Autoweek filmpje: APR Getunede Golf GTI - 330 PK

Alle gerelateerde Foto's Video's en andere Media items
Plaats reactie
Golf VI GTI Adidas
Type auto: Golf 6 GTI Adidas

Autoweek filmpje: APR Getunede Golf GTI - 330 PK

Bericht door Golf VI GTI Adidas »

Vandaag op de autoweek website, filmpje van o.a. Golf GTI APR met 330 PK

http://www.autoweek.nl/video/2873/tunin ... gen-polder
Golf VI GTI DSG DCC Adidas Edition - JD Chip op Maat/Lege Kat/Carbonio --> 298Pk en 425 Nm
RobvR
Type auto: MK1 GTI+G60+ED35

Re: Autoweek filmpje: APR Getunede Golf GTI - 330 PK

Bericht door RobvR »

Volgende keer maar een GTI mee laten doen die JD onderhanden heeft genomen. ED35 met standaard JDchip acht ik een stuk verfijnder gezien het commentaar op de APR GTI.
Groet RobvR
Vincent
Type auto: Golf MK5 GTI

Bericht door Vincent »

Als ik dit zo hoor geeft het mij niet echt vertrouwen in het merk APR. Een demo auto welke getuned is en steeds motorstoring geeft. Daar zit je niet op te wachten lijkt mij als je zoveel geld uitgeeft.
Edition30
Type auto: Edition 30

Bericht door Edition30 »

De auto voelt als een getunde auto .... hij loopt niet helemaal lekker ........ :roll:

Moeten ze toch eens rijden met een auto die door JD is geholpen. Wie biedt zijn auto aan? :lol:
Gr. Renco

Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Mackdennis
Type auto: Gti v 30edition

Bericht door Mackdennis »

Apr is wel heel vet hoor komt uit usa
maar goed dit is een apr dealer "Jerodisign" mischien is die niet echt de juiste?zo???
Het was volgens mij namelijk wel iets meer dan alleen de software.

Denk als je apr tuning spullen neemt en een goede software tuner JD
En dan alles netjes op maat laat chippen je geen probleem heb.
Heb zelf ook zitten twijfellen apr te nemen maar na dat ik contact had gehad met jerodisign had ik weinig vertrouwen in hun kunnen.
sitechris
Type auto: BMW 330i Touring
Contacteer:

Bericht door sitechris »

Leuk filmpje, jammer dat ze niet een JD productje hebben genomen. Was beter geweest. De Megane vind ik ook fantastisch trouwens!
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Race Eend
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Contacteer:

Bericht door Race Eend »

Die 400+pk Leon is een JD product hoor ;) Tenminste motorisch. De rest heeft seat Kolher gedaan.

Zijn commentaar over koppel onderuit is mij vreemd overigens, of hij heeft de powercontroller niet voluit staan....

Afbeelding
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Timvgti

Bericht door Timvgti »

Wat een prachtige auto's!
De APR Golf komt er idd een beetje slecht af en is dus geen goede reclame voor apr in Nederland.
De Leon van Kohler is werkelijk waanzinnig.
Het mechanische sper is volgens mij erg interessant!
Leuke concurrentie voor Chris (spuugemmer), qua vermogen/setup volgens mij een beetje gelijk, behalve het sper.
Toevallig deze Leon als eens tegengekomen hier of in Duitsland Chris? :mrgreen:
Prijs voor de aanpassingen knalt dan ook echter boven de rest uit: 35000 euro!!! Moggûh.

De Megane RS is qua prijs/prestatie denk ik echt een winnaar. Je hoort overal hoe goed dat ding wel niet moet sturen.
Zelf vorige week in een nieuwe Megane Coupe GT proefgereden.
Jaja ik weet het, het is absoluut geen RS, maar ook deze wagen stuurde werkelijk al zóó waanzinnig goed, dat ik ineens een stukje minder plezier had in mijn GTI op de terugreis...
Crokko
Type auto: Scirocco 3

Bericht door Crokko »

Bij 7 minuten staat er 320pk?? (kniesoor die erop let :mrgreen: )
En bij 7.34 min vind ik toch jammer, dat de term "petjesauto" weer gebruikt wordt.
Klinkt gewoon zo onprofessioneel, negatief en kort door de bocht.

Mijn vertrouwen zou naar de Leon gaan, dikke pk's ook (dankzij JD ;) )
Jammer dat de GTI zo slecht onderhanden is genomen, de auto verdiend beter.
Misschien een beetje bevooroordeeld, maar ik heb geen vertrouwen in de techniek van de Alfa en de Renault.
Ik zou constant het gevoel hebben, dat het de geest gaat geven. (misschien geheel onterecht)

De Renault RS is overigens wel een plaatje om te zien. :lol:
Afbeelding
Herman

Bericht door Herman »

Paar maand geleden de Megane RS proefgereden,.. Fantastische auto! Ik vond 'm inderdaad zo goed als in de revieuws naar voren komt. Voor het rijden van afstanden zou ik overigens nog steeds de Golf GTI kiezen, maar voor de zondagmiddagritjes achteraf is die Megane RS echt top.
BND

Bericht door BND »

Crokko schreef:Bij 7 minuten staat er 320pk?? (kniesoor die erop let :mrgreen: )
En bij 7.34 min vind ik toch jammer, dat de term "petjesauto" weer gebruikt wordt.
Klinkt gewoon zo onprofessioneel, negatief en kort door de bocht.

Mijn vertrouwen zou naar de Leon gaan, dikke pk's ook (dankzij JD ;) )
Jammer dat de GTI zo slecht onderhanden is genomen, de auto verdiend beter.
Misschien een beetje bevooroordeeld, maar ik heb geen vertrouwen in de techniek van de Alfa en de Renault.
Ik zou constant het gevoel hebben, dat het de geest gaat geven. (misschien geheel onterecht)

De Renault RS is overigens wel een plaatje om te zien. :lol:
Ben ik ook met je eens, jammer dat een GTI weer moet doorgaan voor petjesauto :(

In mijn ogen ook geen al te beste reclame voor de firma die deze zo getuned afleverd,
dan zorg je er toch net voor dat ie uitstekend presteerd. Zonde van de gti

Wel leuke samenstelling in het filmpje.
De volgende keer misschien een degelijk geprepareerde GTI van hier,er zitten hier wel meerdere,...

GR
V GTI 5D LEDER 18"KARTHOUM / 19"Talladega / 18"OZ ST*LM
sitechris
Contacteer:

Bericht door sitechris »

Of bv GTI's van verschillende tuners met elkaar vergelijken? Abt vs JD vs ZIP vs Hartog vs APR vs etc etc
Edition30
Type auto: Edition 30

Bericht door Edition30 »

Overigens ligt de test van deze auto`s a.s. woensdag bij de boekhandel (of op je deurmat als je tenminste een abonnement hebt op AW).
Gr. Renco

Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Spuugemmer
Type auto: MK1 GTI

Bericht door Spuugemmer »

Wie wil er wat weten over de APR golf???

Afbeelding

Mijn golf is bekend op de AW redactie. Mark geen stress daar hadden ze totaal niets op aan te merken. Hooguit dat ie iets laten opgang komt dan de originele gti turbo maar dat ie dat dan gelijk weer goed maakt! en dan dat ik echt wat aan de voorschermen moest doen!
@Timvgti nee niet tegen gekomen. Heeft ook weinig zin op het moment aangezien de golf momenteel een open hart operatie ondergaat. Denk eigenlijk wel dat de Seat sneller is aangezien die een stuk lichter is. Echter de bak verhouding van de handbak en de dsg zouden op topsnelheid weer in het voordeel van de golf zijn. Is ook allemaal niet zo spannend. Ik heb het er allemaal wel een beetje mee gehad. Maar 35k.....Ik ga maar niet optellen.....

De Megane RS rijdt zoooooooo verschrikkelijk goed. Zo ook de clio rs. Stuurt super!!!
Golf MK1 GTI
BND

Bericht door BND »

@chris, weet jij waarom die apr negatief in de picture komt te staan?
ivm horten, stoten, waarschuwingsindicator die op de dash komt.

Renault komt eigenlijk goed voor de dag,
Schoonbroer had dertijd een clio V6 RWD, wel van dichtbij binnen en buiten bewonderd, maar nooit kunnen meerijden.
Was nog niet verzekerd,... en met 3000km op de teller opnieuw de deur uit, vond ik wel jammer.

Bjorn
V GTI 5D LEDER 18"KARTHOUM / 19"Talladega / 18"OZ ST*LM
Vince82

Bericht door Vince82 »

Geen idee of het waar is, maar 1 van de reacties onder het filmpje op de Autoweek site:

Quote:
APR heeft prima software. Hebben in de USA ook echt een goede naam opgebouwd. Achteraf bleek dat de Golf een kapotte bobine had die de "problemen" veroorzaakte, maar dat komt in het filmpje niet terug.

Maar alsnog slordig dat je een auto met een kapotte bobine naar zo`n test stuurt wat toch eigenlijk reclame maken voor je bedrijf had moeten zijn.
MkVI Nmgn
Type auto: Golf7R

Bericht door MkVI Nmgn »

Kapotte Bobine hadden ze kunnen voorkomen,
Wie rijd er tegenwoordig nou in een GTI zonder reserve bobines bij te hebben :ugeek:
Ik ga volgende week naar Italië wat neem ik mee...

