Olie wissel (GTI V)

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
memphiszr
Berichten: 28
Lid geworden op: 22 mei 2012, 19:46
Type auto: Golf GTI V

Olie wissel (GTI V)

Bericht door memphiszr »

Goedendag allen,

Ik had even een vraag mbt het vervangen van mijn motorolie.
Heb al een kleine search gedaan op het forum, maar het is me nog niet helemaal duidelijk.

Ik zou graag de 5w30 LL olie die er momenteel inzit willen vervangen.
Nu lees ik dat sommige overgestapt zijn naar 5w40, omdat het beter zou zijn?

Momenteel heb ik een standaard GTI en nu wil ik dus evt 5w40 gaan proberen mits het geen problemen oplevert.
Ik kwam terecht op de Castrol Edge 5w40 Turbo Diesel olie, alleen nu viel mij op dat dit geen Vol-synthetische olie zoals de 5w30 LL wel is.
Gaat dit dan wel goed, of verkijk ik me teveel op het synthetische verhaal?

Olie zal sowieso ieder jaar vervangen gaan worden ±12000km.
Mijn dank voor de raad is alvast groot.
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: Olie wissel (GTI V)

Bericht door KlouxOne »

als je ieder jaar gaat verversen zou ik geen long life meer gebruiken maar inderdaad de castrol edge 5w40 turbo diesel nemen. Dit is ook een vol synsteet, het zelfde als de 5w30 van castrol.

de magnatech 5w40 daarin tegen weer niet. maar die moet je ook niet gebruiken

ik zelf rijd er nu een jaar mee. prima olie. verbruik is iets terug gelopen.
Gebruikersavatar
Renekesgti
Berichten: 1185
Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Re: Olie wissel (GTI V)

Bericht door Renekesgti »

@Klouxone, niet helemaal waar. Magnatec 5W-40 is vol synthetische olie. Waar haal je dat vandaag dat deze niet vol synthetisch is?
Zie link: http://www.olietekoop.nl/olie/product/77
Gebruikersavatar
memphiszr
Berichten: 28
Lid geworden op: 22 mei 2012, 19:46
Type auto: Golf GTI V

Re: Olie wissel (GTI V)

Bericht door memphiszr »

Volgens de site waar ik hem wou bestellen stond er alleen synthetische olie, terwijl bij de 5w30 specifiek vol synthetisch stond daardoor begon ik even te twijfelen.
Maar bedankt voor de snelle reactie, dan stappen we met een gerust hart over op de 5w40 Edge TD variant.
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: Olie wissel (GTI V)

Bericht door KlouxOne »

Renekesgti schreef:@Klouxone, niet helemaal waar. Magnatec 5W-40 is vol synthetische olie. Waar haal je dat vandaag dat deze niet vol synthetisch is?
Zie link: http://www.olietekoop.nl/olie/product/77

Excuus je hebt gelijk. :oops:
Gebruikersavatar
Chris5gti
Berichten: 1837
Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: zuid limburg

Re: Olie wissel (GTI V)

Bericht door Chris5gti »

Ik heb gewoon de 5w30 erin van carstrol (edge) En er is nog nooit een druppel olie verbruikt . Ik heb wel op vaste intervallen om laten coderen (om de 15.000 of 1 jaar ) Zie geen rede voor de overstap . Als het nu goed gaat hoezo zou ik een andere olie pakken ? Iets wat goed draait moet je nooit veranderen (is mijn mening ) Als je wederom je olie er 30.000 inlaat is dit gewoon niet goed voor een GTI moter . Er word ook veel gevraagd van zon moter dus mag de olie wel regelmatig worden vervangen . Net als de bougies wat vw voorschrijft om de 60.000 is ook onzin ik vervang ze bij iedere beurt . Kosten geen drol maar heb je wel langer plezier van .
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: Olie wissel (GTI V)

Bericht door KlouxOne »

gelijk heb je. de rede waarom ik toen ben overgestapt is omdat ik het verbruik wat hoog vond. dat is zeker terug gelopen met deze olie. en hij is net even wat dikker als die warm is. geen overbodige luxe. en inderdaad lekker om de 15k eruit gooien. is zo gebeurd.
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Olie wissel (GTI V)

Bericht door wehoo »

Stap je van de longlife service af en ga je naar jaarbeurten gooit VW er Castrol GTX Professional in. (10W40, norm:505 00)

De longlife 5W30 haal al jaren bij De Kruiberg Olie, kijk maar eens naar de prijzen:
http://www.dekruibergolie.com/index.php/?___store=nl
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Chris5gti
Berichten: 1837
Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: zuid limburg

Re: Olie wissel (GTI V)

Bericht door Chris5gti »

De originele olie is voor mij gewoon goed (advies van de garage), je kunt zeker overstappen op 5w40 / 10w40 enz . Maar mijn auto verbruikt geen olie en loopt goed met deze olie en ik koop de originele castrol edge 5w30 504 00 /507 00 wat origineel erin komt ,voor 30 of 32 euro in een 5 liter kan . (wat bij de lokale onderdelen shop 110 euro kost .) En en er staat natuurlijk nergens geschreven dat je de 5w30 niet mag vervangen na 15.000 of 1 jaar . ;)
Laatst gewijzigd door Chris5gti op 06 aug 2012, 18:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
GolfL
Berichten: 1533
Lid geworden op: 18 mei 2011, 17:10
Type auto: MKV GTI ED30 DSG

Re: Olie wissel (GTI V)

Bericht door GolfL »

Ik ben ook overgestapt (tegelijk met KlouxOne) naar 5w40 Edge (TD). Ook omdat ik de verbruik te hoog vond, plus dat ik het niet zo zie zitten om een stage 2 getunde auto te hebben en dan de olie er zo lang in te hebben.

Bevalt tot nu erg goed, verbruik is goed afgenomen.
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air

JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: Olie wissel (GTI V)

Bericht door KlouxOne »

Vind het raar dat de VW er 10w40 in gooit. ik lees daar heel veel nare ervaringen over. tikkende kleppen ivm te dikke olie bij koude start.
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: Olie wissel (GTI V)

Bericht door Crokko »

Chris5gti schreef:Ik heb gewoon de 5w30 erin van carstrol (edge) En er is nog nooit een druppel olie verbruikt . Ik heb wel op vaste intervallen om laten coderen (om de 15.000 of 1 jaar ) Zie geen rede voor de overstap . Als het nu goed gaat hoezo zou ik een andere olie pakken ? Iets wat goed draait moet je nooit veranderen (is mijn mening ) Als je wederom je olie er 30.000 inlaat is dit gewoon niet goed voor een GTI moter . Er word ook veel gevraagd van zon moter dus mag de olie wel regelmatig worden vervangen . Net als de bougies wat vw voorschrijft om de 60.000 is ook onzin ik vervang ze bij iedere beurt . Kosten geen drol maar heb je wel langer plezier van .
+1
Afbeelding
Gebruikersavatar
Renekesgti
Berichten: 1185
Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Re: Olie wissel (GTI V)

Bericht door Renekesgti »

Zo, het is binnen! 5+1 Liter Castrol Edge 5W-40 Turbo Diesel + een kleine refill dus. ;)

Afbeelding

5L € 51,95
1L € 12,95
Het kan nog goedkoper uiteraard alleen deze aanbieder olietekoop is altijd gegarandeerd snel met leveren + prima status updates van je bestelling tot verzending en aflevering.

Ervaring 2) Op 25-07-2012 een bestelling gedaan van 10L Castrol Edge LL 5W-30 bij de Kruiberg olie voor POLO BM en GOLF 6 TSI. (beetje dankzij Wehoo zijn positieve berichten)
Op het moment van bestellen voldoende in voorraad ook telefonisch nagevraagd. Uiteindelijk geen seintje dat het toch vertraagd was en zijn daarnaast is de Kruiberg superslecht bereikbaar. Zijn reactie uiteindelijk, ja daar kan ik niks aan doen het was op. Wil je je geld terug? Tsja. Eigenlijk wil ik olie want dat heb ik besteld, naja.
Zo zie je maar, de een heeft een positieve en de ander negatief. Zie dit dus als een subjectieve beoordeling.

Groet, René
Gebruikersavatar
Its John
Berichten: 295
Lid geworden op: 07 jun 2012, 19:23
Type auto: Tiguan 4-Motion
Locatie: Midden Nederland

Re: Olie wissel (GTI V)

Bericht door Its John »

Plus je krijg een busje WD40 bij je eerste bestelling :D bij olietekoop
Volkswagen Tiguan 2.0T 4-Motion
Gebruikersavatar
Renekesgti
Berichten: 1185
Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Re: Olie wissel (GTI V)

Bericht door Renekesgti »

haha klopt die staat al in de schuur van de vorige bestelling. Dit was nr. 2. ;)
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten