Chippen...... JD of DVX?
Re: Chippen...... JD of DVX?
Thanks
- JeroenGTIed35
- Berichten: 487
- Lid geworden op: 31 jan 2016, 17:01
- Type auto: GTI ed 35
Re: Chippen...... JD of DVX?
RotGti schreef:Inmiddels is de golf op maat gechipt bij de dsg dokter, inclusief het complete programma van de dsgbak
Na een uitgebreide Annalyse werd bevonden dat de alles met de dsg nog in orde was, weliswaar wat slijtage ,aar wat wil je met die kilometerstand en die leeftijd maar goed genoeg bevonden om te chippen.
Vooraf is een run gemaakt waaruit bleek dat de golf nauwelijks wat van zijn oorspronkelijke vermogen verloren was.
Na een aantal runs kwam het vermogen met een mooie kromme uit op 260 pk, en iets over de 400 nm op Ron 95. Volgens Rico zou dit op 98 ongeveer 10pk meer zijn. Aangezien ik van plan ben op 95 door te blijven rijden heb ik bewust de auto daar gebracht met 95 in de tank.
De auto pakt veel lekkerder op en is natuurlijk sneller, maar het meeste plezier beleef ik eigenlijk van de dsg upgrade. Je kan nu in D op de snelweg nog behoorlijk gasgeven zonder dat de dsg als een dolle hond terug schakelt naar 4 om met een hoop herrie nauwelijks naar voren te komen.
Ik weet overigens niet of dit programma zo is afgesteld omdat ik aangegeven had dit gruwelijk irritant te vinden of dat dit gewoon mazzel is.
Ook de S is bruikbaarder geworden, minder agressief dan het eerder was
Al met al een geslaagde dag
Waarom op Ron 95 chippen? De 2.0tfsi hebben af fabriek al min 98 nodig. Staat zelfs in de tankklep.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Chippen...... JD of DVX?
Aangezien ik mijn keuze tussen JD/DVX mede bepaald heb door het lezen van bovenstaande reacties, leek het me goed om dit toch te posten. Staat ook onder "post je uitdraai". Wellicht beeft iemand er wat aan:
Afgelopen zaterdag dan eindelijk met mijn Golf 5 GTI bij DVX Performance langs geweest voor een stage 2 chip!
Volgende is aan de auto gedaan (dat invloed heeft op de motorprestatie):
- Pipercross inlegfilter 30% meer luchtdoorlaat. Overige v/d inlaat is OEM.
- 3inch downpipe met 200cells katalysator. De rest vd uitlaatlijn is nog OEM.
De reden dat ik 't het posten waard vind is alsvolgt :
Normaliter tank ik altijd euro95 bij de Berkman, lekker dichtbij en goedkoop. Na wat runs op de rollerbank bij DVX werd ik erbij geroepen, zulke slechte brandstof hadden ze nou nog nooit gezien ... Na overleg is 'octaan-boost' toegevoegd, waarna ik de gewenste pk/Nm wél gehaald heb. Net ietsje minder pk, maar door vanaf nu met euro98 van een Shell/BP/Texaco etc te rijden zal dit zelfs nog ietsje hoger uitvallen.
- Blauw = 1e run, nog zonder software aanpassing
- Bruin = run na stage 2 software, met de slechte euro 95
- Rood = run na toevoeging van octaan-boost (bij benadering gelijk aan euro98 van een gerenommeerd pompstation).
Bizar verschil van wel 30pk en nog meer aan koppel!!
Ik kan niet oordelen over andere chiptuners, maar dit geeft wel aan hoe persoonlijk je wordt behandelt bij DVX en dat ze de tijd voor je nemen. Bij een 'chip van de plank' zou dit niet boven tafel zijn gekomen. Zeer tevreden!
Enige nadeel is dat de koppeling nu, meewt in zn 3e en 4e versnelling, af en toe slipt rond de 3000-4000 rpm .... volgende uitdaging. Meer mensen hier last van na stage 2 chip Golf 5 GTI??
Groeten Y. Thoen
Afgelopen zaterdag dan eindelijk met mijn Golf 5 GTI bij DVX Performance langs geweest voor een stage 2 chip!
Volgende is aan de auto gedaan (dat invloed heeft op de motorprestatie):
- Pipercross inlegfilter 30% meer luchtdoorlaat. Overige v/d inlaat is OEM.
- 3inch downpipe met 200cells katalysator. De rest vd uitlaatlijn is nog OEM.
De reden dat ik 't het posten waard vind is alsvolgt :
Normaliter tank ik altijd euro95 bij de Berkman, lekker dichtbij en goedkoop. Na wat runs op de rollerbank bij DVX werd ik erbij geroepen, zulke slechte brandstof hadden ze nou nog nooit gezien ... Na overleg is 'octaan-boost' toegevoegd, waarna ik de gewenste pk/Nm wél gehaald heb. Net ietsje minder pk, maar door vanaf nu met euro98 van een Shell/BP/Texaco etc te rijden zal dit zelfs nog ietsje hoger uitvallen.
