RNS510 kaartversie V8.

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Verlengsnoer

Re: RNS510 kaartversie V8.

Bericht door Verlengsnoer »

misschien kijk/keek ik ergens anders ik heb namelijk CAN speed: staan ipv speed.

Ik heb de snelheid bekeken vanuit het menu DEAD RECKONING
Verlengsnoer

Question:

Als je een dermate oude firmware op je RNS510 hebt waardoor je de maximaal kilometerstand niet kunt zien (instellen) op de wegen is het dan wel mogelijk om de V8 kaarten met POi Flitspalen te installeren waarbij de de flitspalen ziet?
Ik vraag dit omdat ik wil weten of V8 met of zonder flitspalen geinstalleerd dient te worden op een oude firmware waarop geen maximum snelheden te zien zijn.

Alvast bedankt!
wehoo

Bericht door wehoo »

Verlengsnoer schreef:Question:

Als je een dermate oude firmware op je RNS510 hebt waardoor je de maximaal kilometerstand niet kunt zien (instellen) op de wegen is het dan wel mogelijk om de V8 kaarten met POi Flitspalen te installeren waarbij de de flitspalen ziet?
Ik vraag dit omdat ik wil weten of V8 met of zonder flitspalen geinstalleerd dient te worden op een oude firmware waarop geen maximum snelheden te zien zijn.

Alvast bedankt!
Kaartmateriaal en pois (onderdeel van het kaartmateriaal) staan los van de SWversie. Maximale toegestane snelheid in scherm (rechtsboven d.m.v. een kilometerbord) is afhankelijk van de SWversie. Voor de C apparaten is dit zichtbaar bij SW2720 (officiële uitgave van VW). Optie aanvinken in het instellingen menu.
:idea: Je kunt ook eerst eens in DVD navigatie mode gaan rijden met de V.8 dvd.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Verlengsnoer

Merci! Kaartmateriaal en POIS staan dus los van de flitspalen! THNX! ik weet genoeg!
wehoo

Bericht door wehoo »

Verlengsnoer schreef:Merci! Kaartmateriaal en POIS staan dus los van de flitspalen! THNX! ik weet genoeg!
In principe wel, tenzij iemand die flitspalen enkel volgens de nieuwe bestandsindeling heeft toegevoegd. Dan zijn ze alleen zichtbaar vanaf sw3xxx. Flitspalenpois zijn er niet af VW. Bij de in omloop zijnde v.8 kaart staan deze flitspalenpois in beide bestandsformaten op dvd en worden zodoende door elke swversie herkend, evenals de standaard VW pois.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
golfruud

Bericht door golfruud »

RobR6vs schreef:Heren,

Is er iemand van wie ik een DVD kan lenen, of die deze voor mij wil en kan branden (uiteraard tegen redelijke kostenvergoeding) met daarop V8 en de flits POI's???
Voor het antwoord graag een PB!!!

Groet Rob
Ik heb ook graag interesse in de nieuwste kaart versie V8 met flitspalen, uiteraard tegen een redelijke vergoeding. Ik heb SW3970.
Voor antwoord graag een PB.
golfruud

Bericht door golfruud »

golfruud schreef:
RobR6vs schreef:Heren,

Is er iemand van wie ik een DVD kan lenen, of die deze voor mij wil en kan branden (uiteraard tegen redelijke kostenvergoeding) met daarop V8 en de flits POI's???
Voor het antwoord graag een PB!!!

Groet Rob
Ik heb ook graag interesse in de nieuwste kaart versie V8 met flitspalen, uiteraard tegen een redelijke vergoeding. Ik heb SW3970.
Voor antwoord graag een PB.
Niemand ??
wehoo

Bericht door wehoo »

golfruud schreef:Niemand ??
Dat komt omdat "deze zaken" hier op dit forum niet in het openbaar verhandeld mogen worden.
Maar laat ik een wedervraag stellen: ben je handig met computers? ;) 8-)

En inmiddels staat er linksboven een 1 op dit forumscherm bij jou. ;) :lol: :lol:
Gr. Wehoo.
Afbeelding
ronzuid

Bericht door ronzuid »

wehoo schreef:
KlouxOne schreef: heft het met mn firmware versie te maken misschien?
Heb overgens de ISO van wikipedia gebruikt. en niet de RECODE versie gebruikt. misschien heeft dat er mee te maken?
Welke SW en HW heb je op welk apparaat?
Ik heb tijdelijk de Berto-versie online gezet.

Afbeelding

VIM_Berto89.iso is voor het aanzetten van het hiddenmenu en de vrijschakeling van de video (video in motion).
RECODE_Berto89.iso is voor het terugzetten van bovenstaande instellingen.

Beide files zijn ingepakt in isofiles. Deze moet je vanuit de iso op cd (geen dvd) branden. (2 cd's)

link RECODE_VIM_Berto89.zip (tijdelijk):
(rechterknop: opslaan als)
http://members.ziggo.nl/werner.hooger/

Wehoo,

kan je nog 1 dagje voor een kennis deze file online zetten; VIM_Berto89.iso ?

grt Ron
wehoo

Bericht door wehoo »

ronzuid schreef: Wehoo,
kan je nog 1 dagje voor een kennis deze file online zetten; VIM_Berto89.iso ?
grt Ron
Staat erop. ;) 8-)
(als 2 afzonderlijke isofiles)
link: http://members.ziggo.nl/werner.hooger/VIMBerto/
Gr. Wehoo.
Afbeelding
ronzuid

Bericht door ronzuid »

Thanks Wehoo,

ik geef het aan hem door.
gewoon de map WA branden of de losse bestanden die in die WA map staan bran den op cd?
wehoo

Bericht door wehoo »

ronzuid schreef:Thanks Wehoo,

ik geef het aan hem door.
gewoon de map WA branden of de losse bestanden die in die WA map staan bran den op cd?
Nope.... elke file is een aparte cd. Recode is terugzetten van het systeem. VIM is activatie.
Let wel, op eigen risico, het werkt niet bij iedereen. Bij mij werkte het dus niet. C-versie, HW42 en SW2720.
Ik heb mijn RNS510 rechtstreeks in het apparaat laten vrijschakelen (via RNS-manager). Deze vrijschakeling blijft bij een wijziging van firmware gehandhaafd in tegenstelling tot de VIM-methode.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
ronzuid

Bericht door ronzuid »

Heb ik ook gedaan, bij vass eletronics, jou wel bekend denk ik.

mijn maatje woont niet in de buurt en wil het dus op deze manier proberen, het gaat hem dus om de acivatie (VIM_Berto89.iso) moet hij dan het mapje WA genaamd op cd branden of de 2 bestandjes die in de map WA zitten branden?
wehoo

Bericht door wehoo »

ronzuid schreef:Heb ik ook gedaan, bij vass eletronics, jou wel bekend denk ik.

mijn maatje woont niet in de buurt en wil het dus op deze manier proberen, het gaat hem dus om de acivatie (VIM_Berto89.iso) moet hij dan het mapje WA genaamd op cd branden of de 2 bestandjes die in de map WA zitten branden?
De iso moet je niet uitpakken. Gewoon de VIM_Berto89.iso als image branden m.b.v. Nero of Imageburn. Alles op de allerlaagste snelheid die je brander aankan. De RNS510 is nogal kritisch met gebrande CD's en DVD's.

Ik ben niet bij Vass Electronics geweest, maar bij Electronic4cars (Emiel) in Beek en Donk.
link: http://www.electronic4cars.nl/
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Verlengsnoer

De a2 bij vinkeveen/hilversum staat er nu goed op. Ik stond wel versteld dat toen ik vorige week binnen door naar Gouda reed de navigatie een heel stuk weg op de drechtdijk in Mijdrecht niet herkende herkende en ik aan het "offroad" rijden was. Stuk weg ligt er al jaaaaaaaaren.......Helaas voor mij was 1 flitspaal op de route niet aangegeven, die rekening moet nog binnen komen.. :ugeek:
RobR6vs
Type auto: Golf VI R

Bericht door RobR6vs »

Verlengsnoer schreef:De a2 bij vinkeveen/hilversum staat er nu goed op. Ik stond wel versteld dat toen ik vorige week binnen door naar Gouda reed de navigatie een heel stuk weg op de drechtdijk in Mijdrecht niet herkende herkende en ik aan het "offroad" rijden was. Stuk weg ligt er al jaaaaaaaaren.......Helaas voor mij was 1 flitspaal op de route niet aangegeven, die rekening moet nog binnen komen.. :ugeek:
Wat mij opvalt, is dat flitspalen afhankelijk van de schaal die je instelt al dan niet zichtbaar zijn. De flitspaal op de N201 bij Aalsmeer verdwijnt achter het benzine station icoon bij schaal 125/150? mtr, maar is bij 100 mtr wel zichtbaar. Dat is dus oppassen of alle andere POI's uitzetten.

Groet Rob
wehoo

Bericht door wehoo »

RobR6vs schreef:Wat mij opvalt, is dat flitspalen afhankelijk van de schaal die je instelt al dan niet zichtbaar zijn. De flitspaal op de N201 bij Aalsmeer verdwijnt achter het benzine station icoon bij schaal 125/150? mtr, maar is bij 100 mtr wel zichtbaar. Dat is dus oppassen of alle andere POI's uitzetten.
Groet Rob
Automatisch zoomen kan soms een oplossing geven.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
RobR6vs
Type auto: Golf VI R

Bericht door RobR6vs »

wehoo schreef:
RobR6vs schreef:Wat mij opvalt, is dat flitspalen afhankelijk van de schaal die je instelt al dan niet zichtbaar zijn. De flitspaal op de N201 bij Aalsmeer verdwijnt achter het benzine station icoon bij schaal 125/150? mtr, maar is bij 100 mtr wel zichtbaar. Dat is dus oppassen of alle andere POI's uitzetten.
Groet Rob
Automatisch zoomen kan soms een oplossing geven.
Mmmmm, misschien stom van mij, maar met de rechter draaiknop van de RNS stel ik de gewenste schaal in. Meestal heb ik hem op 100 mtr staan. Maar ehh wat bedoel je met automatisch zoomen. Dan ga ik dat een keer proberen.

Groet Rob
Verlengsnoer

Automatisch zoomen zegt mij ook niets. Ik heb van Rob "geleerd" hoe in en uit te zoomen met de rechterdraaiknop
wehoo

Bericht door wehoo »

Rechtsonder in het scherm op het icoontje met de A en het vergrootglas drukken. Als je daarna terugkomt in het mapscherm staat er rechtsonder een icoon met A en vergrootglas. Dat is de aut.zoom instelling. Draai je weer aan de rechterknop zit je weer op vastingestelde zoom.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Timvgti

Bericht door Timvgti »

Gisteren van Chris zowaar een Lite-On DL dvd brander gekregen en 2 Verbatim DVD+R DL schijven.
Ben hier heel blij mee, dus ook via deze weg nogmaals mijn dank Chris!

Vandaag De is van CD_7692 met flitspalen (en 40.000 andere mooie pois) gedownload en op 2.4x met Nero 8 gebrand.
Ging perfect.

DVD in rn510 gedaan, ging keurig laden en vroeg me of ik hem in het systeem wilde laden of dat ik hem tijdelijk wilde gebruiken.
Eerst voor tijdelijk gekozen, rondje gereden en werkte perfect met bijv. ook alle flitspalen.
Dvd eruit gehaald, opnieuw erin en toen gekozen voor op systeem zetten.
Merkte dat het interne hitachi dvd loopwerk van de rns510 wel erg veel moeite had met het lezen van mijn dvd, maar zodra ik op eject drukte kreeg ik netjes te zien hoever het proces verlopen was.
Dus sleutel uit contact gehaald, voertuig afgesloten en na klein uurtje terug gegaan.
Proces was toen amper halverwege, maar liep nog steeds.
Uurtje later nogmaals terug, proces was toen driekwart.
Uurtje later nogmaals terug, proces nog steeds ongeveer op drie kwart.
Dat kan dus niet kloppen en kreeg indruk dat hij ook niet verder meer wilde lopen.
Dus alsnog voor eject en annuleren gekozen.
Hij zei dat hij bezig was met annuleren en cd eruit zou gaan gooien, maar cd kwam er maar niet uit.
Dus reset gedaan (twee pijltjes plus eject knop), waarop rns510 rebootte en ik de cd eruit kon halen.
Nu kan ik dus, ook met mijn oude v7 maps niet meer vanaf hdd navigeren.
Hij vraagt nu op een navigatie dvd.

Mijn gebrande navi dvd werkt dus niet/niet goed en ik krijg hem niet geheel geïnstalleerd.
Wat doe ik verkeerd?

Moet ik met andere software branden? Las iets over ImgBurn en 'set book type to dvd-rom'???
Heb deze versie geprobeerd: http://gpsunderground.com/forum/volkswa ... dcams.html

HELPPPP!!!
wehoo

Bericht door wehoo »

@Timvgti
Nogmaals als hij vraagt om de navigatie-dvd, deze in de RNS510 stoppen. Door de 2e maal op de ejectknop te drukken, heb je het overzetten onderbroken. Dit met als gevolg dat de oude navigatiegegevens gedeeltelijk zijn overschreven.
Het overzetten is aan te bevelen zonder onderbreking van de voeding en duurt afhankelijk van de gegevens ongeveer 40 minuten. (geen onderbreking van de voeding). Omdat bij deze versie extra poi's (NL versie) zijn toegevoegd, kan dit overzetten langer duren.
De RNS510 herkent nieuwere (en oudere) navigatie software. Een oudere versie (lager nummer), zal hij niet zonder meer installeren. Vandaar dat een "update" v.8 versie (dezelfde kaart met toegevoegde pois, speedcams, en nu nieuwere versie met extra NL pois) een hoger nummer krijgt.

Mocht dit allemaal niet meer werken: CD met SWversie installeren.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Timvgti

Bericht door Timvgti »

Wehoo bedankt,

Ik begrijp, daar ik er uiteindelijk voor gekozen heb het overzetten te onderbreken door op eject te drukken, dat mijn oudere kaartmateriaal (v7) reeds verdwenen is en er nu dus enkel middels een ingevoerde navigatie-dvd genavigeerd kan worden.

Echter de rede dat ik de installatie heb onderbroken is omdat hij na een goede DRIE á VIER UUR nog steeds op drie kwart qua installatieproces stond (balk was driekwart gevuld zeg maar).
Dat lijkt mij veel te lang toch?
Leek dus ook alsof hij bleef hangen...

Andere versie downloaden?
Andere brandsoftware/instellingen gebruiken?

En hoe het beste te installeren? Instappen in auto, geen sleutel in contact doen, rns510 handmatig aanzetten, dvd invoeren, laden, kiezen voor overzetten op systeem, zijn gang laten gaan, weglopen bij auto, auto met sleutel gewoon afsluiten. Bak koffie doen en uurtje laten gaan???
wehoo

Bericht door wehoo »

Voordat ik een nav-dvd installeer, test ik hem uitgebreid in DVD nav. modus. Branden doe ik met Nero op de allerlaagste snelheid, met verificatie. Overzetten op HDD van de RNS510 doe ik met draaiende motor en duurde laatst 40 minuten. 2e keer op eject drukken onderbreekt het kopieerproces en gooit de dvd uit. Maar ik onderbreek nooit de voeding.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Timvgti

Bericht door Timvgti »

Ik heb hem ook getest in dvd navigatie modus. Werkte prima.
Welke V8 versie heb jij? Zou het bij mij komen door al die toegevoegde poi's in de samengestelde iso?
Is er geen andere optie als 40 minuten je motor te laten draaien?
Plaats reactie

Terug naar “Electronica en Audio / Video”