Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Collection of VW Golf 7 (GTI & R ) with LM IS20 & IS38 Upgrade Turbochargers.
Ask your great Dutch expert (JD, TVS, DVX, Procar, etc.) for a stage 3 tune.
Laatst gewijzigd door GTI7pijl op 10 jan 2021, 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Weet niet wat de max output van de LM500 / LM575 is, maar een spoel van rond de 4000 toeren is alleen leuk voor de snelweg en dragracen. Voor dagelijks gebruik zou ik eerder gaan voor een TTE555 IS38 turbo
CTS Intercooler Test (in Cupra / VW Golf 7 R CJX engine - also fits GTI plug&play)
Doing an excellent job so far.
I also tested Wagner, HG, Forge, etc.
This CTS impresses...
This VAG Data-Display shows ALL values to make sure your Tuner did a fantastic Job.
You can also do 30Hz GPS time measuring (0-100, 100-200, etc.), Coding (similar: VCDS/OBD11),
checking PK / NM / Lambda / timing & retard / DSG Oil + Exhaust Temperature, Boost Pressure, etc.
Fitting plug & play ALL Golf 7 (GTI 220, 230 PP, 245 Performance + 7 R + GTD, etc. PreFacelift + Facelift)
The LM Upgrade Turbos seem the only ones that are 100% stable.
You can buy a cheaper one and will possibly drive till the next weekend or you make 2x launch controls in a row and can wash the whole street behind you because turbo core / cartridge can break fast.
Het is de laatste revisie: 06K 145 874P (2020). Toch is het beter om niet te veel af te stemmen. Als je wilt stemmen, kun je beter de versterkte IS38 LM440 nemen, die 100% tuning-stabiel is (360 - 470 PK) en een fantastische spoel heeft.
Do not tune the new IS38 turbo revision 06k145874P (2019-)
because there are lots of tuning damages at the moment.
Maybe the older revisions (06K145874F / 06K145722H) were a bit more stable