Hpfp roller

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Mackdennis
Berichten: 1325
Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
Type auto: Gti v 30edition
Locatie: Haarlem

Hpfp roller

Bericht door Mackdennis »

Ik kwam dit tegen op fb,

https://m.facebook.com/LD-Works-Revlimi ... m&refid=13,

En dacht misschien is het een oplossing om de hpfp op hogere druk te laten draaien.
En zodoende met de orginele s3 injectors dus meer vermogen te kunnen halen?
Gebruikersavatar
NielsED30
Berichten: 1231
Lid geworden op: 11 aug 2011, 20:49
Type auto: MK7 GTI Clubsport
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Hpfp roller

Bericht door NielsED30 »

Zover ik weet is dit niet zozeer om hogere druk te kunnen draaien, want de slag van de pomp zal hetzelfde zijn. Dit is een ombouwkit naar een nokvolger met een rol, zodat deze niet meer zal slijten zoals bij de normale nokvolger het geval is (deze glijd, en dus is er slijtage). De Golf 6 GTI is al voorzien van een volger met rol, een stuk slijtvaster!
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM

Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Mackdennis
Berichten: 1325
Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
Type auto: Gti v 30edition
Locatie: Haarlem

Re: Hpfp roller

Bericht door Mackdennis »

Ja heeft inderdaad met slijtage te maken.
Maar het schijnt als je de druk van de aangepaste hpfp verhoogd
Dat de oude manier dus stuk harder slijt.

Ik weet niet of je met deze oplossing de druk nog verder kan verhogen?
Zo ja dan zou er ook meer vermogen mogelijk zijn..
(Dit alles heeft pas nut met een grotere/andere turbo setup)
Gebruikersavatar
NielsED30
Berichten: 1231
Lid geworden op: 11 aug 2011, 20:49
Type auto: MK7 GTI Clubsport
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Hpfp roller

Bericht door NielsED30 »

De druk verhogen van een HPFP is om de internals groter te maken, dan krijg je een verplaatsing van meer volume, de slag blijft hetzelfde en het veertje die de stoter tegen de nokkenas drukt blijft dan ook hetzelfde..

Tot een bepaalde hoeveelheid PK's voldoet de originele pomp, voordat er een upgrade nodig is. Maar door dit te plaatsen zal je m.i. niet meer druk krijgen.

Hier heb je hem overigens bij Bar-Tek:
http://www.bar-tek-tuning.com/lshop,sho ... .tfsi,.htm
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM

Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Bluepower
Berichten: 464
Lid geworden op: 13 jan 2013, 20:25
Type auto: 2010 Audi TTS

Re: Hpfp roller

Bericht door Bluepower »

Wat je vooral merkt is dat hoog in de toeren de druk wegvalt, ipv de gevraagde 125-130 bar de druk gewoon vaker wegvalt naar de 115-120 bar of nog lager, dus ook minder inspuiting mogelijk..
Dit is vooral op te lossen door de lage-druk pomp te upgraden, een RS4 hogedruk ventiel te plaatsen(gaat tot 135bar) en de pomp inwendig te vergroten...
Wil je toch meer inspuiting, dan de injectoren upgraden!
Mackdennis
Berichten: 1325
Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
Type auto: Gti v 30edition
Locatie: Haarlem

Re: Hpfp roller

Bericht door Mackdennis »

Ik snap dat je de internals moet vergroten om zo doende meer druk te krijgen maar hierdoor schijnt de pomp en de cam follower dus een stuk sneller te slijten.

Op diversen forums echt horror verhalen met behoorlijke schades voor bij zien komen. Dit vooral na een pomp upgrade
Dus dacht misschien is dit een oplossing om het minder snel te laten slijten en die schade te voorkomen.

Ik had ooit een discussie met een tuner waarom zou je de druk van de hpfp niet verder verhogen zodat je geen andere injectoren nodig zou hebben en een betere spray patroon behoud.
Zijn antwoord was dat er dan te veel stress zou ontstaan op de pomp en cam follower.
Van daaruit kwam dit topic en me vraag dus ook.

Hoe het verder werkt met lpfp, hpfp, injectoren te upgraden weet ik wel... Bij verlengsnoer Zijn ed30 genoeg over gelezen en uitgezocht die rijd nu met een rs3 lpfp , loba hpfp, en rs3 injectoren.. Schijnen een beter spray patroon te hebben dan de rs4.
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 8 gasten