Startprobleem Golf 6 GTi 2011
Startprobleem Golf 6 GTi 2011
Ik ben een beetje wanhopig aant worden door het startprobleem van mijn Golf 6 GTi van het bouwjaar 2011. In bijlage alvast een filmpje waarop te horen is hoe de wagen reageert bij het proberen te starten. Het lijkt alsof er slechts bij 1 cilinder een ontsteking gebeurd en dus de motor niet genoeg kracht geeft om de krukas rond te gooien.
In eerste instantie dacht ik aan bobines of bougies. Dit zou me wel straf lijken aangezien deze nog niet zo oud zijn.
De bougies zijn DoublePlatinum bougies die ik bij m'n vorig onderhoud pas heb geplaatst (max. 1 jaar geleden) en de bobines zijn nog geen 3 maand oud.
Daarnaast krijg ik op m'n dashboard geen enkel waarschuwingslampje tijdens het demarreren.
In bijlage een uittreksel van de foutcodes vanuit VAGcom.
Ik hoop dat iemand met meer ervaring in VAGcom of iemand die dergelijk probleem reeds heeft meegemaakt me verder kan helpen.//cloud.tapatalk.com/s/5a3830a7a29 ... -6-gti.txt
Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk
In eerste instantie dacht ik aan bobines of bougies. Dit zou me wel straf lijken aangezien deze nog niet zo oud zijn.
De bougies zijn DoublePlatinum bougies die ik bij m'n vorig onderhoud pas heb geplaatst (max. 1 jaar geleden) en de bobines zijn nog geen 3 maand oud.
Daarnaast krijg ik op m'n dashboard geen enkel waarschuwingslampje tijdens het demarreren.
In bijlage een uittreksel van de foutcodes vanuit VAGcom.
Ik hoop dat iemand met meer ervaring in VAGcom of iemand die dergelijk probleem reeds heeft meegemaakt me verder kan helpen.//cloud.tapatalk.com/s/5a3830a7a29 ... -6-gti.txt
Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk
- NielsED30
- Berichten: 1231
- Lid geworden op: 11 aug 2011, 20:49
- Type auto: MK7 GTI Clubsport
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Startprobleem Golf 6 GTi 2011
Ik zie nergens een filmpje, wat ik wel zie is dat er meerdere regelapparaten zijn met de storing dat de spanning te laag is/was. Is je accu wel goed?
Kijk nog even of je dat filmpje kan uploaden, hebben we er meer beeld bij.
Kijk nog even of je dat filmpje kan uploaden, hebben we er meer beeld bij.
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Re: Startprobleem Golf 6 GTi 2011
Accu is zeker goed. Storingen te wijten aan te lage spanning komt door het feit dat ik meerdere dingen geprobeerd heb en dan ook opnieuw probeerde te starten. Na het vele starten zal de spanning van de batterij gedaald zijn en geeft dat dus die storingen. Was vergeten er de druppellader aan te hangen.NielsED30 schreef:Ik zie nergens een filmpje, wat ik wel zie is dat er meerdere regelapparaten zijn met de storing dat de spanning te laag is/was. Is je accu wel goed?
Kijk nog even of je dat filmpje kan uploaden, hebben we er meer beeld bij.
Raar dat filmpje er niet bij staat heb ik nochthans geüpload.
Telkens ik het filmpje probeer te uploaden komt er te staan: "invalid file mime type"
Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk
- NielsED30
- Berichten: 1231
- Lid geworden op: 11 aug 2011, 20:49
- Type auto: MK7 GTI Clubsport
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Startprobleem Golf 6 GTi 2011
Staat je ketting wel op tijd?
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Re: Startprobleem Golf 6 GTi 2011
Ik begrijp niet goed wat je hiermee bedoeld.NielsED30 schreef:Staat je ketting wel op tijd?
Het is zo dat ik er 's avonds nog gewoon mee reed, geen vermogenverlies of dergelijks. En de dag erna 's morgens start ie gewoon nietmeer.
Re: Startprobleem Golf 6 GTi 2011
rip de kansloze kettingen en spanners die vw durft te gebruiken
Re: Startprobleem Golf 6 GTi 2011
Bij de basis beginnen, vonkt ie, krijgt ie brandstof, lucht en compressie. Zo ja, dan gok ik op een ketting.
Golf V GTI 08 Black Magic Pearl
Forge PCV Delete / GFB DV+ / 3" DownPipe / CTS Turbo Intake
Forge PCV Delete / GFB DV+ / 3" DownPipe / CTS Turbo Intake
Re: Startprobleem Golf 6 GTi 2011
Maar het kan toch niet dat die ketting 's nachts ineens rekt?MK5GTI08 schreef:Bij de basis beginnen, vonkt ie, krijgt ie brandstof, lucht en compressie. Zo ja, dan gok ik op een ketting.