Afbeelding

Afbeelding

:mrgreen:
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Jeffreyvdt

Bericht door Jeffreyvdt »

Ik rij zonder reserve spullen ja omdat ik netjes met mijn auto omgaat en rij daarom heb ik die spullen niet nodig.
Als je gewoon normaal met de auto omgaat en rijdt dan heb je deze dingen niet nodig.
Gr. Jeffrey (gticlub-holland) & (Vag*force)
MkVI Nmgn

Bericht door MkVI Nmgn »

Heb al 2x een bobine kapot gehad en geloof niet dat het aan de rijstijl van mijn vriendin ligt,
Ze rijd 3km bebouwdekom daar rijd ze 50kmph en dan 10km snelweg waar zie 100kmph rijd en dan 2km weer bebouwdekom en dan is ze op haar werk dus geloof niet dat het aan hard rijden ligt
Ik denk gewoon dat het product niet het beste onderdeel is en daarom de keus dat een setje bougies en bobines mee neem
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Jeffreyvdt

Bericht door Jeffreyvdt »

Dan klop ik effen af en heb ik de vorige zin niet te hard gezegd anders heb ik het straks ook.
Gr. Jeffrey (gticlub-holland) & (Vag*force)
MkVI Nmgn

Bericht door MkVI Nmgn »

Komt wel vaak voor bobine en bougies,
Ik heb zelfs gehad dat ik 50kmph reed op cruisecontrole en auto heel ligt deed hikken geen foutmeldingen niks Setje bougies zaten er 5.000km in, deed er weer een nieuwsetje in en was van het hikken af.
Groetjes Tonnie
wehoo

Bericht door wehoo »

Jeffreyvdt schreef:Ik rij zonder reserve spullen ja omdat ik netjes met mijn auto omgaat en rij daarom heb ik die spullen niet nodig.
Als je gewoon normaal met de auto omgaat en rijdt dan heb je deze dingen niet nodig.
Dan ben jij de eerste waarbij mechanische onderdelen niet slijten en daardoor niet stuk gaan, omdat je er 'netjes' mee omgaat. :lol:
Klop dit maar snel af; mechanische onderdelen slijten altijd en gaan altijd stuk. Dat is een kwestie van tijd. Niet van onderhoud en omgang ermee, alhoewel deze twee factoren de levensduur zeker beïnvloeden.

Wat neem ik mee? Een goede verzekering, goede garantievoorwaarden, digitaal VW dealeroverzicht, GSM en de verwachting (inmiddels ook wel realiteit) om snel geholpen te worden. Al dan niet met reparatie of vervangend voertuig. 8-)

Getunede "Golf": hij blijft indrukwekkend:

Gr. Wehoo.
Afbeelding
Crokko
Type auto: Scirocco 3

Bericht door Crokko »

Timvgti schreef:De Megane RS is qua prijs/prestatie denk ik echt een winnaar. Je hoort overal hoe goed dat ding wel niet moet sturen.
Zelf vorige week in een nieuwe Megane Coupe GT proefgereden.
Jaja ik weet het, het is absoluut geen RS, maar ook deze wagen stuurde werkelijk al zóó waanzinnig goed, dat ik ineens een stukje minder plezier had in mijn GTI op de terugreis...
Bij mijn vorige speurtocht naar een auto (wat dus de Scirocco is geworden) is ook de Megane RS de revue gepasseerd.
Tot het maken van een proefrit is het "helaas" niet gekomen, ben voor die tijd al afgehaakt.
Er stond op dat moment een demo te koop. Megane RS met 18000km op de teller. Prachtig model en fantastische stoelen, kan niet anders zeggen.
Los van het feit, dat er op die 18000km al ca. 3 á 4 nieuwe sets banden op waren gegaan :shock: , zaten er diverse roestplekken op de carrosserie.
Toen ik van een maatje van me hoorde dat er veel elektronika problemen en zelfs enkele gevallen van spontane ontbrandingen waren, gaf voor mij iig de doorslag om de Renault Megane RS te laten voor wat hij is/was.

Betreft de prijs/prestatie-verhouding is het zeker een winnaar, waarbij ik me nu ineens realiseer, dat ik eigenlijk heel weinig Megane RS'en op de weg tegenkom??
Afbeelding
sitechris
Contacteer:

Bericht door sitechris »

Ik had Megane RS ook heel hoog op verlanglijstje staan. Ik vind de Megane RS nog steeds geweldig mooi! Alleen kon ik toenertijd geen proefrit maken bij de dealer in Utrecht. Dan houdt het op. Ik had overigens al akkoord op inruil, was echt prima bod toenertijd op mijn BMW.
Plaats reactie

Terug naar “Foto / Video / Media Album”