3SDM wheels

Alles over de velgen, banden. onderstel en remmen keuzes van jouw GTI
Glenne
Type auto: Golf VI GTI

Re: 3SDM wheels

Bericht door Glenne »

GolfL schreef:Ik vind het dik!
tuurlijk is het dik omdat de wagen extreem laag staat.
doe hetzelfde met de wagen die 5cm hoger staat en het is al iets minder dik denk ik.
btw: geen airride :)
Golf VI GTI
GolfL
Type auto: MKV GTI ED30 DSG

Bericht door GolfL »

Zie je, snap er niks van. In belgie rijd iedereen zo vreselijk laag met een schroefset:P Ongelofelijk.

Hebben jullie daar geen drempels? :mrgreen:
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air

JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Glenne
Type auto: Golf VI GTI

Bericht door Glenne »

GolfL schreef:Zie je, snap er niks van. In belgie rijd iedereen zo vreselijk laag met een schroefset:P Ongelofelijk.

Hebben jullie daar geen drempels? :mrgreen:
jawel, maar die gast is gewoon knettergek :lol:
airride is (zoals vele andere dingen) verboden tot alle verkeer in belgië :roll:
ik denk wel dat ie nog wat hoger zal gaan want anders kaner geen band op :lol:
Golf VI GTI
Timvgti

Bericht door Timvgti »

Het merk "DARE" is een merk dat immitatiesets maakt van andere merken als BBS enzo?
Kijkende naar de DARE velgen, zie ik nml allemaal modellen die gelijkend zijn op bijv BBS modellen, Rotiform etc.: http://www.online-velgen.nl/velgenmerken/dare-velgen/

De DARE 3sdm is iig erg fraai. Alleen onder de mkv volgens de configurator niet mogelijk gezien de et waarde van et35 (18" 8j et35 5x112). Welke maat dan wel bij http://www.online-velgen.nl??
Ongeschikt voor uw auto - De velg valt buiten het aanvaardbare montagegebied (ET onjuist)

En zijn dit dan weer dezelfde maar dan wéér van een ander merk ( Diamond)???:
http://www.online-velgen.nl/velgen/1134 ... ic-zilver/
Laatst gewijzigd door Timvgti op 20 jan 2012, 20:17, 2 keer totaal gewijzigd.
MkVI Nmgn
Type auto: Golf7R

Bericht door MkVI Nmgn »

Maar een 225 band gaat zo niet passen denk ik :P
Denk dat die ook zijn spatbord kan gaan rollen en dat het dan een stuk mooier staat!
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Timvgti

Bericht door Timvgti »

Want waar is de dare 3sdm nou een replica van? bbs? Type?
Verlengsnoer

Bericht door Verlengsnoer »

Ik vind dat dare hele mooie velgen heeft. Niet zo vreemd aangezien zij van andere merken de mooiste velgen namaken...

Wat ik Zelf jammer vind is dat ik nergens het verschil tussen "originele" en immitatie velgen kan vinden. Weet wel dat van sommige modellen het gewicht erbij staat, dit zijn dan ook de "ultra" lichte velgen zoals team dynamics ze heeft...Maar aan dr andere kant denk ik dat ze vast niet veel slechter zijn.
Timvgti

Bericht door Timvgti »

Aha ik ben eruit: de velgen waar we het in dit topic over hebben is origineel van het merk 3SDM en type is 0.01.
Het merk DARE maakt deze velgen (en ook vele andere bekende velgen van andere grote merken) als imitaties na.

De mooiste maat onder de Golf 5/6 voor de 3SDM velgen schijnt te zijn (toch?):
maat vooraan : 18x8.5 et45 5x112
maat achteraan : 18x9.5 et40 5x112

Maar levert DARE deze maatvoering ook voor hun imitaties?
En wat is de prijs voor een set originelen en wat is de prijs voor een set imitaties?
Vind ze eeeeeerg mooi in het zilver met gepolijste voorzijden!!
Verlengsnoer

Dacht dat de dare's tegen de 500 kosten in 18" (online velgen), originele zullen ongeveer het dubbele kosten
JonasV
Type auto: Golf MK5 GTI

Bericht door JonasV »

Die Configurator van online velgen klopt niet als je het mij vraagt. 19 inch met 5x112 is gewoon verkrijgbaar voor die 3sdm wielen in 8,5 en 9,5 breed. Ook met diverse et waardes.
Online velgen heeft de zilver/gePolijste variant ook niet op de site staan...

De date imitaties vind ik er op de foto's minder goed uit zien dan originele bbs en rotiforms
Timvgti

Bericht door Timvgti »

Verlengsnoer schreef:Dacht dat de dare's tegen de 500 kosten in 18" (online velgen), originele zullen ongeveer het dubbele kosten
Is dat zo?!
Want bij VT sports ok belgië kost een set 3Sdm 0.01 maar 699,-
En dat lijken originele.
http://www.vt-sports.com/index_2.htm
wehoo

Bericht door wehoo »

Timvgti schreef:Aha ik ben eruit: de velgen waar we het in dit topic over hebben is origineel van het merk 3SDM en type is 0.01.
Stond al op bladzijde 1 van ditzelfde topic. ;)
(evenals de maten)
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Verlengsnoer

Blijkbaar niet!

Chek!

http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from= ... Categories

Staggerd setup 8.5 en 9.5 18" on ebay!
Timvgti schreef:
Verlengsnoer schreef:Dacht dat de dare's tegen de 500 kosten in 18" (online velgen), originele zullen ongeveer het dubbele kosten
Is dat zo?!
Want bij VT sports ok belgië kost een set 3Sdm 0.01 maar 699,-
En dat lijken originele.
http://www.vt-sports.com/index_2.htm
JonasV

Bericht door JonasV »

@ Glenne,
Wat vind die maat van je van het gewicht van de 3sdm wielen?
Daar ben ik wel benieuwd naar in vergelijking met de originele detriots bijvoorbeeld.
Verlengsnoer

Moet nog wel melden:
Ik heb naar de ebay verkoper gekekeken waar ik de link van hem geplaatst. Deze man verkoopt alleen maar imitatie velgen (lijkt)...De 3SDM velgen zijn dan ook de enige die getoond worden op een doos met het merk erbij.
En nog iets over de Dare velgen. Ik heb al veel verschillende naafgat afmetingen voorbij zien komen. Is het zo dat als deze maat afwijkt van wat het moet zijn je een "centereerring" koopt en er verder geen probleem is?
MkVI Nmgn

Bericht door MkVI Nmgn »

Afbeelding

dit wiel in imitatie zal ik me niet zo druk om maken en als der een keer een blaasje op de lak komt lekker laten spuiten,
Want de originele Detroits is de lak ook waardeloos!

En dat voor het geld zal ik het al helemaal niet laten.

18'' 699 €/set
19'' 799 €/set

en dan rijd je zelf na belgie heb je ook geen verzendkosten en douane belasting onzin
Oke als ik een set zou willen halen moet ik wel 191 km, 2 uur 5 min A50 en E34 maar heb ze dan wel de zelfde dag nog
En de dag later er onder ;-)
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
JonasV

Bericht door JonasV »

Dan centreerringen inderdaad nog scoren en als het ff kan een naafkapje van vw.
Wat moet het naafgat voor de gti zijn?
Staat het naafgat normaal in de velg gedrukt?

Nog ff voor de zekerheid: 9,5 breed gaat dat in 18 of 19 inch nou wel of niet passen met een bepaalde et waarde?
MkVI Nmgn

Bericht door MkVI Nmgn »

naaf gti is 57,1
Groetjes Tonnie
Timvgti

Bericht door Timvgti »

Dus de sets bij VT sports in België zijn imitaties? Er staat wel 3sdm op!?
En die sets gaan dus wel of niet in 1x passen (qua naafgat)?
Verlengsnoer

Geen idee! Heb wel net een email verzonden naar VT. Ik had 3 vragen:
- is de set te krijgen in 8.5J en 9.5J
- is de set in het zwart te leveren (kijken of ze aan wat touwtjes kunnen trekken bij 3Sdm, ze zijn er namelijk wel in het zwart)
- hoeveel kg weegt 1 velg?

Over het 1 op 1 past weet ik niet. Ik heb via online velgen gezien dat de DARE velgen (rotiform, bbs, 3Sdm etc) allemaal verschillende waarden naafgaten hebben. Ik zag daar wel op de site dat je een onderdeel a +- 10 euro kunt kopen om op de juiste naafmaat uit te komen per velg!

Mocht VT ze niet in zwart kunnen leveren ga ik de verkoper op Ebay mailen of hij alsnog buiten de UK wilt verzenden en wat de kosten zullen zijn... Ik ben wel gecharmeerd van deze velgen in het zwart!
MkVI Nmgn

Bericht door MkVI Nmgn »

Rustig aan jo!
Het mooie weer moet nog komen ;) en waarom niet deze set kopen en laten spuiten? Ben je goedkoper uit als overlaten komen vanuit UK want je krijgt wel die belasting aanslag erop maar kunnen we niet 2 setjes kopen jij 1 en ik 1 ? :P misschien krijgen we korting in België dan ?
En laat je ze gewoon voor 150 of 200 zwart spuiten
Groetjes Tonnie
Verlengsnoer

Ohhhh ik doe zeker rustig aan, als jou twinforce vrij komt gaat dat voor ;-)!

Vanuit de UK betaal je geen belasting en aanslagen. Binnen de Europese Unie ben je niets "verschuldigd" aan de staat.
Om de vrouw blij te houden kan ik misschien nog een lang weekend Brussel doen. Vrijdag erheen (de velgen halen), zaterdag winkelen en zondag terug ;-) ;)

Ik ben zelf nog heel erg aan t twijfelen wat te doen. Voor het zelfde rij ik gewoon weer door met de 18" zwarte detroits. En zelfs dan weet ik niet of ik ze transpartant zal plastidippen...

Maar als er nieuwe velgen komen dan zijn het deze in het zwart of de namaak rotiforms in het zwart (dare)
tonnie024 schreef:Rustig aan jo!
Het mooie weer moet nog komen ;) en waarom niet deze set kopen en laten spuiten? Ben je goedkoper uit als overlaten komen vanuit UK want je krijgt wel die belasting aanslag erop maar kunnen we niet 2 setjes kopen jij 1 en ik 1 ? :P misschien krijgen we korting in België dan ?
En laat je ze gewoon voor 150 of 200 zwart spuiten
MkVI Nmgn

Bericht door MkVI Nmgn »

Ik wou net zeggen ik neem me vriendin ook wel mee dan hoor weekendje Brussel vind ze vast niet erg haha,
En die 18'' zwarte Detroits zijn zo uit de mode haha gebruik ze niet voor niets voor de winter ;)
Maar die 19s vind ik wel superdik ook die imi's rotiforms ik zal me over een tijdje wat meer gaan verdiepen in die dare wielen want lees overal dat het echt een super kwaliteit is alleen ik zit eerder met of ik dan 9.5j achter en 8.5j voor of beide 8.5j
Groetjes Tonnie
JonasV

Bericht door JonasV »

3 sets velgen dan want ik wil ze ook ;)
Naafgat niet al te druk om maken. Dat is in de meeste gevallen met centreerringen te fixen en is normaal met after market Wielen.

Hoe komen jullie er nou bij dat de velgen van vt in België imitatie zijn? Die mis ik ff.
En dat Dare zou dat niet een overkoepelende naam ofzo kunnen zijn waar 3sdm weer onder valt? Het model velg is redelijk nieuw dus dat zou al erg snel nagemaakt zijn dan
Verlengsnoer

Gewilde velgen... Ik wil ze wel in t zwart

Onlinevelgen verkoopt ook centreerringen. Alleen van heel veel date velg naafgaten is geen 1 te vinden naar de gti maat. Ik weet niet of dit aan onlinevelgen ligt of doordat ze niet bestaan...

Ik heb geen idee of die van vt immitaties zouden zijn, ik denk dat t de originele zijn. Zoals eerder vermeld ik heb ze gemaild en wacht t wel even af. Zouden die 19" banden voor een Meijer wat zijn? Ik bedoel vast niet vergeleken met een band die 2 maal dat geld kost. Maar wat minder grip zit ik niet mee want ik rij niet als een gek en ga er niet t circuit mee op...
JonasV schreef:3 sets velgen dan want ik wil ze ook ;)
Naafgat niet al te druk om maken. DUat is in de meeste gevallen met centreerringen te fixen en is normaal met after market Wielen.

Hoe komen jullie er nou bij dat de velgen van vt in België imitatie zijn? Die mis ik ff.
En dat Dare zou dat niet een overkoepelende naam ofzo kunnen zijn waar 3sdm weer onder valt? Het model velg is redelijk nieuw dus dat zou al erg snel nagemaakt zijn dan
Plaats reactie

Terug naar “Velgen / Banden / Onderstel / Remmen”