Hallo,
Onderstaand een boost log van mijn mkV GTI met AXX motor.
Vorige eigenaar heeft liggen prutsen met het wastegate mechanisme. de originele markeerpunten zijn verdwenen en kan de oorspronkelijke positie dus niet meer terugvinden. 
wie wil eens kijken naar deze boost + N75 log en commentaar geven.
Log is gemaakt met WOT vanaf 1500 RPM - 4500 RPM
zal de WG dan toch wat strakker gesteld moeten worden?
zit trouwens reeds een rev D diverter valve in
Spec	Act	N75 %
270	1040	0
290	1040	0
1260	1010	0
1900	1030	94,9
2110	1110	94,9
2170	1200	94,9
2190	1310	94,9
2190	1390	94,9
2180	1470	94,9
2170	1510	94,9
2170	1540	94,9
2160	1550	94,9
2150	1560	88,6
2140	1570	86,7
2130	1570	87,5
2120	1580	85,9
2110	1590	87,1
2100	1610	86,3
2080	1630	85,9
2050	1660	89
2030	1610	85,9
2020	1600	85,5
2010	1580	85,5
2010	1580	86,3
2000	1580	86,3
2000	1580	75,7
540	1610	0
310	1240	0
300	1110	0
280	1080	0
280	1060	0
			
			
									
						
										
						Boost + N75 log
- Race Eend
 - Berichten: 1327
 - Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
 - Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
 - Locatie: Lochem
 - Contacteer:
 
Re: Boost + N75 log
Auto is getuned, je wastegate staat veel te slap. OF je hebt je divertervalve gescheurd (of andere lekkage). 
Eerst divertervalve en lekkages checken, voor je de wastegate strakker zet, anders blaas je je turbo op.
			
			
									
						
							Eerst divertervalve en lekkages checken, voor je de wastegate strakker zet, anders blaas je je turbo op.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
			
						Re: Boost + N75 log
Diverter valve is reeds een rev D, of staan deze ook bekend om stuk te gaan?Race Eend schreef:Auto is getuned, je wastegate staat veel te slap. OF je hebt je divertervalve gescheurd (of andere lekkage).
Eerst divertervalve en lekkages checken, voor je de wastegate strakker zet, anders blaas je je turbo op.
Heb deze er laatst nog uit gehad, maar niks merkwaardigs aan gezien. Ga morgen het systeem even onder druk zetten om te zien of deze ergens lekkage heeft.
waaraan is trouwens te zien dat de auto getuned is?
Betekend een hoog N75 % overigens dat deze de wastegate probeert dicht te houden?
wanneer er geen lekkages aanwezig zijn zou bij het strakker zetten van de wastegate de N75 waarde moeten dalen toch?
- staffpride
 - Berichten: 2711
 - Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
 - Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
 - Locatie: Alblasserdam
 - Contacteer:
 
Re: Boost + N75 log
Je kan zien aan de gevraagde waarden dat hij getuned is, deze zijn ruim boven de 1 bar en dat is standaard niet zo 
			
			
									
						
										
						- Race Eend
 - Berichten: 1327
 - Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
 - Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
 - Locatie: Lochem
 - Contacteer:
 
Re: Boost + N75 log
Correct, hoge aansturing betekend wg dicht, in het middengebied zou je normaal rond de 60 a 70% moeten draaien om je deze gewenste waarde te halen.basvgti schreef:
Betekend een hoog N75 % overigens dat deze de wastegate probeert dicht te houden?
wanneer er geen lekkages aanwezig zijn zou bij het strakker zetten van de wastegate de N75 waarde moeten dalen toch?
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
			
						Re: Boost + N75 log
Ah oké, dan snap ik hem.Race Eend schreef:Correct, hoge aansturing betekend wg dicht, in het middengebied zou je normaal rond de 60 a 70% moeten draaien om je deze gewenste waarde te halen.basvgti schreef:
Betekend een hoog N75 % overigens dat deze de wastegate probeert dicht te houden?
wanneer er geen lekkages aanwezig zijn zou bij het strakker zetten van de wastegate de N75 waarde moeten dalen toch?
Morgen maar eens lektesten en anders stap voor stap de WG dichtdraaien, ik denk dat de WG los is getrild omdat het klem plaatje niet meer aanwezig was en de borgmoer helemaal teruggetrilt is.
in stapjes van hoeveel mm is het verstandig om hier mee te beginnen?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] en 6 gasten
