vrijdag met mijn mk6 gti langs geweest bij de tuner voor cts intake + chiptuning. bleek na de tuning dat de wagen "slechts" 262pk en 411nm kon leveren wat normaal iets van een +-280pk zou moeten geweest zijn, ook hield de motor het koppel zo lang niet vast zoals normaal zou moeten volgens de tuner. uitleg van de tuner was dat de turbodruk niet genoeg verhoogd kon worden zoals normaal wel zou moeten kunnen en zou er iets met de turbo zijn. daarna met de wagen gereden en de wagen reed goed behalve tussen 2500-3000 toeren bij licht optrekken hield de wagen in en voelde dit niet goed. bij volgas liep de wagen wel vlot. terug gereden naar de tuner en deze zei dat dit inhouden ook zou kunnen komen door probleem met de turbo. hierna hebben we besloten de standaard instellingen terug te zetten, maar wel de cts intake te laten zitten. hierna een rit gereden van +- 1,5uur en de wagen had in het begin nog altijd de aarzeling tussen 2500-3000 toeren

enkele uren later de wagen terug gestart en deze viel direct terug stil en gaf een foutmelding. hierna terug gestart, wat vlot ging. foutmelding blijft staan maar wagen rijd verder perfect en houd niet meer in. verder kwa rijden nu geen problemen meer mee behalve dat deze foutmelding er nog opstaat

voor de tuning reed de wagen heel goed behalve dat deze naar mijn idee wel vrij warm loopt, olietemp van 115° bij rustig rijden op gewone wegen en olietemp van 120° bij rustig 125km/h op de snelweg. buitentemp was wel 30°. ook zei de tuner dat mijn wagen in vergelijking met andere gti's warm loopt om de testbank, maar het was wel 40° in de testcel, dus weet niet of dit vergelijkbaar is.
hebben jullie enig idee wat het probleem kan zijn ? bij de standaard run op testbank haalt de auto wel de cijfers die hij zou moeten hebben en rijd hij goed, vind het raar dat er dan wat aan de turbo zou schelen.
tuning is overigens gedaan bij een zeer bekende en goede tuner, maar deze zijn momenteel met verlof en ik graag eens andere meningen gehoord.
iemand een idee wat een nieuwe turbo + montage moet kosten ?
groeten Frederik