het vergelijk tussen 95, 98 en de 102.
In ieder geval dus bewezen dat de competition 102 dus echt beter presteert dan de bp98.
Ik gok dat jij nog graag ziet hoe de competition 102 zich verhoudt tot bp98+bio?