dimmen dashboard

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVI.
Plaats reactie
Roland
Type auto: Seat Leon

dimmen dashboard

Bericht door Roland »

Ha,

Sinds 26 juni van dit jaar ben ik eigenaar van een nieuwe Golf 6 GTI DSG met xenon verlichting.

Ik heb een rare "optie" in de auto zitten namelijk als het buiten donkerder wordt en als ik de verlichting op "auto" heb staan dan komt
het vaker voor dat de metertjes op het dashboard onleesbaar worden doordat de achtergrond verlichting wegvalt. De naalden echter kleuren
fel rood. Ik ben hiervoor terug geweest naar VW maar die zeggen dat dat normaal is. Ze schakelen de dashboard verlichting uit in
schemering om aan te geven dat ik het licht handmatig aan moet zetten. Erg vreemd. Als het helemaal donker zijn er geen
donker wordende meters.

Een cameraad heeft in nagenoeg dezelfde tijd ook een nieuwe GTI gekocht echter niet met xenon en hij heeft
dat probleem niet.

Een ander raar probleem is dat als ik langzaam rijd om te parkeren de parkeer sensroren niet automatisch aangaan. Dit gebeurt dus
niet met wegrijden, maar als ik net van te voren harder gereden heb. Ik weet dat bij mijn pa in zijn Mercedes de parkeer sensoren
gewoon altijd werken (als je langzamer gaat). Bij VW zeiden ze mij dat dit was om problemen met het in de file staan te vermijden
maar volgens mij zou dit eleganter kunnen opgelost worden.

Verder is het een prima auto

Groeten,
Roland
wehoo

Re: dimmen dashboard

Bericht door wehoo »

Roland schreef:Ha,

Sinds 26 juni van dit jaar ben ik eigenaar van een nieuwe Golf 6 GTI DSG met xenon verlichting.

Ik heb een rare "optie" in de auto zitten namelijk als het buiten donkerder wordt en als ik de verlichting op "auto" heb staan dan komt
het vaker voor dat de metertjes op het dashboard onleesbaar worden doordat de achtergrond verlichting wegvalt. De naalden echter kleuren
fel rood. Ik ben hiervoor terug geweest naar VW maar die zeggen dat dat normaal is. Ze schakelen de dashboard verlichting uit in
schemering om aan te geven dat ik het licht handmatig aan moet zetten. Erg vreemd. Als het helemaal donker zijn er geen
donker wordende meters.

Een cameraad heeft in nagenoeg dezelfde tijd ook een nieuwe GTI gekocht echter niet met xenon en hij heeft
dat probleem niet.

Groeten,
Roland
Heeft je kameraad de auto-stand? Info is juist; in de kilometerteller zit een lichtsensor. ;)
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Roland
Type auto: Seat Leon

Bericht door Roland »

Hoi Wehoo,

Ja die heeft ook een auto stand. Alleen geen Xenon..

Groet,
Roland
Doohie
Type auto: Golf VII R

Bericht door Doohie »

Niet zwaar aan tillen...
Ik zit ook zonder Xenon en het dashbord doet precies het zelfde als bij jou.
Is inderdaad een waarschuwing bij duisternis dat de dimlichten nog niet branden.
Parkeersensor los ik op door handmatig te activeren.
Glenne
Type auto: Golf VI GTI

Bericht door Glenne »

je parkeersensoren gaan enkel aan als je hem in achteruit zet of handmatig aanlegt (knop voor de versnellingspook).
als je gewoon traag vooruit rijdt gaan ze dus niet automatisch aan (zou eerder vervelend zijn denk ik).

gr
Golf VI GTI
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VI GTI”