hallo leden,
vraagje, mijn golf 7 GTI DSG zakt met wegrijden als je de rem los laat om vervolgens gas te geven in toeren, dit is niet zichtbaar op de toerenteller maar je voelt de auto gewoon even twijfelen. hierdoor rijd hij met een schokje weg, iemand enig idee wat dit probleem zou kunnen zijn?
verder rijd hij perfect, wel remt mijne wat enthousiast af op de motor bij aanrijden tot stilstand, als je op manueel rijd doet hij dit totaal niet, zou dit alles een software matig iets zijn?
bak is 10.000km terug preventief onderhouden, auto heeft 20.000km terug een grote beurt gehad.
alvast bedankt!
GTI DSG zakt in toeren met wegrijden
-
- Type auto: Polo 6R Highline
Re: GTI DSG zakt in toeren met wegrijden
Afremmen op de motor is echt een DSG ding, ga je niks anders aan doen dan behalve continu in M te rijden. Dan schakelt hij namelijk pas op het laagst toerental mogelijk terug en voel je het afremmen op de motor veel minder.
Current: Tesla Model 3 Performance 2024
Previous: Cupra Formentor VZ310 21' - GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Previous: Cupra Formentor VZ310 21' - GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
-
- Type auto: Golf 7 GTI PP
Re: GTI DSG zakt in toeren met wegrijden
Soms wil het ook nog wel eens dat de remmen wat plakken, maar dit mag natuurlijk niet de gehele rit.
Zelf ervaar ik ook die "schokjes" maar dat is niks schokkend.
Zelf ervaar ik ook die "schokjes" maar dat is niks schokkend.