Ik zie af en toe een auto op marktplaats verschijnen die JD getuned is maar wel met garantie aangeboden wordt door een officiele VW dealer?
Blijkbaar accepteert de ene dealer wel JD en de ander doet alleen maar zaken met ABT??
Moet hier niet een duidelijke lijn in zitten tussen VW dealers ???
Waarom wel/niet garantie bij JD/ABT?
- NICO!
- Forumeigenaar
- Type auto: BMW iX3
Re: Waarom wel/niet garantie bij JD/ABT?
Ik weet dat officiële VW dealers geen garantie kunnen kopen op auto's die niet ABT getuned zijn. Normaal gesproken koopt een dealer bij PON garantie voor een auto en moet de auto aan bepaalde voorwaarden voldoen. Met iets anders dan ABT kunnen ze het niet kopen. Als er dus bij een dealer een JD gechipte met garantie staat, betalen ze eventuele claims uit hun eigen zak en hoeven ze niet aan te kloppen bij PON.
Grappig genoeg betaal je die garantie trouwens zelf door je "kosten rijklaar maken".
Grappig genoeg betaal je die garantie trouwens zelf door je "kosten rijklaar maken".
Groeten, Nico
Ik dacht dat 'kosten rijklaar maken' de transport kosten waren af-fabriek incl. verzekering.
Auto Bourguignon verkoopt wel JD software met behoud van garantie , volgens mij gaat de garantie via Target Automotive (
DSI is dan ook bijna een must).
Grt yal
Auto Bourguignon verkoopt wel JD software met behoud van garantie , volgens mij gaat de garantie via Target Automotive (

Grt yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
- NICO!
- Forumeigenaar
- Type auto: BMW iX3
Sterker nog, de volle tank en de nieuwe vloermatten komen ook uit de "kosten rijklaar maken".
Daarom zijn de kosten bij een occasion lager dan bij een nieuwe, bij een nieuwe moet de dealer veel meer zaken doen en regelen en dat kost dus veel meer tijd en geld. Je dacht toch niet dat dealers dat soort zaken uit hun eigen zak betalen? Nee hoor, dat betaal je zelf. Vraag maar eens bij een dealer wat er in de "kosten rijklaar maken" zit.
Daarom zijn de kosten bij een occasion lager dan bij een nieuwe, bij een nieuwe moet de dealer veel meer zaken doen en regelen en dat kost dus veel meer tijd en geld. Je dacht toch niet dat dealers dat soort zaken uit hun eigen zak betalen? Nee hoor, dat betaal je zelf. Vraag maar eens bij een dealer wat er in de "kosten rijklaar maken" zit.
Groeten, Nico
Hmm, zou ik via Auto Bourguignon mijn Gti kunnen laten tunen bij JD met behoud van garantie? Dit zou JD ook moeten weten neem ik aan? Of doen ze dit alleen maar voor auto's die bij hun gekocht zijn?