Hoe gaat ie worden: De GTI mk7
- gerben302JD
- Berichten: 654
- Lid geworden op: 20 jan 2012, 15:09
- Type auto: Golf VI GTI
- Locatie: Overijssel
Re: Hoe gaat ie worden: De GTI mk7
Stage 2 JD 302 Pk / 426 Nm
- NICO!
- Forumeigenaar
- Berichten: 3558
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
- Type auto: BMW iX3
- Locatie: Flevoland
Re: Hoe gaat ie worden: De GTI mk7
Na de introductie van de volgende Volkswagen Golf eind dit jaar, volgt logischerwijs ook weer een nieuwe GTI. We hebben nu meer details over deze sterkere en –bovenal- lichtere Golf VII GTI.
De nieuwe details over de Volkswagen Golf komen van de site van het Engelse Top Gear. Op het gebied van vermogen gebeuren er geen wereldschokkende dingen. De Golf VII GTI krijgt niet veel meer dan 230 pk, beduidend minder dan de Ford Focus ST en de Renault Mégane RS. Wel is er beduidend meer koppel: 350 Nm, aldus het Engelse magazine. Het extra koppel komt voor een belangrijk deel op het conto van het Audi Valvelift systeem.
Belangrijker nog is de gewichtsreductie. De gewone Golf VII wordt al zeventig kilogram lichter dan een vergelijkbaar model van de huidige generatie, bij de GTI is dit zelfs 100 kg. Dat komt omdat Volkswagen bij de sportieve versie ook aluminium voor het dak gaat gebruiken. Dat zorgt voor een lager zwaartepunt.
Volkswagen verbetert de gewichtsverdeling verder, doordat de voorwielen van de Golf VII 40 millimeter verder naar voren staan. Daardoor moet de GTI minder ‘zwaar in de neus’ worden, wat goed is voor de rijeigenschappen.
De Golf VII staat op het MQB-platform van de Volkswagen Groep. Dat platform debuteert onder de Audi A3. Doordat het concern de componenten kan gebruiken voor auto’s uit het B- tot en met het D-segment (Polo tot en met Passat), dalen de ontwikkelkosten per auto flink.
Bron: autoweek.nl
De nieuwe details over de Volkswagen Golf komen van de site van het Engelse Top Gear. Op het gebied van vermogen gebeuren er geen wereldschokkende dingen. De Golf VII GTI krijgt niet veel meer dan 230 pk, beduidend minder dan de Ford Focus ST en de Renault Mégane RS. Wel is er beduidend meer koppel: 350 Nm, aldus het Engelse magazine. Het extra koppel komt voor een belangrijk deel op het conto van het Audi Valvelift systeem.
Belangrijker nog is de gewichtsreductie. De gewone Golf VII wordt al zeventig kilogram lichter dan een vergelijkbaar model van de huidige generatie, bij de GTI is dit zelfs 100 kg. Dat komt omdat Volkswagen bij de sportieve versie ook aluminium voor het dak gaat gebruiken. Dat zorgt voor een lager zwaartepunt.
Volkswagen verbetert de gewichtsverdeling verder, doordat de voorwielen van de Golf VII 40 millimeter verder naar voren staan. Daardoor moet de GTI minder ‘zwaar in de neus’ worden, wat goed is voor de rijeigenschappen.
De Golf VII staat op het MQB-platform van de Volkswagen Groep. Dat platform debuteert onder de Audi A3. Doordat het concern de componenten kan gebruiken voor auto’s uit het B- tot en met het D-segment (Polo tot en met Passat), dalen de ontwikkelkosten per auto flink.
Bron: autoweek.nl
Groeten, Nico
Re: Hoe gaat ie worden: De GTI mk7
230 pk en 350 NM. Die pk's geef ik niet zoveel om als het over de 200 is, maar standaard 350 NM is erg lekker. Dat wordt wat na chippen..
CO2 zal laag moeten zijn, anders gaat ie naar de kale prijs van 38000 ofzo.
Vernieuwde modellen krijgen altijd wat kritiek in het begin, daarna wordt ie gewoon weer de best verkochte auto.
Ik weet nu al dat ik deze gewoon aanschaf in 2014.
CO2 zal laag moeten zijn, anders gaat ie naar de kale prijs van 38000 ofzo.
Vernieuwde modellen krijgen altijd wat kritiek in het begin, daarna wordt ie gewoon weer de best verkochte auto.
Ik weet nu al dat ik deze gewoon aanschaf in 2014.
GTI 4 -->Leon 1 220 pk --> Leon II 240 pk --> GTI 6 2009--> GTI 6 260 pk 2012 --> GTI 7 2014 --> GTI 7 2016 (JD 300)
Re: Hoe gaat ie worden: De GTI mk7
Ik ook !!M USA schreef:230 pk en 350 NM. Die pk's geef ik niet zoveel om als het over de 200 is, maar standaard 350 NM is erg lekker. Dat wordt wat na chippen..
CO2 zal laag moeten zijn, anders gaat ie naar de kale prijs van 38000 ofzo.
Vernieuwde modellen krijgen altijd wat kritiek in het begin, daarna wordt ie gewoon weer de best verkochte auto.
Ik weet nu al dat ik deze gewoon aanschaf in 2014.
Re: Hoe gaat ie worden: De GTI mk7
100 kg lichter,.. dat ga je pas merken.. Klinkt goed.
Re: Hoe gaat ie worden: De GTI mk7
Klinkt goed. Best kans dat ik een generatie over ga slaan..
BMW 123d BY2010 @ 252pk/475Nm
Golf V GTI BY2007 @ 256pk/399Nm (2009-2012)
Golf V GTI BY2007 @ 256pk/399Nm (2009-2012)
- Renekesgti
- Berichten: 1185
- Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
- Type auto: MK7 GTI CS
- Contacteer:
Re: Hoe gaat ie worden: De GTI mk7
Hier weer een nieuwe afbeelding via autoscout.de
Ik begin er langzaam aan te wennen......
Ik begin er langzaam aan te wennen......
Re: Hoe gaat ie worden: De GTI mk7
Zal wel goed komen met de mk7 denk ik.
Laatste foto maar dan in het zwart zal niet verkeerd zijn.
Ben ook wel benieuwd naar de nieuwe A3 en Leon.............
Laatste foto maar dan in het zwart zal niet verkeerd zijn.
Ben ook wel benieuwd naar de nieuwe A3 en Leon.............
GOLF VI GTI ABT
---18'' Detroits---
GOLF VII 2.0 TDI
---18" Durban----
---18'' Detroits---
GOLF VII 2.0 TDI
---18" Durban----
-
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
Re: Hoe gaat ie worden: De GTI mk7
ExXx schreef:Kwam deze tegen, vond hem zelf wel dik :d
Tot nu toe vind ik deze het mooist!
- RobvR
- Berichten: 1684
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 23:32
- Type auto: MK1 GTI+G60+ED35
- Locatie: Noord Limburg
Re: Hoe gaat ie worden: De GTI mk7
Ik hoop niet dat ie hier op gaat lijken, beetje Mercedes B-klasse..Renekesgti schreef:Hier weer een nieuwe afbeelding via autoscout.de
Ik begin er langzaam aan te wennen......
Groet RobvR
- Edition30
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
- Type auto: Edition 30
- Locatie: Zuid-Holland
Re: Hoe gaat ie worden: De GTI mk7
In die laatste foto`s lijkt het meer op een Golf+.
Gr. Renco
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
- Renekesgti
- Berichten: 1185
- Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
- Type auto: MK7 GTI CS
- Contacteer:
Re: Hoe gaat ie worden: De GTI mk7
Lekker Golf VII GTI standaard al 260pk .
Eerst zien dan geloven....
Eerst zien dan geloven....
- sitechris
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
- Type auto: BMW 330i Touring
- Contacteer:
Re: Hoe gaat ie worden: De GTI mk7
Heb elders gelezen dat de GTI 220 pk gaat krijgen, wel 350 nm.
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Re: Hoe gaat ie worden: De GTI mk7
De foto's komen bijna allen van dezelfde designstudio. Vergelijk ze maar eens.
Weer iets recents:
Weer iets recents:
Gr. Wehoo.
- ExXx
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 14 jun 2011, 22:24
- Type auto: Golf VII GTI Perf
- Locatie: Randstad
Re: Hoe gaat ie worden: De GTI mk7
Mag hopen dat hij niet zo wordt ;[
-
- Berichten: 180
- Lid geworden op: 11 dec 2011, 20:44
- Type auto: 2007 MK5 GTI
- Locatie: omg.Utrecht
Re: Hoe gaat ie worden: De GTI mk7
lijkt wel een kia rio,of lijkt die nou op de golf?
mkv gti, reflex silver, 3drs, custom turbo back exhaust, jd stage2, powerflex, carbonio met k&n, forge divertervalve, forge oilcatch can
297hp, 438torque vcds,sachs sre,eibach pro street s
297hp, 438torque vcds,sachs sre,eibach pro street s
- RobvR
- Berichten: 1684
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 23:32
- Type auto: MK1 GTI+G60+ED35
- Locatie: Noord Limburg
Re: Hoe gaat ie worden: De GTI mk7
Ik vind hem zo slecht nog niet. Dit zal hem niet worden maar als ze dit model als basis nemen en er hier en daar wat verbeteringen in kneden, dan komt het wel goed.
Laatst gewijzigd door RobvR op 22 mar 2012, 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet RobvR
- Chris5gti
- Berichten: 1837
- Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
- Type auto: Golf 5 GTI
- Locatie: zuid limburg
Re: Hoe gaat ie worden: De GTI mk7
Ik vind hem wel redelijk maar wil wel een het beruchte Golf RS model zien wat de 5 cilinder TFSI krijgt met bijna 400 PK !!!! Dat word pas een bommetje
- HC1973
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 09 jul 2011, 14:55
- Type auto: Golf VI GTI
- Locatie: Regio Breda
Re: Hoe gaat ie worden: De GTI mk7
Helemaal niks mis mee. Ziet er wat mij betreft prima uit.
Hopelijk tegen die tijd weer genoeg gespaard voor dan een Edition 40!
BTW: Leuk dat je er weer bij bent Wehoo.
Hopelijk tegen die tijd weer genoeg gespaard voor dan een Edition 40!
BTW: Leuk dat je er weer bij bent Wehoo.
Nu:
- VW Golf VI GTI DSG, DDC, Deep Black, 18" Detroit&
- Seat Ibiza FR, Magic Black
Hiervoor:
- Audi A4 Avant Proline Business 2.0 TFSI & Audi A4 1.8T
- Peugeot 106 GTI & Peugeot 106 XSI
- VW Golf VI GTI DSG, DDC, Deep Black, 18" Detroit&
- Seat Ibiza FR, Magic Black
Hiervoor:
- Audi A4 Avant Proline Business 2.0 TFSI & Audi A4 1.8T
- Peugeot 106 GTI & Peugeot 106 XSI
Re: Hoe gaat ie worden: De GTI mk7
en deze ??
VW Golf GTI Mk7 (2013): CAR's new scoop
http://www.carmagazine.co.uk/Secret-new ... new-scoop/
VW Golf GTI Mk7 (2013): CAR's new scoop
http://www.carmagazine.co.uk/Secret-new ... new-scoop/
Re: Hoe gaat ie worden: De GTI mk7
Neue Golf GTI und GTD mit mehr Leistung
Volkswagen präsentiert den Sport-Golf GTI diesmal im Doppelpack mit dem Dieselmodell GTD. Beide Modelle erhalten das gleiche Optikpaket. Bei beiden Modellen steigt die Leistung im Vergleich zu den Vorgängern um zehn PS - beim GTI auf 220, beim GTD auf 180 PS. Termin für die Markteinführung ist Mai 2013.
Geringeres Gewicht bei mehr Drehmoment
Beim Zweiliter-GTI-Motor legt das Drehmoment von 280 auf 340 Newtonmeter zu. Damit schafft der Seriensportler aus dem Stand in nur 6,7 Sekunden Tempo 100. Spitzengeschwindigkeit: 245 km/h. Dabei sinkt der Verbrauch dank Start-Stopp-Systems und dem um 60 Kilogramm geringeren Gewicht von 7,3 auf 5,9 Liter je 100 Kilometer. Gleichzeitig schafft der GTI die EU6-Abgasnorm.
Neuer Golf R hat 290 PS
Das Topmodell R bleibt dem aufgeladenen Zweiliter-Aggregat treu, das leistungsmäßig von 270 auf 290 PS zulegt. Er spurtet dank Allradantrieb und DSG-Schaltbox in nur 5,5 Sekunden von null auf 100 km/h. Gegen Aufpreis wird die Höchstgeschwindigkeit von gedrosselten 250 auf 270 km/h angehoben. Verkaufsbeginn ist voraussichtlich Ende 2013.
Audi-Motor mit 375 PS im Golf RS
Für 2014 plant VW erstmals einen Golf RS in Kleinserie zu bauen. In ihm arbeitet der aufgeladene 2,5-Liter-Fünfzylinder aus dem Audi TT RS, der im RS 375 PS leistet. Mit von der Partie sind ein automatisches DSG-Getriebe mit sieben Gängen, Allradantrieb, eine verbesserte Dämpferverstellung und polierte 19-Zoll-Räder.
Volkswagen präsentiert den Sport-Golf GTI diesmal im Doppelpack mit dem Dieselmodell GTD. Beide Modelle erhalten das gleiche Optikpaket. Bei beiden Modellen steigt die Leistung im Vergleich zu den Vorgängern um zehn PS - beim GTI auf 220, beim GTD auf 180 PS. Termin für die Markteinführung ist Mai 2013.
Geringeres Gewicht bei mehr Drehmoment
Beim Zweiliter-GTI-Motor legt das Drehmoment von 280 auf 340 Newtonmeter zu. Damit schafft der Seriensportler aus dem Stand in nur 6,7 Sekunden Tempo 100. Spitzengeschwindigkeit: 245 km/h. Dabei sinkt der Verbrauch dank Start-Stopp-Systems und dem um 60 Kilogramm geringeren Gewicht von 7,3 auf 5,9 Liter je 100 Kilometer. Gleichzeitig schafft der GTI die EU6-Abgasnorm.
Neuer Golf R hat 290 PS
Das Topmodell R bleibt dem aufgeladenen Zweiliter-Aggregat treu, das leistungsmäßig von 270 auf 290 PS zulegt. Er spurtet dank Allradantrieb und DSG-Schaltbox in nur 5,5 Sekunden von null auf 100 km/h. Gegen Aufpreis wird die Höchstgeschwindigkeit von gedrosselten 250 auf 270 km/h angehoben. Verkaufsbeginn ist voraussichtlich Ende 2013.
Audi-Motor mit 375 PS im Golf RS
Für 2014 plant VW erstmals einen Golf RS in Kleinserie zu bauen. In ihm arbeitet der aufgeladene 2,5-Liter-Fünfzylinder aus dem Audi TT RS, der im RS 375 PS leistet. Mit von der Partie sind ein automatisches DSG-Getriebe mit sieben Gängen, Allradantrieb, eine verbesserte Dämpferverstellung und polierte 19-Zoll-Räder.
Gr. Wehoo.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten