Handbak of DSG.

Hoeft niet eens over auto's te gaan, alles kan besproken worden, maar hou het netjes.
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: Handbak of DSG GTI.

Bericht door KlouxOne »

73GTI schreef:ik heb een handbak top!
laat ik hem lekker in zijn 2 afzakken tot 1000rp/m en dan gas eerst gebeurd er niets en dan voel je het koppel erin komen lekker gevoel
gaat je met een DSG niet lukken;)
O? En waarom niet dan :) gaat hier anders prima hoor
73GTI
Berichten: 584
Lid geworden op: 22 feb 2012, 16:16
Type auto: 73MKVR32
Locatie: amsterdam

Re: Handbak of DSG GTI.

Bericht door 73GTI »

KlouxOne schreef:
73GTI schreef:ik heb een handbak top!
laat ik hem lekker in zijn 2 afzakken tot 1000rp/m en dan gas eerst gebeurd er niets en dan voel je het koppel erin komen lekker gevoel
gaat je met een DSG niet lukken;)
O? En waarom niet dan :) gaat hier anders prima hoor
oke ik heb een keer met DSG gereden en deze schakelde vanzelf terug als ik hem liet afzakken zeker iets fout gedaan!! :(
maar toch liever een handbak :D
Mvg Lex

I'd rather push my VW than drive an Opel.
Hoppers
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 dec 2011, 16:54

Re: Handbak of DSG GTI.

Bericht door Hoppers »

Handbak MK5 GTI
Turbolag is there for a reason, it gives you time to put your coffee away in the cupholder.
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: Handbak of DSG GTI.

Bericht door KlouxOne »

73GTI schreef:oke ik heb een keer met DSG gereden en deze schakelde vanzelf terug als ik hem liet afzakken zeker iets fout gedaan!! :(
maar toch liever een handbak :D

Je moet hem natuurlijk wel op handmatig schakelen zetten :)
Vincent
Berichten: 70
Lid geworden op: 15 feb 2012, 14:50
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Handbak of DSG GTI.

Bericht door Vincent »

Handbak - Golf mk5 Gti
Gebruikersavatar
Jeffreyvdt
Berichten: 1743
Lid geworden op: 21 apr 2011, 16:09

Re: Handbak of DSG.

Bericht door Jeffreyvdt »

Ik heb effen de lijst bijgewerkt was al weer effen geleden dat ik hem heb bijgewerkt.
Gr. Jeffrey (gticlub-holland) & (Vag*force)
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: Handbak of DSG.

Bericht door Spuugemmer »

Heb net een ritje Rotterdam-Eindhoven en vice versa gedaan in een handbak...............Wat een paupere zooi!!! Veelste zwaar vliegwiel waardoor het uren duurt voor de motor aftoert. lengte slag alsof je de exxon valdez vooruit aan het roeien bent. Om dan nog maar niet te spreken over dat 3de pedaal wat echt onnodig in de weg zit. En dan heb ik het nog niet gehad over het moment dat je de file in rijdt. Maar goed.... Voor mij is het bevestigd dat met mijn autogebruik een DSG echt een super uitkomst is.
Golf MK1 GTI
73GTI
Berichten: 584
Lid geworden op: 22 feb 2012, 16:16
Type auto: 73MKVR32
Locatie: amsterdam

Re: Handbak of DSG.

Bericht door 73GTI »

Spuugemmer schreef:Heb net een ritje Rotterdam-Eindhoven en vice versa gedaan in een handbak...............Wat een paupere zooi!!! Veelste zwaar vliegwiel waardoor het uren duurt voor de motor aftoert. lengte slag alsof je de exxon valdez vooruit aan het roeien bent. Om dan nog maar niet te spreken over dat 3de pedaal wat echt onnodig in de weg zit. En dan heb ik het nog niet gehad over het moment dat je de file in rijdt. Maar goed.... Voor mij is het bevestigd dat met mijn autogebruik een DSG echt een super uitkomst is.

De oude ambachten vergaan! playstation takes over! :cry: :D
Mvg Lex

I'd rather push my VW than drive an Opel.
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Handbak of DSG.

Bericht door staffpride »

Spuugemmer schreef:Heb net een ritje Rotterdam-Eindhoven en vice versa gedaan in een handbak...............Wat een paupere zooi!!! Veelste zwaar vliegwiel waardoor het uren duurt voor de motor aftoert. lengte slag alsof je de exxon valdez vooruit aan het roeien bent. Om dan nog maar niet te spreken over dat 3de pedaal wat echt onnodig in de weg zit. En dan heb ik het nog niet gehad over het moment dat je de file in rijdt. Maar goed.... Voor mij is het bevestigd dat met mijn autogebruik een DSG echt een super uitkomst is.
Duidelijk statement :D
MVG EMServices

Afbeelding
Gebruikersavatar
gerben302JD
Berichten: 654
Lid geworden op: 20 jan 2012, 15:09
Type auto: Golf VI GTI
Locatie: Overijssel

Re: Handbak of DSG.

Bericht door gerben302JD »

Ja, vroeger kwam je met een klam t-shirtje en pijnlijke polsen uit je auto na een stevig toer-ritje op een zondagmiddag!
Nu ga ik voor de tijd onder de douche! :)

Gr Gerben.
Stage 2 JD 302 Pk / 426 Nm
Gebruikersavatar
Black Edition 35
Berichten: 129
Lid geworden op: 17 apr 2011, 20:37
Type auto: Golf Edition 35

Re: Handbak of DSG.

Bericht door Black Edition 35 »

Dacht eerst aan DSG, maar toch voor een handbak gekozen.
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: Handbak of DSG.

Bericht door Crokko »

DSG = Heersend


En deze blijft ook leuk :mrgreen:

Afbeelding
Klaas
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 feb 2012, 10:57
Type auto: Golf GTI ED35

Re: Handbak of DSG.

Bericht door Klaas »

DSG
Gebruikersavatar
Luca
Berichten: 283
Lid geworden op: 20 jun 2011, 23:27
Type auto: MK6 GTI - MK7 TDI

Re: Handbak of DSG.

Bericht door Luca »

Vrijdag met een DSG gereden pffffff rommel van de bovenste plank......
Hoorde wel is klagen over dat een DSG niet doet wat je wil, nou begrijp ik waarom.
Lang nadenken wat ie moet doen daar is hij wel goed in...............
GOLF VI GTI ABT
---18'' Detroits---
GOLF VII 2.0 TDI
---18" Durban----
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: Handbak of DSG.

Bericht door Crokko »

Luca schreef:Vrijdag met een DSG gereden pffffff rommel van de bovenste plank.....
Buiten dat het niet waar. Is dat nou echt nodig?
Er zijn een hoop liefhebbers hier. Enige discretie zou gepast zijn. ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: Handbak of DSG.

Bericht door Spuugemmer »

Het klopt helemaal wat ie zegt hoor. Ligt alleen niet aan de bak maar aan de onkunde van de gebruiker! net als met computers ding moet doen wat jij wil en niet jij moet doen wat het ding wil. :lol:
Golf MK1 GTI
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: Handbak of DSG.

Bericht door Crokko »

Spuugemmer schreef:Het klopt helemaal wat ie zegt hoor. Ligt alleen niet aan de bak maar aan de onkunde van de gebruiker! net als met computers ding moet doen wat jij wil en niet jij moet doen wat het ding wil. :lol:
Dan klopt het nog steeds niet, dat de DSG rommel is.
Eerder (inderdaad) een chauffeur die zich niet kan aanpassen. :D

En als je DSG rijdt, moet je je aanpassen, net zo goed dat je je aan moet passen als je met een derde pedaal rijdt.
Natuurlijk heb je bij beiden voors en tegens, maar veelal is het gewenning of onkunde :lol:
Afbeelding
Gebruikersavatar
JimmyGTI
Berichten: 472
Lid geworden op: 18 mei 2011, 13:55
Type auto: Golf VI GTI

Re: Handbak of DSG.

Bericht door JimmyGTI »

Crokko schreef:
Spuugemmer schreef:Het klopt helemaal wat ie zegt hoor. Ligt alleen niet aan de bak maar aan de onkunde van de gebruiker! net als met computers ding moet doen wat jij wil en niet jij moet doen wat het ding wil. :lol:
Dan klopt het nog steeds niet, dat de DSG rommel is.
Eerder (inderdaad) een chauffeur die zich niet kan aanpassen. :D

En als je DSG rijdt, moet je je aanpassen, net zo goed dat je je aan moet passen als je met een derde pedaal rijdt.
Natuurlijk heb je bij beiden voors en tegens, maar veelal is het gewenning of onkunde :lol:
+1

Voor mij ook niks anders als DSG, echt heerlijk! ik zou er zonder die plof in de uitlaat weinig aan vinden denk ik ;)
Gr Jimmy.

GTI VI DSG /Carbon Steel crey/ Milltek downpipe / Milltek Cat-Back (GT100, Non resonated) / DVX Performance Stage 3+, K04 / CTS intercooler / CTS Cold Air Intake / HPFP / 380 PK - 490 nm
Gebruikersavatar
Luca
Berichten: 283
Lid geworden op: 20 jun 2011, 23:27
Type auto: MK6 GTI - MK7 TDI

Re: Handbak of DSG.

Bericht door Luca »

Als DSG rijder spuugemmer een handbak paupere zooi noemt is er niks aan het handje en als ik mijn ervaring van een dsg noem is het onkunde en moet ik me aanpassen aan de DSG bak pffffff
Ga toch ook niet zeggen dat DSG rijders te lomp zijn om zelf te schakelen. Beetje jammer guys......
GOLF VI GTI ABT
---18'' Detroits---
GOLF VII 2.0 TDI
---18" Durban----
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: Handbak of DSG.

Bericht door Crokko »

Luca schreef:Als DSG rijder spuugemmer een handbak paupere zooi noemt
Ik begrijp je punt.
De handbak is geen paupere zooi. Ook deze uitspraak is in mijn ogen ongepast.
Luca schreef:als ik mijn ervaring van een dsg noem is het onkunde en moet ik me aanpassen aan de DSG bak pffffff
Je ervaring delen is 1, maar impliceren dat DSG rommel is een 2de.
Ik hoop dat je dat verschil wel kunt inzien?

Luca schreef: Ga toch ook niet zeggen dat DSG rijders te lomp zijn om zelf te schakelen. Beetje jammer guys......
Dat heb je bij deze alsnog gedaan dus. :mrgreen:
Wat ik jammer vind, is dat je naar een ander fout-voorbeeld verwijst om jezelf te rechtvaardigen (verdedigen).

Misschien kun je mij helpen met deze vraag:

Waarom kunnen mensen hun voorkeur niet uitspreken zonder het ander te bagatelliseren?

Anyway, no hard feelings offcourse. ;)
Hoop alleen dat je mijn reactie kan begrijpen, ik kon het niet laten iig. :lol:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: Handbak of DSG.

Bericht door Spuugemmer »

Luca schreef:Als DSG rijder spuugemmer een handbak paupere zooi noemt is er niks aan het handje en als ik mijn ervaring van een dsg noem is het onkunde en moet ik me aanpassen aan de DSG bak pffffff
Ga toch ook niet zeggen dat DSG rijders te lomp zijn om zelf te schakelen. Beetje jammer guys......
Ja Dsg is een stukje luxe. Het niet meer zelf hoeven te schakelen net als elektrische ramen luxe is van het niet meer zelf aan de raamslinger te hoeven draaien.

Innitieel vond ik een dsg ook niet fantastisch gaan gezien de bak niet doet wat je wil. Of soms dingen doet waarvan je denkt waarom doe je dit? Dit wil ik heel niet. voorbeeld met een dsg in de D stand vlot inhalen op de snelweg staat garant voor terugschakelen naar het 4de verzet om dan met belachelijk veel toeren in te halen. Dit terwijl het ook prima in de 6de versnelling kan. Als je langer met een dsg rijdt weet/leer je dan je hem of naar rechts moet tikken of je maximaal een bepaalde gasstand kan gebruiken voor hij gaat terugschakelen. Zo zijn er nog een aantal voorbeelden te bedenken. Dit bedoel ik met aanpassen aan een dsg. Als jij dit opvat als een persoonlijke aanval prima maar was niet de bedoeling.
Golf MK1 GTI
Gebruikersavatar
Vince82
Berichten: 694
Lid geworden op: 27 nov 2011, 01:09
Locatie: Noord Holland

Re: Handbak of DSG.

Bericht door Vince82 »

Ik vond vooral op Zandvoort de DSG heerlijk, Bak in de "S" en gaan. In 2 bochten even snel tegen de flipper tikken omdat de bak in een verkeerde versnelling staat, maar voor de rest top.

Voor op straat zou ik wel een aanpassing aan de dsg willen en dat is dat de M stand ook echt M is en niet als je iets teveel gas geeft de bak toch zelf terug schakelt als je iets teveel gas geeft. Maar ja dat is toch wel vrij prijzig.
Verder zoals Spuugemmer zegt. Je aanpassen af en toe even zelf de bak bijsturen door tegen de flipper aan te tikken.
_______________________________________________________________________________
Vince82
_______________________________________________________________________________
73GTI
Berichten: 584
Lid geworden op: 22 feb 2012, 16:16
Type auto: 73MKVR32
Locatie: amsterdam

Re: Handbak of DSG.

Bericht door 73GTI »

DSG is geen rommel en handbak niet pauper je kan kiezen goed toch!
ik heb een handbak ivm 1 ding: veel betrouwbaarder dan DSG(moet zelf betalen)

@ spuugemmer

DSG is geen luxe maar het begin van het einde van het autorijden.
straks loop je naar je GTI: gaat de deur vanzelf open(luxe) je stapt in auto start vanzelf(luxe)
via spraak zeg je ik moet naar oma of oom of enz armpjes over elkaar en de auto rijd er vanzelf naar toe remt zelf stuurt zelf doet alles zelf en zonder snelheidsbekeuringen LUXE:)
Mvg Lex

I'd rather push my VW than drive an Opel.
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: Handbak of DSG.

Bericht door KlouxOne »

Lol! Je kan ook overdrijven.
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: Handbak of DSG.

Bericht door Spuugemmer »

73GTI schreef:DSG is geen rommel en handbak niet pauper je kan kiezen goed toch!
ik heb een handbak ivm 1 ding: veel betrouwbaarder dan DSG(moet zelf betalen)

@ spuugemmer

DSG is geen luxe maar het begin van het einde van het autorijden.
straks loop je naar je GTI: gaat de deur vanzelf open(luxe) je stapt in auto start vanzelf(luxe)
via spraak zeg je ik moet naar oma of oom of enz armpjes over elkaar en de auto rijd er vanzelf naar toe remt zelf stuurt zelf doet alles zelf en zonder snelheidsbekeuringen LUXE:)
Wat is er niet betrouwbaar aan een DSG?

Dit slaat echt nergens op! Snap je punt wel maar dan is een GTI al lang geen gti meer maar een dikke olifant. Ongeveer een generatie of 4/5!!!!!!! Een gti is een allemans vriend geen echt rijdersauto meer. De laatste rijdersauto in dit segment was de Honda Civic Type R (ep3). Momenteel doen de RS modellen van Renault het trouwens ook heel goed als rijdersauto.
Golf MK1 GTI
Plaats reactie

Terug naar “Wat je maar wil”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten