Wat heb jij vandaag aan je auto gedaan

Hoeft niet eens over auto's te gaan, alles kan besproken worden, maar hou het netjes.
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Wat heb jij vandaag aan je auto gedaan

Bericht door MkVI Nmgn »

Ja vond ik ook heb echt serieus 3x stof eruit geschuurd en de laatste keer was die perfect :P
Want ik was gewoon in de buitenlucht aan het spuiten haha
maar ik ga nu even naar beneden en het logo erin klikken en morgen avond even de auto wassen en een fototje schieten.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
EJ5gti
Berichten: 171
Lid geworden op: 23 okt 2011, 13:51
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Wat heb jij vandaag aan je auto gedaan

Bericht door EJ5gti »

GTI_6 schreef:is zoiets gemakkelijk zelf te doen.. en dan heb ik het niet over met een autokrik onder de auto maar als je dus beschikt over een brug enz..
is toch gewoon een kwestie van onderuit halen en dan met boormachine en staalborstel de kat verwijderen..
of denk ik nu te simpel..
heb je ook een pb gestuurd

hierbij de aanwijzingen vanuit elsawin. (het handigste is om hem even op te slaan, dan kan je verder inzoomen)
sommige dingen hoef je niet te doen (omdat dit is voor het uitbouwen van de turbo), zoals het los halen van de koelvloeistofslangen enzo....
ik ga dr vanuit dat het zo moet lukken :-) mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust!

Afbeelding
MKV GTI DSG (Klik) | Black Magic Pearl | 5 Deurs | Leder | Schuifdak | Milltek Turbo-back Non-Resonated | Forge Twintake + Catch Can | Eibach sportsline | Brembo 17Z 330mm | 18" Golf R wielen / Denver | JD Stage 2
Gebruikersavatar
JonasV
Berichten: 1058
Lid geworden op: 10 mei 2011, 18:22
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Wat heb jij vandaag aan je auto gedaan

Bericht door JonasV »

@gti-6: dan houden we de boel in de gaten! Dirk gaat waarschijnlijk met z'n witte gti 5 ook mee! Plus wat bmw's en nog wat. We zijn met een hele delegatie haha

Met het wassen tot mijn grote woede op 2 plekken parkeer of kind krassen gevonden... Ben je zo zuinig krijg je dat weer.
Van de zomer maar eens laten fixen met daarbij de skirts denk ik.
Gebruikersavatar
GTI_6
Berichten: 221
Lid geworden op: 24 apr 2011, 21:04

Re: Wat heb jij vandaag aan je auto gedaan

Bericht door GTI_6 »

@EJ5GTI
ik kan de afbeelding wel opslaan op computer maar inzoomen wordt er niet echt duidelijker op haha :roll:
Grtz. GTI_6
Gebruikersavatar
EJ5gti
Berichten: 171
Lid geworden op: 23 okt 2011, 13:51
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Wat heb jij vandaag aan je auto gedaan

Bericht door EJ5gti »

GTI_6 schreef:@EJ5GTI
ik kan de afbeelding wel opslaan op computer maar inzoomen wordt er niet echt duidelijker op haha :roll:
even de meest relevante genomen!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ik hoop dat het leesbaar is, photobucket doet de afbeeldingen verkleinen!
MKV GTI DSG (Klik) | Black Magic Pearl | 5 Deurs | Leder | Schuifdak | Milltek Turbo-back Non-Resonated | Forge Twintake + Catch Can | Eibach sportsline | Brembo 17Z 330mm | 18" Golf R wielen / Denver | JD Stage 2
Gebruikersavatar
Jeffreyvdt
Berichten: 1743
Lid geworden op: 21 apr 2011, 16:09

Re: Wat heb jij vandaag aan je auto gedaan

Bericht door Jeffreyvdt »

Mijn spiegel knipperlichten vervangen door donkere zie mij voorstel topic voor meerdere foto's.
Samen met een mini fotoshoot Iphone 4 foto's.

