3SDM wheels

Alles over de velgen, banden. onderstel en remmen keuzes van jouw GTI
GolfL
Type auto: MKV GTI ED30 DSG

Re: 3SDM wheels

Bericht door GolfL »

Ze hebben wat weg van de VMR V710 vind ik.
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air

JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
JonasV
Type auto: Golf MK5 GTI

Bericht door JonasV »

De BBS detroits die ik heb liggen zijn 7,5j met 225 band
MkVI Nmgn
Type auto: Golf7R

Bericht door MkVI Nmgn »

Ik heb een paar prijsjes alleen met 35hoog want ik las deze berichten te laat verlengsnoer,
Heb wel prijzen voor 225 35 18 en voor 225 35 19 als je even een Pm stuurt dan kan ik je wel even doorsturen
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
JonasV

Bericht door JonasV »

zou 235/40 op een 18x8,5 niet beter/mooier zijn?
MkVI Nmgn

Bericht door MkVI Nmgn »

235 Is te breed, Liggen nu onder mijn 19's
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Semtex
Type auto: Scirocco 2.0 TSI

Bericht door Semtex »

Ok,ik ben al een maandje ofzo me in deze velgen aan het verdiepen.Schik niet ,is voor mijn Scirocco.Er is iemand die ze hier in Nederland verkoopt buiten Online velgen.Nadat ik hem op de site van VT had gewezen,en de prijs daar ,heeft hij gelijk zijn prijs aangepast naar de zelfde als VT.Scheelt weer een stuk rijden toch,als je het zelfde hier kan krijgen.Hij leverd ze ook in het zwart.Hij is bezig een nieuwe (online) zaak op te zetten,maar adverteerd op dit moment op Marktplaats.Kwam dit topic tegen bij het speuren en dacht dat deze info wel welkom was hier.

link naar marktplaats : http://link.marktplaats.nl/514884706
en dit is zijn mailadres: wheelclinic@hotmail.nl
Verlengsnoer

Bericht door Verlengsnoer »

Ik zou bijna gaan denken dat je aan zelf promo doet. Je eerste bericht en dan meteen naar de velgen :-)! Maar dat terzijde! :lol:

Weet jij misschien of deze velgen afkomstig zijn van 3Sdm? en wat ze wegen per stuk? Wel mooi dat hij ze ook in het zwart levert by the way!!! of moet ik mij vragen stellen naar het door jou vermelde email adres?
Semtex

Bericht door Semtex »

zoals ik al zei,ik ben aan het speuren naar deze velg,en met google kwam ik dit topic tegen.Gewicht heb ik niet naar gevraagd,maar hij heeft me in een mail bevestigd dat het 3SDM zijn.Dus ja beste ff bij hem informeren.
Laatst gewijzigd door Semtex op 23 jan 2012, 21:04, 3 keer totaal gewijzigd.
MkVI Nmgn

Bericht door MkVI Nmgn »

Kijk! daar heb ik wat aan scheelt me 2 uur rijden,
Groetjes Tonnie
Verlengsnoer

Maakt mij verder niet uit! dan zal ik mij vragen wel per email richten aan de verkoper.

Net even bij alle advertenties van deze verkoper gekeken. Opvallend dat hij veel modellen verkoopt die ook bij VT op de site staan! :-)
:roll:
Semtex schreef:zoals ik al al,ik ben me aan het speuren naar deze velg,en met google kwam ik dit topic tegen.
JonasV

Bericht door JonasV »

Dat is voor mij een klein half uur rijden. Misschien binnenkort eens een kijkje nemen daar!
19 inch is er dus wel 5x112 bij hem en voor die 100 euro extra is dat toch net wat dikker in 8,5j denk ik.
Bandjes zijn dan wel weer wat duurder maar dat is een detail ;)

Ik hoor graag naar de antwoorden van deze aanbieder mocht iemand hem al benaderd hebben.
JonasV

Bericht door JonasV »

Ik ben wel voor dat groupbuy idee trouwens!
Verlengsnoer

@JonasV.

Ik heb hem benaderd. Erg vriendelijk zo over de email. Hij levert ze inderdaad in 18 en 19 5X112. Ze zijn ook in het zwart te leveren door hem.
Hij is verdeler van VT (Belgie) geeft hij aan en denk ik maart april zijn onderkomen gereed te hebben met werkplaats etc.

Hieronder wat punten:
Ik kan u eventueel 4x 8,5 rondom leveren en in het zwart.
Voor welke auto zoekt u dit?
Rondom gelijke maten geeft wel een heel andere look op uw auto :)

Ik gaf aan dat ik momenteel de wagen niet verlaagd heb en deze plannen ook niet heb waarop hij zegt:
Golf 5 en niet verlaagd zou ik absoluut niet voor een breedset gaan!
Hiervoor zijn je wielkasten dan niet mooi gevuld en zonder rollen gaat dit ook niet lukken.
Tevens moet je met behoorlijk camber gaan rijden op de achteras.
Als ik hoor dat u niet verlaagd bent en ook niet wilt zou ik er niet eens aan beginnen

Ik vind die velgen zo mooi staan dat ik dan toch zwaar overweeg om te verlagen om ze maar mooi op de wagen te krijgen.... pfff weet nog dat ik helemaal niets aan de standaard ed30 wou doen 6 maanden geleden :?

JonasV schreef:Dat is voor mij een klein half uur rijden. Misschien binnenkort eens een kijkje nemen daar!
19 inch is er dus wel 5x112 bij hem en voor die 100 euro extra is dat toch net wat dikker in 8,5j denk ik.
Bandjes zijn dan wel weer wat duurder maar dat is een detail ;)

Ik hoor graag naar de antwoorden van deze aanbieder mocht iemand hem al benaderd hebben.
GolfL
Type auto: MKV GTI ED30 DSG

Bericht door GolfL »

Ha,

Mijn lijstje word ook steeds maar voller en voller :mrgreen:
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air

JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
JonasV

Bericht door JonasV »

Het is waarschijnlijk dus nog niet mogelijk om eens langs te gaan bij hem om de velg eventueel te passen om zo te zien wat het mooiste en veiligste is in maten?
Semtex

Bericht door Semtex »

Dat moet denk ik wel mogelijk zijn.Ik kom zelf uit Den Haag en heb de mazzel dat hij hier eens in de paar weken moet zijn.Hij heeft mij aangeboden dat hij eventueel wel langs kon komen met een velg,zodat ik hem in het echt kon zien.Over monteren hebben we het alleen niet gehad,maar dat heb ik zowiezo nog nooit eerder gehad bij het aanschaffen van nieuwe velgen.Of diegene moet een gebruikte set hebben natuurlijk.Maar ik zou dit idd ook wel willen ,aangezien ik de concaviteit van de achtervelg (19x9.5J et 40) het liefst ook voor heb.De ET 40 is exact de ET die ik nu heb en als ik het goed heb is 10J het max wat er bij mij opkan.Zit aleen ook nog met de vraag wat voor bandenmaat ik er op kan hebben.Ik zit er ook mee dat ik de ruimte in mijn wielkas meer wil vullen,maar zakken kan ik niet meer,omdat ik dan voor te laag wordt.Heb er dus ook aan zitten denken om er een 19x40 band onder te zetten.Vult dan de kas mooier op,en kom gelijk iets hoger van de grond,en dat is welkom aan de voorkant.Maar dit zou ook moeten worden uitgeprobeerd,om te kijken of dat niet ergens gaat raken.Neem gewoon ff contakt met hem op,is een toffe gast,en hij weet inmiddels dat er meerder interesse hebben hier :roll: .
Laatst gewijzigd door Semtex op 24 jan 2012, 09:26, 1 keer totaal gewijzigd.
MkVI Nmgn

Bericht door MkVI Nmgn »

Met 9,5j achter zal ik voor 235 -35 - 19 gaan En voor met 8,5j zal ik 225 35 19
Groetjes Tonnie
Semtex

Bericht door Semtex »

tja,maar rij nu met 235-40-18 op een 8J velg dat was mijn zomerband die er opzat,en rij nu hetzelfde met Hankook icebear.
Verlengsnoer

Ik vraag mij af of 9.5J nou lekker gaat achter op een 5GTI! En natuurlijk alles is mogelijk maar is wil niet dat er extreme dingen met de kast moeten gebeuren dat als er ooit andere velgen onder komen je eigenlijk verplicht bent weer een breedset te kopen omdat anders je een raar gat hebt gecreëerd!
In dat geval zou 8.5J rondom voor mij een betere optie zijn. Voor het oog misschien wat minder spectaculair :oops:

En met 18"zou ik met 40 hoog gaan rijden, GOLFL heeft al aangegeven waarom dit van belang is!
MkVI Nmgn

Bericht door MkVI Nmgn »

semtex rijd scirocco dus daar past makkelijk 9,5j op op een golf is dat gewoon niet te doen denk ik zal wel heel mooi staan met uitrollen en verlagen maar uitrollen ben ik geen fan van
Groetjes Tonnie
Timvgti

Bericht door Timvgti »

Waarom zou 9.5j wel passen als je de Golf verlaagd, maar niet als je hem niet verlaagd?
Of past het nou überhaupt niet zonder uitrollen/veranderen van camber/etc?
Verlengsnoer

Wat ik van de verkoper heb begrepen:
1)9.5J past als je hem niet verlaagd maar het is geen gezicht
2)Met 9.5J moet je de camber aanpassen
2)Je moet de wielkasten rollen
3)Het verlagen doe je voor de looks

Rondom 8.5J is ook te leveren, dus dit is ook een mogelijkheid!

Ik zal zelf kijken wat het kost om het hele pakket te nemen, verlagen, rollen, achter 9.5J banden, camber veranderen
Timvgti schreef:Waarom zou 9.5j wel passen als je de Golf verlaagd, maar niet als je hem niet verlaagd?
Of past het nou überhaupt niet zonder uitrollen/veranderen van camber/etc?
MkVI Nmgn

Bericht door MkVI Nmgn »

maar als je je camber aanpast slijten je achterbanden ook scheef af negatief dacht ik
Dus daar zal ik sowieso niet graag aan zitten, En dat wat je opnoemt verlengsnoer dat alles voor wat bredere velgen NO WAY
rollen kost 100 euro schroefsetje 500/550 en camber aanpassen kost 55euro ongeveer
Groetjes Tonnie
Verlengsnoer

Hehe zo denk ik er ook ongeveer over! maar wel hard, t blijft wel me dagelijkse woon werk wagen!

Ok dan 8.5J rondom! Dan heb je dat "gezeik, uhum extra's" niet nodig...

tonnie024 schreef:maar als je je camber aanpast slijten je achterbanden ook scheef af negatief dacht ik
Dus daar zal ik sowieso niet graag aan zitten, En dat wat je opnoemt verlengsnoer dat alles voor wat bredere velgen NO WAY
rollen kost 100 euro schroefsetje 500/550 en camber aanpassen kost 55euro ongeveer
FrankeED30
Type auto: Golf V GTI ED30

Bericht door FrankeED30 »

Dus 225-35-19 8,5J is een veilige maat die gewoon past rondom?
Plaats reactie

Terug naar “Velgen / Banden / Onderstel / Remmen”