Upgrade audiosysteem

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
SjoerdB
Type auto: Golf 5 GTI ED30
Contacteer:

Upgrade audiosysteem

Bericht door SjoerdB »

Ik rijd nu een tijd rond met de standaard audio die in de Golf zit, maar ik ben hier op z'n zachtst gezegd niet bepaald tevreden over. Waar ik me vooral aan erger is het feit dat ik geen USB-aansluiting heb op de MFD2. Allereerst ben ik dus op zoek naar een fatsoenlijke 2-DIN radio die me de opties geeft die ook op de MFD2 zitten. Oftewel, ik wil kunnen navigeren en de stuurwiel bediening kunnen gebruiken. Ook wil ik dat alle informatie op het MFA-scherm komt te staan.

Ik heb zitten kijken naar de RNS510, wat een perfecte upgrade lijkt te zijn, maar daar zitten geen RCA-aansluitingen op. Omdat ik nog een goede mono versterker heb liggen die mijn subwoofer gaat aansturen, is dat een must. Deze versterker heeft namelijk geen high input en hoe je het ook wendt of keert, een high-low adapter is geen mooie oplossing.

Wie o wie van de audio experts kan me helpen? 8-)
Current: Volkswagen Golf 5 GTI Edition 30 @ 339,5pk/448,9Nm
Ex: Opel Astra GTC 1.9CDTi / Seat Ibiza 6k2 1.9TDi / Seat Ibiza 6k 1.9D
Raymond
Type auto: Golf 7 GTI TCR

Re: Upgrade audiosysteem

Bericht door Raymond »

Ik zat met het zelfde probleem, ik heb toen een gebruikte kenwood dnx521 gekocht, deze is pasklaar voor vag auto's.
Makkelijk een versterker op aan te sluiten, sd kaart, of usb is ook geen probleem.
Daarnaast ook een aansluiting voor een iphone, en natuurlijk stuurwiel bediening en parkeer sensoren en climate control in display.
Alleen de navigatie is slecht, maar dat wist ik van te voren.
Ik ben er blij mee.
SjoerdB
Contacteer:

Bericht door SjoerdB »

Dat is voor mij dus een probleem. Ik wil dat de navigatie goed is. Het moet niet minder zijn dan de originele MFD2!
GTI_MaRsS-72
Type auto: Golf 6 GTI

Bericht door GTI_MaRsS-72 »

Is een geluidsprocessor geen optie? Zoals een Audison Bitone? Dan kun je alles origineel VW houden maar toch zonder problemen een sub etc. toevoegen. Tevens wordt het signaal dan gefilterd en kun je het geluid helemaal tot in de perfectie af(laten)stellen.
SjoerdB
Contacteer:

Bericht door SjoerdB »

Is inderdaad een optie, maar wel een vrij kostbare. De radio voldoet op zich, maar ik heb toch liever een USB-stick, vind het irritant om elke keer dat ik de auto in stap mijn telefoon te moeten pakken. Tevens kan ik nu ook niet draadloos bellen en dat is wel handig, had ik namelijk in al mijn vorige auto's wel en ik bel nogal veel.
Plaats reactie

Terug naar “Electronica en Audio / Video”