ik heb er al twee , had er gelijk 2 besteld bij de dealer heb hem helaas niet nodig.MKV Nmgn schreef:Hoi Danny,DannyS schreef:heb idd wel iets bij het gasklep huis gezien wat op die kleine thermostaat lijkt maar deze leek groter als die bij de dsg bak die heb ik wel gelijk vervangen.
Ik heb zelf geen DSG dus dan heb je der maar één in de auto zitten en bij een DSG zitten er dus twee
heb wel een onderdeelnummer: 4E0 121 113
Ik heb er dus één over als je deze wilt kopen wil ik deze wel opsturen voor €25,- Exclusief Verzendkosten
Gaat om dit artikel:
Opwarmtijd water tot 90 graden
Re: Opwarmtijd water tot 90 graden
kan iemand mij helpen heb vanmiddag weer gekeken naar de kleine thermostaat links maar deze zit er bij mij helemaal niet , hij zou volgens de tekening vanaf rechtsonder (nr15) dat is volgens mij elek. thermostaat naar boven richting leiding (nr22) maar daar zit bij mij alleen een slang en geen thermostaat tussen zou het kunnen zijn dat ik die slang moet vervangen voor nr 20 compleet? het duurt bij mij gem. 10min dat hij 90gr word maar dan zakt hij steeds 1 of 2 streepjes terug en daarna loopt hij weer op en na tijdje weer terug. zou het te maken kunnen hebben dat hij geimporteerd is en dat er toen bij deze modellen er nog geen 2e in zit , wel boven me bak maar omdat t dsg is.
en wat voor sensor is nummer 8?

en wat voor sensor is nummer 8?

- MkVI Nmgn
- Type auto: Golf7R
Waarschijnlijk heb je geen AXX motor ofwel?
Want die 2 kleine thermostaten heb je alleen bij een AXX motor en als jij geen AXX heb dan zal de grote thermostaat wel kapot zijn die op je motorblok zit. Robscania heeft exact het zelfde probleem als wat jij heb en die heeft ook zijn grote thermostaat kapot.
Want die 2 kleine thermostaten heb je alleen bij een AXX motor en als jij geen AXX heb dan zal de grote thermostaat wel kapot zijn die op je motorblok zit. Robscania heeft exact het zelfde probleem als wat jij heb en die heeft ook zijn grote thermostaat kapot.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------
ik ging ervan uit dat er bij mij axx motor inzit omdat het een van de eerste modellen is van golf V gti maar zal dan wel andere motcode zijn k zal vd week is kijken.
ja dat kan bijna niet anders ik zie hem echt nergens zitten en zit deze grote thermostaat op zijkant van blok of voorkant?
en aardige klus of...?
ja dat kan bijna niet anders ik zie hem echt nergens zitten en zit deze grote thermostaat op zijkant van blok of voorkant?
en aardige klus of...?
- MkVI Nmgn
Hoi Danny.DannyS schreef:ik ging ervan uit dat er bij mij axx motor inzit omdat het een van de eerste modellen is van golf V gti maar zal dan wel andere motcode zijn k zal vd week is kijken.
en aardige klus of...?
Het gaat dan ook om onderdeel nummer 1 Thermostaathuis *Foto is meerdelig nieuwe type is 1 geheel*

En het is echt een @!#$%$ werk ik samen met die maat van me waren 3½ bezig
Je moet heel veel weg bouwen om er bij te kunnen komen en makkelijkste is ook om de Dynamo even los te halen dan kun je er 10x beter bij omdat deze onder de inlaatspruitstuk zit en dan kan je van de linkerkant de schroeven een kleine slag geven en dan kun je de complete thermostaat huis ertussen uithalen wel natuurlijk eerst de 2 slangen van de thermostaat afhalen

Groetjes Tonnie
met hoeveel boutjes zit thermostaat vast met 2 of 3? en heb jij dynamo er helemaal uit gehaald?
iig bedankt voor al je reacties!
gr danny
gr danny
- MkVI Nmgn
DannyS schreef:met hoeveel boutjes zit thermostaat vast met 2 of 3? en heb jij dynamo er helemaal uit gehaald?
gr danny
Hoi Danny
Ik heb me dynamo compleet eruit gehaald
En de thermostaat zit ook maar vast met 2 schroefjes alleen de plek waar die zit is niet bepaald de fijnste plek omdat er gewoon veel slangen weg gehaald moeten worden
Groetjes Tonnie
gister avond thermostaat vervangen wat een werk! was dat maaarr hij blijft nu goed op 90gr en is ook sneller op temp.!
- MkVI Nmgn
haha ja ik weet wat voorn werk het is je doet dit niet graag voor de 2e keer dat weet ik ook wel zeker,DannyS schreef:gister avond thermostaat vervangen wat een werk! was dat maaarr hij blijft nu goed op 90gr en is ook sneller op temp.!
En gelukkig is nu je probleem compleet opgelost!
Groetjes Tonnie
Hoi boys,
Ik zit blijkbaar met een vergelijkbaar probleem zoals o.a. Tonnie (MKV Nmgn) en GTI-mkv ook hebben gehad. Mijn auto is een paar weken geleden gechipt bij JD Engineering en tijdens het rijden viel het Mark op dat mijn temparatuurmeter niet de 90 graden haalt. Via VCDS werd duidelijk dat de motortemperatuur zo rond de 80-83 haalt. Vermoedelijk dus thermostaat defect.
Vanochtend een bezoek gebracht aan mijn VW dealer om te kijken wat er nu precies aan de hand is. Conclusie: thermostaat defect, reparatie kosten rond de 385 euro
.
In mijn achterhoofd had ik nog steeds dit topic en heb daarom ook gevraagd of het niet de "andere" thermostaatjes kan zijn aangezien een AXX motor blijkbaar twee heeft. Volgens mijn VW dealer heeft een AXx motor (mijn motorcode) maar een thermostaat.
Zou iemand mij duidelijkheid hierover kunnen geven? Het kan toch niet zo zijn dat de ene AXX motor een thermostaat heeft en de andere AXX motor maar een enkele (ik bezit overigens een handbak).
In dit topic zie ik overigens twee bestelnummers;
4e0 121 113 --> Is dit het bestelnummer van de kleine thermostaatjes?
1K0 965 561D --> Is dit het bestelnummer van de thermostaat op het blok?
Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen.
Groet Vincent
Ik zit blijkbaar met een vergelijkbaar probleem zoals o.a. Tonnie (MKV Nmgn) en GTI-mkv ook hebben gehad. Mijn auto is een paar weken geleden gechipt bij JD Engineering en tijdens het rijden viel het Mark op dat mijn temparatuurmeter niet de 90 graden haalt. Via VCDS werd duidelijk dat de motortemperatuur zo rond de 80-83 haalt. Vermoedelijk dus thermostaat defect.
Vanochtend een bezoek gebracht aan mijn VW dealer om te kijken wat er nu precies aan de hand is. Conclusie: thermostaat defect, reparatie kosten rond de 385 euro

In mijn achterhoofd had ik nog steeds dit topic en heb daarom ook gevraagd of het niet de "andere" thermostaatjes kan zijn aangezien een AXX motor blijkbaar twee heeft. Volgens mijn VW dealer heeft een AXx motor (mijn motorcode) maar een thermostaat.
Zou iemand mij duidelijkheid hierover kunnen geven? Het kan toch niet zo zijn dat de ene AXX motor een thermostaat heeft en de andere AXX motor maar een enkele (ik bezit overigens een handbak).
Groet Vincent
- MkVI Nmgn
Je hebt een PB
Groetjes Tonnie
Hoe weet ik of ik een AXx motor heb ? Nou mijn garage dacht ook dat de gewone thermostaat het moest zijn, door het topic hier heb ik hun op een idee gebracht, en dat was pas de oplossing!Vincent schreef:Hoi boys,
Vanochtend een bezoek gebracht aan mijn VW dealer om te kijken wat er nu precies aan de hand is. Conclusie: thermostaat defect, reparatie kosten rond de 385 euro.
Groet Vincent
VW Golf GTI DSG MKVII
Voorheen :
Passat B7 1.4 TSI DSG Variant
VW Golf GTI DSG MKV
Saab Aero 9.5

Voorheen :
VW Golf GTI DSG MKV

Saab Aero 9.5
- MkVI Nmgn
Vul hier je kenteken in en je krijgt boven in te zien wat voorn motorcode je hebt.
http://start.ikwilonderdelen.nl/catalog ... wjaar.aspx
Voorbeeld: Volkswagen golf V 2.0 16v.tfsi gti mot.axx 1984cc 147kw 10-2004 t/m 01-2006
http://start.ikwilonderdelen.nl/catalog ... wjaar.aspx
Voorbeeld: Volkswagen golf V 2.0 16v.tfsi gti mot.axx 1984cc 147kw 10-2004 t/m 01-2006
Groetjes Tonnie
daar kan ik geen kenteken invullen?
VW Golf GTI DSG MKVII
Voorheen :
VW Golf GTI DSG MKV
Saab Aero 9.5

Voorheen :
VW Golf GTI DSG MKV

Saab Aero 9.5
- MkVI Nmgn
Groetjes Tonnie
Thanks voor je hulp Tonnie.
Heb tijdens mijn rit naar huis met vcds gekeken wat mijn coolant temperature is en deze blijkt (gemeten rond 14:30) met 100 km/h niet boven de 75 graden uit te komen. De rit was ongeveer 35 km lang. Pas als ik weer in de bebouwde kom ben en ik veel stil sta en moet optrekken loopt de temperatuur op naar 83 graden. Hoger komt de temperatuur niet.
Ander probleem: VCDS kabel heeft de geest gegeven. Iemand nog een adresje?
Heb tijdens mijn rit naar huis met vcds gekeken wat mijn coolant temperature is en deze blijkt (gemeten rond 14:30) met 100 km/h niet boven de 75 graden uit te komen. De rit was ongeveer 35 km lang. Pas als ik weer in de bebouwde kom ben en ik veel stil sta en moet optrekken loopt de temperatuur op naar 83 graden. Hoger komt de temperatuur niet.
Ander probleem: VCDS kabel heeft de geest gegeven. Iemand nog een adresje?
- MkVI Nmgn
Wat je nu aangeeft lijkt heel veel op wat ik toen had, ( kleine thermostaat )
Ik had ook na een rit van 100/150km temp op drie kwart na dat ik bijna thuis was bebouwdekom dus liep mijn meter pas op naar de 90, en als de grote thermostaat kapot is dan schommeld die veel vaker het duurd lang voor dat die warm is en eenmaal warm loopt die ook sneller terug naar de 75 graden zoals Robscania had, zoals ik gister al aangaf als je de hoofd thermostaat vervangt zal ik persoonlijk de kleine ook doen voor die paar tientjes anders krijg je twee keer koelvloeistof bij vullen en dan word de prijs aardig opgedreven voor niets, als ik dit van tevoren geweten had was dat bij mij ook gebeurt. Voor de monteur is die kleine thermostaat vervangen nog geen 15min werk als er toch geen vloeistoffen in zitten.
Ik hoor graag wat het probleem was
Ik had ook na een rit van 100/150km temp op drie kwart na dat ik bijna thuis was bebouwdekom dus liep mijn meter pas op naar de 90, en als de grote thermostaat kapot is dan schommeld die veel vaker het duurd lang voor dat die warm is en eenmaal warm loopt die ook sneller terug naar de 75 graden zoals Robscania had, zoals ik gister al aangaf als je de hoofd thermostaat vervangt zal ik persoonlijk de kleine ook doen voor die paar tientjes anders krijg je twee keer koelvloeistof bij vullen en dan word de prijs aardig opgedreven voor niets, als ik dit van tevoren geweten had was dat bij mij ook gebeurt. Voor de monteur is die kleine thermostaat vervangen nog geen 15min werk als er toch geen vloeistoffen in zitten.
Ik hoor graag wat het probleem was

Groetjes Tonnie
Uiteraard laat ik het je weten of het opgelost is. Zit er over na te denken of ik inderdaad niet gelijk de kleine thermostaat ook laat vervangen. Hoeveel zitten er van die kleine thermostaatjes op mijn handgeschakelde AXX blok?
Jij hebt eventueel nog een te koop toch?
- MkVI Nmgn
Ik dacht dat er twee zaten maar dat is dit niet het geval,Vincent schreef:Uiteraard laat ik het je weten of het opgelost is. Zit er over na te denken of ik inderdaad niet gelijk de kleine thermostaat ook laat vervangen. Hoeveel zitten er van die kleine thermostaatjes op mijn handgeschakelde AXX blok?
Er zit er maar 1 als je voor de auto staat zit die links onderin bij de eerste Koelslang,
En de tweede heb ik nooit gevonden en Hans Sloot ook niet zit waarschijnlijk alleen bij een Dsg , En ja ik heb er nog 1 te koop die ligt hier nog in de kast als je deze wilt kopen even een Pm met je adres dan stuur ik je mijn bank gegevens en verstuur ik deze meteen.
Groetjes Tonnie
daar moet ik eerst inloggen ??MKV Nmgn schreef:Deze: http://start.ikwilonderdelen.nl
VW Golf GTI DSG MKVII
Voorheen :
VW Golf GTI DSG MKV
Saab Aero 9.5

Voorheen :
VW Golf GTI DSG MKV

Saab Aero 9.5
- MkVI Nmgn
Laatste pogingGTI-mkv schreef:daar moet ik eerst inloggen ??MKV Nmgn schreef:Deze: http://start.ikwilonderdelen.nl

op deze sticker staat ook de motorcode bak code kleurnummer chassisnummer enzovoort

Groetjes Tonnie
Axx thanksssss

VW Golf GTI DSG MKVII
Voorheen :
VW Golf GTI DSG MKV
Saab Aero 9.5

Voorheen :
VW Golf GTI DSG MKV

Saab Aero 9.5
Gisteren is mijn auto voorzien van een nieuwe thermostaat en een nieuwe "kleine" thermostaat. Ik heb beide tegelijk laten vervangen omdat de vakantie voor de deur staat.
Mijn motortemperatuur wijst nu netjes de 90 graden aan. Ook haalt hij de 90 graden sneller als voorheen en blijft de meter nu constant 90 graden aanwijzen. Als ik morgen tijd heb ga ik nog even met VCDS kijken wat hij nu daadwerkelijk voor een temperatuur heeft.
Tonnie bedankt voor je hulp en voor de "kleine" thermostaat.
Mijn motortemperatuur wijst nu netjes de 90 graden aan. Ook haalt hij de 90 graden sneller als voorheen en blijft de meter nu constant 90 graden aanwijzen. Als ik morgen tijd heb ga ik nog even met VCDS kijken wat hij nu daadwerkelijk voor een temperatuur heeft.
- MkVI Nmgn
Graag gedaan vincent,Vincent schreef:Gisteren is mijn auto voorzien van een nieuwe thermostaat en een nieuwe "kleine" thermostaat. Ik heb beide tegelijk laten vervangen omdat de vakantie voor de deur staat.
Een hele fijne vakantie toe gewenst en vergeet geen mooie foto te maken misschien win je wel in de Vakantie foto Topic
Groetjes Tonnie
Ik heb hetzelfde probleem bij een A3 sportback 2.0 tfsi S-tronic (dsg) AXX motor. Alleen kan ik de 4E012113 niet in de tekening terugvinden bij de A3. Auto is van 03/2005.......
Zou zeggen dan het niet veel anders is dan bij de Golf
Zou zeggen dan het niet veel anders is dan bij de Golf