Iemand ervaring met dit bedrijf?

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
O2RS
Type auto: Audi S4 Avant

Re: Iemand ervaring met dit bedrijf?

Bericht door O2RS »

Ben super benieuwd, je hebt dus voor de "maattuning" met afstelling op de rollenbank gekozen?
Hoop uiteraard dat alles naar tevredenheid verloopt en je er lange tijd veel plezier van mag beleven!!
Audi S4 Avant B8, JD motor en S-Tronic software (529pk/640nm)
ex: Octavia RS Combi, JD stage 2 (309pk/448nm)
Schippersss
Type auto: Passat CC TSI

Bericht door Schippersss »

Ik zeg succes!
Crokko
Type auto: Scirocco 3

Bericht door Crokko »

MikevanEijk93 schreef: We gaan het zien de 24e, zelf heb ik er wel vertrouwen in... ik laat het jullie weten.
Ook komt er testbank uitdraai van voor én na het tunen welke ik hier ook zal posten
Succes.
Afbeelding
Sciroccofrank
Type auto: Scirocco mk3 2.0

Bericht door Sciroccofrank »

We gaan het meemaken...binnenkort in dit theater :mrgreen:
golf5tdi
Type auto: golf 5 tdi
Contacteer:

Bericht door golf5tdi »

sterkte! :roll:

ik wil er niet teveel op zeggen. maar ik heb montage dingen gezien van hun tunex. wat echt niet kan voor een bedrijf

ik heb mijn mk5 tdi pas laten chippen [ Vagtechniek, Nuenen, ]

vroeger ging ik altijd naar een chipper die gewoon standaard sofware via mail kreeg, zoals veel andere goedkope tuner ook
hebben

onderin bam volle turbo druk en bovenin weinig meer

lijkt heel snel maar in de praktijk blijkt anders

nu heb ik vol koppel over het hele toeren gebied ook bovenin.

ik heb nu weer eens het verschil gemerkt.

en weet wel waar ik de volgende keer weer naar toe ga

maar ja ieder zijn ding

mvg
Edition30
Type auto: Edition 30

Bericht door Edition30 »

MikevanEijk93 schreef:......................................................................

We gaan het zien 24 november, zelf heb ik er wel vertrouwen in... ik laat het jullie weten.
Ook komt er testbank uitdraai van voor én na het tunen welke ik hier ook zal posten
En hoe bevalt de chip? Ik ben wel benieuwd naar het resultaat.
Gr. Renco

Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
KlouxOne

Bericht door KlouxOne »

blok geploft op de bank :mrgreen:
JimmyGTI
Type auto: Golf VI GTI

Bericht door JimmyGTI »

Hoop dat het goed gaat! Ben er namelijk met mijn vorige auto ook geweest en heb daarna alleen maar problemen gehad! Mijn gasresponse werd heel raar, auto reageerde voor geen meter meer en ze hebben nooit kunnen vinden wat het was! Maja je laat hem daar niet voor niets voor €150, tunen.

In ieder geval succes.
Gr Jimmy.

GTI VI DSG /Carbon Steel crey/ Milltek downpipe / Milltek Cat-Back (GT100, Non resonated) / DVX Performance Stage 3+, K04 / CTS intercooler / CTS Cold Air Intake / HPFP / 380 PK - 490 nm
s3.
Type auto: Golf MK5 GTI

Bericht door s3. »

MikevanEijk93 schreef: We gaan het zien de 24e, zelf heb ik er wel vertrouwen in... ik laat het jullie weten.
Ga je je ervaring nog delen? Ben wel benieuwd eigenlijk.
Glenne
Type auto: Golf VI GTI

Bericht door Glenne »

ik ben ook benieuwd naar zijn ervaring. zelf heb ik geen ervaring met het bedrijf in kwestie, maar als ik de reacties lees dan zou mijn interesse vlug weg zijn.
ik vind het altijd vreemd dat mensen eerst raad komen vragen en het dan volledig negeren :?
Golf VI GTI
Stefz0r
Type auto: Golf 7R

Bericht door Stefz0r »

Aan de ene kant vind ik dat jullie gelijk hebben hoor, ik zou mijn auto er ook NOOIT naar toe brengen. Maar de topicstarter heeft volgens mij alle reacties kunnen lezen en toch de afweging gemaakt om het wél te doen. Laat hem gewoon z'n gang gaan en wacht even geduldig af of er wél of geen reactie meer komt.

Als er geen reactie komt weet je ook wel genoeg denk ik.
- Golf 7R 400 pk / 520 nm
- Golf 6 GTI 305 pk / 450 nm
- Golf 5 GTI 275 pk / 400 nm
PowerGTD
Type auto: VI GTD DSG 216pk

Bericht door PowerGTD »

Ik denk dat naast zijn auto ook zijn computer de geest heeft gegeven :D
Sciroccofrank
Type auto: Scirocco mk3 2.0

Bericht door Sciroccofrank »

PowerGTD schreef:Ik denk dat naast zijn auto ook zijn computer de geest heeft gegeven :D
:lol: :lol: :lol:
Spuugemmer
Type auto: MK1 GTI

Bericht door Spuugemmer »

begint nu inderdaad wel een pijnlijke stilte te worden! Kom maar door met die getallen.
Golf MK1 GTI
RobvR
Type auto: MK1 GTI+G60+ED35

Bericht door RobvR »

Als het goed is rij je al een week of 6 met een big smile rond. Tijd om het te delen, misschien leren we ervan.
Groet RobvR
MikevanEijk93
Type auto: Golf V GTI

Bericht door MikevanEijk93 »

Hahaha, excuses jongens, de computer heeft de geest niet gegeven (gelukkig) Mijn gti wel tussendoor.. (niet door tunex) mijn bobine was doorgebrand, rij er nu weer in na een nieuwe bobine en een onderhoudsbeurtje, even kijken wanneer ik kan chippen.. heb van werknemers van de vw dealer ook www.chipmeister.nl doorgekregen.. moet eind van deze maand gaan gebeuren, nog even kijken waar :D
Gengar
Type auto: VW Golf 6 GTI

Bericht door Gengar »

MikevanEijk93 schreef:Hahaha, excuses jongens, de computer heeft de geest niet gegeven (gelukkig) Mijn gti wel tussendoor.. (niet door tunex) mijn bobine was doorgebrand, rij er nu weer in na een nieuwe bobine en een onderhoudsbeurtje, even kijken wanneer ik kan chippen.. heb van werknemers van de vw dealer ook http://www.chipmeister.nl doorgekregen.. moet eind van deze maand gaan gebeuren, nog even kijken waar :D
Chipmeister heette vroeger Wetterauer. Geert Steenge is de eigenaar van Chipmeister en vroeger werkte hij bij de vw dealer.
MikevanEijk93

Ja Gengar, klopt helemaal we hebben het over dezelfde. Las jou beschrijving over hem, ook op zijn site onder geschiedenis haha.

Hier kan ik beter heengaan dus, dan naar Tunex !?!?
Vind chipmeister ook erg goedkoop :!: :D
s3.

Bericht door s3. »

EUR 490,-? Gooi er dan beter 5 tientjes bovenop en je kunt naar JD (met korting)?
Na mijn ervaring met een "massa chipbedrijf", weet ik nu wel beter...
MikevanEijk93

s3. schreef:EUR 490,-? Gooi er dan beter 5 tientjes bovenop en je kunt naar JD (met korting)?
Het is nu geen massabedrijf meer, zegt hij zelf op de site... en het kost geen 490, door de 'winteractie' zou het me €425 kosten incl K&n inlegfilter incl montage... JD komt op 540 zonder filter.
Vince82

Bericht door Vince82 »

MikevanEijk93 schreef:
s3. schreef:EUR 490,-? Gooi er dan beter 5 tientjes bovenop en je kunt naar JD (met korting)?
Het is nu geen massabedrijf meer, zegt hij zelf op de site... en het kost geen 490, door de 'winteractie' zou het me €425 kosten incl K&n inlegfilter incl montage... JD komt op 540 zonder filter.
Er zit een groot verschil in " zegt hij op de site" en praktijkervaringen........

ben ik helemaal met je eens vince.. maar daarom de vraag of dit in het algemeen was, of dat er echt persoonlijke ervaringen zijn met chipmeister..
s3.

Bericht door s3. »

MikevanEijk93 schreef:ben ik helemaal met je eens vince.. maar daarom de vraag of dit in het algemeen was, of dat er echt persoonlijke ervaringen zijn met chipmeister..
Chipmeister schreef:'Voertuigspecifieke' chiptuning! Dus specifieke tuningsoftware van de hoogste kwaliteit, speciaal voor uw auto ontwikkeld en geschreven en geen 'universele' of 'her en der' gekopieerde software van zeer matige kwaliteit zoals we vaak aantreffen bij heel veel (nog goedkopere) tuningbedrijven.
Wanneer een chiptuning bedrijf allerlei auto's kan chippen en bovenstaande ook nog beschrijft, dan moet je dat nooit geloven. Denk je werkelijk dat hij alle modellen en bijbehorende types (500+?) even in zijn 1tje (3 man bedrijf) even heeft lopen ontwikkelen? Dus feit is meestal dat ze het gewoon ergens vandaan halen. Sommige bedrijven hebben dan nog enige kennis, maar dat houdt dan meestal ook op bij het aanpassen van 1 of 2 parameters. Dus het komt er meestal op neer dat je auto een standaard chip krijgt die ergens is vergaard, met kleine wijzigingen om het "niet-universeel" te maken. Of die kleine wijzigingen ook op een verantwoorde manier zijn aangepast is maar net de vraag..

Ik zou zelf zeggen, laat de K&N filter achterwege en ga voor een veilige tuning. Ik denk zelfs dat je onderaan de streep evenveel PK's hebt.
Gengar
Type auto: VW Golf 6 GTI

Bericht door Gengar »

MikevanEijk93 schreef:ben ik helemaal met je eens vince.. maar daarom de vraag of dit in het algemeen was, of dat er echt persoonlijke ervaringen zijn met chipmeister..
Ik kan alleen een oordeel doen, toe zij nog wetterauer heette. Toen was de ervaring wel positief. Ik had toen een Golf 4 1.8T met een K&N inleg filter erin en nooit problemen mee gehad.
MikevanEijk93

Oke dank, heb nog 2 weken om er even goed over na te denken, en wat research te doen, als iemand nogmeer suggesties of ervaringen heeft hoor ik het graag :)
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”