Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Hoorde al een tijdje een schrapend geluid uit het vooronder komen, dacht dat het een wiellager was. Bij de garantie-afloopkeuring wist men me te vertellen dat het de distributieketting was. Afspraak gemaakt om een en ander te repareren onder garantie en dan staat je auto er opeens zo bij
En om erbij te kunnen moet de hele voorkant van de carrosserie en de motor worden gedemonteerd/uitgebouwd.
Gelukkig valt dit nog onder garantie. Zoniet zou je een coulance regeling mogen verwachten.
wat voor geluid is zoiets ?
Hoorde je dit ook tijdens het rijden ?
Wat heeft jouw R32 gelopen ? VW geeft pas een ketting wissel aan bij 150.000km..
Ik wist dat dit een voorkomend probleem is bij de V6 motoren.
Heb de mijne daarom bij de koop laten controleren omdat ik ook meende deze te horen.
Je hoort hem heel zachtjes lopen, maar volgens kenners is dat normaal.
Op youtube heb ik filmpjes gezien waarbij je een pak spijkers hoorde wanneer je de olie vuldop open deed.
Hoe was dit bij jou ?
Vanuit de auto klinkt het als een licht schrapend geluid, vandaar dat ik dacht dat het een wiellager was.
Bij hogere toerentallen is het geluid wat lastiger te horen met een Milltek non-resonated. Auto heeft 77.000 km gelopen.
Hoorde je dit IN de auto terwijl je reed met de ramen dicht ?
Zoek ook maar eens op youtube op steuerkette 3.2 v6 blijkt dat er vooral ook veel audi's dit probleem hebben.
In de auto hoor ik bij mij niks, alleen het normale geluid van de V6.
Bij wie heb je de afloop garantie keuring laten uitvoeren. Ik twijfel eraan of ik dit ook ga doen. Als ik het echter zo bekijk heb jij er gee spijt van
En... heb je je bolide al terug ?
Heb nog even zitten zoeken op dit probleem op het www.
Wat me opviel was dat het bij zeker 80% van de probleemgevallen om een Audi gaat.
Zijn er nog modificaties in deze blokken geweest ?
Verder zeer uiteenlopende verhalen en km standen.
Sommige motoren draaien probleemloos de 150.000km met de eerste ketting;
En sommige motoren halen de 50.000 niet eens..
Sprak dit weekend ook een VW monteur welke zelf ook een R32 heeft.
Had zijn ketting vervangen toen het lampje ging branden (nokkenas timing sensor).
De nieuwe ketting was de eerste 5.000km stil, maar hij hoorde hem nu weer lichtjes lopen.
Volgens hem was dat wel normaal.
Dus ja.... veel uiteenlopende "ketting" verhalen...
Snap trouwens wel dat zoals Olivier het omschrijft, wanneer je de ketting in de auto hoort.
(Zie ook de filmpjes op youtube). Dit zeker foute boel is !!
Een dealer grijpt alles aan om onder de garantie uit te komen. Dus ja als je het bekijkt wel. Echter een atmos motor met lichte tuning zie ik weinig en eigenlijk minder problemen mee dan een turbomotor....