Uitlaatsound
- Renekesgti
- Type auto: MK7 GTI CS
- Contacteer:
Re: Uitlaatsound
Is het dan ook mogelijk om de toeren begrenzer eruit te halen. Dan bedoel ik de 4000 tpm limit bij stilstand? Dan kun je natuurlijk echt genieten 

- NICO!
- Forumeigenaar
- Type auto: BMW iX3
Denk dat ik het toch maar ga doen dinsdag, de afspraak staat nog steeds. Als het niet mooi is dan kan ik nog altijd kiezen voor Milltek.
Groeten, Nico
-
WOW.. jij wil zeggen dat je met 4.000 toeren optrekt?Renekesgti schreef:Is het dan ook mogelijk om de toeren begrenzer eruit te halen. Dan bedoel ik de 4000 tpm limit bij stilstand? Dan kun je natuurlijk echt genieten
- Renekesgti
- Contacteer:
Nee natuurlijk niet. Het gaat om de sound. Die zal bij 7000 tpm, uiteraard met warme motor lekker klinken 

Toerenbegrenser???
Dacht dat alleen TDI dat had teminste mijn gti kan gewoon boven de 4000 komen hoor
Dacht dat alleen TDI dat had teminste mijn gti kan gewoon boven de 4000 komen hoor
ESP UITZETTEN! Werkt bij de meeste wagens.Renekesgti schreef:Is het dan ook mogelijk om de toeren begrenzer eruit te halen. Dan bedoel ik de 4000 tpm limit bij stilstand? Dan kun je natuurlijk echt genieten
VAG-COM VCDS USER
- Spuugemmer
- Type auto: MK1 GTI
Chris daar heb je gelijk in
Maar heeft een 5 gti dan een toerenbegrenzer als je stil staat??
Ik namelijk niet
Maar heeft een 5 gti dan een toerenbegrenzer als je stil staat??
Ik namelijk niet
- Renekesgti
- Contacteer:
Nee maar een VI volgens mij wel. Althans in zijn vrij gaat hij bij mij niet hoger dan 4000tpm
Klopt als je gas geeft en je staat wil en in de vrij of in de 1 met koppeling dan gaat de VI niet hoger dan 4000tpm. Erg gay moet ik zeggen maar ok....
Ook met ESP uit?Konjo schreef:Klopt als je gas geeft en je staat wil en in de vrij of in de 1 met koppeling dan gaat de VI niet hoger dan 4000tpm. Erg gay moet ik zeggen maar ok....
VAG-COM VCDS USER
Daar heeft ESP niks mee te maken...
Tractiecontrol wel...
ESP is trouwens niet uit te schakelen. Alleen bij een nieuwe Golf R is het volledig uit te zetten.

Tractiecontrol wel...

ESP is trouwens niet uit te schakelen. Alleen bij een nieuwe Golf R is het volledig uit te zetten.
Vag-Com -> Eindhoven
Ik begrijp het even niet meer.adjego schreef:Daar heeft ESP niks mee te maken...
Tractiecontrol wel...

Toerentalbegrenzer grijpt niet in bij 4000 rpm. Door ESP uit te zetten (kwestie van knopje drukken, toch) en erg verwarrend want het ESP gaat dan niet uit (uitgezonderd de nieuwe R vanaf KW.....(?) ergens van dit jaar), schakel je wel de tractiecontrol uit inclusief de ABS (hetgeen een onderdeel van tractioncontrol is). Dit heeft geen invloed op het toerental (begrenzer).
Of gaat het hier om de "launch control" bij een 6-traps DSG?

Gr. Wehoo.

- Spuugemmer
- Type auto: MK1 GTI
mk5 gti dsg in neutraal wel op ik denk ergens 4000 in p ergens op 6800-7700 begrenzer (afhankelijk van motorbegrenzing).
Golf MK1 GTI
Doe Nik de groeten
(rode Arosa)
Wordt vanavond even uitlaat kijken natuurlijk he

Wordt vanavond even uitlaat kijken natuurlijk he

Gr, Wilco
\Oo) \___w___/ (oO/
\Oo) \___w___/ (oO/
- NICO!
- Forumeigenaar
Uitlaat zit er onder. Heel net werk en keurig laswerk. Nick weet waar hij mee bezig is en ik kan iedereen NM-parts in Noordwijkerhout aanraden.
Nu het geluid. Heerlijk donker, wel wat luider, het is even wennen. Bij 140 op de cruisecontrole hoor je hem bijna niet, maar bij gas geven hoor je buiten zeer goed en binnen redelijk goed. Ik denk niet dat het op lange ritten hinderlijk zal zijn of je moet de hele rit volgas rijden
Ik zal zo even wat foto's plaatsen.
Nu het geluid. Heerlijk donker, wel wat luider, het is even wennen. Bij 140 op de cruisecontrole hoor je hem bijna niet, maar bij gas geven hoor je buiten zeer goed en binnen redelijk goed. Ik denk niet dat het op lange ritten hinderlijk zal zijn of je moet de hele rit volgas rijden

Ik zal zo even wat foto's plaatsen.
Groeten, Nico
En nu kun je hem niet meer orgineel maken
Ik had liever een aparte pijp geZien in plaats van iets lassen
Ik zal morgen een foto van mijn pijp maken
Ik kan binnen nOtime de demper er weer onderzetten
- NICO!
- Forumeigenaar
NM part kan hem weer gewoon origineel maken. Was geen enkel probleem.funracer schreef:En nu kun je hem niet meer orgineel maken
Ik ben tevreden over het resultaat en daar gaat het om.
Groeten, Nico
- NICO!
- Forumeigenaar
@ronzuid, de rest van de uitlaat is helemaal origineel. Het geluid is hetzelfde als een Milltek non resonated, maar dan zonder de vermogenstoename. Wil je meer vermogen en geen laswerk, ga dan voor een Milltek.
Het geluid is een heel diepe roffel en wel duidelijk luider dan standaard.
Het geluid is een heel diepe roffel en wel duidelijk luider dan standaard.
Groeten, Nico
Denk dat een full milltek non-resonated wel iets meer geluid maakt. Die heeft ook een cat namelijk die minder tegenhoud.
Gr, Wilco
\Oo) \___w___/ (oO/
\Oo) \___w___/ (oO/