DSG bak
-
DSG bak
Ik vraag bij een bepaald bedrijf hoeveel het kost om de DSG van mij GOLF VI GTI te laten spoelen .
Deze sturen me een mail terug met de vraag : is dit de oude DSG of de nieuwe ?
Mijn Golf is van juli 2010 dus welke heb ik ? of is er helemaal geen nieuwe DSG ?
Mijn Golf is van juli 2010 dus welke heb ik ? of is er helemaal geen nieuwe DSG ?
- staffpride
- Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
- Contacteer:
Re: DSG bak
Met spoelen bedoel je denk ik een dsg beurt (olie+filter wissel)?
Er is voor een 6 GTI maar 1 manier waarop je een beurt moet/kan uitvoeren, dit is zelfs gelijk aan de dsg bakken bij de golf 5
Er is voor een 6 GTI maar 1 manier waarop je een beurt moet/kan uitvoeren, dit is zelfs gelijk aan de dsg bakken bij de golf 5
Erwin, je kan je bak ook laten spoelen. Dan gaat er een substantie in, die de bak aan de binnenkant reinigd.
Golf 7R DSG Lapiz Blue
- staffpride
- Contacteer:
FGT schreef:Erwin, je kan je bak ook laten spoelen. Dan gaat er een substantie in, die de bak aan de binnenkant reinigd.
Ja weet ik, flushen

Maar ik vermoed dat hij een beurtje bedoel, daarom mijn vraag. Maar dan nog blijft het dezelfde handeling met flushen bij een 6 GTI. Je hebt daar geen verschil in dsg bak
Het antwoord te zien weet je dan al dat je ergens anders je DSG beurt laat doen.......Stoffel147 schreef:Ik vraag bij een bepaald bedrijf hoeveel het kost om de DSG van mij GOLF VI GTI te laten spoelen .

mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
- NielsED30
- Type auto: MK7 GTI Clubsport
- Contacteer:
Hij vraagt dit waarschijnlijk omdat hij wilt weten of het en 6 of 7-traps DSG is. De 7-traps hoeft geen olieverversing te hebben, omdat dit een droge koppeling is, en dus de olie "niet vervuild". In principe zit de olie erin om de tandwielen te smeren. Het slijpsel van de tandwielen wordt opgevangen door een aantal magneten die in de versnellingsbak zitten.
6-traps DSG bakken hebben een natte koppeling, dus de koppeling hangt in de olie. Doordat de voering slijt, vervuild de olie. Daarom moet de olie en het filter elke 60.000km ververst worden (fabriek specificatie). Ikzelf doe hem om het jaar (dat zal zo'n 10 - 15.000km zijn). Dit omdat de motor getuned is, en zo ook de versnellingsbak.
6-traps DSG bakken hebben een natte koppeling, dus de koppeling hangt in de olie. Doordat de voering slijt, vervuild de olie. Daarom moet de olie en het filter elke 60.000km ververst worden (fabriek specificatie). Ikzelf doe hem om het jaar (dat zal zo'n 10 - 15.000km zijn). Dit omdat de motor getuned is, en zo ook de versnellingsbak.
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
- staffpride
- Contacteer:
Een 6 gti is niet leverbaar met een 7 traps DSG, dus onnodige vraag van de betreffende garage
Doe jij hem om,de 10 a 15k? Vind je dit niet beetje erg vaak.
Dan doe je het minimaal 4x meer als nodig.
Doe je dat met je motorolie ook? Dan zou je om de 4000 km olie moeten verversen.
Olie en filter van de dsg komt er na 60k nog kraakhelder en schoon uit, ook met tuning overigens.
Doe de dsg zelf ook eerder verversen, ik houd bij tuning voor de zekerheid 40 a 45 k aan

Doe je dat met je motorolie ook? Dan zou je om de 4000 km olie moeten verversen.
Olie en filter van de dsg komt er na 60k nog kraakhelder en schoon uit, ook met tuning overigens.
Doe de dsg zelf ook eerder verversen, ik houd bij tuning voor de zekerheid 40 a 45 k aan
- Brassertje
- Type auto: Golf 6 GTI
Dsg olie blijft altijd helder van kleur maar wilt niet zeggen dat hij nog goed is.
Als auto niet rijd gaat de olie kwaliteit ook zeker achteruit.
Om te verversen zou ik 60k erg veel vinden.
Ligt beetje aan je rij stijl zou hem elke 30k min doen.
Als auto niet rijd gaat de olie kwaliteit ook zeker achteruit.
Om te verversen zou ik 60k erg veel vinden.
Ligt beetje aan je rij stijl zou hem elke 30k min doen.
- NielsED30
- Type auto: MK7 GTI Clubsport
- Contacteer:
Ik doe elk jaar een beurt, ongeacht de gereden kilometers. Aangezien het een hobby auto is, met redelijk vermogen, wordt hij (onder de juiste omstandigheden) wel eens goed gebruikt. Ookal komt de olie er kraakhelder uit, is voor mij juist een fijn idee. Dan weet ik ook dat de motor van binnen schoon is, en blijft. Overigens vervliegen de additieven in de olie ook na verloop van tijd, daarom gewoon elk jaar verversen. DSG olie dus om het jaar. Ik doe alles zelf, en de spullen kan ik gunstig aankomen, dan is het nog leuk om het te blijven doen. Ik heb het bij me vorige GTI ook altijd gedaan ongeacht gereden kilometers... Ik vind onderhoud nou eenmaal heel erg belangrijk!staffpride schreef:Een 6 gti is niet leverbaar met een 7 traps DSG, dus onnodige vraag van de betreffende garage![]()
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM