Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Castrol EDGE 3W30 C3 of de LL? de Castrol side geeft de LL aan voor de Gti'tjes....nu natuurlijk de vraag.
Wat is het verschil tussen de C3 en de LL, ik kan het in de spec sheets niet vinden.
Te dun, te dik...olie is net zo onderhevig aan smaak als een auto. VW schrijft in veel gevallen 5W30 voor. Ook hoorde ik pas dat ze naar 0W30 gingen. Zelf deed ik 5W40 erin en vervangen om de 10K maximaal, maar dat is niet wat VW voorschrijft. Ook ken ik mensen die met 0W40 rijden. Dus ja, wie het weet mag het zeggen.
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Waarom denk je dat er tegenwoordig zoveel kettingproblemen zijn en ingelopen geleiders? Een langere onderhoudsinterval met veel te schrale olie moet ten koste gaan van iets... die 0w30 is net water.
Rijd op het moment een 1.5tsi daar zit ook 0W30 in maar zit er zelf ook sterk aan te twijfelen er wat anders in te gooien met de 1e olie wissel
Waar doe je goed aan hè...
In de mk7 R en in de Passat B8 laat ik de dealer LL 5W30 Castrol ingooien.
De golf rijd weinig , max 10.000km per jaar maar ieder jaar verse olie.
De Passat rijdt veel meer 22/23.000km per jaar en ook ieder jaar verse olie of volgens indicatie.
Beide auto's verbruiken geen olie dus lijkt mij prima.
hoe dunner hoe beter normaal gesproken, dit gaat immers beter door de kanaaltjes, echter is dunner weer slechter belastbaar bij extreem gebruik, c3 geeft de belasting aan die de olie kan hebben zeg maar, c3 is al vrij goed, c1 gebruiken ze in zuinige hybrides enzo