beveiliging voor mijn GTI

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVI.
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: beveiliging voor mijn GTI

Bericht door Edition30 »

Hopelijk nooit nodig, maar nadeel van de "anti inbraak folie" zou kunnen zijn dat hulpdiensten moeilijker hulp kunnen bieden.
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Albert260
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 jun 2011, 14:00

Re: beveiliging voor mijn GTI

Bericht door Albert260 »

Ik vind de folie toch maar link. Volvo had enige tijd speciale vensters van gelaagd glas in de zijruiten.
Inmiddels hebben ze dit weer uit het programma weggehaald omdat je, bij een onvrijwillige duik in het water en blokkerende bediening van de ramen, gelijk opgesloten zit en de lifehammer geen uitkomst meer biedt. Een portier handmatig openen van binnenuit zonder een volledig volgelopen interieur lukt namelijk niet vanwege de waterdruk.

De bearlock kende ik nog niet. Past die ook op DSG?

Zelf heb ik overigens nog altijd klasse V tracking/tracing en motorblokkering. Ik kan de auto overal via de meldkamer laten blokkeren.
Enige voorwaarde is dat ik weet dat de auto weg is/wordt gestolen. Kwestie van een belletje.
Mijn echtgenote rijdt nu de GTI. Als er ooit carjacking plaatsvindt gewoon meegeven en even de meldkamer bellen....
Gebruikersavatar
Back@GTI
Berichten: 336
Lid geworden op: 31 jul 2011, 21:12
Type auto: ED35

Re: beveiliging voor mijn GTI

Bericht door Back@GTI »

@Edition30 en Albert260

Ik snap heel goed wat jullie bedoelen, dat die folie toch wel een risicootje met zich meebrengt
in het geval van een ongeluk.

Aan de andere kant vind ik het wel een goede vertragende werking hebben op het inslaan van de ruiten
en het jatten van de RNS510.
Laatst gewijzigd door Back@GTI op 11 feb 2012, 16:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Michel.


--------------------------------------------------------------------------------
Golf VI GTi Edition 35
Roman77
Berichten: 228
Lid geworden op: 04 sep 2011, 12:10

Re: beveiliging voor mijn GTI

Bericht door Roman77 »

Albert260 schreef:De bearlock kende ik nog niet. Past die ook op DSG?
Ja die past op een DSG.
marcel48
Berichten: 106
Lid geworden op: 15 dec 2011, 01:26

Re: beveiliging voor mijn GTI

Bericht door marcel48 »

Ik verwacht mijn nieuwe GTI in week 9.
Ik zal hem 3 jaar laten verzekeren tegen nieuwwaarde.
Hopelijk wordt de auto cq de navigatie niet gestolen.
Albert260
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 jun 2011, 14:00

Re: beveiliging voor mijn GTI

Bericht door Albert260 »

@ Back@GTI

Je moet eens weten hoe zuinig ik op dat karretje ben........
Mijn echtgenote rijdt er nu in maar krijgt spontaan de zenuwen van hoge stoepranden.
Niet vanwege de eventuele schade (is maar een gebruiksvoorwerp) maar vanwege mijn ontzetting als het zou gebeuren.

Ik ga eens op zoek naar de bearlock!
Gebruikersavatar
Glenne
Berichten: 586
Lid geworden op: 11 sep 2011, 16:09
Type auto: Golf VI GTI
Locatie: West-Vlaanderen

Re: beveiliging voor mijn GTI

Bericht door Glenne »

heb ergens gelezen dat de ramen van binnen naar buiten makkelijker kapot te krijgen zijn dan van buiten naar binnen doordat het glas bol ligt naar buiten toe.
geen idee of dit correct is.
ik heb wel al geïnformeerd om die llumar folie te laten plaatsen en dit komt op 300 euro (zijramen en kofferraam, 3 deurs)
Golf VI GTI
Gebruikersavatar
Glenne
Berichten: 586
Lid geworden op: 11 sep 2011, 16:09
Type auto: Golf VI GTI
Locatie: West-Vlaanderen

Re: beveiliging voor mijn GTI

Bericht door Glenne »

Edition30 schreef:Hopelijk nooit nodig, maar nadeel van de "anti inbraak folie" zou kunnen zijn dat hulpdiensten moeilijker hulp kunnen bieden.
ik ben zelf brandweerman en ben hier ook benieuwd naar.
wij gebruiken van die raamprikkers (geen idee wat de juiste benaming is) en had ook graag eens gezien in hoever dit nog lukt met die folie (zowel van buitenaf als van binnen).

zoiets dus:


Golf VI GTI
jkruijsheer

Re: beveiliging voor mijn GTI

Bericht door jkruijsheer »

