dieselgate! hoe gaat dit aflopen?
dieselgate! hoe gaat dit aflopen?
Wat gaat er gebeuren met ons merk VW?
Mvg Lex
I'd rather push my VW than drive an Opel.
I'd rather push my VW than drive an Opel.
Re: dieselgate! hoe gaat dit aflopen?
Minder jaartje voor de heren en over een half jaar is iedereen het weer vergeten?
Re: dieselgate! hoe gaat dit aflopen?
Dat hoop ik ook, maar denk dat het wel wat meer teweeg gaat brengen. Hoor ook al berichten van economen/ceo's die zelfs het woordGolf88 schreef:Minder jaartje voor de heren en over een half jaar is iedereen het weer vergeten?
faillissement gebruiken

Mvg Lex
I'd rather push my VW than drive an Opel.
I'd rather push my VW than drive an Opel.
Re: dieselgate! hoe gaat dit aflopen?
Dat zie ik echt nog niet gebeuren. Als het al zo ver komt zal de regering zeker bijspringen om iedereen aan het werk te houden. De vw groep telde in 2013 meer dan 570.000 werknemers, 270.000 daarvan werken in Duitsland. Die groep gaan ze echt niet zonder werk laten zitten.
Re: dieselgate! hoe gaat dit aflopen?
Ik mag het hopen, maar er is natuurlijk wel een hele hoop imago schade nu.
En het imago was de laatste jaren al niet best. (Bv dsg bakken, tsi drama en de rest van de kwaliteit was/is ook niet om over naar huis te schrijven) En pon laat je ook in de kou staan.
Als de klanten het nu af laten weten door geen VW meer te kopen zie ik de toekomst niet rooskleurig in
En het imago was de laatste jaren al niet best. (Bv dsg bakken, tsi drama en de rest van de kwaliteit was/is ook niet om over naar huis te schrijven) En pon laat je ook in de kou staan.
Als de klanten het nu af laten weten door geen VW meer te kopen zie ik de toekomst niet rooskleurig in

Mvg Lex
I'd rather push my VW than drive an Opel.
I'd rather push my VW than drive an Opel.
Re: dieselgate! hoe gaat dit aflopen?
Heb je zeker gelijk in, maar denk dat dat wel mee zal vallen. Toyota heeft het zelfde gehad met de vast hangende gaspedalen en de slechte D4D diesel blokken. Die doen het ook nog steeds erg goed, misschien iets minder dan wat het had kunnen zijn, maar ze draaien nog steeds mee in de top.
Re: dieselgate! hoe gaat dit aflopen?
Oké dat is waar. Alleen heeft Toyota dit wel veel beter/netter opgelost dan volkswagen. Gewoon in het nieuws een terugroepaktie aankondigen ipv niets melden en het ff snel maken als je bij de garage komt.
Maar wat jij aangeeft dat valt onder hetzelfde als de dsg en tsi problemen. (Technische problemen )
Wat er nu gebeurd is fraude en dat is wel een ander verhaal.
Maar wat jij aangeeft dat valt onder hetzelfde als de dsg en tsi problemen. (Technische problemen )
Wat er nu gebeurd is fraude en dat is wel een ander verhaal.
Mvg Lex
I'd rather push my VW than drive an Opel.
I'd rather push my VW than drive an Opel.
- bluetiger
- Berichten: 1224
- Lid geworden op: 14 jun 2011, 15:37
- Type auto: Golf 7 GTI Perf + T5
- Locatie: Lansingerland
Re: dieselgate! hoe gaat dit aflopen?
Als winterkorn wegmoet zal dat denk ik ook gevolgen hebben voor de f1 ambities.
-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
Re: dieselgate! hoe gaat dit aflopen?
Die gaat zeker weg denk ik
Mvg Lex
I'd rather push my VW than drive an Opel.
I'd rather push my VW than drive an Opel.
Re: dieselgate! hoe gaat dit aflopen?
Dat klopt inderdaad, zo had ik het nog niet bekeken. Ben benieuwd wat er nu allemaal gaat gebeuren en wat wij daar van gaan merken.73GTI schreef:Wat er nu gebeurd is fraude en dat is wel een ander verhaal.
- jwbakkenes
- Berichten: 866
- Lid geworden op: 09 feb 2012, 23:35
- Type auto: BMW 550i
Re: dieselgate! hoe gaat dit aflopen?
Laten ze maar zsm de prijs van de GTI laten zakken als eerste compensatie voor de echte liefhebbers



Met vriendelijke groet,
Jan Willem
Jan Willem
Re: dieselgate! hoe gaat dit aflopen?
Dit zou zo maar eens het einde van de diesel beteken, en een hele dikke zet in de richting van elektrische auto's.
Nu denk ik ook dat er nog veel meer merken tegen de lamp aan gaan lopen.
Nu denk ik ook dat er nog veel meer merken tegen de lamp aan gaan lopen.
Mvg Lex
I'd rather push my VW than drive an Opel.
I'd rather push my VW than drive an Opel.
Re: dieselgate! hoe gaat dit aflopen?
Interessant verhaal, al weet ik niet wat de schrijver zijn bron is:
http://www.amt.nl/techniek/nieuws/2015/ ... g-10147511
http://www.amt.nl/techniek/nieuws/2015/ ... g-10147511
- Edition30
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
- Type auto: Edition 30
- Locatie: Zuid-Holland
Re: dieselgate! hoe gaat dit aflopen?
Ja iemand om de tuin leiden mag niet, als het dan ook nog de Amerikaanseregering betreft wordt het nog erger. Eigenlijk een storm in een glas water, beetje lopen spelen met de emissie waarden, maar ja het is wel Amerika.
Dat lopen spelen met emissiewaarden komt mij wel bekend voor! In het streven naar een zo laag mogelijke CO2 uitstoot worden wij hier in NL toch ook om de tuin geleid. Ook een beetje spelen met software?
Ben benieuwd of dit aapje nog een hele grote staart krijgt, niet alleen voor VW, maar voor de hele autobranche, want is VW de enige die dit op deze manier doet?
Dat lopen spelen met emissiewaarden komt mij wel bekend voor! In het streven naar een zo laag mogelijke CO2 uitstoot worden wij hier in NL toch ook om de tuin geleid. Ook een beetje spelen met software?
Ben benieuwd of dit aapje nog een hele grote staart krijgt, niet alleen voor VW, maar voor de hele autobranche, want is VW de enige die dit op deze manier doet?
Gr. Renco
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
- Tino
- Berichten: 1152
- Lid geworden op: 06 mei 2012, 16:47
- Type auto: Scirocco MK3
- Locatie: Gelderland Midden
Re: dieselgate! hoe gaat dit aflopen?
Martijn van JD was net op het nieuws met een Scirocco
en zij dat dit al langer bekend was dan men met vermogens speelde
en VW niet de enige is


Audi RS3 JD stage 2 met 538 pk 719 NM. Wagner downpipe/ APR intake /Wagner intercooler en Audi sportpakket top 300+ .
- NL_MK5 GTI
- Berichten: 744
- Lid geworden op: 11 sep 2012, 17:47
- Type auto: MK5 GTI DSG
- Locatie: Gelderland
Re: dieselgate! hoe gaat dit aflopen?
Deze klap kan VW wel dragen ze hebben vermogen genoeg. Maar of de toekomst nog roos kleurig voor ze is dat is maar afwachten de kwaliteit van de auto's zoals hier boven wordt vermeld is ook niet om over naar huis te schijven.
Re: dieselgate! hoe gaat dit aflopen?
Update, bron NOS:
Volkswagen heeft in Europa ook gesjoemeld met emissietesten van dieselauto's. Dat heeft het bedrijf volgens de Duitse minister van Verkeer toegegeven. Het zou gaan om auto's met een 1.6- en een 2.0-liter dieselmotor.
Minister Dobrindt kon niet zeggen met hoeveel auto's in Europa er is gesjoemeld.
De minister vindt dat er een nieuw soort test in Europa moet komen. De uitstoot zou moeten worden gemeten op de weg in plaats van in een laboratorium, zoals nu gebeurt.
Topmensen
Volkswagen maakte vandaag zelf bekend dat de mensen die bij het bedrijf verantwoordelijk zijn voor het schandaal moeten vertrekken. Gisteren stapte de topman van Volkswagen, Martin Winterkorn, al op.
Volgens de Duitse krant Bild worden in ieder geval Ulrich Hackenberg en Wolfgang Hatz ontslagen. Hackenberg is de baas van de afdeling onderzoek en ontwikkeling van Audi. Hatz is de baas van de motorafdeling van Porsche.
Waarschijnlijk wordt morgen meer bekend over wie er bij het concern op de hoogte waren en wie er worden ontslagen. Dan komt de raad van toezicht bijeen, onder meer om een opvolger voor Winterkorn te benoemen.
Volkswagen heeft in Europa ook gesjoemeld met emissietesten van dieselauto's. Dat heeft het bedrijf volgens de Duitse minister van Verkeer toegegeven. Het zou gaan om auto's met een 1.6- en een 2.0-liter dieselmotor.
Minister Dobrindt kon niet zeggen met hoeveel auto's in Europa er is gesjoemeld.
De minister vindt dat er een nieuw soort test in Europa moet komen. De uitstoot zou moeten worden gemeten op de weg in plaats van in een laboratorium, zoals nu gebeurt.
Topmensen
Volkswagen maakte vandaag zelf bekend dat de mensen die bij het bedrijf verantwoordelijk zijn voor het schandaal moeten vertrekken. Gisteren stapte de topman van Volkswagen, Martin Winterkorn, al op.
Volgens de Duitse krant Bild worden in ieder geval Ulrich Hackenberg en Wolfgang Hatz ontslagen. Hackenberg is de baas van de afdeling onderzoek en ontwikkeling van Audi. Hatz is de baas van de motorafdeling van Porsche.
Waarschijnlijk wordt morgen meer bekend over wie er bij het concern op de hoogte waren en wie er worden ontslagen. Dan komt de raad van toezicht bijeen, onder meer om een opvolger voor Winterkorn te benoemen.
Re: dieselgate! hoe gaat dit aflopen?
geneog vacatures voor de handige auto elektrieker
-
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 31 mar 2015, 19:34
- Type auto: Golf 5 GTI
Re: dieselgate! hoe gaat dit aflopen?
Er zullen nog lijken uit de kast vallen, dat staat vast.
- sitechris
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
- Type auto: BMW 330i Touring
- Contacteer:
Re: dieselgate! hoe gaat dit aflopen?
Schade kan enorm zijn als blijkt dat ze ook in andere landen hebben gesjoemeld en met meer motoren. Dan wordt het aantal schadeclaims gigantisch. Ik vrees toch wel dat dit gaat gebeuren. En voor VAG is het niet te hopen dat Audi, Skoda en Seat ook vals hebben gespeeld. Dan zijn de rapen echt gaar.
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
- MkVI Nmgn
- Berichten: 5037
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
- Type auto: Golf7R
- Locatie: Gelderland zuid
Re: dieselgate! hoe gaat dit aflopen?
Ik denk niet dat Duitsland de vag groep na de knoppen laat gaan..
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
- theo
- Global Moderator
- Berichten: 920
- Lid geworden op: 25 jun 2011, 18:38
- Type auto: Polo GTI+BMW X5 F15
- Locatie: Gelderland
Re: dieselgate! hoe gaat dit aflopen?
USA (het land van V8 en meer) harkt zo wel een paar centen bij de laatste jaren.
-GM -> contactslot -> schikking $900mln (2,6mln auto's -> $346 per auto);
-Toyota -> gaspedaal -> schikking $1200mln (6mln auto's -> $200 per auto);
- VW -> dieselgate -> ???
Ik heb wel het gevoel dat veelal 2 zaken door elkaar gehaald worden.
Dat auto's meer uitstoten dan de opgelegde testcyclus is al jaren bekend. Autofabrikanten springen in de mazen om de auto zo schoon mogelijk te presenteren (banden hard oppompen, dunnere olie gebruiken, afplakken, etc.). Dit mag allemaal en dat is geen fraude.
VW zet eigenlijk een andere auto op de bank dan op straat doordat het op de bank de motor softwarematig anders laat functioneren. Iets wat in het dagelijks gebruik nooit zal voorkomen omdat de software dan op een heel ander programma draait.
Dat is toch echt wel de boel boel oplichten (vind ik).
Daarnaast zouden overheden ook eens moeten spiegelen. Waarom zou een bedrijf als VW dergelijke enorme risico's nemen? Niet voor de lol. Het komt door rare eisen mbt uitstoot en vooral het aantonen daarvan (testcyclus). In NL verandert bijna elk jaar wel de regelgeving waardoor een leasetopper vandaag, volgend jaar ineens bijna waardeloos is. Dat tempo is amper bij te houden voor fabrikanten en kost bergen maar dan ook bergen met geld (die wij als consument grotendeels betalen).
Stop nou eens met die huidige (per contiment verschillende) testen en trek alles gelijk met op de praktijk gerichte testen.
-GM -> contactslot -> schikking $900mln (2,6mln auto's -> $346 per auto);
-Toyota -> gaspedaal -> schikking $1200mln (6mln auto's -> $200 per auto);
- VW -> dieselgate -> ???
Ik heb wel het gevoel dat veelal 2 zaken door elkaar gehaald worden.
Dat auto's meer uitstoten dan de opgelegde testcyclus is al jaren bekend. Autofabrikanten springen in de mazen om de auto zo schoon mogelijk te presenteren (banden hard oppompen, dunnere olie gebruiken, afplakken, etc.). Dit mag allemaal en dat is geen fraude.
VW zet eigenlijk een andere auto op de bank dan op straat doordat het op de bank de motor softwarematig anders laat functioneren. Iets wat in het dagelijks gebruik nooit zal voorkomen omdat de software dan op een heel ander programma draait.
Dat is toch echt wel de boel boel oplichten (vind ik).
Daarnaast zouden overheden ook eens moeten spiegelen. Waarom zou een bedrijf als VW dergelijke enorme risico's nemen? Niet voor de lol. Het komt door rare eisen mbt uitstoot en vooral het aantonen daarvan (testcyclus). In NL verandert bijna elk jaar wel de regelgeving waardoor een leasetopper vandaag, volgend jaar ineens bijna waardeloos is. Dat tempo is amper bij te houden voor fabrikanten en kost bergen maar dan ook bergen met geld (die wij als consument grotendeels betalen).
Stop nou eens met die huidige (per contiment verschillende) testen en trek alles gelijk met op de praktijk gerichte testen.
-
- Berichten: 270
- Lid geworden op: 24 sep 2015, 21:25
- Type auto: Golf MK5
- Locatie: Goeree-Overflakkee
Re: dieselgate! hoe gaat dit aflopen?
Zijn wij niet bang dat de MK8 hierdoor van mindere kwaliteit gaat zijn?
Als ze een flinke kostenpost hebben, moet VW deze kosten toch weer ergens vandaan halen.
Hierdoor zullen misschien sommige dingen in de MK8 van goedkopere (lees: eventueel mindere kwaliteit) spullen gemaakt worden.
En misschien de golf R400 voor een duurdere prijs dan dat ze nu in gedachten hebben?
De mensen die deze auto echt willen, laten hem voor €5000,-- meer waarschijnlijk toch niet staan.
Als ze een flinke kostenpost hebben, moet VW deze kosten toch weer ergens vandaan halen.
Hierdoor zullen misschien sommige dingen in de MK8 van goedkopere (lees: eventueel mindere kwaliteit) spullen gemaakt worden.
En misschien de golf R400 voor een duurdere prijs dan dat ze nu in gedachten hebben?
De mensen die deze auto echt willen, laten hem voor €5000,-- meer waarschijnlijk toch niet staan.
Wie het laatst lacht ...... snapt de grap niet snel genoeg.
Re: dieselgate! hoe gaat dit aflopen?
Ik denk dat de MK8 een gefacelifte (grondig) MK7 wordt, net als de MK6 van de MK5 was.The happy smurf schreef:Zijn wij niet bang dat de MK8 hierdoor van mindere kwaliteit gaat zijn?
Als ze een flinke kostenpost hebben, moet VW deze kosten toch weer ergens vandaan halen.
Hierdoor zullen misschien sommige dingen in de MK8 van goedkopere (lees: eventueel mindere kwaliteit) spullen gemaakt worden.
En misschien de golf R400 voor een duurdere prijs dan dat ze nu in gedachten hebben?
De mensen die deze auto echt willen, laten hem voor €5000,-- meer waarschijnlijk toch niet staan.
Ze zullen eerder de kwaliteit moeten verbeteren bij de MK8 om het vertrouwen terug te winnen.
Vw is nog niet klaar met dit geintje, we moeten afwachten hoe dit gaat aflopen de aankomende jaren.
Mvg Lex
I'd rather push my VW than drive an Opel.
I'd rather push my VW than drive an Opel.
Re: dieselgate! hoe gaat dit aflopen?
Denk je nou echt dat alleen VAG zich hier schuldig aan gemaakt heeft!?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten