Ad blocker detected:  Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
		
	 
Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
			
		
		
			
				
																			
								Josmk7 							 
									
		Berichten:  74 Lid geworden op:  09 sep 2018, 08:54Type auto:  Golf mk7 gtiLocatie:  België 
		
						
					
													
							
						
									
						Bericht 
					 
								door Josmk7  10 sep 2018, 17:12 
			
			
			
			
			Stage I bij DVX
2017 mk7.5 met DSG
VWR600 elbow, inlet en intake
Uitlaat en downpipe OEM en standaard
Update:
Stage II DVX
Milltek open downpipe en catback met dempers
					Laatst gewijzigd door 
Josmk7  op 19 okt 2018, 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.
									
 
		 
				
		
		 
	 
					
		
			
		
		
			
				
								Warhoofd 							 
									
		Berichten:  147 Lid geworden op:  03 aug 2014, 07:31Type auto:  Golf MK6 GTI 
		
						
					
													
							
						
									
						Bericht 
					 
								door Warhoofd  24 sep 2018, 12:04 
			
			
			
			
			
Afgelopen Zaterdag bij de heren van JD geweest. Zeer tevreden met het resultaat, nogmaals bedankt!  
Specs:
GTI 6 2009, handbak
Full 3 inch race milltek exhaust (resonated)
Carbon airbox + pipercross filter
GFB DV+ divertervalve
JD stage2 software
312 pk & 460 NM by JD Engineering
			
						 
		 
				
		
		 
	 
	
						
	
						
		
		
			
				
																			
								kurtje 							 
									
		Berichten:  323 Lid geworden op:  03 aug 2012, 10:54Type auto:  2018 VW GOLF RLocatie:  Beringen België 
		
						
					
													
							
						
									
						Bericht 
					 
								door kurtje  31 okt 2018, 10:33 
			
			
			
			
			Stock Golf 7.5R met 6000km op de teller.
Vermogen is enkel gemeten aan de wielen bij Pure Turbos
2018 GOLF MK7.5 R 
			
						 
		 
				
		
		 
	 
	
						
		
		
			
				
																			
								sebasss2 							 
									
		Berichten:  163 Lid geworden op:  22 mei 2016, 19:45Type auto:  Golf 7 GTI PPLocatie:  Zeeuwsvlaanderen 
		
						
					
													
							
						
									
						Bericht 
					 
								door sebasss2  31 okt 2018, 11:33 
			
			
			
			
			Kom je 20 pk te kort?
			
			
									
						
										
						 
		 
				
		
		 
	 
	
						
		
		
			
				
								Maarten 							 
									
		Berichten:  1054 Lid geworden op:  06 okt 2012, 01:10Type auto:  Seat Leon ST FR 2016 
		
						
					
													
							
						
									
						Bericht 
					 
								door Maarten  31 okt 2018, 11:51 
			
			
			
			
			sebasss2 schreef: Kom je 20 pk te kort?
Wiel pk is iets anders he... nette waardes zo hoor!
Serviced by EMServices .
			
						 
		 
				
		
		 
	 
	
						
		
		
			
				
																			
								kurtje 							 
									
		Berichten:  323 Lid geworden op:  03 aug 2012, 10:54Type auto:  2018 VW GOLF RLocatie:  Beringen België 
		
						
					
													
							
						
									
						Bericht 
					 
								door kurtje  31 okt 2018, 12:44 
			
			
			
			
			Inderdaad het aandrijfverlies moet daar nog bijgeteld worden, bij een 4wd is dat tussen de 10 en 15% schat ik...
			
			
									
						
							2018 GOLF MK7.5 R 
			
						 
		 
				
		
		 
	 
	
						
		
		
			
				
																			
								sebasss2 							 
									
		Berichten:  163 Lid geworden op:  22 mei 2016, 19:45Type auto:  Golf 7 GTI PPLocatie:  Zeeuwsvlaanderen 
		
						
					
													
							
						
									
						Bericht 
					 
								door sebasss2  31 okt 2018, 15:13 
			
			
			
			
			Maarten  schreef: ↑ 31 okt 2018, 11:51 sebasss2 schreef: Kom je 20 pk te kort?
Wiel pk is iets anders he... nette waardes zo hoor!
Ahh zo, niet gezien. 
Prima resultaat dan!
 
		 
				
		
		 
	 
	
						
		
		
			
				
								Zluytr 							 
									
		Berichten:  354 Lid geworden op:  30 mei 2017, 12:50Type auto:  MK7 GTI 
		
						
					
													
							
						
									
						Bericht 
					 
								door Zluytr  31 okt 2018, 16:20 
			
			
			
			
			Meten ze bij een rollerbank niet altijd de wiel PK’s dan?
			
			
									
						
							Ride:
			
						 
		 
				
		
		 
	 
	
						
		
		
			
				
																			
								Vissa 							 
									
		Berichten:  918 Lid geworden op:  26 aug 2017, 18:12Locatie:  Hellevoetsluis 
		
						
					
													
							
						
									
						Bericht 
					 
								door Vissa  31 okt 2018, 17:52 
			
			
			
			
			Zluytr  schreef: ↑ 31 okt 2018, 16:20 
Meten ze bij een rollerbank niet altijd de wiel PK’s dan?
Meeste banken geven allemaal de pk's op de krukas, JD, DVX, BR, VAGT, TVS, noem maar op. Fabrieksaf vermogen is ook altijd op de as.
Current: Tesla Model 3 Performance 2024
			
						 
		 
				
		
		 
	 
	
						
		
		
			
				
								JeroenGTIed35 							 
									
		Berichten:  487 Lid geworden op:  31 jan 2016, 17:01Type auto:  GTI ed 35 
		
						
					
													
							
						
									
						Bericht 
					 
								door JeroenGTIed35  31 okt 2018, 18:15 
			
			
			
			
			Vissa schreef: Zluytr  schreef: ↑ 31 okt 2018, 16:20 
Meten ze bij een rollerbank niet altijd de wiel PK’s dan?
Meeste banken geven allemaal de pk's op de krukas, JD, DVX, BR, VAGT, TVS, noem maar op. Fabrieksaf vermogen is ook altijd op de as.
Bank van jd en vag geven ook de pk’s op de wielen. Staan ook altijd in de grafiek.
Maar men meld  inderdaad altijd het motorvermogen dus aan de krukas
Maar ik zou nog wel eens willen weten hoe men het vermogen aan de as bepaald. Meen met een verliesmeting maar hoe dat precies werkt weet ik niet
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
		 
				
		
		 
	 
	
						
		
		
			
				
								Zluytr 							 
									
		Berichten:  354 Lid geworden op:  30 mei 2017, 12:50Type auto:  MK7 GTI 
		
						
					
													
							
						
									
						Bericht 
					 
								door Zluytr  31 okt 2018, 18:51 
			
			
			
			
			Ok interessant. Dat is dus de rode en blauwe lijn. 
Ben ook erg benieuwd hoe ze het vermogen op de krukas meten
Maar dan zal ook wel een groot deel van de verschillen tussen bepaalde tuners/ banken kunnen verklaren.
Op de wielen is toch waar je de pk’s wil hebben 
Ride:
			
						 
		 
				
		
		 
	 
	
						
		
		
			
				
								Demon 							 
									
		Berichten:  306 Lid geworden op:  26 feb 2014, 18:21Type auto:  Golf 7 R FaceliftLocatie:  Belgie 
		
						
					
													
							
						
									
						Bericht 
					 
								door Demon  31 okt 2018, 19:53 
			
			
			
			
			@Zluytr
Jij slaat de nagel op zijn kop. 
 
		 
				
		
		 
	 
	
						
		
		
			
				
								JeroenGTIed35 							 
									
		Berichten:  487 Lid geworden op:  31 jan 2016, 17:01Type auto:  GTI ed 35 
		
						
					
													
							
						
									
						Bericht 
					 
								door JeroenGTIed35  31 okt 2018, 21:31 
			
			
			
			
			Zluytr schreef: Ok interessant. Dat is dus de rode en blauwe lijn. 
Ben ook erg benieuwd hoe ze het vermogen op de krukas meten
Maar dan zal ook wel een groot deel van de verschillen tussen bepaalde tuners/ banken kunnen verklaren.
Op de wielen is toch waar je de pk’s wil hebben 
vaak als volgt aangegeven
DINEng is motorvermogen aan de krukas
DINwhp is vermogen afgegeven door het wiel.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
		 
				
		
		 
	 
	
						
		
		
			
				
																			
								kurtje 							 
									
		Berichten:  323 Lid geworden op:  03 aug 2012, 10:54Type auto:  2018 VW GOLF RLocatie:  Beringen België 
		
						
					
													
							
						
									
						Bericht 
					 
								door kurtje  01 nov 2018, 11:33 
			
			
			
			
			Inderdaad beter zou gewoon zijn alle vermogen aan de wielen, dan haal je een heel deel van de discussies volgens mij uit de testen 
Het vermogen aan de krukas wordt inderdaad ofwel door een verliespercentage ingegeven of gemeten door de verliesmeting met de bank (auto neutraal laten nalopen als ik me niet vergis)
2018 GOLF MK7.5 R 
			
						 
		 
				
		
		 
	 
	
						
		
		
			
				
																			
								BASK04 							 
									
		Berichten:  441 Lid geworden op:  18 jun 2011, 16:39 
		
						
					
													
							
						
									
						Bericht 
					 
								door BASK04  19 dec 2018, 19:20 
			
			
			
			
			
Specs:
7R
VWR 600 Intake
Loba Lo462 
Loba CNC Intake Elbow
Forge Intake Hose
Wagner Competition Intercooler
VWR mufler turbo delete pipe
JM Downpipe 200 cell cat
JD Stage 3+ Software
JD DSG Stage 3 Software
 
		 
				
		
		 
	 
	
						
		
		
			
				
																			
								kurtje 							 
									
		Berichten:  323 Lid geworden op:  03 aug 2012, 10:54Type auto:  2018 VW GOLF RLocatie:  Beringen België 
		
						
					
													
							
						
									
						Bericht 
					 
								door kurtje  22 dec 2018, 09:51 
			
			
			
			
			
Stage 1 
DQ381 remap
door DVX Performance
2018 GOLF MK7.5 R 
			
						 
		 
				
		
		 
	 
	
						
		
		
			
				
																			
								BASK04 							 
									
		Berichten:  441 Lid geworden op:  18 jun 2011, 16:39 
		
						
					
													
							
						
									
						Bericht 
					 
								door BASK04  27 dec 2018, 10:32 
			
			
			
			
			Keurig vermogen kurtje 
 
		 
				
		
		 
	 
	
						
		
		
			
				
																			
								O2RS 							 
									
		Berichten:  446 Lid geworden op:  12 aug 2012, 13:28Type auto:  Audi S4 Avant 
		
						
					
													
							
						
									
						Bericht 
					 
								door O2RS  27 dec 2018, 13:22 
			
			
			
			
			Zo dat geeft flink vermogen zo'n Loba, zal wel lekker afgaan Bas!
			
			
									
						
							Audi S4 Avant B8, JD motor en S-Tronic software (529pk/640nm)ex: Octavia RS Combi, JD stage 2 (309pk/448nm) 
			
						 
		 
				
		
		 
	 
	
						
		
		
			
				
																			
								BASK04 							 
									
		Berichten:  441 Lid geworden op:  18 jun 2011, 16:39 
		
						
					
													
							
						
									
						Bericht 
					 
								door BASK04  30 dec 2018, 00:23 
			
			
			
			
			Helaas vond de koppeling het niet zo leuk van 4 naar 5 
			
			
									
						
										
						 
		 
				
		
		 
	 
	
						
		
		
			
				
																			
								O2RS 							 
									
		Berichten:  446 Lid geworden op:  12 aug 2012, 13:28Type auto:  Audi S4 Avant 
		
						
					
													
							
						
									
						Bericht 
					 
								door O2RS  30 dec 2018, 12:20 
			
			
			
			
			Hahaha "redelijke stappen" zal wel rond de 8 seconden (vbox) 100-200 halen nu niet?
			
			
									
						
							Audi S4 Avant B8, JD motor en S-Tronic software (529pk/640nm)ex: Octavia RS Combi, JD stage 2 (309pk/448nm) 
			
						 
		 
				
		
		 
	 
	
						
		
		
			
				
																			
								BASK04 							 
									
		Berichten:  441 Lid geworden op:  18 jun 2011, 16:39 
		
						
					
													
							
						
									
						Bericht 
					 
								door BASK04  01 jan 2019, 12:31 
			
			
			
			
			Ik heb nog nooit gemeten,
			
			
									
						
										
						 
		 
				
		
		 
	 
	
						
		
		
			
				
																			
								O2RS 							 
									
		Berichten:  446 Lid geworden op:  12 aug 2012, 13:28Type auto:  Audi S4 Avant 
		
						
					
													
							
						
									
						Bericht 
					 
								door O2RS  01 jan 2019, 13:19 
			
			
			
			
			Ik doe wel sprintje tegen de RS4 van Arne dan 
Audi S4 Avant B8, JD motor en S-Tronic software (529pk/640nm)ex: Octavia RS Combi, JD stage 2 (309pk/448nm) 
			
						 
		 
				
		
		 
	 
	
						
		
		
			
				
								IBAces 							 
									
		Berichten:  43 Lid geworden op:  02 aug 2018, 23:29Type auto:  Golf 7 R 
		
						
					
													
							
						
									
						Bericht 
					 
								door IBAces  01 apr 2019, 21:05 
			
			
			
			
			2 weken geleden bij JD geweest (vergeten testbank te reserveren), vandaag op de testbank bij Quattra tuning 
Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
 
		 
				
		
		 
	 
	
						
		
		
			
				
								surfroy01 							 
									
		Berichten:  401 Lid geworden op:  13 nov 2018, 12:21Type auto:  Golf 7 GTI PP 
		
						
					
													
							
						
									
						Bericht 
					 
								door surfroy01  04 apr 2019, 07:57 
			
			
			
			
			Stage 1 bij Beek auto racing GTI 7 Performance. Enige modificaties; grotere lucht inlaat bocht turbo en cut out valve uitlaat.
Van 350 -> 487 NM, 230 -> 311 PK. De DSG is mee getuned en het geheel gaat als een raket er vandoor vanaf 2500 rpm pakt het koppel al op en dan trekken de PK's het geheel door tot 5500 rpm. Ook zijn er fraaie burbles wanneer je van het gas af gaat >3000 rpm.
https://youtu.be/PnsEW4LzwJw 
The most dangerous nut in my car is the one that holds the throttle, me! 
Daily fun ;
 Golf 7 GTI Performance 487nM/311PK stage 1   
Track fun; 
BMW E46 Touring 328 210 PK, Ducati 996SPS/128 awPK. 
Voorheen; Passat B8 R line 2.0 TDI,  2xPassat B8 1.4 TSI/CLA Shooting brake AMG/BMW E46 325/Passat B8/DS5/XC90/XC70/X5/Durango/V40/156/146/33/paar slopels......
 
		 
				
		
		 
	 
	
			
	
	
		
		Gebruikers op dit forum: Google [Bot]  en 2 gasten