Prijs banden monteren en balanceren

Alles over de velgen, banden. onderstel en remmen keuzes van jouw GTI
NICO!
Forumeigenaar
Type auto: BMW iX3

Re: Prijs banden monteren en balanceren

Bericht door NICO! »

Dat staat los van dit gebeuren. XT koos ervoor het forum niet te sponsoren, dat is hun goed recht. Waarom ze vervolgens niet meer komen is mij ook een raadsel.
Groeten, Nico
Edition30
Type auto: Edition 30

Bericht door Edition30 »

NICO! schreef:Dat staat los van dit gebeuren. XT koos ervoor het forum niet te sponsoren, dat is hun goed recht. Waarom ze vervolgens niet meer komen is mij ook een raadsel.
Oké.
Gr. Renco

Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
3Edition
Type auto: Golf GTI
Contacteer:

Bericht door 3Edition »

NICO! schreef:Dat staat los van dit gebeuren. XT koos ervoor het forum niet te sponsoren, dat is hun goed recht. Waarom ze vervolgens niet meer komen is mij ook een raadsel.
Ik draai al wat langer mee in dit wereldje, eea verbaasd mij dan ook zeker niet.
kevin78
Type auto: Golf MK5 GTI

Bericht door kevin78 »

Is natuurlijk niet zo dat ze niet eerlijk zijn geweest of iemand genaaid hebben.. Ze hebben gewoon een absurde prijs gevraagd ,maar opzich is daar niks mee aan de hand ... Ben benieuwd naar hun uileg...
wehoo

Bericht door wehoo »

kevin78 schreef:Is natuurlijk niet zo dat ze niet eerlijk zijn geweest of iemand genaaid hebben.. Ze hebben gewoon een absurde prijs gevraagd ,maar opzich is daar niks mee aan de hand ... Ben benieuwd naar hun uileg...
Wat is het verschil, als je achteraf met een absurde prijs wordt geconfronteerd? 8-)
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Edition30

Bericht door Edition30 »

kevin78 schreef:Is natuurlijk niet zo dat ze niet eerlijk zijn geweest of iemand genaaid hebben.. Ze hebben gewoon een absurde prijs gevraagd ,maar opzich is daar niks mee aan de hand ... Ben benieuwd naar hun uileg...
Volgens de wet niet! Maar als iemand velgen koopt er daar een gewone prijs voor betaald, dan zou je kunnen zeggen als bedrijf dat de banden er gratis worden opgezet, als service. Daar maak je een goede sier mee, zeker op een forum als dit. Nu slaat de balans door naar de andere kant en gaan (aspirant) klanten zich afvragen of ze bij dit bedrijf wel aan het goede adres zijn (ik ook). Maar goed, ik heb het al eerder gezegd, laat XT maar eens reageren.
Gr. Renco

kevin78

Bericht door kevin78 »

Edition30 schreef:
Volgens de wet niet! Maar als iemand velgen koopt er daar een gewone prijs voor betaald, dan zou je kunnen zeggen als bedrijf dat de banden er gratis worden opgezet, als service. Daar maak je een goede sier mee, zeker op een forum als dit. Nu slaat de balans door naar de andere kant en gaan (aspirant) klanten zich afvragen of ze bij dit bedrijf wel aan het goede adres zijn (ik ook). Maar goed, ik heb het al eerder gezegd, laat XT maar eens reageren.
Ja daar ben ik het wel mee eens..
rabies

Bericht door rabies »

Lange tijd niet gereageerd maar nu kan ik het toch even niet laten. Men verwacht nu dat een bedrijf op dit forum even op een individueele klant/klacht gaat reageren ? ( Dan heb ik het niet over een bericht naar Rob prive maar openbaar ) Nu is het natuurlijk wel zo dat er medewerkers op dit forum zitten maar toch..

Dan nog eens over banden op velgen zetten, ik was gister bij de banden boer, en inderdaad 20e is het voor elkaar als je daar daadwerkelijk je banden koopt en ook zij rekenen meer als je zelf je banden meeneemt. Ik snap niet dat je eerst vraagt wat het gaat kosten, dan akoord geeft en dan betaald. Als je het niet met een prijs eens bent ga je toch niet akkoord, in plaats van wel betalen en dan hier klagen.
MK5 liefhebbers verzamelen :http://www.facebook.com/loveformk5
wehoo

Bericht door wehoo »

rabies schreef:Lange tijd niet gereageerd maar nu kan ik het toch even niet laten. Men verwacht nu dat een bedrijf op dit forum even op een individueele klant/klacht gaat reageren ? ( Dan heb ik het niet over een bericht naar Rob prive maar openbaar ) Nu is het natuurlijk wel zo dat er medewerkers op dit forum zitten maar toch.. )
Als bedrijf zou ik deze discussie niet op een openbaar forum voeren; alleen al vanwege de reden, dat er altijd voor- en tegenstanders zijn. Ik zou het met de klant zelf afhandelen en hopen/vragen/verwachten dat de klant een positieve afhandeling op een openbaar forum plaatst. Zodoende zou het bedrijf in een goed daglicht komen. 8-)
rabies schreef:Dan nog eens over banden op velgen zetten, ik was gister bij de banden boer, en inderdaad 20e is het voor elkaar als je daar daadwerkelijk je banden koopt en ook zij rekenen meer als je zelf je banden meeneemt. Ik snap niet dat je eerst vraagt wat het gaat kosten, dan akoord geeft en dan betaald. .
20 euro per band (ventiel, balanceren, arbeidsloon) is redelijk en wordt op de meeste plaatsen gevraagd. (ook wel 18,50).
4 x 20 euro is 80 euro. En dat is dan (dacht ik) bijna de helft van wat Rob betaalde. Op dit punt wordt het vreemd. Ook al heb je dit van tevoren wel of niet besproken; een prijsverhoging van meer dan 100 procent is buiten de verwachting.
rabies schreef:Als je het niet met een prijs eens bent ga je toch niet akkoord, in plaats van wel betalen en dan hier klagen.
Al lezende heb ik begrepen dat er al heel wat correspondentie over heen is gegaan, alvorens hier iets (=naam bedrijf) werd gepubliceerd. Het feit dat iemand zijn rekening tijdig betaalt, wil niet zeggen dat er niet (in alle redelijkheid) op teruggekomen mag worden.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
RobvR
Type auto: MK1 GTI+G60+ED35

Bericht door RobvR »

@rabies: Over het eerste gedeelte van je verhaal kan ik me wel wat bij voorstellen. Het verzoek om uitleg van XT op het forum daar zit ik in eerste instantie ook niet op te wachten. Het is iets tussen hen en mij. Dat ik het na geruime tijd op het forum heb gezet is bedoelt als waarschuwing voor de anderen. Daar hoort dan een goede uitleg van mijn kant bij.

Je kan mijn post inderdaad zo lezen als dat ik vooraf wist wat het ging kosten. Dat was echter niet zo. De banden waren al gelegd door Steef en ik kon daarna afrekenen bij Chris. Omdat ik meteen het resterende bedrag van de velgen moest betalen (had 200 euro aanbetaald), had ik niet door dat ik zoveel voor het monteren en balanceren had betaald. Daar kwam ik thuis pas achter.

Ik ben dus nergens vooraf mee accoord gegaan voor wat betreft de prijs voor het monteren en balanceren. Ik ging er (helaas) vanuit dat XT mij als, voor hun bekend, forummer mij een schappelijk bedrag zou laten betalen, ook omdat ik daar 4 nieuwe 18 inch velgen (zonder korting) had gekocht.
Het is best mogelijk dat er hier en daar te schieten is op mijn bevindingen. Jullie mogen er echter vanuit gaan dat ik niet zomaar hiermee kom.
Mijn enige doel is nog dat jullie vooraf nadenken voordat je met dit bedrijf in zee gaat, cq vooraf goede afspraken met XT maakt. Een gedeelte van de 166,60 euro krijg ik echt niet meer terug.
Groet RobvR
Edition30

Bericht door Edition30 »

Waarom zou XT in dit topic niet op deze kwestie kunnen reageren. Als het om het bedrijf X zou gaan, dan kan je melden dat je een probleem(pje) heb gehad en dan kan een ieder zelf de afweging maken of ze met X in zee gaan. In dit geval ligt het toch wat anders. Ja het is iets tussen Rob en XT, maar XT heeft hier wel wat in de melk te brokkelen in de vorm van Chris (ook al zijn ze geen sponser). Dus vind ik het juist fair om XT te laten reageren (hoor en wederhoor).

Tuurlijk kunnen (lees moeten) ze het ook oplossen met ROB, daar hoop ik ook op, maar ik denk dat het ook goed zou zijn als de gehele kwestie wordt opgelost en een ieder zonder wantrouwen (weer) naar XT kan gaan.
Gr. Renco

NICO!
Forumeigenaar

Bericht door NICO! »

Steef en Chris van XT zijn gisteren nog op het forum geweest, maar ze posten niets meer. Hun keuze, daar kan ik niets aan doen.
Groeten, Nico
Edition30

Bericht door Edition30 »

NICO! schreef:Steef en Chris van XT zijn gisteren nog op het forum geweest, maar ze posten niets meer. Hun keuze, daar kan ik niets aan doen.
Oké einde verhaal dus ........ . Slotje .....(mag Rob zeggen). :?:
Gr. Renco

RobvR
Type auto: MK1 GTI+G60+ED35

Bericht door RobvR »

Edition30 schreef:
NICO! schreef:Steef en Chris van XT zijn gisteren nog op het forum geweest, maar ze posten niets meer. Hun keuze, daar kan ik niets aan doen.
Prima.
Groet RobvR
Wilcoos
Type auto: Golf GTI V

Bericht door Wilcoos »

Edition30 schreef:
Waarom?

Met een slotje krijgen ze nooit meer de kans om te reageren. Dit is toch gewoon een open topic waar ook andere mensen hun vragen eventueel kwijt kunnen en de mogelijkheid hebben om te reageren? Ik zie nog geen aanleiding voor een slotje in ieder geval...
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
Edition30

Bericht door Edition30 »

Wilcoos schreef:
Edition30 schreef:
Waarom?

Met een slotje krijgen ze nooit meer de kans om te reageren. Dit is toch gewoon een open topic waar ook andere mensen hun vragen eventueel kwijt kunnen en de mogelijkheid hebben om te reageren? Ik zie nog geen aanleiding voor een slotje in ieder geval...

Ook prima.

Het slotje van mijn kant was wel een beetje cynisch bedoeld.
:roll:
Gr. Renco

Renekesgti
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Bericht door Renekesgti »

Ik heb het idee dat XT niet zo actief mee is op het forum, of wel Nico?
Het zal wel een reden hebben. ;)

Gr. René
kevin78

Bericht door kevin78 »

Zou wel heel erg triest zijn als dat de reden is !!!
NICO!
Forumeigenaar

Bericht door NICO! »

Renekesgti schreef:Ik heb het idee dat XT niet zo actief mee is op het forum, of wel Nico?

Gr. René
Het zal vast een reden hebben, maar die is bij mij niet bekend.
Groeten, Nico
3Edition
Contacteer:

Bericht door 3Edition »

NICO! schreef:
Renekesgti schreef:Ik heb het idee dat XT niet zo actief mee is op het forum, of wel Nico?

Gr. René
Het zal vast een reden hebben, maar die is bij mij niet bekend.
Vreemd, eerst posten ze de boel plat, geven een bbq, plaatsen een mooi verhaal inclusief foto's over een compleet nieuw motorblok in een GTi V van een forumlid en daarna verdwijnen ze zonder opgaaf van redenen :shock:
Neem aan Nico dat je XT hebt benaderd en gevraagd naar het hoe en waarom.
wehoo

Bericht door wehoo »

3Edition schreef:....
Oef... wat een berichten. Nico als moderator is niet verantwoordelijk voor het handelen van anderen. Dat iemand wel of niet meer komt op een openbaar forum ligt aan de desbetreffende persoon/personen zelf. Ik denk dat in een discussie hierover, de opmerkingen daarover moeten gaan. Niet aan de moderator. Conclusies kan iedereen zelf trekken.

Het valt me op dat er geen berichten meer komen van SabGTI. Ik was wel benieuwd naar hetgeen er mankeerde aan haar "oude, in de soep gedraaide" motor. 8-)
Gr. Wehoo.
Afbeelding
rabies

Bericht door rabies »

3Edition schreef: Ik draai al wat langer mee in dit wereldje, eea verbaasd mij dan ook zeker niet.
Vertel..
MK5 liefhebbers verzamelen :http://www.facebook.com/loveformk5
Hagar
Type auto: Golf VII GTI

Bericht door Hagar »

wehoo schreef:Het valt me op dat er geen berichten meer komen van SabGTI. Ik was wel benieuwd naar hetgeen er mankeerde aan haar "oude, in de soep gedraaide" motor.
Ja idd, same here! (zijn we nog on topic?) :oops:
3Edition
Contacteer:

Bericht door 3Edition »

wehoo schreef:
3Edition schreef:....
Oef... wat een berichten. Nico als moderator is niet verantwoordelijk voor het handelen van anderen. Dat iemand wel of niet meer komt op een openbaar forum ligt aan de desbetreffende persoon/personen zelf. Ik denk dat in een discussie hierover, de opmerkingen daarover moeten gaan. Niet aan de moderator. Conclusies kan iedereen zelf trekken.

Het valt me op dat er geen berichten meer komen van SabGTI. Ik was wel benieuwd naar hetgeen er mankeerde aan haar "oude, in de soep gedraaide" motor. 8-)
Nico heeft naar ik aanneem wel de contacten met deze ex-sponsor gelegd of niet soms. Dus mag je verwachten dat hij als ´forum opper´ de kar trekt en ook de minder leuke klusjes opknapt :| Dus ik blijft benieuwd en met mij vele anderen naar het hoe en waarom!
wehoo

Bericht door wehoo »

3Edition schreef:.. deze ex-sponsor ...
Was/is zover ik geïnformeerd ben, geen sponsor. :!:
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Velgen / Banden / Onderstel / Remmen”