(Golf 5 gti axx) bij volgas vermogen verlies

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
gti-n
Type auto: golf mk5 gti

(Golf 5 gti axx) bij volgas vermogen verlies

Bericht door gti-n »

20 december ben ik langs geweest bij jd voor chip op maat en toen hebben ze de dv ververvangen. Een dag er na was het al als je volgas gas dat de motor even 1 seconden dipje had ik dacht zou wel horen. Maar nu is het veel erger hopenlijk weet iemand iets ?

Ik hoop dat ik het beetje duidelijk uit kan leggen. Als ik volgas wil weg trekken dan zakt het vermogen weg en paar seconden later pakt de motor wel weer vol vermogen. Heb ook 1 ochtend gehad dat de auto slecht start en dan heel laag in de toeren bleef even.

Alvast bedankt.
Laatst gewijzigd door gti-n op 30 dec 2014, 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.
TheDGM
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: (Golf 5 gti axx) bij volgas een vermogen verlies

Bericht door TheDGM »

Lijkt mij een probleem met de brandstoftoevoer. Je kan het best deze waardes uit laten lezen door iemand met een vagcom.
MK5 GTI 60 edition | 18" Detroit Summer | 17" Denver Winter | Full Leather | OEM Xenon | Sonnyboy | RNS510 | Non Modified Engine |

Afbeelding

Gr. Dave
Race Eend
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Contacteer:

Re: (Golf 5 gti axx) bij volgas een vermogen verlies

Bericht door Race Eend »

Kan ook een bobine zijn overigens.

Deze auto heeft altijd met hele lage turbodruk gereden, dan kan het best zijn dat je al tijden met een matige bobine rijdt, nu er ineens een volle bar druk bij komt, komen dat soort zaken wel eens aan het licht.

Even uit laten lezen of gewoon terug met de auto naar JD zodat wij er naar kunnen kijken, vandaag ook weer 3 auto's gehad met dergelijke klachtjes (naast de 8 wagens die we op de agenda hadden staan voor de tuning, mega druk dus), alle 3 kunnen verhelpen door simpelweg logisch nadenken en goed diagnose stellen met vag-com. Allemaal zaken waar je bij en gewone garage eerst 4 uur diagnose mag gaan betalen omdat men het niet kan vinden (omdat er geen storing in het systeem te vinden is).
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
gti-n

Re: (Golf 5 gti axx) bij volgas vermogen verlies

Bericht door gti-n »

Race eend@

Ik bel morgen voor afspraak te maken, Heb meer vertrouwen in jullie dan de garages hier.
Schippersss
Type auto: Passat CC TSI

Bericht door Schippersss »

Idd, ben vandaag keurig geholpen door mark en is mijn 'probleem' verholpen door diverse afstel werk. Ben weer tevreden, auto trekt hem nu in een vloeiende lijn door.
gti-n

Bericht door gti-n »

Ik ben woensdag langs geweest en ze hebben me goed geholpen.
Helaas was het er niet toen ik daar was, maar is het alleen als de motor wat kouder is maar er waren geen storingen.

Verder hebben ze nog iets vervangen. Top service !!

Nu paar dingen laten vervangen zoals nokkasversteller, thermostaat en dsgbak olie verversen.
kevimo
Type auto: MK5 GTI

Bericht door kevimo »

gti-n schreef:Ik ben woensdag langs geweest en ze hebben me goed geholpen.
Helaas was het er niet toen ik daar was, maar is het alleen als de motor wat kouder is maar er waren geen storingen.

Verder hebben ze nog iets vervangen. Top service !!

Nu paar dingen laten vervangen zoals nokkasversteller, thermostaat en dsgbak olie verversen.
En sindsdien geen dip meer gehad in het doortrekken?

Bij mij is het op 4000 toeren in de 4e versnelling (dsg) dat hij even een seconde inhoudt. Lag het dan aan de tuning? Of eerder een bobine of dergelijke?

grts
Race Eend
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Contacteer:

Bericht door Race Eend »

Ligt niet aan tuning. Dit soort zaken heeft altijd met hardware problemen te maken, soms komt dit echter wel aan het licht als een motor meer vermogen heeft. Bv als je nokkenas stoter van de HD pomp ingesleten is, dan kan hij met 0.7 bar turbodruk nog zijn 110 bar halen, maar als je er 1.2 bar turbodruk op zet, kan het zijn dat hij nog maar 80 bar levert (omdat er volgas meer brandstofvraag is als hij meer vermogen levert).

Uiteraard zijn er wel tuners die er een potje van maken, maar dat is hier niet het geval.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”