Ervaringen met chiptuning.
Re: Ervaringen met chiptuning.
Nou afgelopen zaterdag dus stage I bij JD ondergaan. Had al wel is in een handbak gereden met chip van JD. Maar wat ben ik onder de indruk icm met DSG, auto is echt voor mijn bruut snel geworden, en je voelt dat het koppel verloop strak is, elke keer als ie door schakelt lijkt het erop of hij weer harder door trekt. Samen met dat razendsnelle schakelen van de DSG geeft echt een agressief en super snel gevoel. Volgens mij krijgt menig andere auto het hier knap moeilijk mee. Helaas nog niet echt goed langer vol kunnen doortrekken hier in Nederland, dus maar weer is snel naar Duitsland. Ik ben echt helemaal tevreden
Met spinnende wielen bij volgas in zijn 1 en 2 op droog wegdek en soms heel licht zelfs in zijn 3 nog zal wel wat bandjes gaan kosten
ik zal het meteen invullen als eerste :
Type Gti : Golf GTI V
Gechipped door : JD
Soort chip : standaard
Kosten : 690,- (normaal)
Vermogen / koppel voor tuning : 200pk / 280 NM
Vermogen / koppel na tuning : +/- 250 / 360 Nm
Bijzonderheden : Diverter valve ook meteen vervangen, was goed stuk
Met spinnende wielen bij volgas in zijn 1 en 2 op droog wegdek en soms heel licht zelfs in zijn 3 nog zal wel wat bandjes gaan kosten
ik zal het meteen invullen als eerste :
Type Gti : Golf GTI V
Gechipped door : JD
Soort chip : standaard
Kosten : 690,- (normaal)
Vermogen / koppel voor tuning : 200pk / 280 NM
Vermogen / koppel na tuning : +/- 250 / 360 Nm
Bijzonderheden : Diverter valve ook meteen vervangen, was goed stuk
VW Golf GTI DSG MKVII
Voorheen :
Passat B7 1.4 TSI DSG Variant
VW Golf GTI DSG MKV
Saab Aero 9.5
Voorheen :
Passat B7 1.4 TSI DSG Variant
VW Golf GTI DSG MKV
Saab Aero 9.5
Re: Ervaringen met chiptuning.
en beetje lastig om het precies te doen, maar heb het vandaag geprobeerd te klokken, en kom op ongeveer 6,2 s uit, das toch wel rete snel!!!
VW Golf GTI DSG MKVII
Voorheen :
Passat B7 1.4 TSI DSG Variant
VW Golf GTI DSG MKV
Saab Aero 9.5
Voorheen :
Passat B7 1.4 TSI DSG Variant
VW Golf GTI DSG MKV
Saab Aero 9.5
Re: Ervaringen met chiptuning.
Heren,
En als je dan getuned bent ga het dan niet zoals deze Nissan eigenaar in Nederland testen.
"Nissan GT-R doing 191 mph (308 km/h) on the Driemerenweg (N205).
This car is chiptuned, it delivers 540 HP instead of 480 HP, goes from 0-60 mph in 3,5 seconds and has a top speed of 198 mph (320 km/h)."
Deze eigenaar is inmiddels op het politiebureau ontboden om een en ander te komen uitleggen.
Groet Rob
En als je dan getuned bent ga het dan niet zoals deze Nissan eigenaar in Nederland testen.
"Nissan GT-R doing 191 mph (308 km/h) on the Driemerenweg (N205).
This car is chiptuned, it delivers 540 HP instead of 480 HP, goes from 0-60 mph in 3,5 seconds and has a top speed of 198 mph (320 km/h)."
Deze eigenaar is inmiddels op het politiebureau ontboden om een en ander te komen uitleggen.
Groet Rob
Re: Ervaringen met chiptuning.
Nieuws gekeken? (Was zojuist in het RTL nieuws).
De (zeer) jonge rijder was niet de eigenaar. Hij reed 150 km/u in de bebouwde kom en 308 km/u buiten de bebouwde kom (fimpje).
De auto zou in beslag genomen kunnen worden, ook al is de rijder niet de eigenaar.
De (zeer) jonge rijder was niet de eigenaar. Hij reed 150 km/u in de bebouwde kom en 308 km/u buiten de bebouwde kom (fimpje).
De auto zou in beslag genomen kunnen worden, ook al is de rijder niet de eigenaar.
Gr. Wehoo.
- Race Eend
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Locatie: Lochem
- Contacteer:
Re: Ervaringen met chiptuning.
beetje boel offtopic, wat heeft die nissan met ervaringen chiptuning te maken?
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Re: Ervaringen met chiptuning.
Hoi Wehoo,
Ik zag het op de site van de Telegraaf en heb het filmje toen even "gegoogled".
Niet echt slim toch? Zoiets kun je beter over de oostgrens proberen.
Groet Rob
Ik zag het op de site van de Telegraaf en heb het filmje toen even "gegoogled".
Niet echt slim toch? Zoiets kun je beter over de oostgrens proberen.
Groet Rob
Re: Ervaringen met chiptuning.
precies, was net aan het benadrukken hoe tevreden ik benRace Eend schreef:beetje boel offtopic, wat heeft die nissan met ervaringen chiptuning te maken?
VW Golf GTI DSG MKVII
Voorheen :
Passat B7 1.4 TSI DSG Variant
VW Golf GTI DSG MKV
Saab Aero 9.5
Voorheen :
Passat B7 1.4 TSI DSG Variant
VW Golf GTI DSG MKV
Saab Aero 9.5
Re: Ervaringen met chiptuning.
Misschien wel, maar ik vond het wel aardig om te plaatsen en vond zo snel geen betere plek.Race Eend schreef:beetje boel offtopic, wat heeft die nissan met ervaringen chiptuning te maken?
Groet Rob
Re: Ervaringen met chiptuning.
idd offtopic maar... inbeslagname gaat niet (is nl. niet waargenomen door een opsporingsambtenaar), heterdaad is ook niet meer van toepassing en bewijs is er wel via video, maar niet gefilmd door geijkte camera-auto van KLPD) of geflitst (geijkte snelheidsmeter/camera) en artikel 5 wordt ook lastig omdat het wederom niet door een opsporingsambtenaar is gezien. In het buitenland gelden (afwijkende) bewijsmogelijkheden.
Ter illustratie: als jij iemand als prive-persoon aan het filmen bent die door rood zou rijden, kun je daar wel mee naar het bureau, maar zullen ze daar echt geen beschikking van op (mogen) maken.
Ter illustratie: als jij iemand als prive-persoon aan het filmen bent die door rood zou rijden, kun je daar wel mee naar het bureau, maar zullen ze daar echt geen beschikking van op (mogen) maken.
Grtz. Floppie
VW Golf V GTI - Edition 30 - 344 PK/448 Nm
VW Golf V GTI - Edition 30 - 344 PK/448 Nm
- MartijnGTI
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:30
- Type auto: Golf 5 GTI
- Locatie: Overijssel
Re: Ervaringen met chiptuning.
Ga ik gewoon verder waar we gebleven waren, chiptuning!
Type Gti : Golf V GTI
Bouwjaar: 4-2005
Gechipped door : JD Engineering
Soort chip : stage 1
Kosten : 690 euro (minder met groupbuy )
Vermogen / koppel voor tuning : 200 pk, 280 Nm
Vermogen / koppel na tuning : 245pk, 350nm (geen uitdraai).
Bijzonderheden : Miste nog ergens 0.1/0.2 bar turbodruk. Volgende week onderhoud en wordt er het een en ander nagekeken/vervangen om die euvel op te lossen.
Type Gti : Golf V GTI
Bouwjaar: 4-2005
Gechipped door : JD Engineering
Soort chip : stage 1
Kosten : 690 euro (minder met groupbuy )
Vermogen / koppel voor tuning : 200 pk, 280 Nm
Vermogen / koppel na tuning : 245pk, 350nm (geen uitdraai).
Bijzonderheden : Miste nog ergens 0.1/0.2 bar turbodruk. Volgende week onderhoud en wordt er het een en ander nagekeken/vervangen om die euvel op te lossen.
- Race Eend
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Locatie: Lochem
- Contacteer:
Re: Ervaringen met chiptuning.
Nu wordt het wel erg een lijstje zo, een regeltje ervaring tot op heden: eronder is misschien ook een nuttige aanvulling?
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
- 3Edition
- Berichten: 296
- Lid geworden op: 06 mei 2011, 17:32
- Type auto: Golf GTI
- Locatie: In de polder
- Contacteer:
Re: Ervaringen met chiptuning.
Ik beperk mij tot een algemene indruk die ik heb na het chiptunen. Lijstjes met Nm's laat ik even voor wat het is. Ik heb ondertussen 3 VW's bij Jeroen, JD Engineering, laten chiptunen. Een GTI IV 20V Turbo, een Passat 3BG en mijn huidige GTI V (mijn huidige Passat 3C zal binnenkort ook wel aan de beurt zijn). Ken Jeroen al sinds tijden cq al sinds zijn fameuse GTI G60 nog donkergrijs was en weet hoe hij werkt en met je auto omgaat. Daarnaast staat hij garant voor chiptuning in optima forma. Niks geen rare 'ABT dipjes' in de vermogensopbouw (sorry ABT fans). Na het chippen heb je gewoon een totaal andere auto! Kortom voor het betere tuningswerk ken ik maar 1 adres...
- RobvR
- Berichten: 1684
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 23:32
- Type auto: MK1 GTI+G60+ED35
- Locatie: Noord Limburg
Re: Ervaringen met chiptuning.
Mijn ervaring met chiptuning: Zoals ik bij het voorstellen al schreef heb ik ziptuning. Dat is dan ook de enige band die ik heb met zip. Tevens ben ik wel iemand die snel iets voelt hoort of zie. Zeker als het niet klopt. Mijn GTI was al voorzien van een zip-chip, ik kon hem gratis laten verwijderen, maar tijdens de proefrit voelde het prima. Ik heb nu 2 tankbeurten ARAL 102 erop zitten (daarvoor 98 goedjes). Zie "tanken aral 102" met mijn bevindingen daarover, maar in het kort..super! Misschien dat deze chip de aral net nodig heeft voor z'n vloeiende prestaties. Bij Hegeman heb ik de R gereden. Ik was niet onder de indruk, mijn GTI voelt sneller. Dit was een goede referentie waarbij mijn gevoel werd bevestigd. Bij JD zullen ze meesterwerk leveren, dat blijkt wel uit de vele positieve reacties en misschien heb ik net geluk met mijn GTI. Als mijn GTI niet van een chip was voorzien dan was ik zeker naar JD gegaan maar ik ben over mn zipper meer dan tevreden.
Groet RobvR
- MartijnGTI
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:30
- Type auto: Golf 5 GTI
- Locatie: Overijssel
Re: Ervaringen met chiptuning.
Mijn ervaring na 5 dagen tuning is deze auto (3 eerdere auto's waren ook JD getuned), bevalt het erg goed. Heerlijk soepel en de tussenacceleraties zijn fenomenaal. Het verbruik is eigenlijk nauwelijks mee geworden, de tank na tuning was bijna 1 op 11 terwijl ik normaal tussen 1 op 11/12 zat. Maar dit wijd ik aan de verse tuning, het is te leuk om het gas even in te trappen
Al met al ben ik tevreden.
Al met al ben ik tevreden.
Re: Ervaringen met chiptuning.
Ik las laatst (ik weet niet meer wie en waar) over iemand die in zijn MK V met JD of extreme tuning een chip stage 1 en een andere downpipe ging organiseren.
Wat voegt die downpipe nou in praktijk toe en is het echt het extra geld waard tov enkel een chip?
Wat voegt die downpipe nou in praktijk toe en is het echt het extra geld waard tov enkel een chip?
- Renekesgti
- Berichten: 1185
- Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
- Type auto: MK7 GTI CS
- Contacteer:
Re: Ervaringen met chiptuning.
@RobvR. Ik ben benieuwd welke waarden je met je ZIP-GTI haalt op de bank? Dit t.o.v. een door JD getuned exemplaar.
- Renekesgti
- Berichten: 1185
- Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
- Type auto: MK7 GTI CS
- Contacteer:
Re: Ervaringen met chiptuning.
Dat verschil met een andere downpipe op een standaard uitlaat ben ik ook wel benieuwd Jonas. Wellicht is er nog verschil of je dit bij een V of VI toepast? Wellicht heeft Chris of Mark het verlossende antwoord.
- RobvR
- Berichten: 1684
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 23:32
- Type auto: MK1 GTI+G60+ED35
- Locatie: Noord Limburg
Re: Ervaringen met chiptuning.
Ik wil hem best wel beschikbaarstellen voor de mannen van JD..... er zal toch verschil uit moeten komen want de zip-chip is er voor vele turbo-motoren en de JD-chip (stage 1) speciaal voor de tfsi? Corrigeer me als ik het fout heb.Renekesgti schreef:@RobvR. Ik ben benieuwd welke waarden je met je ZIP-GTI haalt op de bank? Dit t.o.v. een door JD getuned exemplaar.
Groet RobvR
- Spuugemmer
- Berichten: 1055
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
- Type auto: MK1 GTI
Re: Ervaringen met chiptuning.
Door dat een Milltek downpipe een betere flow heeft (grotere diameter en niet direct een cat tegen de turbo aan) dan de motor meer en makkelijker koppel leveren en doorgaans ook wel iets meer eindschot.JonasV schreef:Ik las laatst (ik weet niet meer wie en waar) over iemand die in zijn MK V met JD of extreme tuning een chip stage 1 en een andere downpipe ging organiseren.
Wat voegt die downpipe nou in praktijk toe en is het echt het extra geld waard tov enkel een chip?
Golf MK1 GTI
- Spuugemmer
- Berichten: 1055
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
- Type auto: MK1 GTI
Re: Ervaringen met chiptuning.
RobvR schreef:Ik wil hem best wel beschikbaarstellen voor de mannen van JD..... er zal toch verschil uit moeten komen want de zip-chip is er voor vele turbo-motoren en de JD-chip (stage 1) speciaal voor de tfsi? Corrigeer me als ik het fout heb.Renekesgti schreef:@RobvR. Ik ben benieuwd welke waarden je met je ZIP-GTI haalt op de bank? Dit t.o.v. een door JD getuned exemplaar.
JD is VAG expert en Zip tuning... Nee nieuwe zin niet beide in een zin.....
Z tuning heeft voor van alles wat zelfs voor auto's die nog niet leverbaar zijn. Z tuning heeft een fantastisch PR apparaat. Probeer maar eens op google.....
Golf MK1 GTI
- Race Eend
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Locatie: Lochem
- Contacteer:
Re: Ervaringen met chiptuning.
Helemaal juist ja, de milltek heeft een veel betere flow en door zijn sportkat minder tegendruk (= minder hitte = beter voor je turbo en spruitstuk).Chris@XT Motorsport schreef:Door dat een Milltek downpipe een betere flow heeft (grotere diameter en niet direct een cat tegen de turbo aan) dan de motor meer en makkelijker koppel leveren en doorgaans ook wel iets meer eindschot.JonasV schreef:Ik las laatst (ik weet niet meer wie en waar) over iemand die in zijn MK V met JD of extreme tuning een chip stage 1 en een andere downpipe ging organiseren.
Wat voegt die downpipe nou in praktijk toe en is het echt het extra geld waard tov enkel een chip?
Zeker na een her-afstelling heeft een auto met een milltek downpipe een stuk beter reagerende turbo (minder turbogat) en blijft beter doorlopen boven de 5500rpm (waar het met de standaard uitlaat echt af gaat bouwen). Een zeer nuttige upgrade, eigenlijk naast de chiptuning dé nuttigste upgrade (op motorisch vlak dan).
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
- Eric H
- Berichten: 351
- Lid geworden op: 19 mei 2011, 20:48
- Type auto: Golf MK5 Gti
- Locatie: Ründümhause
Re: Ervaringen met chiptuning.
Wie is hier bekend met DM-Tuning ?
Ik heb altijd geleerd dat als iets te mooi klinkt om waar te zijn, dat het dat dan meestal ook is....
Echter vraag ik me af of mensen bekend zijn met deze mensen....
Kom geen negatieve verhalen tegen over ze op het I-net....
Ik heb altijd geleerd dat als iets te mooi klinkt om waar te zijn, dat het dat dan meestal ook is....
Echter vraag ik me af of mensen bekend zijn met deze mensen....
Kom geen negatieve verhalen tegen over ze op het I-net....
Engeltjes bestaan; kijk maar naar mijn dochtertje ! Heksen bestaan ook; kijk maar naar m'n vrouw !!
Re: Ervaringen met chiptuning.
Klinkt goed!Race Eend schreef:Helemaal juist ja, de milltek heeft een veel betere flow en door zijn sportkat minder tegendruk (= minder hitte = beter voor je turbo en spruitstuk).Chris@XT Motorsport schreef:Door dat een Milltek downpipe een betere flow heeft (grotere diameter en niet direct een cat tegen de turbo aan) dan de motor meer en makkelijker koppel leveren en doorgaans ook wel iets meer eindschot.JonasV schreef:Ik las laatst (ik weet niet meer wie en waar) over iemand die in zijn MK V met JD of extreme tuning een chip stage 1 en een andere downpipe ging organiseren.
Wat voegt die downpipe nou in praktijk toe en is het echt het extra geld waard tov enkel een chip?
Zeker na een her-afstelling heeft een auto met een milltek downpipe een stuk beter reagerende turbo (minder turbogat) en blijft beter doorlopen boven de 5500rpm (waar het met de standaard uitlaat echt af gaat bouwen). Een zeer nuttige upgrade, eigenlijk naast de chiptuning dé nuttigste upgrade (op motorisch vlak dan).
Ik neem het mee in de overwegingslijst
Is er ook iets over vermogenscijfers te zeggen die er normaal gesproken mee gewonnen worden?
- MartijnGTI
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:30
- Type auto: Golf 5 GTI
- Locatie: Overijssel
Re: Ervaringen met chiptuning.
Wat ik regelmatig voorbij zie komen, alleen chip rond de 250pk en met uitlaat/luchtfilter rond de 280pk. Hier kan natuurlijk wat verschil in zitten, elke motor is verschillend
Re: Ervaringen met chiptuning.
Golf V gti
Bj 25-10-2007
Chip JD stage 1
Origineel 200pk en 280Nm
Na chip 256,2pk en 398,6Nm
Brandstof euro98
Bj 25-10-2007
Chip JD stage 1
Origineel 200pk en 280Nm
Na chip 256,2pk en 398,6Nm
Brandstof euro98
BMW 123d BY2010 @ 252pk/475Nm
Golf V GTI BY2007 @ 256pk/399Nm (2009-2012)
Golf V GTI BY2007 @ 256pk/399Nm (2009-2012)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 1 gast