Als procentueel alleen maar de verhouding aangeeft t.o.v. het aantal andere gestolen voertuigen, wordt er geen verband gelegd met het aantal in omloop zijnde van een bepaald voertuig. Voor een goede statistieke weergave is dit zeer belangrijk.
Ja, over absolute cijfers hebben we het eerder gehad, die heb ik eerder gepost (zie dit draadje) en je gaf vervolgens aan dat procentueel belangrijk was, nu weer andersom?
Procentueel was een reactie op Theo die aangaf dat het een "veel gekochte auto was" en dat klopt. Echter percentages geven de juiste verhouding met het percentage diefstallen van andere merken aan. Zo blijft de vergelijking zuiver. Middels de absolute cijfers zijn percentages te berekenen en heb je een totaal overzicht.
Maar we dwalen nu wel heel erg af; eerder werd duidelijk dat zowel procentueel als in absolute cijfers de VAG groep bovenaan staat.
De 5 aangehaalde punten ter onderbouwing zijn allen van subjectieve aard.
Dat ben ik niet met je eens, het zijn vastgestelde feiten en formele aangiftes, hoezo subjectief?
1 een relatief klein forum, waar het aantal meldingen van gestolen GTI's niet kan worden vergeleken met het grote geheel;
Waarom niet, het is een deel van de GTI eigenaars, het onderbouwd juist dat GTI's veelal worden uitgevoerd met een VW alarm. Ik denk dat als je een poll start (anoniem) dat je zult schrikken als er eerlijk wordt gestemd.
2 per definitie is elk gestolen voertuig er een teveel voor de verzekeringsmij. Zij zijn niet onpartijdig;
Heu? Die begrijp ik niet, je verondersteld dat de verzekeringsmaatschappij liegt over auto's die zijn uitgevoerd met VW alarm? Wat is dat, complot theorie?
3 dit is verzekeringsmij afhankelijk. Er zijn er ook die het niet eisen;
Is dat zo, want ik ken er geen één die niet minimaal een alarm eist bij verzekering tegen diefstal, dus onderbouw s.v.p. deze stelling.
4 spreekt voor zich;
Ja en wederom uitgevoerd met VW alarmen, lijkt mij inderdaad duidelijk.
5 elke voertuigdiefstal wordt gemeld. Het aantal wederom in verhouding met het aantal in omloop zijnde voertuigen.
Ja en je punt? Ik geef aan dat het bij politie bekend is dat VW's voorzien van VW alarm worden gestolen. Dus wat wil je zeggen met "in verhouding met het aantal in omloop zijnde voertuigen"?
Die vraag moet je niet bij de verzekeringsmij neerleggen. Zoek liever een partij die er geen direct belang bij heeft.
Dus de verzekeringsmaatschappij die aangeeft dat VW's met een VW alarm gestolen worden, verteld niet de waarheid omdat daar een belang bij is?
Het gedateerde artikel meldt dat de beveiliging van VW is gekraakt. Maar zegt echter niets over de technologische vooruitgang van beveiligingssystemen. Ook beveiligingssystemen van andere fabrikanten zijn gekraakt. De reden waarom VW tot een van de eersten behoorde, lijkt wel duidelijk gezien de vraag en het aanbod.
Artikel dat ik citeer is van 2010, hoezo gedateerd? Het geeft meteen aan dat na twee jaar er nog steeds een probleem is bij VW. Elke klasse I, II en III VW alarm heeft een start onderbreking. Je komt zelf notabene met een artikel uit Duitsland uit het jaar
2007 ! ter onderbouwing dat de GTI niet de meest gewilde auto meer zou zijn......
Is de beveiliging van VW slechter dan bij andere fabrikanten? Als dit goed onderbouwd wordt, kun je er rechtstreeks mee naar VW AG Wolfsburg. Het zal je in dank worden afgenomen.
Ja, want een VW wordt gigantisch veel gestolen, zowel procentueel, als in absolute cijfers aan de top. De fabrikant heeft wel degelijk een verantwoordelijkheid hierin, zeker als dit al jaren bekend is. De consument die heel veel geld uitgeeft mag verwachten dat bij aanschaf van en VW alarm er een redelijke drempel tegen dieven wordt neergelegd en niet eentje die al langer makkelijk en in zeer korte termijn te omzeilen is (zie de punten 1 t/m5)
PON heeft mijn mail ontvangen en zij mogen er mee naar VAG in Wolfsburg gaan. De VII komt binnenkort op de markt, het zal mij benieuwen in hoeverre VAG, gezien alle diefstallen, verbeteringen heeft doorgevoerd, of dat er met dezelfde techniek en uitvoering wordt doorgegaan.
En nee, één mail van een consument zal niet in dank worden afgenomen, want het is al lang bekend. Reken maar dat dit probleem niet alleen in Nederland speelt en er gesprekken zijn gevoerd met verzekeringsmaatschappijen over de beveiliging van VAG auto's en de duizenden diefstallen daarvan.