Onzeker conclusie Powerdrain?
Onzeker conclusie Powerdrain?
Mannen,
Ik heb even een kleine snelle vraag.
Ik heb vandaag een rns 510 laten installeren echter maak ik me bijzonder zorgen voor een zogenoemde powerdrain. Ik zal jullie proberen zo goed mogelijk te informeren:
Software type: 3970
Rns type Type H, gefabriceerd februari 2012 (staat op de buitenkant zag ik)
Gateway type H stond in vagcom van de installateur.
Als ik de auto afsluit voor langer dan een uur, en ik doe de auto direct open en start, verschijnt het VW logo.
Volgens de zoekfunctie kwam ik tot de conclusie dat er dan geen powerdrain aanwezig was omdat hij geheel afgesloten was. Is mijn conclusie correct?
Dan heb ik ook nog de volgende storing:
- Ik zie hem niet verschijnen in mijn MFD?
- Mijn dension icelink geeft op mijn IPhone geen goed geluid. Mijn MFD gaf goed geluid alleen de RNS krijg ik er een ruis bij cadeau.. Ik de massa kabel wel aangesloten op de buitenkant van het toestel, deze was de installateur vergeten.... Ik kwam erachter omdat ik totaal geen spanning had op de uitgang van de IPhone/pod kabel.
Ik hoop dat jullie me gerust kunnen stellen wat betreft de powerdrain. Ik heb wel gezocht maar er niet geheel zeker van of mijn conclusie klopt.
Alvast veel dank!
Mvg,
Ralph
Ik heb even een kleine snelle vraag.
Ik heb vandaag een rns 510 laten installeren echter maak ik me bijzonder zorgen voor een zogenoemde powerdrain. Ik zal jullie proberen zo goed mogelijk te informeren:
Software type: 3970
Rns type Type H, gefabriceerd februari 2012 (staat op de buitenkant zag ik)
Gateway type H stond in vagcom van de installateur.
Als ik de auto afsluit voor langer dan een uur, en ik doe de auto direct open en start, verschijnt het VW logo.
Volgens de zoekfunctie kwam ik tot de conclusie dat er dan geen powerdrain aanwezig was omdat hij geheel afgesloten was. Is mijn conclusie correct?
Dan heb ik ook nog de volgende storing:
- Ik zie hem niet verschijnen in mijn MFD?
- Mijn dension icelink geeft op mijn IPhone geen goed geluid. Mijn MFD gaf goed geluid alleen de RNS krijg ik er een ruis bij cadeau.. Ik de massa kabel wel aangesloten op de buitenkant van het toestel, deze was de installateur vergeten.... Ik kwam erachter omdat ik totaal geen spanning had op de uitgang van de IPhone/pod kabel.
Ik hoop dat jullie me gerust kunnen stellen wat betreft de powerdrain. Ik heb wel gezocht maar er niet geheel zeker van of mijn conclusie klopt.
Alvast veel dank!
Mvg,
Ralph
Re: Onzeker conclusie Powerdrain?
uit welk jaar is de auto Ralph?
zover ik nu kan zien heb je geen last van powerdrain.
dat er bepaalde functies niet goed werken op je MFD komt omdat de RNS510 niet goed communiceerd met de rest van je modules. Dit heeft te maken met de codering van de unit en gateway.
Als het goed gecodeerd is werkt het fijnloos. ook het ruisen van de ipod aansluiting kan te maken hebben met de codering. laat hem eerst maar is goed coderen.
Mocht je wel powerdrain problemen hebben. dan is de gateway vervangen de oplossing.
zover ik nu kan zien heb je geen last van powerdrain.
dat er bepaalde functies niet goed werken op je MFD komt omdat de RNS510 niet goed communiceerd met de rest van je modules. Dit heeft te maken met de codering van de unit en gateway.
Als het goed gecodeerd is werkt het fijnloos. ook het ruisen van de ipod aansluiting kan te maken hebben met de codering. laat hem eerst maar is goed coderen.
Mocht je wel powerdrain problemen hebben. dan is de gateway vervangen de oplossing.
Volgens mij komt de ruis door een slecht massa contact van de dension. Deze zat eerst op de massa achterop de MFD welke er speciaal voor gemaakt was. Maar wellicht zal de codering een uitweg bieden, nu ik er zo overna denk is dat misschien wel de echte oplossing inderdaad.
Mijn Golf komt uit 2005, vandaar dat ik er bang voor was. Maar het schijnt dat omdat de auto altijd bij de dealer in onderhoud geweest is, de gateway ook geupdate is naar versie H. Klopt deze informatie?
Dank voor je snelle antwoord!
Mijn Golf komt uit 2005, vandaar dat ik er bang voor was. Maar het schijnt dat omdat de auto altijd bij de dealer in onderhoud geweest is, de gateway ook geupdate is naar versie H. Klopt deze informatie?
Dank voor je snelle antwoord!
Een slechte massa zou kunnen. Achter het dashboard zijn genoeg goede massa punten dus dat moet zo opgelost zijn.
Ookal is hij altijd dealer onderhouden. Een dealer gaat niet zomaar een gateway vervangen/upgraden. Daar moet dan een reden voor zijn geweest. Ik kan ke niet vertellen of de info juist is. Dan moet ik het zien/je auto uitlezen. Dan kan ik je goed adviseren. Het os lastig te zien wat voor modules erin zitten.
Officeel is het zo dat een auto van 2005 niet met een h versie rns510 kan communiceren. Altands niet goed waardoor je inderdaad powerdrain krijgt. Dit is te testen door te kijken of na een uur je unit volledig uitschakeld en je dus het vw logo te zien krijgt. Ook zijn dan niet direct alle opties van de unit gereed om te gebruiken.
Ookal is hij altijd dealer onderhouden. Een dealer gaat niet zomaar een gateway vervangen/upgraden. Daar moet dan een reden voor zijn geweest. Ik kan ke niet vertellen of de info juist is. Dan moet ik het zien/je auto uitlezen. Dan kan ik je goed adviseren. Het os lastig te zien wat voor modules erin zitten.
Officeel is het zo dat een auto van 2005 niet met een h versie rns510 kan communiceren. Altands niet goed waardoor je inderdaad powerdrain krijgt. Dit is te testen door te kijken of na een uur je unit volledig uitschakeld en je dus het vw logo te zien krijgt. Ook zijn dan niet direct alle opties van de unit gereed om te gebruiken.
Ik zie nu pas dat er met vagcom is gekeken naar je gateway een H. Een h komt voor de k en l. Dat zou dus betekenen dat het niet mogelijk is om een rns te instaleren. In theorie dan wellis waar. Maar als je de test doet denk ik dat je je nergens druk over hoeft te maken. Ik zou hem alleen goed laten coderen. Daar kan ik je ook wel bij helpen als je intresse hebt
Oke, ja ik begreep van diegene die de RNS plaatste dat de gateway versie H heeft, en daaraan gezien kon worden dat deze geupdate was. Wellicht kan ik het opzoeken in de dealerhistorie. Heb een totale uitdraai gekregen van alles wat er aan de auto ooit gebeurd is.
Als ik de auto stilzet en een uur wacht, krijg ik een vw logo te zien en moet de navigatie en maps ed. nog geladen worden. Aan de hand daarvan dacht ik dus dat ik geen powerdrain effect te lijden heb. Echter heb ik de auto dagelijks nodig en was ik er dusdanig onzeker over, dat ik niet het risico wil lopen dat de auto morgen opeens niet start haha
Als ik de auto stilzet en een uur wacht, krijg ik een vw logo te zien en moet de navigatie en maps ed. nog geladen worden. Aan de hand daarvan dacht ik dus dat ik geen powerdrain effect te lijden heb. Echter heb ik de auto dagelijks nodig en was ik er dusdanig onzeker over, dat ik niet het risico wil lopen dat de auto morgen opeens niet start haha

Dan is het wel duidelijk dat je geen powerdrain hebt hoor! Kan je weer rustig slapen :p
Alle hulp is welkom en forum leden een keer ontmoeten helemaal leuk! Waar woon je in de buurt als ik vragen mag? Wellicht valt de afstand mee 
Ik heb een versie H inderdaad. Ja theoretisch zou het idd niet kunnen zag ik, maar gelukkig doet hij het op die kleine paar dingen na, vlekkeloos.
Haha super, dank! Dat scheelt me idd een zeer stressvolle ochtend, dankje!!

Ik heb een versie H inderdaad. Ja theoretisch zou het idd niet kunnen zag ik, maar gelukkig doet hij het op die kleine paar dingen na, vlekkeloos.
Haha super, dank! Dat scheelt me idd een zeer stressvolle ochtend, dankje!!
Nou het klopt hoor, ik heb officieel geen last van een powerdrain! Helemaal super 
Nou wilde ik een muziek DVD maken met beeld. Normale DVD speelt de RNS gewoon af, alleen als ik een gebrandde DVD wil gebruiken, pakt hij hem niet. De computer, DVD speler en een Kenwood DNX520VBT pakken de DVD allen wel, alleen de RNS niet. Waar kan dit aan liggen? Zijn 2 mapjes, audio en video_TS en heb hem op schrijfsnelheid 3x gezet na gelezen te hebben dat de RNS gevoelig is.

Nou wilde ik een muziek DVD maken met beeld. Normale DVD speelt de RNS gewoon af, alleen als ik een gebrandde DVD wil gebruiken, pakt hij hem niet. De computer, DVD speler en een Kenwood DNX520VBT pakken de DVD allen wel, alleen de RNS niet. Waar kan dit aan liggen? Zijn 2 mapjes, audio en video_TS en heb hem op schrijfsnelheid 3x gezet na gelezen te hebben dat de RNS gevoelig is.
- staffpride
- Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
- Contacteer:
Ander dvd merk nemen, de rns is heel kieskeurig op merk ook. Verbatim DVD-R zou wel moeten lukken
Oke, dus alleen een ander merk DVD zou hij moeten kunnen pakken? Ik ga het maar eens proberen dan nu. Dank alvast! Post straks de uitslag wel even.
En maakt het nog uit of ik hem als PAL of NTSC brand?
Ik heb een andere DVD geprobeerd, maar zelfde merk met een film welke ik erop gezet had, en deze doet het wel, kortom, merk is niet de oplossing. Waar kan ik het anders in zoeken?
Nero, allerlaagste snelheid, verificatie aan, zodat je weet dat de DVD goed is gebrand.
Iso 9660+Joliet
Geen multisessie.
PAL-systeem.
RNS510 testen op powerdrain: aanzetten d.m.v. sleutel in contact. RNS510 aan. Sleutel uit contact. RNS510 gaat uit. RNS510 handmatig aanzetten. Na 20-30 minuten, schakelt de RNS510 uit. Zo niet: RNS510 communiceert niet met CANbus.
Iso 9660+Joliet
Geen multisessie.
PAL-systeem.
RNS510 testen op powerdrain: aanzetten d.m.v. sleutel in contact. RNS510 aan. Sleutel uit contact. RNS510 gaat uit. RNS510 handmatig aanzetten. Na 20-30 minuten, schakelt de RNS510 uit. Zo niet: RNS510 communiceert niet met CANbus.
Gr. Wehoo.

Dankje Wehoo! Wederom bruikbare tips van allen.
Ik ga het proberen en hou jullie op de hoogte!
@Wehoo:
Ik heb nu eindelijk een RNS510 na lang sparen, nu door voor het volgende: de Carkit. Het bracket idee zit nog in m'n hoofd, maar hoe en wat wil ik nog even rustig uitdenken. Wederom hou je op de hoogte!
Ik ga het proberen en hou jullie op de hoogte!
@Wehoo:
Ik heb nu eindelijk een RNS510 na lang sparen, nu door voor het volgende: de Carkit. Het bracket idee zit nog in m'n hoofd, maar hoe en wat wil ik nog even rustig uitdenken. Wederom hou je op de hoogte!
Ralphd schreef:@Wehoo:
Het bracket idee zit nog in m'n hoofd, maar hoe en wat wil ik nog even rustig uitdenken.

Gr. Wehoo.

Ik wilde m'n Iphone via een bury houder op mn dashboard, jij hebt net voor m'n vakantie me geholpen d.m.v. het uploaden van enkele tekeningen omtrent de montage ervan. Kan je je dit nog herinneren? Misschien beetje slecht omschreven met "bracket"
Yep....Ralphd schreef:Ik wilde m'n Iphone via een bury houder op mn dashboard, jij hebt net voor m'n vakantie me geholpen d.m.v. het uploaden van enkele tekeningen omtrent de montage ervan. Kan je je dit nog herinneren? Misschien beetje slecht omschreven met "bracket"

Ik gebruik inmiddels helemaal geen houder meer voor mijn Iphone. Die zit in mijn jas, dashboardkastje of indien nodig ligt ie op de middenconsole als ie wordt opgeladen. Verbonden via Kufatec Fiscon BP.
Gr. Wehoo.

Ik zet onderstaande nu op Maxell DVD-R met Nero en gaat morgen in de RNS510. Ben ervan overtuigd dat het goed werkt. (ervaring).

(de bron: x264HD, ts-file, draait op de HDrecorder)

(de bron: x264HD, ts-file, draait op de HDrecorder)
Gr. Wehoo.

Hallo allen,
Hier een laat berichtje van mij. Zoals wehoo hierboven uitgelegd heeft werkt gelukkig! Ben er dolblij mee!
Hoop dat anderen nu via de zoekfunctie ook snel bij deze oplossing kunnen komen, want ik kon het in eerste instantie niet vinden.
In ieder geval dank voor het meedenken allen, ben er zeer content mee.
Hier een laat berichtje van mij. Zoals wehoo hierboven uitgelegd heeft werkt gelukkig! Ben er dolblij mee!
Hoop dat anderen nu via de zoekfunctie ook snel bij deze oplossing kunnen komen, want ik kon het in eerste instantie niet vinden.
- staffpride
- Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
- Contacteer:
Wat wehoo uitlegt is een ''2e'' controle, zoals eerder aangegeven zit het ook goed als je na het instappen en contact maken het opstartscherm krijgtRalphd schreef:Hallo allen,

Maar een 2e controle is altijd handig als je niet helemaal zeker van je zaak ben.
DVD's branden doe ik altijd met nero burning rom op 8x speed op verbatim dvd-r en heb ook nooit problemen.
Je kan ook branden met dvd Decrypter/imgBurn als het iso bestand is wat je hebt gedownload.
Welke fw versie heeft je rns? Dit is te zien door de setupknop ingedrukt te houden, je krijgt dan een 2e menu met am/fm/version info. Dit is standaard vrijgeschakeld bij een H versie.
En ook de 2de controle is geslaagd! Yeahh!! 
Ik ga eens achter Nero aan, branden deed ik tot dusver altijd met microsoft zelf.
kan het fw nr een 7074 zijn?

Ik ga eens achter Nero aan, branden deed ik tot dusver altijd met microsoft zelf.
kan het fw nr een 7074 zijn?
mooi zo.
de 7074 kan het wel zijn ja. maar dat is wel een oude kaarte versie. de laatste die ik heb gemaakt met poi's is 7698. de originele is 7690.
de 7074 kan het wel zijn ja. maar dat is wel een oude kaarte versie. de laatste die ik heb gemaakt met poi's is 7698. de originele is 7690.
En hoe kan ik aan deze nieuwe versie kaart komen? (als ik er uberhaup aan kan komen?) Want daar heb ik geen idee van? Ben nog niet zo heel erg bedreven in dit gebeuren. Probeer er overigens wel steeds meer over te weten te komen.
die zwerven ergens op het net rond. gebruik anders de zoek functie is op het forum