Afbeelding

En gelijk de auto weer met de hand gewassen ja 73GTI met de hand. :mrgreen:
Gr. Jeffrey (gticlub-holland) & (Vag*force)
73GTI
Berichten: 584
Lid geworden op: 22 feb 2012, 16:16
Type auto: 73MKVR32
Locatie: amsterdam

Re: Wat heb jij vandaag aan je auto gedaan

Bericht door 73GTI »

En gelijk de auto weer met de hand gewassen ja 73GTI met de hand. :mrgreen: [/color][/quote]

jij hoeft ook maar 3 deuren te doen ik 5 :D
oke oke! ik zal er wat aan gaan doen straks is me bijnaam nog Mr wasstraat :oops:
Mvg Lex

I'd rather push my VW than drive an Opel.
Gebruikersavatar
Jeffreyvdt
Berichten: 1743
Lid geworden op: 21 apr 2011, 16:09

Re: Wat heb jij vandaag aan je auto gedaan

Bericht door Jeffreyvdt »

Dan had jij maar een sportieve GTI moeten kopen. :mrgreen:
Gr. Jeffrey (gticlub-holland) & (Vag*force)
Gebruikersavatar
EJ5gti
Berichten: 171
Lid geworden op: 23 okt 2011, 13:51
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Wat heb jij vandaag aan je auto gedaan

Bericht door EJ5gti »

Zaterdag veren gewisseld met spuugemmer :D
Afbeelding
MKV GTI DSG (Klik) | Black Magic Pearl | 5 Deurs | Leder | Schuifdak | Milltek Turbo-back Non-Resonated | Forge Twintake + Catch Can | Eibach sportsline | Brembo 17Z 330mm | 18" Golf R wielen / Denver | JD Stage 2
Gebruikersavatar
EJ5gti
Berichten: 171
Lid geworden op: 23 okt 2011, 13:51
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Wat heb jij vandaag aan je auto gedaan

Bericht door EJ5gti »

Jeffreyvdt schreef:Dan had jij maar een sportieve GTI moeten kopen. :mrgreen:
Een 5deurs is veel sportiever! Daarvan waaien de deuren bovenaan niet open als je hard rijdt! :lol:
MKV GTI DSG (Klik) | Black Magic Pearl | 5 Deurs | Leder | Schuifdak | Milltek Turbo-back Non-Resonated | Forge Twintake + Catch Can | Eibach sportsline | Brembo 17Z 330mm | 18" Golf R wielen / Denver | JD Stage 2
Gebruikersavatar
JimmyGTI
Berichten: 472
Lid geworden op: 18 mei 2011, 13:55
Type auto: Golf VI GTI

Re: Wat heb jij vandaag aan je auto gedaan

Bericht door JimmyGTI »

Jeffreyvdt schreef:Dan had jij maar een sportieve GTI moeten kopen. :mrgreen:
:geek:
Gr Jimmy.

GTI VI DSG /Carbon Steel crey/ Milltek downpipe / Milltek Cat-Back (GT100, Non resonated) / DVX Performance Stage 3+, K04 / CTS intercooler / CTS Cold Air Intake / HPFP / 380 PK - 490 nm
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: Wat heb jij vandaag aan je auto gedaan

Bericht door KlouxOne »

JimmyGTI schreef:
:geek:
+1 :mrgreen:
Gebruikersavatar
GTI_6
Berichten: 221
Lid geworden op: 24 apr 2011, 21:04

Re: Wat heb jij vandaag aan je auto gedaan

Bericht door GTI_6 »

niet vandaag maar gisteren vroeg in de ochtend toen het nog niet zo druk was even de gti uitgelaten op de ring.. :)
het werd smiddags wel erg druk :o
en ook nog de auto van JonasV en Dirk gespot :geek: helaas verders niet gezien of gesproken..

Afbeelding
Grtz. GTI_6
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: Wat heb jij vandaag aan je auto gedaan

Bericht door Spuugemmer »

Aangezien ik vandaag zo fijn ben bezig geweest met auto's denk ik laat ik maar wat posten. Eerst met de Polo bij de dealer geweest (Polo staat daar nog steeds, want ik mocht er geen meter meer meerijden) Oke prima. Ik had gisteren al even mijn kleine eigen onderzoek gedaan maar goed ze wilde het graag ook zelf doen. Wonderbaarlijk dat ze niet zelf denken maar de computer zegt dit dus we gaan dit doen. De discussie dat kan het niet zijn omdat heb ik maar achter wegen gelaten. Maar heel raar dat was het in iedergeval niet. Maar goed ze zijn daar lekker bezig iig. Na veel discussie een leenauto meegekregen ook een polo 1.4 echter wel met 105 pk minder. Dat was probleem 1. Gelijk maar even de bestelde stoters, rollers, ketting en kettignspanner meegenomen en uiteraard weer een paar onderdelen voor de mk1. Maar dat staat hier even los van. Op naar de mk5.

Daar zit dus een hele nare tik in de motor. Deze zit er al een tijd in en kon nooit gevonden worden echter is die de laatste weken een stuk harder geworden. Zo hard dat je er echt voor lul mee rijdt. Maar stuk gaan deed het niet. In de catagorie voorkomen is beter dan genezen toch maar aan het probleem begonnen. Na een klein uurtje sleutel stond de motor er zo bij:

Afbeelding

Normaal gesproken loop je nu vast met je standaard gereedschapsset :) gelukkig heb ik een heel mooi kastje met allerlei speciale tools (kost wat maar goed gereedschap werkt zo verschrikkelijk lekker!!!)

Afbeelding

Hier zit de speciale blokkeer tool voor de nokkenassen erin zodat de ketting losgemaakt kan worden en de nokkenas versteller er af kan. Dit ligt er inmiddels allemaal af. Ook al heb ik geen foutmeldingen oid de nokkenas versteller lijkt vast te zitten er zit bijna geen beweging in. Morgen dus maar even mijn geheime hulplijn inschakelen John van Kronenburg of dit hoort en zo nee of ik er dan even eentje bij hem kan ophalen (als ik er dan toch ben gelijk maar een setje aangepaste nokkenassen meenemen, alles ligt nu immers toch uit elkaar).

Ik zat nog een beetje op het net te zoeken of er meer mensen dit probleem hebben uiteraard zijn er mensen die ook vage dingen hebben maar een duidelijke oplossing is er helaas niet. Morgen wordt dus weer een dag vol verrassingen. Wat me wel opviel is dat de motoren die ook open waren en waar ik op het net foto's van kon vinden er niet zo fris meer uitzagen!!!! Kijk maar eens naar deze foto:

Afbeelding

Hier zie je duidelijk een geel/bruine aanslag op de delen zitten waar olie komt. Als ik dit vergelijk met mijn motor ben ik heel erg blij met goede olie en een catchtank!

Ik zal morgen nog wat foto's maken en uiteraard ook het resultaat posten!
Golf MK1 GTI
Gebruikersavatar
GolfL
Berichten: 1533
Lid geworden op: 18 mei 2011, 17:10
Type auto: MKV GTI ED30 DSG

Re: Wat heb jij vandaag aan je auto gedaan

Bericht door GolfL »

Dat valt me inderdaad op chris. Ik heb namelijk ook pas mijn kleppendeksel erafgehaald om de pakking te vervangen (lekte). En bij mij ziet het er ook een stuk geler uit. Ik kreeg dat gele er ook niet af met mijn nagel, ik dacht dat het een soort coating was.

Afbeelding

Maar jij zegt dit komt door vuile olie cq geen catchcan?
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air

JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Gebruikersavatar
Jeffreyvdt
Berichten: 1743
Lid geworden op: 21 apr 2011, 16:09

Re: Wat heb jij vandaag aan je auto gedaan

Bericht door Jeffreyvdt »

Extra opslag bak voor in de kofferbak erin gezet.
Meer foto's in mijn voorstel topic.

Afbeelding
Gr. Jeffrey (gticlub-holland) & (Vag*force)
Gebruikersavatar
Chris5gti
Berichten: 1837
Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: zuid limburg

Re: Wat heb jij vandaag aan je auto gedaan

Bericht door Chris5gti »

gisteren eindelijk mijn zomerwielen erop gezet . Ben tevreden :D
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
Type auto: BMW 330i Touring
Contacteer:

Re: Wat heb jij vandaag aan je auto gedaan

Bericht door sitechris »

Vandaag heb ik de High Performance Driving training gevolgd bij DD Events. Doel van de training is op een veilige en gecontroleerde wijze meer plezier uit je auto halen. In dit geval vond de training plaats met mijn eigen GTI

De dag begon lekker vroeg, ik ontmoette de instructeur Dolf Dekking (bekend coureur in NL) om 930 uur in Hilton Soestduinen. Na een bakkie koffie stapten we snel in de auto voor de ochtendsessie en gingen we op weg naar het werkgebied, een serie bochtige wegen rondom Barneveld en de Veluwe met als uiteindelijke doel het Gelderse Brummen waar we gingen lunchen bij The Car Gallery.

Aandachtspunten tijdens dit eerste gedeelte waren de noodstop (plus sturen tijdens noodstop), schakelen (standgas, schokvrij terugschakelen voor de bocht etcetera) en het in- en uitgaan van bochten. Erg leerzaam. Aandachtspunt voor mij is dat ik bij ingaan van de bocht niet altijd de juiste positie inneem en dat ik in de bocht ook nog wel eens te vroeg op het gas ga, waardoor mijn exitsnelheid uiteindelijk niet optimaal is. Ook het aanremmen voor de bocht was onderdeel van de oefening, met name in combinatie met het terugschakelen op het juiste moment, zodat dit schokvrij gaat. Hoogtepuntje was het moment dat Dolf het stuur overnam en op gecontroleerde wijze even wat bochten pakte met lekker tempo om wat voor te doen. Wat een voertuigbeheersing, wow!

Het tweede gedeelte bestond uit wat kilometers Autobahn en nog wat lekkere wegen in Duitsland waar we wat langere bochten met wat hogere snelheid gingen testen. Belangrijkste onderdeel tijdens de Autobahn oefening was het maken van noodstops bij hoge snelheid. Dus het tempo opvoeren naar circa 250 km/h en dan volle bak dat pedaal tegen de vloer rammen. Het spannende is dat bij een noodstop op dergelijke snelheid iedere auto wat onstabiel aanvoelt. Is op zich geen ramp, maar je moet er wel op voorbereid zijn. De truc is om je handen zo ontspannen mogelijk aan het stuur te houden, want de meer je verkrampt, de minder stabiel de auto aanvoelt. Maar tegelijkertijd komen er heel veel krachten vrij op jezelf en de auto (je hangt in de gordel), spuit de adrenaline je oren uit en moet je tegelijkertijd je handen ontspannen houden. Bij poging 5 lukte dat voor het eerst goed ha ha. Overigens blijft het iedere keer verbazen hoe geweldig je snelheid kunt afschudden als je vol op de ankers gaat staan. Ik had eerder zelf wel eens noodstoppen geoefend op de Autobahn, maar toen hing ik niet zo in de gordels als nu. Geweldige oefening. Verder ook nog aandacht voor rijpositie op de weg, anticiperen etcetera.

Daarna nog een stuk binnendoor in Duitsland gereden op wat lekkere stuurmanswegen. De oefeningen van het ochtendgedeelte (met name bochttechniek) nog wat verder geoefend en geoptimaliseerd. Ging lekker, kwam echt in de flow terecht! Daarna om af te sluiten nog wat Autobahn kilometertjes en langzaam terug naar Soest afzakken.

Overall conclusie: echt een geweldige dag gehad. Zeer intens, buitengewoon leerzaam en ook gewoon ontzettend leuk. Ik kan maar 1 conclusie trekken: volgend jaar weer! Ik twijfel alleen of ik dan mee ga doen met de Autovisie Drivers Academy of dat ik richting Eiffel/Ring ga afzakken. Dat zien we volgend jaar wel weer. Overigens ook leuk om te horen dat de ervaren instructeur een GTI fan is. Hij roemt de allround kwaliteiten van de GTI. Ben ik met hem eens. Hij was overigens ook onder de indruk van het gemak waarmee mijn gechipte GTI naar de 250 km/h acceleert. Is ook leuk om terug te krijgen van iemand die regelmatig in supercars rijdt.
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Gebruikersavatar
JonasV
Berichten: 1058
Lid geworden op: 10 mei 2011, 18:22
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Wat heb jij vandaag aan je auto gedaan

Bericht door JonasV »

GTI_6 schreef:niet vandaag maar gisteren vroeg in de ochtend toen het nog niet zo druk was even de gti uitgelaten op de ring.. :)
het werd smiddags wel erg druk :o
en ook nog de auto van JonasV en Dirk gespot :geek: helaas verders niet gezien of gesproken..

http://imageshack.us/photo/my-images/849/ring2qr.jpg/]Afbeelding

Hey dit zie ik nu pas joh! Ik heb wel diverse andere NL gti's gezien inderdaad maar we hadden samen niks bekend gezien haha. Kentekens onthouden is ook weer zoiets.
Het was smiddags wel redelijk druk maar ik ben rond 3 uur een rondje wezen doen en Dirk met een maatje van ons mee in een bmw 5 uit jaren 80.
We waren met een groepje van 6 auto's. O.a. nog een bmw 745d en een 120i.
Normaal pak ik wel een rondje of 2-3 op een dag maar ivm drukte en schokdempers die niet helemaal zuiver meer zijn maar bij 1 relaxt rondje gelaten.

Volgende keer maar ff opwachten mocht je ons zien ;)

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Wat heb jij vandaag aan je auto gedaan

Bericht door Edition30 »

sitechris schreef:Vandaag heb ik de High Performance Driving training gevolgd bij DD Events. Doel van de training is op een veilige en gecontroleerde wijze meer plezier uit je auto halen. .................................................

........................ Overall conclusie: echt een geweldige dag gehad. Zeer intens, buitengewoon leerzaam en ook gewoon ontzettend leuk. Ik kan maar 1 conclusie trekken: volgend jaar weer! Ik twijfel alleen of ik dan mee ga doen met de Autovisie Drivers Academy of dat ik richting Eiffel/Ring ga afzakken. Dat zien we volgend jaar wel weer. Overigens ook leuk om te horen dat de ervaren instructeur een GTI fan is. Hij roemt de allround kwaliteiten van de GTI. Ben ik met hem eens. Hij was overigens ook onder de indruk van het gemak waarmee mijn gechipte GTI naar de 250 km/h acceleert. Is ook leuk om terug te krijgen van iemand die regelmatig in supercars rijdt.

Mooi verhaal Chris. Lijkt mij een hele leuke en leerzame ervaring. Alleen ben je nu wel zeker toe aan nieuwe remblokjes :lol:
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
Type auto: BMW 330i Touring
Contacteer:

Re: Wat heb jij vandaag aan je auto gedaan

Bericht door sitechris »

Ik mag hopen dat mijn remblokken een paar noodstoppen nog wel overleven ;). Dus nee, die remblokken laat ik nog wel even zitten de komende 25.000 kilometertjes. Of ik moet er last van krijgen natuurlijk. Maar de remmen begonnen idd wel aardig te stinken ja ;)
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Gebruikersavatar
Jeffreyvdt
Berichten: 1743
Lid geworden op: 21 apr 2011, 16:09

Re: Wat heb jij vandaag aan je auto gedaan

Bericht door Jeffreyvdt »

De auto weer met de hand gewassen en gelijk wat nieuwe foto's gemaakt.
Gr. Jeffrey (gticlub-holland) & (Vag*force)
Gebruikersavatar
Gijs82
Berichten: 154
Lid geworden op: 08 mar 2012, 13:28
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Wat heb jij vandaag aan je auto gedaan

Bericht door Gijs82 »

met de hand gewassen en in de wax gezet.
Golf 5 GTI RED
Gebruikersavatar
Gijs82
Berichten: 154
Lid geworden op: 08 mar 2012, 13:28
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Wat heb jij vandaag aan je auto gedaan

Bericht door Gijs82 »

Jeffreyvdt schreef:De auto weer met de hand gewassen en gelijk wat nieuwe foto's gemaakt.
Ook hier geplaatst?
Golf 5 GTI RED
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Wat heb jij vandaag aan je auto gedaan

Bericht door MkVI Nmgn »

Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Plaats reactie

Terug naar “Wat je maar wil”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 1 gast