Ik heb er nog niet mee gereden.sitechris schreef:Even topic nieuw leven inblazen. Ik heb vandaag een uurtje gereden met de Megane RS 2012. Wat een fantastische auto. Dikke plussen voor onderstel (mechanisch sper!), balans, Recaro's, besturing, remmen (damn!). Zelfs met vochtig weer kon ik tijdens de bocht al het gaspedaal vloeren. Hoef ik met de GTI niet te proberen. Motorisch is het ook een geweldige auto. Mijn gechipte GTI is sneller en meer allrounder (koppel!), de RS komt pas echt bovenin toeren tot zijn recht. Hij voelt aan als een sterk atmo blok. Is erg prettig bij een sportieve auto, alhoewel ik hem wel zou chippen. Hij mist net 30 paardjes voor de OMG factor. Hij klinkt overigens geweldig. Dikke ploffen bij gas los en een geweldige sound als je boven de 4000 RPM komt. De grootste verrassing, ik had verwacht dat de Cup versie met 19 inch velgen erg hard geveerd zou zijn. En dat viel me best mee. Natuurlijk is hij harder als de GTI, maar hij vangt de butsen en gaten in slecht wegdek toch heel acceptabel op. Echt prima.
Sterker.....als inruilbod op de GTI goed is, kan dit hem weleens gaan worden! Dan wel met fase1 chiptuning (ca 295 pk) en Milltek uitlaat.
Wel zie ik regelmatig een RS rond rijden en staan( helder blauwe kleur ).
Kan niks anders zeggen dan dat het een hele mooie wagen is.
En begrijp je volkomen, ook al heb ik er dus niet mee gereden.