UP GT 110 pk-175 nm- 960kg
- RobvR
- Berichten: 1684
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 23:32
- Type auto: MK1 GTI+G60+ED35
- Locatie: Noord Limburg
UP GT 110 pk-175 nm- 960kg
"Het is zo goed als zeker dat-ie in productie gaat, de door een nieuwe driecilinder turbo aangedreven variant op Volkswagens A-segmenter. Wij reden alvast met een prototype van de GT Up in een besneeuwd Wolfsburg.
Al op de IAA in Frankfurt toonde Volkswagen de conceptversie van deze snelle Up. Met een agressieve voorbumper, die het nieuwe eigen gezicht van de gewone Up een beetje ongedaan maakt, en een dikke achterkant met twee uitlaatpijpjes. Niets van dat alles in de auto waar wij nu mee rijden: ogenschijnlijk een normale Up, totdat je de motor start. De eenliter driecilinder onder de kap van deze Up mag TSI heten, dankzij de montage van een turbo. Het resultaat: 110 pk en 175 Nm koppel.
Voldoende om deze nog in ontwikkeling zijnde GT Up, met een rijklaar gewicht van 960 kilo, behoorlijk rap vooruit te sturen. Boven de 2.500 toeren is de turbo duidelijk merkbaar druk aan het werk: tussensprints gaan 'm lekker vlot af, zonder gelijk te hoeven roeren in de zesversnellingsbak, die we trouwens kennen uit de Polo. Zelfs in het hoogste verzet is er genoeg trekkracht om vlot van 100 km/h naar de 130 te gaan.
Volkswagen claimt een sprint van nul tot honderd in 8,5 seconden, al laten de sneeuwige omstandigheden (en de winterbanden) ons niet toe om dat te proberen. Om diezelfde reden hebben we deze snelste Up niet het vuur na aan de schenen kunnen leggen in de bochten. Wel is de ophanging feitelijk gelijk aan het verlaagde onderstel dat je als optie voor een gewone Up kunt bestellen.
Zo heet als de Twingo RS is de GT Up niet, maar de extra 'bite' van de turbomotor is erg aangenaam. Interessant om te weten: eenmaal productierijp zal de geblazen driecilinder ook z'n weg vinden naar de Polo en wellicht de Golf, aldus de mensen van Volkswagen.
Lees ons uitgebreide verslag over de introductie van de vijdeurs Up, waar we ook met dit GT Up prototype konden rijden, in AutoWeek 5. Die ligt vanaf woensdag 1 februari in de winkels."
Ik ben benieuwd of JD een chip voor deze motor gaat ontwikkelen. Ik verwacht dat VW hier en daar nog wat GT(I)-accenten zal gaan toepassen.
Groet RobvR
Re: UP GT 110 pk-175 nm- 960kg
Goede zet van Volkswagen, maakt het autootje toch wat meer volwassen. Zal het vast wel goed gaan doen bij de stoplichten .
Re: UP GT 110 pk-175 nm- 960kg
nog wat meer pks er bij en dan maakt hij zn naam waar UP
VW Golf GTI 6 Carbon Steel Grey
- Race Eend
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Locatie: Lochem
- Contacteer:
Re: UP GT 110 pk-175 nm- 960kg
Poe, aardig knap, 110pk en 175Nm uit een 1.0 - 3 cilinder turbo. Dat is meer dan de 1.2 TSI 4 cilinder standaard levert(105pk-175Nm).
Ben benieuwd hoe het zal rijden en of er nog wat rek in zit.
Ben benieuwd hoe het zal rijden en of er nog wat rek in zit.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Re: UP GT 110 pk-175 nm- 960kg
Over 3 weken wordt onze up geleverd, misschien had ik toch even moeten wachten met bestellen tot de GT-up leverbaar wordt.
Eerst maar een keer met de GT-up sturen dan kan ik evt. de (oude) alsnog inruilen.
Eerst maar een keer met de GT-up sturen dan kan ik evt. de (oude) alsnog inruilen.
Golf 6R Stage 3 387,4 pk / 504 Nm
Re: UP GT 110 pk-175 nm- 960kg
Laatst gewijzigd door Jelmer91 op 22 feb 2012, 18:16, 1 keer totaal gewijzigd.
MK5 GTI
- Gti-Mar
- Berichten: 701
- Lid geworden op: 31 dec 2011, 23:13
- Type auto: Golf MK VI ABT
- Locatie: Zuid Holland
- Contacteer:
Re: UP GT 110 pk-175 nm- 960kg
De Gt versie is inderdaad de moeite waard,maar wat zou je kwijt zijn?
Mvg Marco
Golf GTI MK VI:schuif-kanteldak/keyless entry/rns 510 met dynaudio/sportdemper/19 inch Talladega's/ABT gechipt 281pk-391 nm/Katmod./sportfilter
Golf GTI MK VI:schuif-kanteldak/keyless entry/rns 510 met dynaudio/sportdemper/19 inch Talladega's/ABT gechipt 281pk-391 nm/Katmod./sportfilter
- MkVI Nmgn
- Berichten: 5037
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
- Type auto: Golf7R
- Locatie: Gelderland zuid
Re: UP GT 110 pk-175 nm- 960kg
Ik gok rond de 17K
Als je full options neemt
Als je full options neemt
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
Re: UP GT 110 pk-175 nm- 960kg
Leuk bakkie, misschien als de benzine prijzen blijven stijgen een interessante optie. Of als tweede auto ernaast natuurlijk
_______________________________________________________________________________
Vince82
_______________________________________________________________________________
Vince82
_______________________________________________________________________________
- Edition30
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
- Type auto: Edition 30
- Locatie: Zuid-Holland
Re: UP GT 110 pk-175 nm- 960kg
Ziet er zeker leuk uit (had de GOlf I ook geen 110 pk!).
Zelfs een dubbele uitlaat.
Geen GTI? Is er dan nog ruimte in het programma voor een GTI? Anders hadden ze deze toch GTI kunnen noemen? (lekker veel ??? zie ik)
Zelfs een dubbele uitlaat.
Geen GTI? Is er dan nog ruimte in het programma voor een GTI? Anders hadden ze deze toch GTI kunnen noemen? (lekker veel ??? zie ik)
Gr. Renco
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
- Gti-Mar
- Berichten: 701
- Lid geworden op: 31 dec 2011, 23:13
- Type auto: Golf MK VI ABT
- Locatie: Zuid Holland
- Contacteer:
Re: UP GT 110 pk-175 nm- 960kg
Dan denk ik ernog even over na..... hahaaha
MKV Nmgn schreef:Ik gok rond de 17K
Als je full options neemt
Mvg Marco
Golf GTI MK VI:schuif-kanteldak/keyless entry/rns 510 met dynaudio/sportdemper/19 inch Talladega's/ABT gechipt 281pk-391 nm/Katmod./sportfilter
Golf GTI MK VI:schuif-kanteldak/keyless entry/rns 510 met dynaudio/sportdemper/19 inch Talladega's/ABT gechipt 281pk-391 nm/Katmod./sportfilter
Re: UP GT 110 pk-175 nm- 960kg
"Vanaf 2013 is de GT leverbaar. Een GTI bóven de GT staat niet op de agenda. Volgens de techneut Thorsten Oehmke, verantwoordelijk voor de Up GT, hoort de aanduiding bij een Golf en niet bij een Up. " geen GTI up dusEdition30 schreef:Ziet er zeker leuk uit (had de GOlf I ook geen 110 pk!).
Zelfs een dubbele uitlaat.
Geen GTI? Is er dan nog ruimte in het programma voor een GTI? Anders hadden ze deze toch GTI kunnen noemen? (lekker veel ??? zie ik)
MK5 GTI
- Edition30
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
- Type auto: Edition 30
- Locatie: Zuid-Holland
Re: UP GT 110 pk-175 nm- 960kg
En bij een Polo.Jelmer91 schreef:"Vanaf 2013 is de GT leverbaar. Een GTI bóven de GT staat niet op de agenda. Volgens de techneut Thorsten Oehmke, verantwoordelijk voor de Up GT, hoort de aanduiding bij een Golf en niet bij een Up. " geen GTI up dusEdition30 schreef:Ziet er zeker leuk uit (had de GOlf I ook geen 110 pk!).
Zelfs een dubbele uitlaat.
Geen GTI? Is er dan nog ruimte in het programma voor een GTI? Anders hadden ze deze toch GTI kunnen noemen? (lekker veel ??? zie ik)
Gr. Renco
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten