RNS510 kaartversie V8.

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
wehoo

Re: RNS510 kaartversie V8.

Bericht door wehoo »

Timvgti schreef:Ik heb hem ook getest in dvd navigatie modus. Werkte prima.
Welke V8 versie heb jij? Zou het bij mij komen door al die toegevoegde poi's in de samengestelde iso?
Is er geen andere optie als 40 minuten je motor te laten draaien?
7672 is de eerste officiele V.8 versie zonder toevoegingen (no speedcams),
7676 is dezelfde V.8 versie maar dan met de Europese speedcams,

Beiden getest in DVDnav. mode en daarna, achtereenvolgens geïnstalleerd op HDD. Nu draait dus 7676 op HDD.
(HW42, SW2720, C-app.: ik gebruik dus niet de nieuwe poi indeling vanaf SW3xxx)

7692 (V.8 + speedcams en dutchpois) staat klaar en ga ik in DVDnav. mode testen.

De omvang van al deze versies is nagenoeg gelijk: rond de 5 Gb. Qua installatieduur moet dit geen verschil maken. Bij mij was er ook geen verschil in installatieduur tussen de twee versies.
Ik heb sterk de indruk dat het probleem kwam door de "af-voeding/af-contact" stand (lange installatietijd) en daarna door het onderbreken van de installatie.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
ronzuid

Bericht door ronzuid »

Wehoo, keep me posted, ik heb hem ook op de HDD staan.
Volgens de berichten weinig verschillen met de vorige versie en map het zelfde zo te lezen.
Timvgti

Bericht door Timvgti »

ronzuid schreef:Wehoo, keep me posted, ik heb hem ook op de HDD staan.
Volgens de berichten weinig verschillen met de vorige versie en map het zelfde zo te lezen.
Welke heb jij ook op HDD staan? 7692+Speedcams/DutchPoi's?
Zo ja, hoe heb je hem geinstalleerd en hoe lang duurde het? (auto op contact? Draaiende motor?)

Vervelend dat het mij dus niet gelukt is en CD_7692+Speedcames/DutchPoi's gisteren na een goede 3 uur nog steeds bleef hangen op 3kwart procent.
Vandaag nog eens een nieuw DL dvdtje branden met ImageBurn en weer proberen...
ronzuid

Bericht door ronzuid »

Tim,

sorry, ik bedoel op mijn HDD van de iMac......dus nog niet op de RNS510
Timvgti

Bericht door Timvgti »

Aha! Ja dat zorgt voor verwarring ;)
Hoe ga jij het op een DL dvd branden?
En weet jij wel hoe je hem het beste kan installeren? (geen contact? Op contact? Draaiende motor?)
Hoop dat het wel gaat lukken, want de poi's, toen ik hem vanaf dvd draaide (wat dus wel werkte), zagen er gaaf uit. Alles met eigen logootjes enzo, zoals alle fastfoodrestaurants met eigen merklogootjes, campings, flitsers, roodlichtflitsers, etc, etc, etc
ronzuid

Bericht door ronzuid »

Ik heb een iMac en gebruik iSoburn.
Ik heb al zo vaak geüpdatet en nooit geen problemen gehad, brand altijd op Verbatim's, dan gewoon handmatig de radio aanzetten (geen sleutel in contact dus) en dan gewoon de instructie's volgens op het scherm van de RNS510, ik sluit de wagen niet af want hij staat bij mij binnen, meestal check ik even na 20 minuten en druk dan op de eject button om te kijken hoever het proces is.
Timvgti

Bericht door Timvgti »

ronzuid, dankjewel.
Bij mij tot nu toe ook altijd updates gelukt. Brandde altijd met nero op cd's/dvd's en elke update en uitschakelen vim gingen altijd perfect.
Echter betreft het nu geen firmware update, maar een kaartupdate.
Die is zodanig groot dat er een DL dvd voor nodig is (>4.7 gb), en nu gaat het dus fout.
Jij hebt ook al eens een kaartupdate gedaan met gewoon radio handmatig aanzetten/geen sleutel in contact? (daar zo'n kaartupdate dus al gauw 45 minuten duurt en de radio zich dan normaal al zou uitschakelen).

Zojuist met imageburn (booktype op DVD-Rom gezet) een Verbatim DVD+R DL van de v8 kaarten geprobeerd te branden. Maar die dvd verneukte die dus mooi. Foutmelding bij 'lead-out'.
Vrees dat de lite-on brander niet zo'n beste is. Las ik ook eea over op gpsunderground forum... kak....
Hopelijk kan ik van iemand anders een V8 dvd tijdelijk bemachtigen die wel naar mijn hdd kan laden.
wehoo

Bericht door wehoo »

Zojuist de 7692 versie in DVDnav.mode in de RNS510 geplaatst. Uiteraard is het kaartmateriaal hetzelfde en zijn de wijzigingen in de toegevoegde pois terug te vinden. Omdat ik gebruik maak van SW2720, zoekt de RNS510 niet in de nieuwe poi-indeling (sub: poi.db3). Ook volgens de 'oude' poi-indeling zijn er pois toegevoegd. Uiteraard staan de speedcams erop. Nu onderverdeeld in Flitsers en Roodlichtcamera's. Verder zijn er pois van supermarktketens en fastfoodrestaurants. Helaas is er geen onderverdeling in merktankstations.
Voor mij geen meerwaarde in deze versie (7692). Maar zal hem een tijdje in DVDnav.mode testen.
(gebrand op een Telefunken DVD+R DL met Nero (image) op de laagste snelheid (4x) met verificatie aan).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gr. Wehoo.
Afbeelding
ronzuid

Bericht door ronzuid »

Wehoo,

om gebruik te kunnen maken van de nieuwe poi-indeling zou je een hogere SW erop moeten zetten (ik heb nu dezelfde specs als jou RNS), overweeg jij dat nog of zijn de verschillen zo klein dat jij doorgaat met je huidige SW?
Timvgti

Bericht door Timvgti »

@ Wehoo: Zou zag hij bij mij, vanaf DVD navigatiemodus er dus ook uit.
Ook ik maak gebruik van de oude poi indeling op mijn originele B versie met FW2760.
Ga jij nog proberen hem naar de hdd te kopieëren?
Want daar ging het bij mij dus fout!...
(Ook gebrand met Nero, image, op 2.4x speed, verbatim DVD+R DL, maar geen verificatie aan gehad)
wehoo

Bericht door wehoo »

@ronzuid.
Ik ga (zeg nooit nooit) niet naar SW3xxx. De meerwaarde daarvan kan in de spraakherkenning zitten en het toevoegen van eigen pois. Voor spraakherkenning moet je ook een 2de microfoon plaatsen. Het toevoegen van eigen pois, vind ik niet relevant. Ik ben tevreden met de meest recente kaartupdate en de daarop geplaatste speedcams (Europa-wijd). Van SW3xxx op niet-D (of hogere) systemen hoor ik ook negatieve verhalen t.a.v. de stabiliteit. Dus blijf gewoon bij mijn stabiele systeem van SW2720 op C-app. (HW42).

@Timvgti.
Nee.. ik ga deze 7692 versie niet naar HDD overzetten. De extra toegevoegde pois hebben voor mij geen meerwaarde. Zojuist een stuk gereden in DVDnav. mode. Geen problemen ondervonden; werkt snel en goed met 7692. Ik laat hem nog even in deze DVDnav.mode omdat ik ook wil weten of de Duitse speedcams erop staan. Ik zal het zien als ik daar weer moet zijn.
(misschien moet je eens branden met een andere brander i.p.v. een aantal DVD's gaan proberen).
Gr. Wehoo.
Afbeelding
wehoo

Bericht door wehoo »

RNS510 nieuws :idea: :idea: :idea: :idea:

Afbeelding

infolink: http://rns510.de/
Gr. Wehoo.
Afbeelding
KlouxOne

Bericht door KlouxOne »

de nieuwe 7692 draait hier probleemloos. ik had met de vorige v8 versie toch wel wat problemen ondervonden. ik miste in sommige straten huis nummers. Ook navigeren ging niet vlekkeloos. voorbeeld: ik rij op de snel weg. geeft hij aan dat ik naar link moet, terwijl ik naar rechts moet. En op het laatste moment geeft hij wel aan da ik naar rechts moet. Volgens mij heeft dit te maken met de dat 7672 nog niet "volledig" is. echter kan ik hier niks over terug vinden op het net. Heeft iemand nog meer deze ervaring?
Timvgti

Bericht door Timvgti »

Welke FW versie heb jij, hoe heb je de dvd gebrand en hoe geïnstalleerd (draaiende motor?) KlouxOne?
KlouxOne

Bericht door KlouxOne »

naar mijn weten heeft het weing met de FW te maken. kaarten moeten op iedere FW versie het zelfde werken. maar goed.

Ik draai het op 2680. ik heb de ISO met ImgBurn op 1x speed en verify aan. Ik gebruik Verbatim DVD-R Dubble Layer's als media om op te branden. werkt flawless

het over zetten op de HDD heb ik gewoon met de motor uit gedaan. gewoon contact aan. dit hoef ook nog geen eens. je kan ook de RNS510 aan drukken en dvd erin proppen. maakt voor kaarten niet uit. duurt ongeveer 45 min dan istie klaar. ookal zou je RNS uitschakelen. zodra je hem weer aanzet gaat hij verder met overzetten.
wehoo

Bericht door wehoo »

KlouxOne schreef:naar mijn weten heeft het weing met de FW te maken. kaarten moeten op iedere FW versie het zelfde werken. maar goed.
De kaarten staan ook los van de SWversie en werken ook op iedere RNS510. Maar of ze dan met iedere SW "hetzelfde" werken is twijfelachtig. (zie een stukje verder).
KlouxOne schreef:het over zetten op de HDD heb ik gewoon met de motor uit gedaan. gewoon contact aan. dit hoef ook nog geen eens. je kan ook de RNS510 aan drukken en dvd erin proppen. maakt voor kaarten niet uit. duurt ongeveer 45 min dan istie klaar. ookal zou je RNS uitschakelen. zodra je hem weer aanzet gaat hij verder met overzetten.
Dit is niet bij iedereen het geval. Er kunnen fouten ontstaan in de overdracht door deze handelingen. De RNS510 "hangt" aan de Canbus en maakt deel uit van het "computersysteem" van je voertuig. Ook af-contact is je canbus actief en regelt je management van je voertuig. Open maar eens een deur en er gebeurt al vanalles. En wat te denken van rainclosing. (blijft 24 uur actief). Om (meer) zeker te zijn dat de overdracht goed gaat, bij een goede dvd (hetgeen ook vaak van tevoren niet zeker is), zet ik hem over met een draaiende motor. Op die manier heeft de canbus-info geen directe gevolgen voor het uitschakelen van de RNS510. Duur ongeveer 45 minuten. Resultaten tot op heden goed.
KlouxOne schreef:de nieuwe 7692 draait hier probleemloos. ik had met de vorige v8 versie toch wel wat problemen ondervonden. ik miste in sommige straten huis nummers. Ook navigeren ging niet vlekkeloos. voorbeeld: ik rij op de snel weg. geeft hij aan dat ik naar link moet, terwijl ik naar rechts moet. En op het laatste moment geeft hij wel aan da ik naar rechts moet. Volgens mij heeft dit te maken met de dat 7672 nog niet "volledig" is. echter kan ik hier niks over terug vinden op het net. Heeft iemand nog meer deze ervaring?
T.a.v. het kaartmateriaal V.8 (navteq) is er geen verschil tussen de verschillende versies die circuleren. De inhoud van het kaartmateriaal wordt niet aangepast. Het verschil in de versies zit hem in de toegevoegde pois. Toch is er regelmatig verschil in navigeren met dezelfde kaart. Niet altijd wordt dezelfde route aangegeven en soms lijkt het alsof de satnav. (ook tomtoms en pda's met tomtom en navigon hebben hier last van) zijn eigen leven leidt. Dit heeft te maken met de SW die wordt gebruikt waarin o.a. van belang is de snelheid waarmee de gegevens worden gelezen en gereproduceerd. Ik heb wel eens twee tomtoms naast elkaar laten navigeren, dezelfde bestemming, dezelfde kaartversie, maar verschillende SW (PDA en vast apparaat). Indien het einddoel niet te ver weg ligt, wordt er via verschillende routes genavigeerd.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
KlouxOne

Bericht door KlouxOne »

Wehoo schreef:T.a.v. het kaartmateriaal V.8 (navteq) is er geen verschil tussen de verschillende versies die circuleren. De inhoud van het kaartmateriaal wordt niet aangepast. Het verschil in de versies zit hem in de toegevoegde pois. Toch is er regelmatig verschil in navigeren met dezelfde kaart. Niet altijd wordt dezelfde route aangegeven en soms lijkt het alsof de satnav. (ook tomtoms en pda's met tomtom en navigon hebben hier last van) zijn eigen leven leidt. Dit heeft te maken met de SW die wordt gebruikt waarin o.a. van belang is de snelheid waarmee de gegevens worden gelezen en gereproduceerd. Ik heb wel eens twee tomtoms naast elkaar laten navigeren, dezelfde bestemming, dezelfde kaartversie, maar verschillende SW (PDA en vast apparaat). Indien het einddoel niet te ver weg ligt, wordt er via verschillende routes genavigeerd.
Wat ik begreep is dat de 7672 nog geen officele release was van navteq en de 7692 wel. dit is ook een iso van een originele V8 DVD. Ik dacht dat de 7692 op illegale wijze verkregen dmv een werknemer van Navteq ofzo.

de problemen die ik dus ervaar ( missende huis nummers en rijrichting veranderen op het laatste moment) ligt dus aan de Firmware versie? is er voor mijn 2680 een versie die ik zo kan gebruiken dan? zonder dat ik canbus en accu drainage problemen krijg?
Timvgti

Bericht door Timvgti »

Zojuist op een single layer dvd 7692+flitspalen weten te branden met mijn oude brander.
In Rns 510 gestopt. Precies 45min later was hij klaar met installeren. Werkt PERFECT!!!
Lag dus echt aan de DL brander die ik gehad had.
Was al vaker te lezen dat liteOn niet zo nauwkeurig was.
Gelukkig. Werkt dus toch ToP.
Bedankt aan degenen die mij een kopie van hun V8 aanboden.
Ben weer blij.

Tim
wehoo

Bericht door wehoo »

KlouxOne schreef:Wat ik begreep is dat de 7672 nog geen officele release was van navteq en de 7692 wel. dit is ook een iso van een originele V8 DVD. Ik dacht dat de 7692 op illegale wijze verkregen dmv een werknemer van Navteq ofzo.
Die info kende ik nog niet. :lol: :lol:

Originele releases:
Afbeelding
KlouxOne schreef:de problemen die ik dus ervaar ( missende huis nummers en rijrichting veranderen op het laatste moment) ligt dus aan de Firmware versie? is er voor mijn 2680 een versie die ik zo kan gebruiken dan? zonder dat ik canbus en accu drainage problemen krijg?
Lijkt me sterk dat de navigatie naar het doel, althans ingave van het doel anders is bij verschillende SW-versies. Op het kaartmateriaal (databank) wordt gechecked of dit doel met huisnummer aanwezig is. Powerdrain is afhankelijk van gatewayversie en modeljaar van de auto (ook opgelost d.m.v. gemodificeerde SWversies). Ik heb niet de indruk dat de missende huisnummers door de SWversie komt. Dit probleem heb ik nog niet eerder gehoord/gelezen. Het enige dat ik me kan voorstellen dat er een verschil is in het kaartmateriaal van V.8 t.o.v. de vorige kaarten (V.7 en ouder), maar dat lijkt me sterk. Ik heb het zelf nog niet ervaren bij de adressen die ik ingeef.

Versie 2680:

Afbeelding

Afbeelding

Info t.a.v. het veranderen van SWversie:

Afbeelding

Zie ook: http://www.my-gti.com/?s=rns+510+2680
Gr. Wehoo.
Afbeelding
wehoo

Bericht door wehoo »

Timvgti schreef:Zojuist op een single layer dvd 7692+flitspalen weten te branden met mijn oude brander.
In Rns 510 gestopt. Precies 45min later was hij klaar met installeren. Werkt PERFECT!!!
Lag dus echt aan de DL brander die ik gehad had.
Was al vaker te lezen dat liteOn niet zo nauwkeurig was.
...
Tim
Timvgti schreef:Gisteren van Chris zowaar een Lite-On DL dvd brander gekregen en 2 Verbatim DVD+R DL schijven.
Ben hier heel blij mee, dus ook via deze weg nogmaals mijn dank Chris!
Nou weer een tevreden RNS510 gebruiker. :lol: :lol: :lol:
Geef hem die LiteOn-knommel maar snel terug. ;)
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Timvgti

Bericht door Timvgti »

Haha nee hoor Wehoo. Want dat wist hij natuurlijk ook niet en ik vind het heel erg tof dat Chris bij de DL brander aan bood. Helaas werkte hij niet maar behoren.
(of mijn Rns510 heeft moeite met double layer?)
KlouxOne

Bericht door KlouxOne »

Kan ook aan de media liggen. Die van mij slikt alleen dvd-r verbatim +r kan die niks mee haha
Timvgti

Bericht door Timvgti »

Ik had alleen verbatim DL +R. Mogelijk dat het idd daaraan lag...
GolfL
Type auto: MKV GTI ED30 DSG

Bericht door GolfL »

Ik heb philips - DVD's. Die pakt de mijne ook!
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air

JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Timvgti

Bericht door Timvgti »

Single layer? Double layer? En +(plus) of -(min)!?
Plaats reactie

Terug naar “Electronica en Audio / Video”