Re: Startprobleem Golf 6 GTi 2011
je zal de eerste niet zijn waarbij die smorgens goed was en smiddags kapot
Re: Startprobleem Golf 6 GTi 2011
Hoezo kan dat niet? Je zet hem warm neer en de dag erna weer een koude start. Als hij in de avond te ver is uitgerekt hoor je dat in de ochtend toch?
Golf V GTI 08 Black Magic Pearl
Forge PCV Delete / GFB DV+ / 3" DownPipe / CTS Turbo Intake
Forge PCV Delete / GFB DV+ / 3" DownPipe / CTS Turbo Intake
- Gti-Jeroen
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 26 apr 2015, 17:12
- Type auto: Golf Gti Ed35
Re: Startprobleem Golf 6 GTi 2011
Goedenavond,
Zoals het filmpje laat zien lijkt dit wel op een timing probleem inderdaad. Toevallig in versnelling staan 's nachts, dan wilt de motor weleens verspringen met een oude ketting. Je kan nog eerst wat dingen uitsluiten, maar ik zou de timing al vrij snel controleren voor deze klacht! Suc6!
Zoals het filmpje laat zien lijkt dit wel op een timing probleem inderdaad. Toevallig in versnelling staan 's nachts, dan wilt de motor weleens verspringen met een oude ketting. Je kan nog eerst wat dingen uitsluiten, maar ik zou de timing al vrij snel controleren voor deze klacht! Suc6!
Re: Startprobleem Golf 6 GTi 2011
Wel, allemaal mis!
Ik zit dus met 2 verbrandde uitlaatkleppen. Het is te zeggen, in de uitlaatkleppen van cilinder 1 & 2 is een gat gebrand. (=> compressie = 0)
Ik vond het altijd al raar dat de wagen zoveel olie vebruikte, maar in de normen van de constructeur is zelfs 1liter op 1000km normaal, dus verder niets achter gezocht.
Blijkt nu dat er op de één of andere manier olie sijpelde in de cilinder. Kan via de schraapringen zijn of ergens in de cilinderkop een euveltje, moet ik nog uitzoeken. Alleszins, de olie verbrand deels, maar laat vuiligheid na achter de kleppen. Die vuiligheid blijft hangen en gaat door de hitte beginnen gloeien. Na veel gloeien dus uiteindelijk een gat gebrand in de kleppen.
Dus, nu had ik graag geweten, heeft iemand toevallig een werkplaatshandboek voor een Golf 6 GTi van 2011 of weet je waar deze te vinden zijn. Het uit elkaar vijzen van het blok zal geen probleem zijn. Voor het in elkaar vijzen van het blok had ik graag alles correct gedaan (logisch toch?). Hierbij zou zo'n boek echt veel helpen (denk aandraaimomenten van de bouten). Ik vind deze boeken wel in het Frans en Duits, maar dus niet in het Nederlands. En het Nederlands zou wel echt helpen om misverstanden/fouten te vermijden.
Hartelijk dank alvast voor eerdere en toekomstige hulp!!
(Effe sfeerfotootje dabei )
Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Ik zit dus met 2 verbrandde uitlaatkleppen. Het is te zeggen, in de uitlaatkleppen van cilinder 1 & 2 is een gat gebrand. (=> compressie = 0)
Ik vond het altijd al raar dat de wagen zoveel olie vebruikte, maar in de normen van de constructeur is zelfs 1liter op 1000km normaal, dus verder niets achter gezocht.
Blijkt nu dat er op de één of andere manier olie sijpelde in de cilinder. Kan via de schraapringen zijn of ergens in de cilinderkop een euveltje, moet ik nog uitzoeken. Alleszins, de olie verbrand deels, maar laat vuiligheid na achter de kleppen. Die vuiligheid blijft hangen en gaat door de hitte beginnen gloeien. Na veel gloeien dus uiteindelijk een gat gebrand in de kleppen.
Dus, nu had ik graag geweten, heeft iemand toevallig een werkplaatshandboek voor een Golf 6 GTi van 2011 of weet je waar deze te vinden zijn. Het uit elkaar vijzen van het blok zal geen probleem zijn. Voor het in elkaar vijzen van het blok had ik graag alles correct gedaan (logisch toch?). Hierbij zou zo'n boek echt veel helpen (denk aandraaimomenten van de bouten). Ik vind deze boeken wel in het Frans en Duits, maar dus niet in het Nederlands. En het Nederlands zou wel echt helpen om misverstanden/fouten te vermijden.
Hartelijk dank alvast voor eerdere en toekomstige hulp!!
(Effe sfeerfotootje dabei )
Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Jako en 5 gasten