- Blauw = 1e run, nog zonder software aanpassing
- Bruin = run na stage 2 software, met de slechte euro 95
- Rood = run na toevoeging van octaan-boost (bij benadering gelijk aan euro98 van een gerenommeerd pompstation).
Bizar verschil van wel 30pk en nog meer aan koppel!!
Ik kan niet oordelen over andere chiptuners, maar dit geeft wel aan hoe persoonlijk je wordt behandelt bij DVX en dat ze de tijd voor je nemen. Bij een 'chip van de plank' zou dit niet boven tafel zijn gekomen. Zeer tevreden!
Enige nadeel is dat de koppeling nu, meewt in zn 3e en 4e versnelling, af en toe slipt rond de 3000-4000 rpm .... volgende uitdaging. Meer mensen hier last van na stage 2 chip Golf 5 GTI??
Groeten Y. Thoen
- JeroenGTIed35
- Berichten: 487
- Lid geworden op: 31 jan 2016, 17:01
- Type auto: GTI ed 35
Re: Chippen...... JD of DVX?
Goedkoop is vaak duurkoop...
Gewoon lekker 98 van een goede fabrikant als de Esso / bp erin.
Nette score!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gewoon lekker 98 van een goede fabrikant als de Esso / bp erin.
Nette score!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Chippen...... JD of DVX?
Ik tank zelf altijd BP 98, des te hogere octaan gehalte des te beter qua prestaties. Bijv 102 is ook goeie.
Account niet in gebruik!
Re: Chippen...... JD of DVX?
Heel belangrijk de brandstof! Altijd opteren voor de beste qualiteit, zeker indien de wagen al getuned is! knap resultaat!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- Famous1303
- Berichten: 1115
- Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:36
- Type auto: Polo AW GTI
- Locatie: Gelderland
Re: Chippen...... JD of DVX?
Zeker!Henniej schreef:Ik tank zelf altijd BP 98, des te hogere octaan gehalte des te beter qua prestaties. Bijv 102 is ook goeie.
Laatst met moeite BP 98 getankt.. wel een klein beetje om de Aral te halen en verder met 102 af te tanken
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
VW Polo AW GTI Stage 1+: 265PK
VW Golf 6R DSG Stage3 + DSG tuning: 405PK
VW Golf VI GTI DSG Stage1: 291PK
VW Polo 6R BM
Opel Astra GSI
VW Golf 6R DSG Stage3 + DSG tuning: 405PK
VW Golf VI GTI DSG Stage1: 291PK
VW Polo 6R BM
Opel Astra GSI
Re: Chippen...... JD of DVX?
Zelfs BP ultimate 98 kan vies tegenvallen.
Bij laatste stage 3 tuning (JD)bleek mijn BP ultimate eerder 96 dan 98
Tank nu v-power .+ 10 procent bio ethanol.
Net als Chiel meen ik.
Bij laatste stage 3 tuning (JD)bleek mijn BP ultimate eerder 96 dan 98
Tank nu v-power .+ 10 procent bio ethanol.
Net als Chiel meen ik.
Golf 7 gti pp stage 3
Re: Chippen...... JD of DVX?
Ikke? Nee ik tank altijd BP98 bij dezelfde pomp. Ik heb in 2 jaar nog nooit bij een andere pomp getankt...en dat gekut met flessen aan de pomp ga ik niet aan beginnen hahaFlog itg schreef:Zelfs BP ultimate 98 kan vies tegenvallen.
Bij laatste stage 3 tuning (JD)bleek mijn BP ultimate eerder 96 dan 98
Tank nu v-power .+ 10 procent bio ethanol.
Net als Chiel meen ik.
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Re: Chippen...... JD of DVX?
Thanks voor de toffe reacties! BP98 zal al stukken beter zijn dan Berkman95. Dat het zó verschilt verbaasd me nogsteeds..
Die slippende koppeling baal ik toch ook wel van, had ik vooraf niet verwacht met stage 2. Nu zag ik e.e.a. staan over versterkte koppeling Sachs en Spec, .aar loopt al gauw op in kosten + moet niet te zwaar in het pedaal worden
Maareens het forum naslaan op info
Die slippende koppeling baal ik toch ook wel van, had ik vooraf niet verwacht met stage 2. Nu zag ik e.e.a. staan over versterkte koppeling Sachs en Spec, .aar loopt al gauw op in kosten + moet niet te zwaar in het pedaal worden
Maareens het forum naslaan op info
Re: Chippen...... JD of DVX?
Dan was het denk ik Race eend,maar maakt ook niet zo veel uitChielED35 schreef: ↑01 mar 2018, 21:00Ikke? Nee ik tank altijd BP98 bij dezelfde pomp. Ik heb in 2 jaar nog nooit bij een andere pomp getankt...en dat gekut met flessen aan de pomp ga ik niet aan beginnen hahaFlog itg schreef:Zelfs BP ultimate 98 kan vies tegenvallen.
Bij laatste stage 3 tuning (JD)bleek mijn BP ultimate eerder 96 dan 98
Tank nu v-power .+ 10 procent bio ethanol.
Net als Chiel meen ik.
Golf 7 gti pp stage 3
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten