Animo Fotoworkshop

Alle gerelateerde Foto's Video's en andere Media items
Gebruikersavatar
schaef
Berichten: 335
Lid geworden op: 02 mei 2012, 11:17
Type auto: GTI 7 Perfom

Re: Animo Fotoworkshop

Bericht door schaef »

KlouxOne schreef:kijk aan een mark 3 :) ik schiet zelf met een mark 2 ik ben zelf ook "fotograaf" van beroep :) ik schiet voornamelijk met tilt shift lenzen. Ik doe eigenlijk alleen maar product fotogafie.

en jij Schaef?

Ik fotografeer over het algemeen natuur, maar ook autosport, en ik heb thuis een studio waar ik portretten doe.
Maar heb ook fotoshoots buiten gedaan van kinderen. Verder doe ik ook bedrijfsfotografie.

Wat ik niet doe is macro.
Gr
Menno
Wilcoos
Berichten: 1601
Lid geworden op: 12 mei 2011, 00:00
Type auto: Golf GTI V

Re: Animo Fotoworkshop

Bericht door Wilcoos »

Wat vinden de fotografen hier van een canon 1100d vs 600/650d? Wat zijn precies de verschillen om op te letten en waarom?
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
Gebruikersavatar
schaef
Berichten: 335
Lid geworden op: 02 mei 2012, 11:17
Type auto: GTI 7 Perfom

Re: Animo Fotoworkshop

Bericht door schaef »

Wilco, het ligt een beetje wat je met de camera wil gaan doen, maar de 1100d is een echte instap Dslr, snelheid van processor is niet hoog, en verder ook de snelheid van aantal beelden per/sec is laag. Ook heeft hij minder pixels.

De 600 is al een flinke stap beter dan de 1100d maar heeft ook een hogere snelheid met beelden per sec.

De 650 heeft denk ik als enig voordeel de processor die wat sneller is waardoor je iets hogere snelheid haalt wat beelden per sec. en misschien wat progamma's. Verder zijn beide camera's bijna het zelfde uitgevoerd.

Dat is wat ik zo even kan zien in een vergelijk. Maar wat wil je gaan doen met de camera. De meeste winst haal je uiteindelijk uit de lenzen. Maar een "slechte" body met een goede lens geeft ook niet het beste resultaat. Je kan hier een middenweg in bewandelen, maar ga je verder dan kom je de beperkingen van camera en lens vanzelf wel tegen.
Gr
Menno
Wilcoos
Berichten: 1601
Lid geworden op: 12 mei 2011, 00:00
Type auto: Golf GTI V

Re: Animo Fotoworkshop

Bericht door Wilcoos »

Ik wil als thuis gebruiker een beetje overal foto's van maken. Wel veel van bewegend beeld, auto's, kitesurfen enz. Dus denk dat die snelheid wel een must is???
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
Gebruikersavatar
schaef
Berichten: 335
Lid geworden op: 02 mei 2012, 11:17
Type auto: GTI 7 Perfom

Re: Animo Fotoworkshop

Bericht door schaef »

Wilcoos schreef:Ik wil als thuis gebruiker een beetje overal foto's van maken. Wel veel van bewegend beeld, auto's, kitesurfen enz. Dus denk dat die snelheid wel een must is???

Ja dan is de snelheid mooi meegenomen, ik weet niet wat het prijsverschil tussen beide, maar verder zit er niet vee verschil in.
Wel zit er een snellere processor die de foto's ook sneller weg kan schrijven, zodat je niet snel met een volgelopen buffer zit.
Gr
Menno
Gebruikersavatar
Hagar
Berichten: 354
Lid geworden op: 06 mei 2011, 19:02
Type auto: Golf VII GTI

Re: Animo Fotoworkshop

Bericht door Hagar »

Hoe ga je de foto's bekijken (afdrukken op papier, full size op dvd/TV)? Wil je er ook mee kunnen filmen?
Voor het fotograferen van kite surfen bv moet je best wel dichtbij staan voor een goed resultaat of beschikken over een stevige zoom lens (die je overigens ook kunt huren) en een snelle camera. In een natte omgeving is spatwater dicht ook niet onbelangrijk.
Voor foto's waar het vooral gaat om het vastleggen van het moment en niet zozeer om "prijzen mee te winnen" zou ik kiezen voor een handzaam formaat en geen geklooi (en gesjouw) met lenzen. Wil je meer dan zou je m.i. moeten investeren in het materiaal met de overweging dat een body vrij snel verouderd (zeker een instapmodel) en lenzen lang mee gaan.
Soms kun je een gebruikte camera kopen uit een hogere prijsklasse, ik zou dat persoonlijk niet snel doen bij een particulier maar sommige fotoshops verkopen ook occasions... En dan krijg je veel meer camera voor het geld waar je anders een instapmodel van koopt.

Bottom line: je budget en ambitie /commitment zijn de bepalende factoren. Heb je weinig budget (zeg beneden de 650,-) dan zou ik kiezen voor een goede compactcamera want voor een goede spiegelreflex camera met goede zoomlens ga je (nieuw) al snel (ver) over de 1000 heen. Kies je toch voor een instapmodel met dito lens dan ga je er denk ik spijt van krijgen omdat de kwaliteit van een beginners lens een heel eind uit de buurt blijft van een (semi)professionele lens, voor Canon is dat de "L" serie. Als objectief zou ik bv de 70-200 F4 aanbevelen (580,-), maar dat is niet heel veel zoom. Als body de 60D, dan ben je denk ik goed onderweg maar wel 1300,- armer. Om je setje compleet te maken: macro lens 500,- en een groothoek 700,- (allemaal L lenzen).
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: Animo Fotoworkshop

Bericht door Timvgti »

Je kan ook heel goed lijken voor een tweedehands set.
Bijv een interessante 50D met objectieven.
Velen stoppen met de hobby en bieden dan een mooie complete set aan.
Vooral interessant als er bijv lichtgevoelige groothoek, portret en zoom/tele objectieven bij zitten.
Uiteraard wel iemand mee nemen die weet hoe je kan bekijken en testen of de apparatuur 100% is.
Wilcoos
Berichten: 1601
Lid geworden op: 12 mei 2011, 00:00
Type auto: Golf GTI V

Re: Animo Fotoworkshop

Bericht door Wilcoos »

schaef schreef:
Wilcoos schreef:Ik wil als thuis gebruiker een beetje overal foto's van maken. Wel veel van bewegend beeld, auto's, kitesurfen enz. Dus denk dat die snelheid wel een must is???

Ja dan is de snelheid mooi meegenomen, ik weet niet wat het prijsverschil tussen beide, maar verder zit er niet vee verschil in.
Wel zit er een snellere processor die de foto's ook sneller weg kan schrijven, zodat je niet snel met een volgelopen buffer zit.
Prijs verschil tussen de 1100D en verder is volgens mij redelijk groot. Bijna het dubbele.

1100D - 360,-
600D - 550,-
650D - 720,-
60D - 800,-
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
Gebruikersavatar
schaef
Berichten: 335
Lid geworden op: 02 mei 2012, 11:17
Type auto: GTI 7 Perfom

Re: Animo Fotoworkshop

Bericht door schaef »

Ja daar zit wel wat verschil tussen, ook het verschil tussen de 600 en 650 is best veel voor eigenlijk alleen een andere processor.

Maar hoe hoger de prijs hoe beter de camera in dit geval, je zal voor jezelf de keuze moeten maken wat je wilt uitgeven.
De 60D is ook een goede maar verschil weer niet heel veel met de 650D. Het zijn maar kleine verschillen iedere keer maar toch groot genoeg om de stap hoger wel te maken.

Tweedehands kan altijd, ik heb net mijn back-up 7d ook verkocht aan iemand die een 40D had verkocht. Je moet alleen weten van wie en wat er mee gedaan is maar dat blijft lastig.

Wat Hagar aangeeft kan natuurlijk ook een tweedehands bij een fotozaak maar dan weet je nog niet echt wat er mee gebeurd is en de 2maanden garantie zijn echt zo voorbij. En ja de 70-200mm lijkt niet veel maar je hebt te maken met cropfactor van 1.6x bij deze camera's dus word 200mm toch alweer 320mm wat toch al aardig zoom is hoor.

Je zou ook met je vraag naar een fotozaak kunnen gaan en eens gaan spelen met bv 2 modellen die je op het oog hebt. Vaak verkopen ze de camera met een lens en dat speelt ook mee, heb je lenzen, wat wil je verder gaan kopen/wat heb je nodig???

Allemaal vragen die je mee moet laten gelden in je aankoop.

maar ik denk dat je met een 1100d snel tegen het maximale van de camera aan gaat lopen.
Gr
Menno
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: Animo Fotoworkshop

Bericht door Crokko »

Mijn advies zou zijn:
Bepaal je budget, ga eens kijken wat je ervoor hebt (even vasthouden in de winkel) en of dat overeenkomt met je wensen.
Koop een spiegelreflex met een lens die geschikt is voor jouw doel.

Een goeie fotograaf maakt betere foto's met een goedkope camera, dan een leek met het duurste van het duurste.

Heeft niemand in je omgeving een camera waar je even mee mag rotzooien?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hagar
Berichten: 354
Lid geworden op: 06 mei 2011, 19:02
Type auto: Golf VII GTI

Re: Animo Fotoworkshop

Bericht door Hagar »

Crokko schreef:Een goeie fotograaf maakt betere foto's met een goedkope camera, dan een leek met het duurste van het duurste
Dat klopt maar die goede fotograaf loopt juist daardoor sneller tegen de beperkingen aan van de goedkope camera waardoor goedkoop duurkoop wordt als er opnieuw geïnvesteerd moet worden... Het is zo frustrerend om 'het moment' te missen of een goede foto te maken, maar met een goedkope lens waardoor de foto ongeschikt is om te vergroten oid. Had dan toch maar geïnvesteerd in die duurdere camera/lens.
Als het je hobby is zou ik investeren in goed materiaal, is het vooral tbv de vakantieperiode, dan niet.
Gebruikersavatar
schaef
Berichten: 335
Lid geworden op: 02 mei 2012, 11:17
Type auto: GTI 7 Perfom

Re: Animo Fotoworkshop

Bericht door schaef »

Krijg net een mail kamera express 4 en 5 aug tweedehandsdagen 6maanden garantie.
Gr
Menno
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3558
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Animo Fotoworkshop

Bericht door NICO! »

Groeten, Nico
Wilcoos
Berichten: 1601
Lid geworden op: 12 mei 2011, 00:00
Type auto: Golf GTI V

Re: Animo Fotoworkshop

Bericht door Wilcoos »

Die mail kreeg ik ook ja, daar ga ik meestal ook heen maar zag nog niet iets interessants tussen de occassions zitten.

Als ik de reacties hierboven zo lees denk ik aan een 600D. Moet alleen nog even gaan kijken/denken welke kit dan eventueel leuk is.
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: Animo Fotoworkshop

Bericht door KlouxOne »

Ik zelf koop hier al een tijdje spullen http://www.calumetphoto.nl/

goede winkel. personeel weet erg veel
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: Animo Fotoworkshop

Bericht door Crokko »

Hagar schreef:
Crokko schreef:Een goeie fotograaf maakt betere foto's met een goedkope camera, dan een leek met het duurste van het duurste
Dat klopt maar die goede fotograaf loopt juist daardoor sneller tegen de beperkingen aan van de goedkope camera waardoor goedkoop duurkoop wordt als er opnieuw geïnvesteerd moet worden... Het is zo frustrerend om 'het moment' te missen of een goede foto te maken, maar met een goedkope lens waardoor de foto ongeschikt is om te vergroten oid. Had dan toch maar geïnvesteerd in die duurdere camera/lens.
Als het je hobby is zou ik investeren in goed materiaal, is het vooral tbv de vakantieperiode, dan niet.
Zei ik niet precies hetzelfde met deze zin?
Crokko schreef:Bepaal je budget, ga eens kijken wat je ervoor hebt (even vasthouden in de winkel) en of dat overeenkomt met je wensen.
Alleen deze moet je me eens uitleggen:
Hagar schreef:Het is zo frustrerend om 'het moment' te missen of een goede foto te maken, maar met een goedkope lens waardoor de foto ongeschikt is om te vergroten oid. Had dan toch maar geïnvesteerd in die duurdere camera/lens.
Het moment missen, is dat afhankelijk van je apparatuur?
Is een 'goede foto' maken frustrerend?
Het vergroten van een foto heeft binnen alle redelijkheid niet veel met je objectief te maken. De ISO-waarde en het aantal megapixels (wat overigens rijkelijk aanwezig is tegenwoordig) zal daar meer invloed op hebben.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hagar
Berichten: 354
Lid geworden op: 06 mei 2011, 19:02
Type auto: Golf VII GTI

Re: Animo Fotoworkshop

Bericht door Hagar »

Crokko schreef:Het moment missen, is dat afhankelijk van je apparatuur?
Als je pech hebt zeker. Bv omdat je ISO niet hoog genoeg kan of omdat je camera te traag opstart of te traag foto's wegschrijft waardoor je buffer vol loopt. En zo kan ik nog wel ff doorgaan maar als je de specs van een camera bestudeert kom je er zelf ook wel uit ;)
Crokko schreef:Is een 'goede foto' maken frustrerend?
Kritisch reageren is prima maar je moet wel goed lezen. Na de komma staat nog een stukje...
Crokko schreef:Het vergroten van een foto heeft binnen alle redelijkheid niet veel met je objectief te maken. De ISO-waarde en het aantal megapixels (wat overigens rijkelijk aanwezig is tegenwoordig) zal daar meer invloed op hebben.
Het objectief bepaalt niet de grote van je foto (schreef ik ook niet) maar de kwaliteit ervan wel. Verschilt ook per objectief, maar in z'n algemeenheid heeft een matige (instap) lens nu eenmaal z'n beperkingen. Op klein formaat valt het nog wel mee maar zodra je full size gaat wordt het pijnlijk. Hoewel dat laatste afhankelijk is van de eisen die je stelt. Dat is ook de reden dat er een aanzienlijk verschil is tussen lenzen gericht op de amateur en (semi)professional. ISO waarden en megapixels worden bepaalt door je camera, niet door je lens...
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Animo Fotoworkshop

Bericht door staffpride »

Vergeet de snelheid van je opslag kaart niet. Is ook heel belangrijk.

Ik kan je vertellen dat het buffer van mijn eos 350 d echt niet volloopt icm een degelijke opslagkaart.

Met het kaartje wat er destijds bijgeleverd zat loopt het buffer van de camera (ook pas) bij 10 a 15 foto's vol, maar heb het toen de tijd getest met een nieuwe kwaliteits opslagkaart en kon de knop in blijven houden met een snelle sluitingstijd op raw.
Liep zo naar de 50 foto's zonder dat zijn buffer vol liep.

Ook de opstarttijd is heel snel, aanzetten en schieten maar. En dan is de 350D inmiddels toch wel een gedateerd toestel, maar kan er prachtige foto's mee maken.

Lijkt mij dat de opvolgers (zoals de 600D/650D) betere specificaties hebben.

Dus het missen van het moment zal je niet zo snel meemaken
MVG EMServices

Afbeelding
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: Animo Fotoworkshop

Bericht door Crokko »

Hagar schreef:
Crokko schreef:Het moment missen, is dat afhankelijk van je apparatuur?
Als je pech hebt zeker. Bv omdat je ISO niet hoog genoeg kan of omdat je camera te traag opstart of te traag foto's wegschrijft waardoor je buffer vol loopt. En zo kan ik nog wel ff doorgaan maar als je de specs van een camera bestudeert kom je er zelf ook wel uit ;)
Crokko schreef:Is een 'goede foto' maken frustrerend?
Kritisch reageren is prima maar je moet wel goed lezen. Na de komma staat nog een stukje...
Crokko schreef:Het vergroten van een foto heeft binnen alle redelijkheid niet veel met je objectief te maken. De ISO-waarde en het aantal megapixels (wat overigens rijkelijk aanwezig is tegenwoordig) zal daar meer invloed op hebben.
Het objectief bepaalt niet de grote van je foto (schreef ik ook niet) maar de kwaliteit ervan wel. Verschilt ook per objectief, maar in z'n algemeenheid heeft een matige (instap) lens nu eenmaal z'n beperkingen. Op klein formaat valt het nog wel mee maar zodra je full size gaat wordt het pijnlijk. Hoewel dat laatste afhankelijk is van de eisen die je stelt. Dat is ook de reden dat er een aanzienlijk verschil is tussen lenzen gericht op de amateur en (semi)professional. ISO waarden en megapixels worden bepaalt door je camera, niet door je lens...
Prima, zullen we het hierbij houden? :roll: :mrgreen:
Het is off-topic en Wilcoos heeft er ook niets aan. :lol:

Greetz
Afbeelding
Gebruikersavatar
schaef
Berichten: 335
Lid geworden op: 02 mei 2012, 11:17
Type auto: GTI 7 Perfom

Re: Animo Fotoworkshop

Bericht door schaef »

Voor degene die geïnteresseerd zijn in de workshop, ik wil dit in September gaan doen. Weet niet of dit uitkomt bij jullie.
Gr
Menno
Wilcoos
Berichten: 1601
Lid geworden op: 12 mei 2011, 00:00
Type auto: Golf GTI V

Re: Animo Fotoworkshop

Bericht door Wilcoos »

Zolang het niet eind september is, dan ga ik op vakantie namelijk. ;)
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
Gebruikersavatar
schaef
Berichten: 335
Lid geworden op: 02 mei 2012, 11:17
Type auto: GTI 7 Perfom

Re: Animo Fotoworkshop

Bericht door schaef »

Moet even kijken hoe met het mijn eigen vakantie gaat, ben namelijk weer begin Sept terug.
Gr
Menno
Gebruikersavatar
ExXx
Berichten: 226
Lid geworden op: 14 jun 2011, 22:24
Type auto: Golf VII GTI Perf
Locatie: Randstad

Re: Animo Fotoworkshop

Bericht door ExXx »

Ik maak hier graag tijd voor, datum maakt me niet zoveel uit.. Op vakantie ben ik toch al geweest ;)
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3558
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Animo Fotoworkshop

Bericht door NICO! »

Ik kan bijna niet wachten......
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
schaef
Berichten: 335
Lid geworden op: 02 mei 2012, 11:17
Type auto: GTI 7 Perfom

Re: Animo Fotoworkshop

Bericht door schaef »

Ik ben weer terug uit IJsland, een top vakantie gehad en maar 4500 foto's gemaakt, dus ben wel even zoet met bewerken.
Afbeelding

Maar is er nog belangstelling voor de workshop, wil deze dan eerdaags gaan doen. Locatie zal worden waar ik de foto's van mijn auto heb gemaakt.
Is het oude Bruynzeel terrein in Zaandam.
Gr
Menno
Plaats reactie

Terug naar “Foto / Video / Media Album”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten