Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Hier kan je alle gesloten onderwerpen vinden. Vaak staan er in gesloten onderwerpen nuttige zaken en deze blijven op deze manier beschikbaar. Forum is alleen lezen.
Voor mijn MK6r ben ik opzoek naar een Forge twin take systeem!
Daarbij bied ik mijn bijna nieuwe HG motorsport intake (carbon intake, met chrome intake buis) te ruil aan!
Eisen zijn wel dat de Forge twintake in nette staat is (zowel toonbaar als intern).
Reden van de ruil? Schijnt dat de Forge meer zuig geluiden maakt en meer vermogen winst mee te behalen is
FGT schreef: ↑14 aug 2017, 13:50
Als je echt veel geluid wil, neem een CTS en verwijder de motorkap isolatie. Heb ik ook gedaan en dat geeft echt een mooi geluid.
Mij hebben ze altijd gezegd dat die isolatie best niet te verwijderen is. Ivm warmte. Want heb ook een Cts en zou ook wel wat meer geluid willen.
*VW Golf 5 GTI 2008, Stage 2 by DVX Performance, 3'' Cattles DownPipe, Full RVS exhaust system by Skytune, Forge twin cooler, CTS turbo air intake, 291.2pk & 449Nm @RON 98
*VW Golf 6 1.6 Tdi 2010, Stage 3 by DVX Performance, Carbonio air intake, 188.8pk & 365Nm
FGT schreef: ↑14 aug 2017, 13:50
Als je echt veel geluid wil, neem een CTS en verwijder de motorkap isolatie. Heb ik ook gedaan en dat geeft echt een mooi geluid.
Mij hebben ze altijd gezegd dat die isolatie best niet te verwijderen is. Ivm warmte. Want heb ook een Cts en zou ook wel wat meer geluid willen.
Heeft niets met warmte te maken. Alles met geluidsdemping;)
FGT schreef: ↑14 aug 2017, 13:50
Als je echt veel geluid wil, neem een CTS en verwijder de motorkap isolatie. Heb ik ook gedaan en dat geeft echt een mooi geluid.
Mij hebben ze altijd gezegd dat die isolatie best niet te verwijderen is. Ivm warmte. Want heb ook een Cts en zou ook wel wat meer geluid willen.
Heeft niets met warmte te maken. Alles met geluidsdemping;)
Juist..isolatie kan prima weg. M'n oude ed35 had een cts zonder motorkapisolatie, klonk goed hoor.
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
FGT schreef: ↑15 aug 2017, 22:29
Dat klopt idd, maar ik wilde weten wat ze 'm verteld hebben over die "warmte".
Zou 't zijn warmte buiten houden bij hele hete dagen? Want warme lucht onder je kap willen houden is juist helemaal niet wenselijk. De motor moeten warmte juist kwijt kunnen.
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
MaartenBielen schreef: ↑15 aug 2017, 15:23
Mij hebben ze altijd gezegd dat die isolatie best niet te verwijderen is. Ivm warmte. Want heb ook een Cts en zou ook wel wat meer geluid willen.
Heeft niets met warmte te maken. Alles met geluidsdemping;)
Juist..isolatie kan prima weg. M'n oude ed35 had een cts zonder motorkapisolatie, klonk goed hoor.
Mis je hem al?
Ik denk dat de isolatie ook weer warmte vast houd als je rijdt. Warmte komt makkelijker door de kap zonder isolatie, maar een blok wordt natuurlijk warmer dan wat de zon op metaal doet.. ik denk dat het op een warme dag weinig doet, op een koude dag misschien beter zonder..
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
VW Polo AW GTI Stage 1+: 265PK VW Golf 6R DSG Stage3 + DSG tuning: 405PK VW Golf VI GTI DSG Stage1: 291PK VW Polo 6R BM Opel Astra GSI
Ik ben blij dat ik 'm niet meer heb. Ben op dit moment in zuid Spanje en hij is door de warmte al niet vooruit te branden, laat staan met een extra kleedje boven de motor
FGT schreef:Ik ben blij dat ik 'm niet meer heb. Ben op dit moment in zuid Spanje en hij is door de warmte al niet vooruit te branden, laat staan met een extra kleedje boven de motor
Maar wel als enige mooie R naafdoppen natuurlijk in dat mooie spanje!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
VW Polo AW GTI Stage 1+: 265PK VW Golf 6R DSG Stage3 + DSG tuning: 405PK VW Golf VI GTI DSG Stage1: 291PK VW Polo 6R BM Opel Astra GSI
FGT schreef: ↑15 aug 2017, 16:38
Wat bedoel je exact met warmte? Die onder de kap blijft of de warmte van buiten tegenhoud?
Zoals hieronder werd gezegd, dat bij dagen wanneer de zon goed schijnt de isolatie die warmte van buitenaf tegenhoudt. Is ook maar wat ze mij verteld hebben
*VW Golf 5 GTI 2008, Stage 2 by DVX Performance, 3'' Cattles DownPipe, Full RVS exhaust system by Skytune, Forge twin cooler, CTS turbo air intake, 291.2pk & 449Nm @RON 98
*VW Golf 6 1.6 Tdi 2010, Stage 3 by DVX Performance, Carbonio air intake, 188.8pk & 365Nm
Ik ben bij JD geweest en ze hebben mij juist verteld dat er wel meer vermogen te behalen valt met een twintake in vergelijking met mijn HG, zal het ze 2/9 nog eens laten beoordelen haha!
En het isolatie kleedje is altijd het eerste wat verwijderd word bij mijn auto's haha! Gewichtsbesparing heet dat toch ?!
Cooltruck schreef: ↑20 aug 2017, 12:26
Ben ook even een weekje weg geweest hoor
Ik ben bij JD geweest en ze hebben mij juist verteld dat er wel meer vermogen te behalen valt met een twintake in vergelijking met mijn HG, zal het ze 2/9 nog eens laten beoordelen haha!
En het isolatie kleedje is altijd het eerste wat verwijderd word bij mijn auto's haha! Gewichtsbesparing heet dat toch ?!
Ja heb het er ook uitgegooid. Lekker geluidje wel zonder!
*VW Golf 5 GTI 2008, Stage 2 by DVX Performance, 3'' Cattles DownPipe, Full RVS exhaust system by Skytune, Forge twin cooler, CTS turbo air intake, 291.2pk & 449Nm @RON 98
*VW Golf 6 1.6 Tdi 2010, Stage 3 by DVX Performance, Carbonio air intake, 188.8pk & 365Nm