Benzine

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVI.
sandertjah1988
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 mei 2012, 20:40
Type auto: Golf 6 GTI

Re: Benzine

Bericht door sandertjah1988 »

ben wel benieuwd ;)
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Benzine

Bericht door MkVI Nmgn »

Geachte Baas,

Ik zal met smacht wachten op het resultaat die u & uw chauffeur ondervinden
En het klopt inderdaad dat Aral102 alleen net over de grens verkocht word,
Als u dan toch Euro98 gaat tanken doe dat dan bij een BP tankstation en tank dan de BP Ultimate u & uw chauffeur zullen zeker het verschil merken in uw Maybach 62S Landaulet ~ V12 5.5L 612 pk
Succes en veel plezier
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Benzine

Bericht door wehoo »

Baasonur is een (internet) hoax. :idea: Snel verwijderen hier. ;)
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Benzine

Bericht door staffpride »

baasonur schreef:Kijk, dat zijn antwoorden die ik op doelde.
Voor zo ver mijn kennis reikt, staat Aral hier net over de grens in Duitsland.
Ik zal mijn chauffeur eens opdracht geven Euro 98 te tanken en zal uiteraard de resultaten naar U sturen.
Afbeelding
MVG EMServices

Afbeelding
Gebruikersavatar
Chris5gti
Berichten: 1837
Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: zuid limburg

Re: Benzine

Bericht door Chris5gti »

:lol: Maybach ... ondertussen staat er meschien wel een 30 pk fiat panda voor de deur ;)
Gebruikersavatar
Verlengsnoer
Berichten: 1814
Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19

Re: Benzine

Bericht door Verlengsnoer »

Dus dat. +1

Ik zit hier omdat ik een golf heb als ik een maybach of grt had zat ik hier niet.

:-)
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Benzine

Bericht door bzb »

er rijd maar 1 laundalet in nederland en die is zeker niet van een tur... ehm Onur ;)
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Benzine

Bericht door staffpride »

bzb schreef:er rijd maar 1 laundalet in nederland en die is zeker niet van een tur... ehm Onur ;)
:lol: :mrgreen:
MVG EMServices

Afbeelding
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Benzine

Bericht door staffpride »

Zou dit hem zijn :?:

Op euro 95 wel te verstaan :lol: :lol:

Ik heb nog nooit 170 gerijden leugenaar whahaha :lol:


MVG EMServices

Afbeelding
kevin78
Berichten: 760
Lid geworden op: 11 mei 2011, 18:38
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Overijssel

Re: Benzine

Bericht door kevin78 »

Pff wat begint het toch elke weer te kriebelen bij dat filmpje !!! :evil:
baasonur
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 jun 2012, 21:34
Type auto: Maybach Landaulet

Re: Benzine

Bericht door baasonur »

bzb schreef:er rijd maar 1 laundalet in nederland en die is zeker niet van een tur... ehm Onur ;)
Guit, waar baseert ge het op dat ik in Nederland woon, eilaas woon ik in België.
Maybach 62S Landaulet ~ V12 5.5L 612 pk ~ 0-100 in 5.1s
Gebruikersavatar
Chris5gti
Berichten: 1837
Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: zuid limburg

Re: Benzine

Bericht door Chris5gti »

baasonur schreef:
bzb schreef:er rijd maar 1 laundalet in nederland en die is zeker niet van een tur... ehm Onur ;)
Guit, waar baseert ge het op dat ik in Nederland woon, eilaas woon ik in België.
dan maak morgen een foto van je auto met de krant op de moterkap (leesbaar ) met de datum van morgen , met baasonur erop geschreven dan geloof ik je :lol:
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Benzine

Bericht door staffpride »

Chris5gti schreef:
baasonur schreef:
bzb schreef:er rijd maar 1 laundalet in nederland en die is zeker niet van een tur... ehm Onur ;)
Guit, waar baseert ge het op dat ik in Nederland woon, eilaas woon ik in België.
dan maak morgen een foto van je auto met de krant op de moterkap (leesbaar ) met de datum van morgen , met baasonur erop geschreven dan geloof ik je :lol:
+1 :lol: :lol: :lol:
MVG EMServices

Afbeelding
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Benzine

Bericht door Race Eend »

Chris5gti schreef:v power is hier 100 octaan .. of bedoel je de 95 van shell ? De 98/100/102 octaan is ook klopvaster heeft dus een hogere verbrandings temperatuur waardoor je moter veel soepeler en beter rijdt .

Klopt ten dele hij heeft geen hogere verbrandingstemperatuur, maar lager! Bovendien is Vpower in Nederland overal 95-97 octaan. zeker geen 98/100 (dat is Duitsland!)
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Gebruikersavatar
Vince82
Berichten: 694
Lid geworden op: 27 nov 2011, 01:09
Locatie: Noord Holland

Re: Benzine

Bericht door Vince82 »

Race Eend schreef:
Chris5gti schreef:v power is hier 100 octaan .. of bedoel je de 95 van shell ? De 98/100/102 octaan is ook klopvaster heeft dus een hogere verbrandings temperatuur waardoor je moter veel soepeler en beter rijdt .

Klopt ten dele hij heeft geen hogere verbrandingstemperatuur, maar lager! Bovendien is Vpower in Nederland overal 95-97 octaan. zeker geen 98/100 (dat is Duitsland!)
V-power is gewone Euro 95 met daaraan wat additieven toegevoegt.
_______________________________________________________________________________
Vince82
_______________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Chris5gti
Berichten: 1837
Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: zuid limburg

Re: Benzine

Bericht door Chris5gti »

Race Eend schreef:
Chris5gti schreef:v power is hier 100 octaan .. of bedoel je de 95 van shell ? De 98/100/102 octaan is ook klopvaster heeft dus een hogere verbrandings temperatuur waardoor je moter veel soepeler en beter rijdt .

Klopt ten dele hij heeft geen hogere verbrandingstemperatuur, maar lager! Bovendien is Vpower in Nederland overal 95-97 octaan. zeker geen 98/100 (dat is Duitsland!)

Oh ja ik woon bijna in duitsland dus ik ga hier 100 meter verderop in duitland altijd tanken bij shell (100) of aral (102 ) . De temperatuur in de verbrandingsruimte word dus lager bij meer octaan ? Dan ben ik vast in de war met iets anders , ik dacht hoger .. mja vermensen is gisselijk he ;)
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Benzine

Bericht door wehoo »

Chris5gti schreef:
Race Eend schreef:
Chris5gti schreef:v power is hier 100 octaan .. of bedoel je de 95 van shell ? De 98/100/102 octaan is ook klopvaster heeft dus een hogere verbrandings temperatuur waardoor je moter veel soepeler en beter rijdt .

Klopt ten dele hij heeft geen hogere verbrandingstemperatuur, maar lager! Bovendien is Vpower in Nederland overal 95-97 octaan. zeker geen 98/100 (dat is Duitsland!)

Oh ja ik woon bijna in duitsland dus ik ga hier 100 meter verderop in duitland altijd tanken bij shell (100) of aral (102 ) . De temperatuur in de verbrandingsruimte word dus lager bij meer octaan ? Dan ben ik vast in de war met iets anders , ik dacht hoger .. mja vermensen is gisselijk he ;)
In Duitsland is bij Shell V-Power 5% bio gemengd. Bij Aral Ultimate 102 is dit niet.
Verschillende testen concluderen dat het verschil tussen Aral Ultimate 102 en Ron95 niet meer dan 2% is en derhalve te verwaarlozen. :o :D Aral heeft bij die tankstations waar Ultimate 102 wordt geleverd, Ron98 weggehaald.

Die Oktanzahl gibt die "Klopffestigkeit" des Kraftstoffs an. Sie wird nach ROZ (Research-Oktanzahl) unter bestimmten Prüfbedingungen mit genau definierten Prüfmotoren ermittelt. Normalbenzin hat mit 91 ROZ den niedrigsten Wert, Superbenzin hat 95 ROZ, Super Plus liegt mit 98 ROZ am oberen Ende. Je höher die Oktanzahl, desto höher ist die Selbstzündungstemperatur bei Ottokraftstoffen und desto niedriger ist die Klopfneigung bei der Verbrennung (Benzin 450-550 °C, Super 480-700 °C Selbstzündungstemperatur).

Der Klopfsensor ist außen am Motor angebracht und verhindert schädliche Selbstzündungen.
Der Effekt des Klopfens entsteht durch eine außerzyklische unkontrollierte Verbrennung, die für extreme Temperaturen im Zylinder sorgt. Diese hohen Wärmemengen belasten Motorbauteile wie Kolben, Ventile und Zylinderkopf stark und können zu Beschädigungen führen.
Der Klopfsensor registriert den Körperschall des Motors.
Das Motorsteuergerät gleicht die Messimpulse mit den gespeicherten Sollwerten ab und greift entsprechend in die Steuerung von Motor, Einspritzung und Zündung ein, bevor die Verbrennung die Klopfgrenze erreicht.
Der Klopfsensor erkennt auch die Kraftstoffqualität. Je höher die Oktanzahl, desto klopffester ist der Kraftstoff. Das heißt: Super Plus mit 98 Oktan zündet bei einer höheren Temperatur als Normalbenzin mit 95 Oktan. Steht jedoch nur eine geringere Kraftstoffqualität zur Verfügung, korrigiert das Motorsteuergerät aufgrund der Informationen vom Klopfsensor automatisch den Zündzeitpunkt. Eine Beschädigung des Motors wird somit vermieden.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VI GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 7 gasten