Kleine Beurt, wat te doen?

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
PH-GTI
Berichten: 55
Lid geworden op: 05 aug 2011, 11:30
Type auto: Golf V GTI
Locatie: Fryslân

Kleine Beurt, wat te doen?

Bericht door PH-GTI »

Goedemorgen,

volgende week gaat mijn auto een dagje uit van huis, voor een kleine beurt... hij heeft nu 117.000 km op de klok en het is een GTI V, mijn vraag is, zijn er ook nog specifiek dingen die ik moet/kan aangeven waar ze naar moeten kijken bij de garage?
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Kleine Beurt, wat te doen?

Bericht door wehoo »

PH-GTI schreef:Goedemorgen,

volgende week gaat mijn auto een dagje uit van huis, voor een kleine beurt... hij heeft nu 117.000 km op de klok en het is een GTI V, mijn vraag is, zijn er ook nog specifiek dingen die ik moet/kan aangeven waar ze naar moeten kijken bij de garage?
Kleine beurt? Afgestapt van de longlife service, neem ik aan? Serviceplan geeft aan welke werkzaamheden verricht moeten worden. E.e.a. afhankelijk van de km.stand.
Rem-service (-vloeistof): per 2 jaar.
Check getande riem (distributieriem): bij elke 30.000 km beurt, vervanging indien overmatige slijtage. (normale vervanging bij 180.000 km.)
Indien je GTI gechipt is, vermelden, om update (met gevolg dat je chiptuning weg is) te voorkomen.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
PH-GTI
Berichten: 55
Lid geworden op: 05 aug 2011, 11:30
Type auto: Golf V GTI
Locatie: Fryslân

Re: Kleine Beurt, wat te doen?

Bericht door PH-GTI »

Remvloeistof hoeft pas volgend jaar..heb nog ruime tijd longlife...zit in dubio om daar vanaf te stappen door de negatieve verhalen die de ronde doen...mmaar ben dr nog niet eerlijk over uit..

Bougies misschien? Zal morgen ff een afspraak maken!
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Kleine Beurt, wat te doen?

Bericht door wehoo »

Bougies (Zündkerzen) per 90.000 km.
(let niet op het roodgemarkeerde gedeelte, is nl. voor een TDI)

Afbeelding

Onderhoudsbeurten (VW) - link:
http://www.volkswagen.nl/volkswagen-rij ... urten.html
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast