Paar vraagjes mbt mijn net afgeleverde GTI

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVI.
M USA
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 okt 2011, 17:59
Type auto: VII GTI

Paar vraagjes mbt mijn net afgeleverde GTI

Bericht door M USA »

:?: Wie kan 't me vertellen;

-Door het executive pakket nu (helaas) telefoonvoorbereiding in mijn auto dus een houder aan mijn dashboard... Vraagje: Op deze houder moet een andere losse houder geklikt worden waar je gsm ingaat. Hoort deze 2e en losse houder erbij te zitten of niet ?? Ik heb 'm er niet bij namelijk.. En, kan die houder makkelijk gedemonteerd worden van mijn dash of heb ik dan een gat ?

-De GTI-matten zitten niet vast aan de vloer. Hoe ziet dat bij jullie eruit ? Ik heb er geen dopjes of draaidopje op die de matten klemt...Mis ik die ??

-De 16 inch winterset erbij gekregen door de actie van Pon. Gaan deze met dezelfde bouten vast als die van de Detroits..?? Ik heb geen andere bouten erbij...

..Dank voor de response alvast..

Afbeelding

Afbeelding
GTI 4 -->Leon 1 220 pk --> Leon II 240 pk --> GTI 6 2009--> GTI 6 260 pk 2012 --> GTI 7 2014 --> GTI 7 2016 (JD 300)
Gebruikersavatar
golfruud
Berichten: 622
Lid geworden op: 27 jul 2011, 14:13

Re: Paar vraagjes mbt mijn net afgeleverde GTI

Bericht door golfruud »

Hoi,
Ik heb dinsdag mijn auto afgeleverd gekregen. Ik heb geen telefoonhouder want ik heb het premium pakket en dat zit het weggewerkt en dan heb je geen houder nodig.
Mijn matten zit wel met een kliksysteem vast aan de vloer, om ze schoon te maken kan je ze los klilkken.
Veel rijplezier met je GTI. :P :P
Gebruikersavatar
GolfL
Berichten: 1533
Lid geworden op: 18 mei 2011, 17:10
Type auto: MKV GTI ED30 DSG

Re: Paar vraagjes mbt mijn net afgeleverde GTI

Bericht door GolfL »

Volgens mij zitten hier de verkeerde matten in. Je hebt namelijk ronde en ovale gaten voor de matten.

Deze heb jij nodig:

Afbeelding
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air

JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3558
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Paar vraagjes mbt mijn net afgeleverde GTI

Bericht door NICO! »

Verkeerde matten inderdaad. Dat van de bouten klopt. Zolang het origineel VW is heb je geen andere bouten nodig.
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Paar vraagjes mbt mijn net afgeleverde GTI

Bericht door MkVI Nmgn »

De drukker die in de originele mat zitten er nooit uithalen! Krijg je vieze gaten en kan je nooit meer een mat bevestigen
je kan wel even langs je dealer en vragen of ze de ronde drukkers hebben die kun je er zo in klikken en dan past die op je originele in de originele mat als je wilt kan ik je ook wel een setje opsturen hoor als je even je adres stuurt via PrivéBericht want heb zelf nog een stuk of 4 matten zetten liggen met een ronde druk knop zoals bij jou origineel erin zit
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Paar vraagjes mbt mijn net afgeleverde GTI

Bericht door MkVI Nmgn »

Over je adapter op je dashboard

Goedkope versie

Afbeelding

Dure Versie

Afbeelding

En deze zitten er niet standaard bij als je een nieuwe auto koopt
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Paar vraagjes mbt mijn net afgeleverde GTI

Bericht door wehoo »

M USA schreef: ...-De GTI-matten zitten niet vast aan de vloer. Hoe ziet dat bij jullie eruit ? Ik heb er geen dopjes of draaidopje op die de matten klemt...Mis ik die ??
Matten, lifehammer en nog meer van die 'kleine' zaken worden niet door VW bij aflevering geplaatst, maar door je eigen VW-dealer. De matten behoren vast te zitten en daar zijn bij de GTI twee manieren voor.
Dus terug naar de VW dealer en hem laten zorgen voor een goede aflevering. :idea:

Afbeelding

Afbeelding
Gr. Wehoo.
Afbeelding
foekie
Berichten: 46
Lid geworden op: 01 jan 2012, 15:36

Re: Paar vraagjes mbt mijn net afgeleverde GTI

Bericht door foekie »

Met alle respect, maar ik vind het werkelijk beschamend dat een dealer een auto op deze manier afleverd door de matten niet vast te zetten! Buiten dat het niet netjes is, is het ook nog eens gevaarlijk!
Gebruikersavatar
JimmyGTI
Berichten: 472
Lid geworden op: 18 mei 2011, 13:55
Type auto: Golf VI GTI

Re: Paar vraagjes mbt mijn net afgeleverde GTI

Bericht door JimmyGTI »

Ik vindt dat van de matten ook echt slecht :evil:

dan de telefoonhouder: die had ik ook, maar heb ik weg laten halen, heb alleen wel een nieuw dashboardkastje gehad! zit namelijk gebout, dus als je ervan af wilt moet je een nieuw dashboardkastje!

voor de rest zijn je vragen aardig beantwoord denk ik :?:

Veel plezier met de auto :D
Gr Jimmy.

GTI VI DSG /Carbon Steel crey/ Milltek downpipe / Milltek Cat-Back (GT100, Non resonated) / DVX Performance Stage 3+, K04 / CTS intercooler / CTS Cold Air Intake / HPFP / 380 PK - 490 nm
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Paar vraagjes mbt mijn net afgeleverde GTI

Bericht door MkVI Nmgn »

JimmyGTI schreef:Ik vindt dat van de matten ook echt slecht :evil:

dan de telefoonhouder: die had ik ook, maar heb ik weg laten halen, heb alleen wel een nieuw dashboardkastje gehad! zit namelijk gebout, dus als je ervan af wilt moet je een nieuw dashboardkastje!

voor de rest zijn je vragen aardig beantwoord denk ik :?:

Veel plezier met de auto :D


Dashboard kastje heb ik zelf vervangen omdat ik ook zo een ding had kosten met €30
En 30min schroeven en bij de dealer ben je al snel 150 tot 200 kwijt
Als je deze weg wil eerst een goede afspraak maken
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
M USA
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 okt 2011, 17:59
Type auto: VII GTI

Re: Paar vraagjes mbt mijn net afgeleverde GTI

Bericht door M USA »

wehoo schreef:
M USA schreef: ...-De GTI-matten zitten niet vast aan de vloer. Hoe ziet dat bij jullie eruit ? Ik heb er geen dopjes of draaidopje op die de matten klemt...Mis ik die ??
Matten, lifehammer en nog meer van die 'kleine' zaken worden niet door VW bij aflevering geplaatst, maar door je eigen VW-dealer. De matten behoren vast te zitten en daar zijn bij de GTI twee manieren voor.
Dus terug naar de VW dealer en hem laten zorgen voor een goede aflevering. :idea:

Afbeelding

Afbeelding
Dacht dat die GTI matten tegenwoordig bij de GTI zaten... Ik heb ook nog 4 losse bevestingen met schroef voor de matten voor in de vloer... Ik maak straks ff wat foto'tjes van eea want ik vind nu ook dat de aflevering niet zo netjes is gegaan mbt de matten.... :roll:
GTI 4 -->Leon 1 220 pk --> Leon II 240 pk --> GTI 6 2009--> GTI 6 260 pk 2012 --> GTI 7 2014 --> GTI 7 2016 (JD 300)
M USA
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 okt 2011, 17:59
Type auto: VII GTI

Re: Paar vraagjes mbt mijn net afgeleverde GTI

Bericht door M USA »

tonnie024 schreef:De drukker die in de originele mat zitten er nooit uithalen! Krijg je vieze gaten en kan je nooit meer een mat bevestigen
je kan wel even langs je dealer en vragen of ze de ronde drukkers hebben die kun je er zo in klikken en dan past die op je originele in de originele mat als je wilt kan ik je ook wel een setje opsturen hoor als je even je adres stuurt via PrivéBericht want heb zelf nog een stuk of 4 matten zetten liggen met een ronde druk knop zoals bij jou origineel erin zit
Tonnie, die ronde drukkers zouden passen op mijn huidige bevestiging zoals op de foto ? En bedoel je te zeggen dat ik niet de bevestiging uit echt mijn vloer (bekleding) moet schroeven om daar anderen in te doen ?
GTI 4 -->Leon 1 220 pk --> Leon II 240 pk --> GTI 6 2009--> GTI 6 260 pk 2012 --> GTI 7 2014 --> GTI 7 2016 (JD 300)
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Paar vraagjes mbt mijn net afgeleverde GTI

Bericht door wehoo »

M USA schreef:..Dacht dat die GTI matten tegenwoordig bij de GTI zaten... Ik heb ook nog 4 losse bevestingen met schroef voor de matten voor in de vloer... Ik maak straks ff wat foto'tjes van eea want ik vind nu ook dat de aflevering niet zo netjes is gegaan mbt de matten.... :roll:
Ik heb nog nooit meegemaakt dat de matten (ook geen GTI) af fabriek komen. Het wordt altijd door de VW dealer (gratis ;) maar zit gewoon bij de afleveringskosten) geleverd. De 'schroefbevestiging' ken ik, nooit aan beginnen; het blijft niet zitten en het maakt je vloer(mat)bedekking onherroepelijk stuk. :(
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
JimmyGTI
Berichten: 472
Lid geworden op: 18 mei 2011, 13:55
Type auto: Golf VI GTI

Re: Paar vraagjes mbt mijn net afgeleverde GTI

Bericht door JimmyGTI »

tonnie024 schreef:
JimmyGTI schreef:Ik vindt dat van de matten ook echt slecht :evil:

dan de telefoonhouder: die had ik ook, maar heb ik weg laten halen, heb alleen wel een nieuw dashboardkastje gehad! zit namelijk gebout, dus als je ervan af wilt moet je een nieuw dashboardkastje!

voor de rest zijn je vragen aardig beantwoord denk ik :?:

Veel plezier met de auto :D


Dashboard kastje heb ik zelf vervangen omdat ik ook zo een ding had kosten met €30
En 30min schroeven en bij de dealer ben je al snel 150 tot 200 kwijt
Als je deze weg wil eerst een goede afspraak maken
Bij mij moest er toch het een en ander gesloopd worden! Tenzij je heel makkelijk bent en weet hoe het zit, maar zou er zelf nooit aan beginnen! En ik heb het gehad van de dealer :mrgreen: !

@wehoo, toen ik mijn gti ophaalde in wolfsburg zaten er toch echt wel matten in?
Gr Jimmy.

GTI VI DSG /Carbon Steel crey/ Milltek downpipe / Milltek Cat-Back (GT100, Non resonated) / DVX Performance Stage 3+, K04 / CTS intercooler / CTS Cold Air Intake / HPFP / 380 PK - 490 nm
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Paar vraagjes mbt mijn net afgeleverde GTI

Bericht door MkVI Nmgn »

De matten bevestiging kun je er gewoon uitklikken met een schroeven draaier
En dan kun je er ronde bevestigingen in zetten
Zoals ik eerder zei als je die ronde uit de vloer mat haalt krijg je de ovale nooit meer goed vast
Dus gewoon even naar de dealer rijden en de ronde drukkers vragen voor in de mattenset
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Paar vraagjes mbt mijn net afgeleverde GTI

Bericht door wehoo »

JimmyGTI schreef:@wehoo, toen ik mijn gti ophaalde in wolfsburg zaten er toch echt wel matten in?
Uiteraard, hij is dan ook daar rijklaar gemaakt. Zat er ook een EHBO-doos bij? Dat is namelijk in Duitsland verplicht?
(in Nederland namelijk niet standaard bij het afleverpakket. Tenzij je dealer iets extras's doet :lol: )
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Paar vraagjes mbt mijn net afgeleverde GTI

Bericht door MkVI Nmgn »

Deze wehoo ?
Sommige Dealers doen het wel en de andere niet maar zo een doosje kost nog geen 10euro dacht ik

Afbeelding
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Paar vraagjes mbt mijn net afgeleverde GTI

Bericht door wehoo »

tonnie024 schreef:..Sommige Dealers doen het wel en de andere niet.....
En zo is het maar net. De een doet het niet en geeft je echtgenote een bloemetje..... :lol: :lol:
(bij de prijs van o.a. een GTI is het soms te simpel om te zien waarop bezuinigd wordt).
Gr. Wehoo.
Afbeelding
M USA
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 okt 2011, 17:59
Type auto: VII GTI

Re: Paar vraagjes mbt mijn net afgeleverde GTI

Bericht door M USA »

Mattenprobleem opgelost. Had de standaard simpele mattenzet ook meegekregen en daar heb ik de bevestigingen van gewisseld met de GTI matten.

Begrijp alleen nog steeds niet waarom die gsm-houder op mijn dash zit vanuit het executive pakket. Kan nu bellen via blue-tooth met de telefoonvoorbereiding. Heb helemaal geen houder nodig en wist niet dat "premium" bestond voor maar 6 tientjes. Geldt ook voor de antenne op t dak... Wist ff niet dat het deel uitmaakte van het pakketje...Nou ja.

Nu ff een paar honderd km erop zetten en dan wordt ie gechipt. Oh ja, geen ehbo-trommel maar een bloemetje van de naastgelegen benzinepomp..
Laatst gewijzigd door M USA op 07 jan 2012, 18:03, 1 keer totaal gewijzigd.
GTI 4 -->Leon 1 220 pk --> Leon II 240 pk --> GTI 6 2009--> GTI 6 260 pk 2012 --> GTI 7 2014 --> GTI 7 2016 (JD 300)
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Paar vraagjes mbt mijn net afgeleverde GTI

Bericht door wehoo »

M USA schreef:.....Geldt ook voor de antenne op t dak... ..
Ik weet niet welke antenne je op het dak hebt, maar dit heeft bij VW verschillende functies, afhankelijk welk pakket en welke satnav. je hebt:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gr. Wehoo.
Afbeelding
M USA
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 okt 2011, 17:59
Type auto: VII GTI

Re: Paar vraagjes mbt mijn net afgeleverde GTI

Bericht door M USA »

Voor de gsm houder maar een adapter gekocht voor de Iphone. Bij VW Nederland 149 euro , maar besteld in Duitsland bij een VW dealer voor 99 euro....Wat een prijsverschillen toch met onze buren.
GTI 4 -->Leon 1 220 pk --> Leon II 240 pk --> GTI 6 2009--> GTI 6 260 pk 2012 --> GTI 7 2014 --> GTI 7 2016 (JD 300)
Gebruikersavatar
golfruud
Berichten: 622
Lid geworden op: 27 jul 2011, 14:13

Re: Paar vraagjes mbt mijn net afgeleverde GTI

Bericht door golfruud »

M USA je hebt een PB.
M USA
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 okt 2011, 17:59
Type auto: VII GTI

Re: Paar vraagjes mbt mijn net afgeleverde GTI

Bericht door M USA »

golfruud schreef:M USA je hebt een PB.
Oke, beantwoord. Had niet op pb gelet..
GTI 4 -->Leon 1 220 pk --> Leon II 240 pk --> GTI 6 2009--> GTI 6 260 pk 2012 --> GTI 7 2014 --> GTI 7 2016 (JD 300)
Gebruikersavatar
BlackMagic
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 jan 2012, 14:24

Re: Paar vraagjes mbt mijn net afgeleverde GTI

Bericht door BlackMagic »

De optielijst goed uitspitten is inderdaad wel handig bij merken als VW. Ik heb ook de premium optie voor de telefoon, vriend van me wist daar niet eens van. En dealers kunnen je vaak niet eens uitleggen wat de verschillende dingen inhouden. Heb het regelmatig dat ik de verkoper moet vertellen hoe het in elkaar steekt :mrgreen:

Bij Hoogenboom in Rotterdam trouwens netjes een EHBO doos en een fles wijn gehad :)
Golf GTI mk VI 3d Tornadorood 18" Detroit met winterbandjes powered by Croky :mrgreen: - Executive pakket - Advance pakket - Winterpakket - Dynaudio - Schuifdak - Getinte achterruiten - Inmiddels ZENEC ZE-NC2011D i.p.v. RNS510 met dank aan de marktplaatsmafia
M USA
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 okt 2011, 17:59
Type auto: VII GTI

Re: Paar vraagjes mbt mijn net afgeleverde GTI

Bericht door M USA »

Nou , hij is gechipt. Misschien dat ik al wat gewend was, het verschil is er duidelijk maar echt extreem is het verschil niet. Wel tevreden.

Maarruh, wanneer grijpt de toerenbegrenzer in of is die er afgehaald..? :shock:

Leuk klein detail dat nu mijn tellers bij het starten een keer helemaal uitslaan.
GTI 4 -->Leon 1 220 pk --> Leon II 240 pk --> GTI 6 2009--> GTI 6 260 pk 2012 --> GTI 7 2014 --> GTI 7 2016 (JD 300)
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VI GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten