RNS 510, iPhone 4 met TomTom

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
mhoutman
Type auto: Golf R20

RNS 510, iPhone 4 met TomTom

Bericht door mhoutman »

Zodra de iPhone gepaired is met de RNS 510 is de iPhone 4 als het ware gedeeltelijk Stummgeschaltet. Dat betekent ook datnavigatieaanwijzingen van de TomTom App niet meer te horen zijn. Is hier een oplossing voor ?
NICO!
Forumeigenaar
Type auto: BMW iX3

Re: RNS 510, iPhone 4 met TomTom

Bericht door NICO! »

Ik zou al blij zijn als ik mijn iPhone kon pairen met mijn 510. ik heb er nog een losse Nokia bij voor het pairen.
Groeten, Nico
wehoo

Bericht door wehoo »

De Iphone (4) kan wel zeker pairen met de RNS510. Ofwel via Bluetoothkit van VW (Novero) als je GTI de Premium voorbereiding/uitvoering heeft. Of (en dat heb ik zelf) een Kufatec Fiscon Basic Plus er tussen zetten. Hier heb je dan ook nog de Kufatec EMFA (weergave olietemp., watertemp., exacte kmsnelheid, tankinhoud in liters) in geïntegreerd.

Gr. Wehoo.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
KlouxOne

Bericht door KlouxOne »

kan je dan alleen bellen of ook muziek luisteren etc via je iphone?
wehoo

Bericht door wehoo »

KlouxOne schreef:kan je dan alleen bellen of ook muziek luisteren etc via je iphone?
Iphone 4 met Kufatec Fiscon Basic Plus geeft het volgende:
- Iphone (4) gaat in 'silent mode', geluid gaat via RNS510.
- Het geluid van een binnenkoment SMS of Email wordt niet doorgegeven aan de RNS510, althans het geluid van de RNS510 valt even weg, er komt geen belgeluid bij deze 2 zaken. Ook niet op de Iphone omdat die door de koppeling in silent mode staat. (nadeel).
- Via A2DP ( KLIK a2dp wikipedia )kan er geluidsoverdracht zijn. Dit is dan in mono. (niet erg zinvol).

Natuurlijk zijn er ook wel voordelen t.a.v. de combinatie RNS510 met Kufatec Fiscon Basic Plus:
- E-mfa met functies zijn geïntegreerd.
- In MFA display worden ook de telefoonfuncties weergegeven.
- E.e.a. is te bedienen via de knoppen op het stuur.
- Telefoonfuncties zijn te bedienen via het touchscreen van de RNS510.
- Info Kufatec: Klik Kufatec Fiscon Basic Plus
Gr. Wehoo.
Afbeelding
superdave
Type auto: GTE

Bericht door superdave »

Ik heb mijn iphone 3gs werkend gehad met RNS510 en Kufatec.
En nu ook mijn RNS510 en de originele carkit van VW!
VW Golf GTE MY16
VCDS / VagCom Service Noord Holland
vwfrits2005
Type auto: Golf MK5 GTI

Bericht door vwfrits2005 »

Ik heb een skoda telefoonkast en werkt perfect met mijn rns 510 en mijn Iphone 4. Stuurbediening etc. allemaal top. 1 nadeel: bij het pairen een irritante ping....krijg ik niet weg met VAG COM.
Die Straße brennt und raucht, ein GTI ist aufgetaucht! Maar ook met een Volvo V60CC D4 Polestar 4 x 4
RobR6vs
Type auto: Golf VI R

Bericht door RobR6vs »

mhoutman schreef:Zodra de iPhone gepaired is met de RNS 510 is de iPhone 4 als het ware gedeeltelijk Stummgeschaltet. Dat betekent ook datnavigatieaanwijzingen van de TomTom App niet meer te horen zijn. Is hier een oplossing voor ?
Heb je er al een oplossing voor, want ook bij de "flitsers.mobi" App vallen de signalen weg. Als je hem wilt gebruiken kun je de iPhon niet pairen. Ook signalen van SMS berichten komen niet binnen zoals Wehoo hiervoor ook melding van maakte.

Groet Rob
KlouxOne

Bericht door KlouxOne »

Ik kan ook Piaren. er verschijnt op mn bluetooth scherm van mn iphone SKODA_BT. ik snap nu alleen niet hoe ik via mn stuur wiel alles kan bedienen. ook verschijnt er bij media nu een bluetooht icoon. maar krijg nog geen geluid van mn iphone naar de RNS 510.

weet iemand hoe dat werkt? zodat ik ook mn adressenlijst kan zien in mn boordcomputer die het stuur wiel? en hoe ik geluid afspeel via bluetooth of is dat niet mogelijk?
wehoo

Bericht door wehoo »

KlouxOne schreef:Ik kan ook Piaren. er verschijnt op mn bluetooth scherm van mn iphone SKODA_BT. ik snap nu alleen niet hoe ik via mn stuur wiel alles kan bedienen. ook verschijnt er bij media nu een bluetooht icoon. maar krijg nog geen geluid van mn iphone naar de RNS 510.

weet iemand hoe dat werkt? zodat ik ook mn adressenlijst kan zien in mn boordcomputer die het stuur wiel? en hoe ik geluid afspeel via bluetooth of is dat niet mogelijk?
Welke adapter gebruik je voor de Iphone (bluetooth) verbinding met de RNS510?
Geluid naar de RNS510 vanaf je Iphone 4 gaat via A2DP. (zie eerdere berichten).
Zou je je Iphone 4 rechtstreeks via MDI (Media Device Interface) verbinden, gaat je Iphone ook in de silent-mode. (en kun je hem niet als telefoon gebruiken, ook niet via de RNS510).
Gr. Wehoo.
Afbeelding
KlouxOne

Bericht door KlouxOne »

Ik heb er echt totaal geen kijk op. ik weet dus ook niet welke adapter ik heb!

ik zie ook dat hij mn voorgeselecteerde nummers niet onthoud. hij verbind wel weer automatisch zodra ik de auto start. ik denk dat ik zelf gewoon de module mis om hem met mn stuur te bedienen.

hoe ik muziek via de ipod functie via mn iphone 4 afspeel via de rns via bleutooth kom ik dus ook nog niet uit.

misschien kan jij vertellen hoe ik kan zien wat voor adapter ik heb. sowieso eentje van een SKODA gok ik
wehoo

Bericht door wehoo »

T.a.v. je adapter, kijk eens of er iets onder de bestuurdersstoel ligt. (Premiumvoorbereiding).
Is je multi-stuur origineel, zou het goed aangesloten moeten zijn. Dit in tegenstelling tot een eventueel achteraf ingebouwd MFL (MultiFunktionalLenkrad). Een "module" is daar niet voor nodig; de communicatie verloopt via de Canbus.

De RNS510 heeft zelf geen bluetooth onboard. Bluetooth functie geschiedt altijd via een bluetoothadapter. (origineel VW of aftermarketsets). Geluid vanuit de Iphone 4 verloopt via het A2DP protocol.

Kortom: de adapter is in deze zeer belangrijk voor de telefoonfuncties van de RNS510.

Voorbeeld VW premium carkit:
Afbeelding

Afbeelding
Gr. Wehoo.
Afbeelding
KlouxOne

Bericht door KlouxOne »

Wat raar. mn stuurwiel is zeker origineel van een edition 30. als ik op het telefoontje druk gebeurd er niks. ook kan ik niet met mn menu switch knop bij het telefoon boek etc komen. allen via de rns kan ik door mn telefoon boek scrollen en zoeken. en nummers intoetsen zoals de laatste foto die jij net laat zien.

ik zal vanavond ik kijken wat er onder mijn stoel ligt. een vriend van mij vond het ook al vreemd dat ik me telefoon niet via het stuur kan bedienen. zou dat dan betekenen dat het niet goed is aangesloten?

Bedankt voor je hulp alvast
wehoo

Bericht door wehoo »

Ik bedoelde: dat je stuur niet origineel af-fabriek is. Als het achteraf is ingebouwd kan het zijn dat niet alle onderdelen juist zijn aangesloten. ;) 8-)
Gr. Wehoo.
Afbeelding
KlouxOne

Bericht door KlouxOne »

of het stuur achteraf er is in gezet weet ik niet. Net even gekeken onder de stoel maar ik zie niks liggen of hangen :S zou het misschien ergens anders zitten? of kijk ik er overheen? als mn stuur verkeerd is aangesloten. zou het telefoon menu het toch wel moeten doen op de boord computer die tussen RPM en snelheidsmeter in zit? of werkt dat ook niet dan.
wehoo

Bericht door wehoo »

E.e.a. hangt af van de adapter die er tussen zit. Wordt het toch nog de RNS510 even uitbouwen en kijken wat daar achter zit/hangt. Of heb je in je MFA+ display nog andere info, behalve de standaard VW info?
Gr. Wehoo.
Afbeelding
KlouxOne

Bericht door KlouxOne »

nee is heb nog geen extra modules eraan zoals een Kufatec. ik zal binnenkort is kijken wat er achter hangt
wehoo

Bericht door wehoo »

Zal wel "iets" moeten zijn, anders heb je geen bluetooth op je RNS510. De RNS510 heeft zelf geen bluetooth onboard.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Echo..

Bericht door Echo.. »

Hallo iedereen,

Ik weet niet of het probleem inmiddels opgelost is?
Ik heb/had er namelijk ook problemen mee.

Ik heb een soort van oplossing gevonden die werkt indien je toestel gejailbreaked is.
Het probleem doet zich namelijk voor bij een overdracht van audio via bluetooth genaamd A2DP.

Je kan deze uitschakelen in jouw bluetoothprofiel met de Cydia app 'Bluetooth Profile Selector' of 'Bluetooth Service Manager'.
Dan gaat je handsfree bellen gewoon nog via je RNS enkel je berichtentoon, tomtom... gaat dan via je iphonespeaker. (Beter als niets, denk ik dan!)

Volgens mij gaat bluetooth audio streamen dan wel niet meer, maar dat is dan een kwestie van A2DP terug in schakelen wanneer deze gewenst is.

Ik draai trouwens IOS 5.0.1 op mijn Iphone 4.

Groetjes,
Echo..
wehoo

Bericht door wehoo »

Echo.. schreef:Ik heb een soort van oplossing gevonden die werkt indien je toestel gejailbreaked is.
Het probleem doet zich namelijk voor bij een overdracht van audio via bluetooth genaamd A2DP.

Je kan deze uitschakelen in jouw bluetoothprofiel met de Cydia app 'Bluetooth Profile Selector' of 'Bluetooth Service Manager'.
Dan gaat je handsfree bellen gewoon nog via je RNS enkel je berichtentoon, tomtom... gaat dan via je iphonespeaker. (Beter als niets, denk ik dan!)

Volgens mij gaat bluetooth audio streamen dan wel niet meer, maar dat is dan een kwestie van A2DP terug in schakelen wanneer deze gewenst is.

Ik draai trouwens IOS 5.0.1 op mijn Iphone 4.

Groetjes,
Echo..
Handige tip. Zal deze eens gaan proberen. Thanks.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
bzb

Bericht door bzb »

ik heb ook telefoon pakket o.i.d. op mijn rns 510, iphone 4 werkt er perfect op, waarom zou je willen navigeren via de iphone terwijl de mooie 510 het prima kan? ik heb zelf nog een aanvullende vraag, ik heb een knop microfoontje op mijn stuur zitten en zie op youtube wel eens filmpjes van spraak sturen, "call" "map" dat soort opdrachten, maar als ik er bij mij op druk gebeurt er niks, waar kan ik dat instellen?
Timvgti

Bericht door Timvgti »

Op het Engelse GTI forum heb ik het allemaal eens gevraagd en uitgezocht.
Ben er toen precies uitgekomen welke modellen met welke setup werken.
Lees hier: http://www.mk5golfgti.co.uk/forum/index ... 899.0.html

Heb er zelf echter nog nooit eentje gekocht (€€€), maar zoek voor mijn setup een 7P6 modelletje of zijn opvolger (duss 7P6035730 of 5K0035730D) ...
Blijft belachelijk dat er nog steeds geen zielig simpel bluetooth chipje standaard in een rns510 ziet.
Bij elke Kia/Hyundai/Renault/etc. die je tegenwoordig koopt zit standaard al Bluetooth!
Laatst gewijzigd door Timvgti op 09 jun 2012, 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.
staffpride
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Contacteer:

Bericht door staffpride »

bzb schreef:ik heb ook telefoon pakket o.i.d. op mijn rns 510, iphone 4 werkt er perfect op, waarom zou je willen navigeren via de iphone terwijl de mooie 510 het prima kan? ik heb zelf nog een aanvullende vraag, ik heb een knop microfoontje op mijn stuur zitten en zie op youtube wel eens filmpjes van spraak sturen, "call" "map" dat soort opdrachten, maar als ik er bij mij op druk gebeurt er niks, waar kan ik dat instellen?
dat kan je coderen met vagcom
MVG EMServices

Afbeelding
mhoutman
Type auto: Golf R20

Bericht door mhoutman »

ik probeer het maar weer eens:

is er hier al iemand die een iPhone met de laatste TomTom versie 1.11 over zijn RNS 510 systeem speakers MY 2011 te horen krijgt ? De laatste versie van Tomtom iOS 1.11 (http://itunes.apple.com/nl/app/tomtom-w ... 75062?mt=8) ondersteunt nu A2DP maar ik krijg het niet voor elkaar.

wehoo

Bericht door wehoo »

Zojuist even geprobeerd. Niet dat het zinvol is, maar het kan wel.
TomTom (op Iphone 4) verbonden met RNS510 (Kufatec Fiscon BP). A2DP en TomToms navigatiestem is te horen. Helaas het volgende "euvel": het eerste stukje tekst valt (waarschijnlijk door te traagheid van de overdracht, A2DP wordt opnieuw aangezet) weg.

Naast het Apple IOS (4.1) BT protocol gebruik ik een ander BT protocol. Dit maakt echter voor bovenstaand geen verschil.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Electronica en Audio / Video”