Helaas is vorige maand onze 8 maanden oude gti gestolen.
Nu willen we op onze nieuwe gti met dsg een bearlock laten plaatsen maar die blijkt er voor model 2012 nog niet te zijn. Mmm, heb nu een mail naar construct gestuurd met de vraag of zij wel kunnen leveren.
Anders toch wat anders verzinnen. Wacht het antwoord nog maar even af.
Gebruikersavatar
HC1973
Berichten: 311
Lid geworden op: 09 jul 2011, 14:55
Type auto: Golf VI GTI
Locatie: Regio Breda

Re: beveiliging voor mijn GTI

Bericht door HC1973 »

jkruijsheer schreef:Helaas is vorige maand onze 8 maanden oude gti gestolen.
Dat is zeer vervelend om te horen. Helaas zijn er ook andersoortige GTI liefhebbers. Succes met de afhandeling. Hopelijk snel en soepel, zodat je weer binnenkort kunt genieten Van een nieuwe GTI en de frustratie/woede achter je kan laten.
Nu:
- VW Golf VI GTI DSG, DDC, Deep Black, 18" Detroit&
- Seat Ibiza FR, Magic Black

Afbeelding

Hiervoor:
- Audi A4 Avant Proline Business 2.0 TFSI & Audi A4 1.8T
- Peugeot 106 GTI & Peugeot 106 XSI
ijsberg
Berichten: 36
Lid geworden op: 09 apr 2012, 20:45
Type auto: GOLF VI GTI ADIDAS
Locatie: randstad
Contacteer:

Re: beveiliging voor mijn GTI

Bericht door ijsberg »

Ik was gisteren op de meeting van Jeffreyvdt, jef &lex hebben zelf ondervonden dat het heel lastig is om me auto mee te nemen zelfs met me AUTOSLEUTEL is het knap lastig om me auto aan de praat te krijgen , en zo dra ze in me auto zijn word ik gelijk gealarmeerd door me auto, doormiddel van me telefoon, ik ga eens informeren of een groeps korting mogelijks is , mvg mo
Laatst gewijzigd door ijsberg op 30 apr 2012, 02:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jeffreyvdt
Berichten: 1743
Lid geworden op: 21 apr 2011, 16:09

Re: beveiliging voor mijn GTI

Bericht door Jeffreyvdt »

Ik heb het met eigen ogen en handen ondervonden en het is wel raar dat er niks gebeurd.
Ijsberg bedankt voor de ervaring.
Gr. Jeffrey (gticlub-holland) & (Vag*force)
ijsberg
Berichten: 36
Lid geworden op: 09 apr 2012, 20:45
Type auto: GOLF VI GTI ADIDAS
Locatie: randstad
Contacteer:

Re: beveiliging voor mijn GTI

Bericht door ijsberg »

Hey Jeffreyvdt
ik heb geïnformeerd dus de schakelaar & de telefoonalarm is 500 euro inclusief montage, en met een groepskorting ( 5 auto’s ) dan is het 400 euro p.p met vriendelijk groeten ijsberg
Gebruikersavatar
rabies
Berichten: 897
Lid geworden op: 17 apr 2011, 09:24

Re: beveiliging voor mijn GTI

Bericht door rabies »

De laatste tijd worden hier ook hier weer heel veel VW's open gebroken, ik denk zo maar dat het minder handig is om je beveiligingstechniek zo te delen op een vrij toegankelijk forum. Ik weet wel dat ze voornamelijk onbeveiligde VW's meenemen/leeghalen maar dat houdt ook een keer op..
Misschien kan nico dit soort dingen in een sectie zetten waar leden kunnen komen die 'bekend' zijn, een bepaald aantal berichten heben. Ik weet wel dat alle informatie op internet beschikbaar is, maar onderbrekingen van brandstofpompen en andere aan diefstal gerelateerde zaken zoals veel voorkomende technieken enzo kunnen we dan delen. Bij mijn locatie is het elke week raak en dan word je voorzichtiger..
MK5 liefhebbers verzamelen :http://www.facebook.com/loveformk5
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: beveiliging voor mijn GTI

Bericht door Timvgti »

@rabies: goed punt!
Is dit mogelijk forumbeheerder Nico???
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: beveiliging voor mijn GTI

Bericht door wehoo »

rabies schreef:... waar leden kunnen komen die 'bekend' zijn, een bepaald aantal berichten heben...
Wanneer zijn leden "bekend"? (wellicht bedoeld in de betekenis van betrouwbaar).
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
rabies
Berichten: 897
Lid geworden op: 17 apr 2011, 09:24

Re: beveiliging voor mijn GTI

Bericht door rabies »

Nouja veel leden kennen elkaar al, van een meeting bijvoorbeeld. Dat is al een redelijke groep. Mensen die zich voorgesteld hebben met foto's en via PM en het forum zelf contact hebben gezocht en leuk mee praten, dat is een andere groep dan de 1 x aanmelden met 0 post of 1 vraag (die je met de zoekfunctie al had kunnen weten) mensen, en daarvan heeft ieder forum er ook een hoop.
MK5 liefhebbers verzamelen :http://www.facebook.com/loveformk5
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: beveiliging voor mijn GTI

Bericht door wehoo »

Ik begrijp jouw punt. Maar dan zou ik de vraag anders moeten stellen: wie maakt op basis waarvan dit onderscheid?

Vandaag, 3 mei is de dag van de persvrijheid, maar dat even terzijde.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
bluetiger
Berichten: 1224
Lid geworden op: 14 jun 2011, 15:37
Type auto: Golf 7 GTI Perf + T5
Locatie: Lansingerland

Re: beveiliging voor mijn GTI

Bericht door bluetiger »

Vandaag even naar de dealer geweest om te praten over vervanging van mijn gestolen VI GTI. Helaas worden ze niet meer geproduceerd en de VII GTI laat nog wel even op zich wachten. Dus aan het zoeken geweest naar wat voorraad auto's. Ik heb een paar leuke gevonden, echter hebben ze allemaal de RNS510 aan boord.... Mijn auto was voorzien een masterlock stuurslot maar dat heeft ze niet echt tegengehouden. Ik wil voor mijn nieuwe golf een bearlock laten inbouwen (kan dat al bij 2012 model??). Maar dan vraag ik mij af of een nieuwe masterlock genoeg is om ze tegen te houden voor de RNS. Miss iemand hier nog een goede tip ? (ps de navilock is echt heeeeeeeeel lelijk)
-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: beveiliging voor mijn GTI

Bericht door Crokko »

Ja. Je RNS er elke dag zelf uitschroeven. :mrgreen:

Het Navilock is lelijk, ben ik helemaal met je eens.
Maar het geeft een hoop rust en dat is ook wat waard.
Afbeelding
Gebruikersavatar
HC1973
Berichten: 311
Lid geworden op: 09 jul 2011, 14:55
Type auto: Golf VI GTI
Locatie: Regio Breda

Re: beveiliging voor mijn GTI

Bericht door HC1973 »

Zo'n Masterlock heeft elke amateur er binnen 2 minuten vanaf. Gewoon een zaagje op het stuur en klaar is Kees. Bearlock lijkt me beter. Daar heb ik nog nooit van gehoord dat die omzeild is.

En nu ook voor gti VI http://www.bearlock.nl/Nieuws/1268/Nu%2 ... 02012.html

Een iPhone met TomTom/Navigon werkt overigens ook heel prettig met een ventilatierooster mount. Staat je GTI meteen een stuk minder in de belangstelling van het dievengilde.
Nu:
- VW Golf VI GTI DSG, DDC, Deep Black, 18" Detroit&
- Seat Ibiza FR, Magic Black

Afbeelding

Hiervoor:
- Audi A4 Avant Proline Business 2.0 TFSI & Audi A4 1.8T
- Peugeot 106 GTI & Peugeot 106 XSI
Gebruikersavatar
mhoutman
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 apr 2011, 07:17
Type auto: Golf R20

Re: beveiliging voor mijn GTI

Bericht door mhoutman »

bluetiger schreef:Vandaag even naar de dealer geweest om te praten over vervanging van mijn gestolen VI GTI. Helaas worden ze niet meer geproduceerd en de VII GTI laat nog wel even op zich wachten. ....
is het werkelijk zo dat de GTi VI niet meer wordt geproduceerd, hij staat nog gewoon in de Duitse configurator :?: http://www.volkswagen.de/de/models/golf/CC5.html
BASK04
Berichten: 431
Lid geworden op: 18 jun 2011, 16:39

Re: beveiliging voor mijn GTI

Bericht door BASK04 »

Geen standaard dingen doen.
Een alarm is standaard, dus daar kunnen ze mee overweg.
Wees creatief en verzin zelf iets, en zet dat vooral niet op het
internet.
Het hoeft nix te kosten.
Gengar
Berichten: 1322
Lid geworden op: 28 aug 2012, 21:25
Type auto: VW Golf 6 GTI

Re: beveiliging voor mijn GTI

Bericht door Gengar »

mhoutman schreef:
bluetiger schreef:Vandaag even naar de dealer geweest om te praten over vervanging van mijn gestolen VI GTI. Helaas worden ze niet meer geproduceerd en de VII GTI laat nog wel even op zich wachten. ....
is het werkelijk zo dat de GTi VI niet meer wordt geproduceerd, hij staat nog gewoon in de Duitse configurator :?: http://www.volkswagen.de/de/models/golf/CC5.html
Tegen mij zeiden ze begin mei dat de Golf 6 GTI nier meer wordt geproduceerd. Zij hadden bijna geen voorraad GTI Edition meer op voorraad staan. Gelukkig heb ik wel een zwarte van net geen anderhalf jaar kunnen kopen bij mijn plaatselijke vw dealer. Wat wel raar is, dat op de site van VW van nederland wel staat dan je er een kunt bestellen.
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VI GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jswaanen en 4 gasten