Nog een klein defectje:
Bij het terug uit rijden wil het glas van mijn rechterbuitenspiegel niet meer omlaag draaien. Ik zie dat het glas bij het in de R (dsg) zetten, wel een tikje beweegt, maar het glas kantelt niet verder omlaag.
Als iets niet goed werkt vind ik dat irritant!!
Iemand hier toevallig ervaring mee? Of iemand die weet wat dit kan zijn?
Mijn dank is uiteraard weer groot!!
Verder tot nu toe alleen maar lof over de GTI.
Rechterbuitenspiegel (glas) draait niet omlaag
Rechterbuitenspiegel (glas) draait niet omlaag
Golf 7.5 R, 2019. VAG-techniek stage 2 395 pk en 530Nm.
Re: Rechterbuitenspiegel (glas) draait niet omlaag
Heb je al geprobeerd om de spiegel te verdraaien met je knopje terwijl de auto in zijn R staat ? Normaal rijden heeft een eigen positie, en de achteruitrij kantelen optie heeft een eigen memory.
Thnx voor de reactie. Het heeft daadwerkelijk geholpen...
Ik ben ff met het knopje van de spiegelbediening gaan proberen. Ik heb wel het een en ander ontdekt
Probleem is opgelost. Hoe kwam ik er achter:
Bij stapvoets op en neer rijden(testen):
Als dat knopje op de R staat en ik zet de auto in de achteruit, dan gebeurt er niets.
Als het knopje op de 0 stand staat en ik zet de auto in de achteruit, dan gebeurt er ook niets, maar zet ik het knopje op de R stand als de auto al in de achteruit versnelling staat, dan draait het glas wel omlaag.
Laat ik het knopje op de R stand staan en ik ga vooruit rijden, dan blijft de spiegel laag staan. Dus moet ik het knopje bij vooruit rijden weer op de 0 stand zetten en het glas gaat weer naar boven.
In het menu staat het vakje van buitenspiegel automatisch omlaag, gewoon aangevinkt.
MAAR:
Ik heb nog een keertje goed de handleiding gelezen. Ik ben erachter gekomen dat ik nu het knopje gewoon in de R kan laten staan (wat ik altijd al zo had). Ik heb uitvoerig getest haha. Ik moest dus een stukje gaan rijden, althans boven de 15 km/u uitkomen. Als het spiegelglas dan nog in de beneden stand staat, gaat deze weer goed staan in de normale stand tijdens het rijden (deuren gaan op dat moment ook op slot).
Ga ik vervolgens teruguit rijden, dan draait het glas weer automatisch naar beneden. Bij de versnelling in de P zetten blijft het glas dus beneden staat, totdat je weer boven de 15 km/u uit komt.
Wat raar dat het glas hiervoor niet omlaag ging in die R stand.... Was het ff opnieuw instellen geweest? Ik weet het niet. Maar nu doetie het opeens weer
Misschien kan iemand er een keertje iets mee
Grtz.
Ik ben ff met het knopje van de spiegelbediening gaan proberen. Ik heb wel het een en ander ontdekt

Probleem is opgelost. Hoe kwam ik er achter:
Bij stapvoets op en neer rijden(testen):
Als dat knopje op de R staat en ik zet de auto in de achteruit, dan gebeurt er niets.
Als het knopje op de 0 stand staat en ik zet de auto in de achteruit, dan gebeurt er ook niets, maar zet ik het knopje op de R stand als de auto al in de achteruit versnelling staat, dan draait het glas wel omlaag.
Laat ik het knopje op de R stand staan en ik ga vooruit rijden, dan blijft de spiegel laag staan. Dus moet ik het knopje bij vooruit rijden weer op de 0 stand zetten en het glas gaat weer naar boven.
In het menu staat het vakje van buitenspiegel automatisch omlaag, gewoon aangevinkt.
MAAR:
Ik heb nog een keertje goed de handleiding gelezen. Ik ben erachter gekomen dat ik nu het knopje gewoon in de R kan laten staan (wat ik altijd al zo had). Ik heb uitvoerig getest haha. Ik moest dus een stukje gaan rijden, althans boven de 15 km/u uitkomen. Als het spiegelglas dan nog in de beneden stand staat, gaat deze weer goed staan in de normale stand tijdens het rijden (deuren gaan op dat moment ook op slot).
Ga ik vervolgens teruguit rijden, dan draait het glas weer automatisch naar beneden. Bij de versnelling in de P zetten blijft het glas dus beneden staat, totdat je weer boven de 15 km/u uit komt.
Wat raar dat het glas hiervoor niet omlaag ging in die R stand.... Was het ff opnieuw instellen geweest? Ik weet het niet. Maar nu doetie het opeens weer

Misschien kan iemand er een keertje iets mee

Grtz.
Toch maar nóg een keer de gebruiksaanwijzing lezen. Het werkt n.l. als volgt: contact aan -> spiegelverstelling op R -> selecteer je achteruitversnelling (handbak of DSG) -> stel de spiegel zó in als dat jij het prettig vindt, dus naar de stoeprand of naar de buurvrouw -> zet hem in zijn eerste versnelling en ga rijden. En idd gaat hij boven de 15 km weer terug naar zijn positie zoals hij in "O" zou staan.
Je kan ook het contact uitzetten, dan gaat hij ook terug in zijn basispositie.
Je kan ook het contact uitzetten, dan gaat hij ook terug in zijn basispositie.
Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Edition 170 pk, 20" PRG, panoramadak, MMI+, B&O, stoelverwarming, opbergpakket
VW Polo Blue GT 5-deurs, Candy White, Xenon, Navi, Stoelverwarming, privacy glass, anthraciet 17"
VW Polo Blue GT 5-deurs, Candy White, Xenon, Navi, Stoelverwarming, privacy glass, anthraciet 17"
Okeej Thnx. Ga ik ook proberen